Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäin työttömäksi ja nyt työkkärin täti soittelee 2 viikon välein 3 kuukauden ajan

Vierailija
10.03.2023 |

Ja jos en ole työllistynyt niin sama alkaa uudestaan. Kyllä potuttaa. Jos mulla on asiaa työkkäriin niin osaan itsekkin soittaa heille.

Kommentit (149)

Vierailija
81/149 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mene töihin, niin ei tarvii tyhjästä ruikuttaa.

No maksa palkkaa niin tulen vaikka heti.

Etsi työnantaja, joka on valmis maksamaan sinulle. Etsivä löytää. Vaivaa se toki näkee.

Enpä viitsi, kun et sinäkään muuhun pysty kuin täällä huutelemaan turhuuksia. 

Et viitsi.... siinähän se totuus tulikin. Vetelä paska.

Miksi viitsisin, kun et sinäkään viitsi muuta kuin länkyttää paskaa av:lla?

Mitäpä kaltaisesi vetelä paska viitsisikään. Muissa on aina vika.

Miksi puhut itsestäsi sinä-muodossa?

Nytpä vitsin murjaisit.

Ihan tosissani kysyin. Miksi et vastaa? 

Tosikoille ei kannata vastata.

En ole tosikko, vaikka tosissani kysyinkin. Huomaathan itsekin, miten olen jo viesti kaupalla vitsaillut sinun kanssasi? 

En tietenkään. Minun täytyy olla sokea.

Vierailija
82/149 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ministeriön mukaan työtön pitäisi kutsua toimistolle. Harmi, että ne vain soittelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/149 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mä sulle mitään maksaisin?

Ei ihmekään, että olet työtön, jos oot tosiaan noin torvelo.

Itse olet torvelompi, jos kuvittelet, että töihin vain mennään. Tajuatko kuinka paljon hakijoita on?

Vierailija
84/149 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsi työnantaja, joka on valmis maksamaan sinulle. Etsivä löytää. Vaivaa se toki näkee.

Enpä viitsi, kun et sinäkään muuhun pysty kuin täällä huutelemaan turhuuksia. 

Turhuus asuu sinun omassa päässäsi.

Ei suinkaan. Kyllä se sinun viesteistäsi näkyy tänne saakka :D

Tykkäät näköjään myös inttämisestä työnteon sijaan. Turha mikä turha.

Aina ilo ilahduttaa sinunkaltaisiasi trollipellejä tarjoamalla teille ruokaa :) Kova nälkä näyttä olevan, kun noin hanakasti tartut syöttiin :D

Ei maksa vaivaa.

Todellakin maksaa. Tämä on hauskaa puuhaa :D

Kyllä, ironisesti sinulle.

Näytpä sinäkin tykkäävän, kun et malta olla vastaamatta <3 Ihanaa kun minulla on noin innokas fani <3

Sinulla on perinteisen suomalaisen syndrooma yrittää saada viimeinen sana. Vamma se on sekin.

Ihanaa, että jaksat jatkaa. Oletko jo lähellä orgasmia, kun noin nokkelaksi heittäydyit? 

Ei ole sinulle kuuluva asia, pervo.

Kyllä se kuuluu, kun olen toisena osapuolena sen aikaansaamisessa. 

Sellaiset voimafantasiat sieltä.

Vierailija
85/149 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota se on, työkkärin "palvelu". Kaikki lähtee siitä ajatuksesta, että työtöntä tulee potkia persuksille, jotta se ei vain laiskottelisi päivät pitkät kotona. Kellään ei tule mieleen, että kyllä se työtön useinmiten todella haluaisi työllistyä, mutta kun se uusi työ ei kaikilla aloilla vaan löydy tuosta vain sormia napsauttamalla.

Totean tämän kokemuksen rintaäänellä, sillä olen ollut monta vuotta elämässäni pätkätyöläisenä. Ei paljon mieltä ylentänyt työkkäritädin tai -sedän kyttäily kun olit kymmettä kertaa jäänyt pitkän työhaastattelu- ja soveltuvuustestirumban jälkeen työnhaussa kakkoseksi. Kertaakaan, siis KERTAAKAAN en ole työkkäristä saanut minkäänlaista apua työllistymiseen. Ainostaan ikävää painostusta ja tukien leikkauksilla uhkailua.

