Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, miksi siedät väkivaltaista miestä?

Vierailija
11.03.2023 |

Miksi olet ylipäätään sellaisen kanssa kimpassa? Oliko alussa paremmin ja miten se tämmöseksi meni? Vetääkö miehesi alkoa tai huumeita?

Miehenä ihmettelen että miksi ihmeessä fiksut normaalit naiset sietävät sellaisia kumppaneita.

Kommentit (274)

Vierailija
101/274 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden jälkeen tuli ensimmäinen kerta ihan puskista. Pikkuhiljaa lisääntyivät ja lisääntyivät, nykyään on melkein viikottaista. Mies on selvinpäin todella ihana ja lempeä, mutta viinapäissään ihan täysi piru. En uskalla jättää, koska pelkään hänen tappavan itsensä, enkä toivo kontolleni rakkaan ihmisen kuolemaa.

Tiedät itsekin että kurja tekosyy. Annat toisen piestä itseäsi ja sitten vielä ottaisit syyn hänen tekemisistään. Todellinen syy on kai se ettet halua elää ilman miestä. Luultavasti halveksisit lyömätöntä, 'kunnon' miestä koska mielestäsi ansaitset hakkaamisen?

Vierailija
102/274 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön mies kirjoitti:

Juu ei kelpaa kiltti mies joka ei edes juo alkoholia usein. Juopot naisille kelpaa jotka on myös väkivaltaisia. 

Et eroa noista miehistä. Haet äitiä ja elämäntapavalmentajaa.

Minä en hae mitään äitiä. Olen ollut ilman omaa äitiä 5 vuotiaasta saakka koska se hylkäsi minut ja veljeni. Olen pärjännyt elämässä ilman äitiä ja 15 vuotiaana muutin omilleni.

Mikset yritä nousta suosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/274 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuoden jälkeen tuli ensimmäinen kerta ihan puskista. Pikkuhiljaa lisääntyivät ja lisääntyivät, nykyään on melkein viikottaista. Mies on selvinpäin todella ihana ja lempeä, mutta viinapäissään ihan täysi piru. En uskalla jättää, koska pelkään hänen tappavan itsensä, enkä toivo kontolleni rakkaan ihmisen kuolemaa.

Tiedät itsekin että kurja tekosyy. Annat toisen piestä itseäsi ja sitten vielä ottaisit syyn hänen tekemisistään. Todellinen syy on kai se ettet halua elää ilman miestä. Luultavasti halveksisit lyömätöntä, 'kunnon' miestä koska mielestäsi ansaitset hakkaamisen?

Mitä ihmettä? 😮 Onko tämän tarkoitus auttaa?

Tällaiset kommentit ja syyllistäminen saa uhrin vaan entistä enemmän häpeämään ja vaikenemaan.

Vierailija
104/274 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltaisuus on piirre, jota kukaan ei halua tuoda julki ensitreffeillä, siksi väkivaltaisen miehen kanssa päätyy yhteen.

Olin 17 aloittaessani seurustelun lasteni isän kanssa, sain ensimmäisen kerran turpaani naimisiinmenon jälkeen. Erään pääsiäisen jälkeen palasin töihin naama mustana, vuosien aikana mies mursi sormia, nimitteli, uhkaili, potki ollessani raskaana... tajusin nostaa kytkintä vasta 29-vuotiaana kun mies kävi lasten nähden kurkkuun kiinni.

Ja se häpeän määrä. Miten minua voikin hävettää, kun lasten isästä paljastui väkivaltainen juoppo. Häpeä siitä, että oma arviointikyky oli niin pahasti pielessä.

Vierailija
105/274 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltaisuutta on monen asteista. Mieheni on noin 15 vuotta sitten ollut väkivaltainen, tönäissyt ja estänyt kulkuni. En koskaan luota keneenkään täysin, eli voi toki olla, että uudestaankin jotain tekee. Jatkan hänen kanssaan kuitenkin. Sen olen ilmoittanut, että ero tulee, jos on uudestaan väkivaltainen. Enkä todellakaan rakenna elämääni hänen varaansa. Meillä on kuitenkin hyvä olla yhdessä, ja lapsemme ovat ihania.