Nykyisin olen vakituisessa työssä omalla alallani, joten asiani ovat hyvin. Sen tuo työkkärin täysin hyödytön kyykyttäminen kuitenkin opetti, ettei tulisi mieleenkään enää syyllistää työttömiä tilastaan. Aina kun vain voin, koitan kannustaa ja tsempata, sillä tiedän miten rankkaa työnhaku on!

Vierailija
86/149 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota se on, työkkärin "palvelu". Kaikki lähtee siitä ajatuksesta, että työtöntä tulee potkia persuksille, jotta se ei vain laiskottelisi päivät pitkät kotona. Kellään ei tule mieleen, että kyllä se työtön useinmiten todella haluaisi työllistyä, mutta kun se uusi työ ei kaikilla aloilla vaan löydy tuosta vain sormia napsauttamalla.

Totean tämän kokemuksen rintaäänellä, sillä olen ollut monta vuotta elämässäni pätkätyöläisenä. Ei paljon mieltä ylentänyt työkkäritädin tai -sedän kyttäily kun olit kymmettä kertaa jäänyt pitkän työhaastattelu- ja soveltuvuustestirumban jälkeen työnhaussa kakkoseksi. Kertaakaan, siis KERTAAKAAN en ole työkkäristä saanut minkäänlaista apua työllistymiseen. Ainostaan ikävää painostusta ja tukien leikkauksilla uhkailua.

Nykyisin olen vakituisessa työssä omalla alallani, joten asiani ovat hyvin. Sen tuo työkkärin täysin hyödytön kyykyttäminen kuitenkin opetti, ettei tulisi mieleenkään enää syyllistää työttömiä tilastaan. Aina kun vain voin, koitan kannustaa ja tsempata, sillä tiedän miten rankkaa työnhaku on!

Vetelät paskat jotka eivät halua töihin ovat eri asia. Niitä on varsin paljon.

Vierailija
87/149 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen perjantaisatu sieltä sitten. Luulitko, että joku täällä työttömien palstalla uskoisi tuon`? :D

Minulle soitteli myös te virkailija parin vkon välein vaikka olin työkyvytön. Sanoi että olen hyvin potentiaalinen työllistymään heti uudelleen :D. No nyt on viisi vuotta mennyt enkä ole saanut töitä enkä ole työkykyinen. Kyllä raivostutti soittelut. Ihan kuin se MINUN jatkuva uteleminen ja hiillostaminen saisi työnantajat helpommin palkkaamaan minut. Ihmeellinen logiikka. En ole koskaan tätä ymmärtänyt. Tuntuu että koko Suomi on viranomaisääliöitä täynnä jotka ei vaan ymmärrä että työnantaja päättää työllistäkö minut tai yhtään ketään.

Voi lapsipieni, kun ne nyt vaan tekee työtään. Turhaan sinä niille raivoat asioista, joihin he eivät voi vaikuttaa. Älä vastaa, jos et puhumista kestä. 

Ai täällä on noinkin vanhoja kommentoijia että voi yli 50 vuotiaalle sanoa "lapsipieni" 😆. Ymmärrän että tekevät työtään, siitä ei ole kysymys, enkä kellekään ole koskaan raivonnut. Minä ihmettelen ainoastaan sitä että työssä olevat on valmiita maksamaan veroja paskoista palkoistaan että saadaan te virkailijoille maksaa asiantuntijapalkkaa vaikka työ ei tuota yhtään mitään. Miljoonia euroja voisi sijoittaa tuottavamminkin vaikka hoitoalalle. Sulla taitaa olla aika kauan siitä kun viimeksi olet luettua yrittänyt ymmärtää.

Lapsi voi olla muutenkin kuin fyysiseltä iältään. Huomaa hyvin sinun kommenteistasi. Suurin osa 15-vuotiastakin osaa kirjoittaa aikuismaisemmin kuin sinä. Jos oikeasti olet yli 50v, ei voi kuin ihmetellä tiputtiko äitisi sinut päälleen vauvana vai miten olet onnistunut tuolle tasolle jäämään/taantumaan. 

Höpsistä! Kun argumentit loppuu aletaan nimittelemään. Onhan sellaisia ihmisiä tosiaan jotka alistuu kaikkeen turhanpäiväiseen eikä koskaan uskalla kyseenalaistaa mitään viranomaisten toimia ja rahaa palaa ja verot nousee nousemistaan. Luulisi että tällaisessa taloudellisessa tilanteessa veronmaksajat alkaisi kysellä miksi mihinkin miljoonia jaetaan. Mutta kun ei uskalla eikä ymmärrä mikä on tuottavaa ja kannattavaa. Et osannut vastata kysymyksiini, eli et ymmärrä lukemaasi.

Vierailija
88/149 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 3 kk työttömänä jokunen vuosi sitten. Tämä oli jo aktiivimallin aikaa, ja silloin oli uutisoitu tiuhaan kuinka TE-toimisto on kontaktissa ja mitä lie.

No eihän ne kertaakaan ottaneet yhteyttä.

Vierailija
89/149 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen perjantaisatu sieltä sitten. Luulitko, että joku täällä työttömien palstalla uskoisi tuon`? :D

Googleta aktiivimalli, tämänkertaiseen kiusaamiseen kuuluu tuo ajoittain aktiivisempi soittelu/tapaamisjakso.

-eri-

Kiusaamiseen?

Ihan ilmaatteksko sitä rahaa pitäisi saada, ilman mitään ehtoja ja velvoitteita?

Eli työttömänä pitää alistua juttelu hetkiin, jotka eivät tuota mitään, eivät ainakaan työpaikkaa, vain että saa minimituen? Miksi verovaroista on sopivaa maksaa sille virkailijalle asiantuntijapalkkaa (kun ei tee mitään tuottavaa työtä) mutta ei työttömälle minimi toimeentulotukea. Selitäpä tämä logiikka! Ne virkailijat, tuottamattomat työntekijät, kustantaa miljoonia vuodessa. Haluatko maksaa veroja enemmän että heillä on työpaikka? Miksi?

Kuinka paljon sinulla kuluu aikaa kuukaudessa tuohon tuottamattomaan jutteluun, ja kuinka paljon saat siitä vastikkeeksi? Tuntipalkka lienee ihan OK.

Vierailija
90/149 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ole koskaan saanut yhtään mitään apua, en päässyt koulutuksiin enkä oikeita ohjeita.

Täysin tehottomia kaikki te-palvelut.

Vierailija
91/149 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan minulle soitella kovin usein. Johtunee siitä että lähentelen kuuttakymppiä. Olen jo omasta mielestäni oman urani tehnyt ja saisivat jättää täysin arkirauhaan. Nuorille töitä.

Vierailija
92/149 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mä sulle mitään maksaisin?

Ei ihmekään, että olet työtön, jos oot tosiaan noin torvelo.

Torvelo on se, joka huutelee töihin menemisestä, mutta ei kuitenkaan ole valmis ketään palkkaamaan. Ettäs tiedät! 

Perusta yritys. Voit palkata itsesi ja sitten muita.

Vierailija
93/149 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle soitteli myös te virkailija parin vkon välein vaikka olin työkyvytön. Sanoi että olen hyvin potentiaalinen työllistymään heti uudelleen :D. No nyt on viisi vuotta mennyt enkä ole saanut töitä enkä ole työkykyinen. Kyllä raivostutti soittelut. Ihan kuin se MINUN jatkuva uteleminen ja hiillostaminen saisi työnantajat helpommin palkkaamaan minut. Ihmeellinen logiikka. En ole koskaan tätä ymmärtänyt. Tuntuu että koko Suomi on viranomaisääliöitä täynnä jotka ei vaan ymmärrä että työnantaja päättää työllistäkö minut tai yhtään ketään.

Voi lapsipieni, kun ne nyt vaan tekee työtään. Turhaan sinä niille raivoat asioista, joihin he eivät voi vaikuttaa. Älä vastaa, jos et puhumista kestä. 

Ai täällä on noinkin vanhoja kommentoijia että voi yli 50 vuotiaalle sanoa "lapsipieni" 😆. Ymmärrän että tekevät työtään, siitä ei ole kysymys, enkä kellekään ole koskaan raivonnut. Minä ihmettelen ainoastaan sitä että työssä olevat on valmiita maksamaan veroja paskoista palkoistaan että saadaan te virkailijoille maksaa asiantuntijapalkkaa vaikka työ ei tuota yhtään mitään. Miljoonia euroja voisi sijoittaa tuottavamminkin vaikka hoitoalalle. Sulla taitaa olla aika kauan siitä kun viimeksi olet luettua yrittänyt ymmärtää.