Vierailija
106/274 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön mies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön mies kirjoitti:

Juu ei kelpaa kiltti mies joka ei edes juo alkoholia usein. Juopot naisille kelpaa jotka on myös väkivaltaisia. 

Et eroa noista miehistä. Haet äitiä ja elämäntapavalmentajaa.

Minä en hae mitään äitiä. Olen ollut ilman omaa äitiä 5 vuotiaasta saakka koska se hylkäsi minut ja veljeni. Olen pärjännyt elämässä ilman äitiä ja 15 vuotiaana muutin omilleni.

Mikset yritä nousta suosta?

Missä suossa muka olen. Sanoppa se niille joilla on paljon velkaa joita eivät koskaan pysty maksamaan.

Vierailija
107/274 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea kysymys on tietenkin se että miksi miehet lyö naisia.

Ihmiset on hulluja. Miksi he sotivat keskenään?

Vierailija
108/274 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei kysytä: Mies, miksi olet väkivaltainen?

Miksei kysytä: Nainen, miksi olet väkivaltainen?

Koska naiset alapeukuttavat ja poistattavat ketjun, kun eivät tykkää aiheesta.

https://www.vauva.fi/keskustelu/5038433/nainen-miksi-olet-vakivaltainen

Joka tapauksessa, viikoittain on uutisia siitä että mies on tappanut naisen (toki myös siitä että miehet tappaa miehiä). Miesten tekemä väkivalta on tappavampaa.

On tappavampaa, mutta sitten taas vakavia vammoja saa miehet naisia enemmän.

Terveydenhuollon hoitoilmoitusrekisterin mukaan puolison tai partnerin pahoinpitelemien 20–64-vuotiaiden joukossa on ollut hoidettavana noin kaksi kertaa enemmän miehiä kuin naisia. Tämä viittaa miesten korkeampaan kynnykseen ilmoittaa itseensä kohdistuneesta väkivallasta.

No niin kun MIEHET TEKEE VÄKIVALTAA TOISILLE MIEHILLE. Mutta naisten pitäisi kaikki miestenkin ongelmat ratkaista vaikka teillä ei edes riitä empatiaa niille loputtomille miesten tappamille ja hakkaamille naisille.

Minua ainakaan EI kiinnosta miesten välinen väkivalta, se on miesten ongelma. Miesten naisille tekemä väkivalta sen sijaan on nyt asian ydin!

Puolison.... Ei ole miesten välistä väkivaltaa. Miksi haluat väittää ettei nainen lyö veitsellä kun mies on sanonut rumasti.

Vierailija
109/274 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hänen oma päätöksensä. Mies on täysin vastuussa itsestään.

Vierailija
110/274 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen ihminen hyökkää toisen kimppuun? Joku jolla kontrolli pettänyt ja suuttunut tai vihastunut. Näille ei aina ole impulssi kontrollia monenkaan asian suhteen ja muitakin addiktioita voi löytyä. Mutta jokuhan siinä ihmisessä on kiehtonut. Liuan moni nainen joutunut hakatuksi ja joskus se on omaa syytä. Siskollenikin lyötiin silmä mustaksi kumppanin yoimesta, mutta vielä 20 vuoden jälkeenkin ovat yhdessä.

Vierailija
111/274 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sietäisi. Ymmärrän että parisuhteessa tulee riitoja mutta jos päälle käy niin olkoon vaikka Ralph Fiennes niin lähtee samalla sekunilla joko omin jaloin tai poliisien matkaan ja takasin ei ole tulemista. Silloin on kaikki kunnioitus menetetty toista kohtaan.

Siis onko Ralph Fiennes oikeasti hakannut naisia?! Mä olen aina pitänyt hänestä näyttelijänä ja haastatteluissa vaikuttaa fiksulta.

Vierailija
112/274 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollessani parisuhteessa suominaisen kanssa nainen hakkasi ja uhkaili minua lähes päivittäin. M27

Ja mitä sinä teit ensin naiselle?

Ja tämä on saanut tykkäyksiä. Mitähän tapahtuu jos mies kysyy noin hakatulta naiselta.

Mutta palstalla ei ole miesvihaa.

Vierailija
113/274 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisella huono suhde isäänsä eli daddy issues!!. 

Vierailija
114/274 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sietäisi. Ymmärrän että parisuhteessa tulee riitoja mutta jos päälle käy niin olkoon vaikka Ralph Fiennes niin lähtee samalla sekunilla joko omin jaloin tai poliisien matkaan ja takasin ei ole tulemista. Silloin on kaikki kunnioitus menetetty toista kohtaan.

Siis onko Ralph Fiennes oikeasti hakannut naisia?! Mä olen aina pitänyt hänestä näyttelijänä ja haastatteluissa vaikuttaa fiksulta.

No ei todellakaan ole! Tarkoitin vain sanoa että olisi vaikka unelmienmieheni niin edes hän ei mätkisi minua.

Vierailija
115/274 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? 😮 Onko tämän tarkoitus auttaa?

Tällaiset kommentit ja syyllistäminen saa uhrin vaan entistä enemmän häpeämään ja vaikenemaan.

niin mutta selitä minulle että miksi olla vankilassa vaikka vankilan kaikki ovet on auki......

Vierailija
116/274 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naisella huono suhde isäänsä eli daddy issues!!. 

Eli ekan suhteeni aikana, kun en saanut pataan, isäsuhteeni oli hyvä. Ensimmäisen avioliittoni aikana, kun sain joka viikonloppu nyrkistä oli isäsuhteeni huono? Nyt sinkkuna saatan olla ihan isätön?

Vierailija
117/274 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollessani parisuhteessa suominaisen kanssa nainen hakkasi ja uhkaili minua lähes päivittäin. M27

Ja mitä sinä teit ensin naiselle?

Ja tämä on saanut tykkäyksiä. Mitähän tapahtuu jos mies kysyy noin hakatulta naiselta.

Mutta palstalla ei ole miesvihaa.

Sitähän ne poliisitkin kysyy. Että mistä se nyt noin hermostui.

Voi -ttu taas.

Vierailija
118/274 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin... Nainen jätä jo se ma mu miehesi!

Kyllä ihan suomalaisilla miehilläkin on pitkä perinne väkivaltaan. Siitähän Eputkin lauloivat, kun perhe ajetaan lumihankeen kirveen kanssa.

Minulla on lapsuudenkokemuksia tästä. Onneksi aikuisena olen viisaampi kuin äitini ja tapasin vain tervepäisiä miehiä.

Vierailija
119/274 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin tätä sattumalta just eilen, että millaista h#lvetttiä se parisuhde oli ja kuinka paljon aikaa siinä todellisuudessa menikään elämästä täysin hukkaan. Nuorena ja naiivina (sekä huonoitsetuntoisena) sitä oli jotenkin ihan altavastaaja eka tapaamisesta asti eikä sitä vaan osannut pitää puoliaan edes sen suhteen miten suhde eteni vaan mies päätti sekä suunnan että vauhdin.

Tuossa vaiheessa mies siis ei ollut vielä väkivaltainen, mutta melkoinen jyrä kyllä ja sitten kun muutenkin olin kokematon/arka/huonoitsetuntoinen niin kuvittelin, että toinen tietää/osaa nämä vain paremmin ja itse jäisin vain jahkaamaan eli vakuuttelin itselleni, että nopea eteneminen on normaalia eikä edes niinkään nopeaa muuten kuin omasta mielestäni.

Sitten kun oltiin saman katon alla niin eihän siitä yhteiselosta mitään tullut. Se oma jahkaamiseni olikin ollut vaisto, joka kertoi etten ole edes kunnolla ihastunut mieheen saati sitten rakastunut. Eikä mieskään tosiaan rakastanut vaan oli omistuksenhaluinen sekä hyötyi taloudellisesti siitä, ettei asunut enää yksin.

Ja tuosta tilanteesta poispääseminen se vasta hankalaa olikin. Se ei tosiaan mene niin, että ottaa ja lähtee eikä etenkään kun käy kuten mulle, että mies raahasi luunsa minun kotiini eikä vaan periaatteesta lähde mihinkään. Jotenkin se oli ihan absurdi tilanne, että joku oikeasti voi vaan sinnikkäästi jäädä vaikka kuinka sille kertoo etten halua asua yhdessä enkä edes olla yhdessä koska minkäänlaisia tunteita ei ole.

Lopulta mies antoi periksi, mutta tuon kokemuksen jälkeen en enää parisuhteeseen ole kyennyt.

Vierailija
120/274 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei kysytä: Mies, miksi olet väkivaltainen?

Palstalla on enemmän naisia. Lisäksi on vaikea ajatella että ketjuun tulisi väkivaltaista miestä kertomaan asiasta joten vastauksia tulisi naisilta jotka haukkuisivat miehiä ties miten, tietysti yleistäen väkivaltaisuuden koskemaan kaikkia miehiä. Tämä kun kiistettäisiin alkaisi satoja sivutja pitkä miesvihaa tihkuva jankkausketju.

EIkö noita ole nähty jo tarpeeksi? Nyt väkivaltaa kokevilla naisilla olisi mahdollisuus saada oma ääni kuuluviin.

Olisihan tuo todella mielenkiintoista saada joskus noiden väkivallan tekijöiden kommentteja. Mutta ongelma heillä ehkä on se, että eivät tiedä miksi tekevät mitä tekevät. Väkivaltahan johtuu usein siitä että tunteet lyö yli ja tunnesäätelyyn täytyy tunnistaa omia tunteitaan. Jos ei tunnista edes omia tunteitaan ennen kuin ne lähtee käsistä ei varmaan oikein ymmärrä edes miksi tekee mitä tekee. Asia tulee sitten helposti kuitattua jollain -toinen ärsytti.

No voimme toki kysyä naisilta, joita palstalla riittää, miksi he ovat väkivaltaisia joko heikkoja miehiä kohtaa, tai lapsiaan.

https://naisenvakivalta.fi/naisen-vakivallan-profiili/

Niille on omia palveluja joista saa apua, ehkäpä täältä löytyy joku rohkea kertomaan oman tarinansa.

Omaa aloitusta asiasta ei voi tehdä, sinne ei tule kukaan vaan se poistatetaan minuuteissa. Naisten väkivaltaisuus on tabu.

Sinä et osaa mitään muuta kuin whataboutismia. Naiset eivät ole yhtä väkivaltaisia kuin miehet ja se on fakta jonka tietää ihan kaikki.

Olet valitettavasti väärässä. Naiset ovat väkivaltaisempia kun mukaan otetaan henkinen väkivalta. On kaksi syytä miksi väkivaltatilastot näyttävät siltä ettei naiet ole väkivaltaisia:

1. väkivalta kohdistuu yleensä heikompaan. Naisilla se on toinen nainen tai lapsi, miehillä nainen tai toinen mies.

2. Henkistä väkivaltaa ei huomioida tarpeeksi. Naiset kyllä ulísevat taloudellisesta väkivallasta, mutta taas se kaikki mitä teette lapsillenne jää pimentoon. Pyhä vulva, äiti, pyhä Madonna... sitä myyttiä ei voi rikkoa. Naisen on saatava olla aina vain uhri.