Lapsi voi olla muutenkin kuin fyysiseltä iältään. Huomaa hyvin sinun kommenteistasi. Suurin osa 15-vuotiastakin osaa kirjoittaa aikuismaisemmin kuin sinä. Jos oikeasti olet yli 50v, ei voi kuin ihmetellä tiputtiko äitisi sinut päälleen vauvana vai miten olet onnistunut tuolle tasolle jäämään/taantumaan. 

Höpsistä! Kun argumentit loppuu aletaan nimittelemään. Onhan sellaisia ihmisiä tosiaan jotka alistuu kaikkeen turhanpäiväiseen eikä koskaan uskalla kyseenalaistaa mitään viranomaisten toimia ja rahaa palaa ja verot nousee nousemistaan. Luulisi että tällaisessa taloudellisessa tilanteessa veronmaksajat alkaisi kysellä miksi mihinkin miljoonia jaetaan. Mutta kun ei uskalla eikä ymmärrä mikä on tuottavaa ja kannattavaa. Et osannut vastata kysymyksiini, eli et ymmärrä lukemaasi.

Mihin kysymyksiin? Ethän sä edes kysynyt mitään! :D

Nyt taitaa olla joku muu se, joka ei ymmärrä...

Eri

Vierailija
94/149 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita rasti kohtaan "minulla ei ole puhelinta".

Vierailija
95/149 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se noin tiuhaan soittelee? Ei minulle ole soittaneet moneen vuoteen.

t. 5 vuotta työttömänä

Voithan ap sanoa tätille, että lähdetäänkö yhdessä ulos? Sanot sille, että olet kiinnostunut hänestä naisena. Soitot saattaa harventua ;D.

Vierailija
96/149 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi riitelette??? Olen firmassa tuuraajana sopimuksella , eli menen töihin kun tarvitaan. Työkkäristä ei ole soitettu moneen vuoteen, mutta nyt kun tuli tää aktiivimalli, niin poika :) soittaa 2vkon välein ! Eli kyllä soittelevat parin vkon välein. Kurjaa kyllä kun kuiteski mul työpaikka. Enkä haluaisi vaihtaa kun jo ikääkin .. Pitäisi hakea jatkuvasti koko pvä työtä. Hallitus ottaa velkaa yms. Ni täytyyhän se raha ottaa veron maksajilta. Voi poika soittaa vanhalle rouvalle 😂 piristää. Töihin en enää pääse muualle kun ikää on.

Vierailija
97/149 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä edelliseen. Tuntuu aika loukkaavalta kun nimitellään loiseksi ja luuseriksi kun ikäni olen työtä tehnyt ja veroja maksanut. Nyt vain otan takaisin. Te haukkujat joudatte kyllä itse työttömäksi ja toivottavasti saisitte maistaa omaa lääkettä, Oikein sydämestäni toivotan teille työttömyyttä ja sitten tulee joku kusipää nimittelemään.

Vierailija
98/149 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googleta aktiivimalli, tämänkertaiseen kiusaamiseen kuuluu tuo ajoittain aktiivisempi soittelu/tapaamisjakso.

-eri-

Kiusaamiseen?

Ihan ilmaatteksko sitä rahaa pitäisi saada, ilman mitään ehtoja ja velvoitteita?

Näiden virkailijoiden palkka lähtee 2500e/kk, veronmaksajat maksaa ja työ on soitella työttömille ja kysellä, että onko jo töitä löytynyt. Oikeastiko halutaan yhteiskunnan varoja käyttää tällaiseen?

Keksin noin 55408948902 huonompaakin tapaa käyttää rahoja. 

Niin, paljon helpommalla kyllä päästäisiin kun ei makseta työttömyystukea eikä sitten tarvita noita virkailijoita soittelemaan turhia. Perustulo, ja jos ei sillä pärjää niin sitten pitää etsiä niitä töitä.

Vierailija
99/149 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri-

Kiusaamiseen?

Eli työttömänä pitää alistua juttelu hetkiin, jotka eivät tuota mitään, eivät ainakaan työpaikkaa, vain että saa minimituen? Miksi verovaroista on sopivaa maksaa sille virkailijalle asiantuntijapalkkaa (kun ei tee mitään tuottavaa työtä) mutta ei työttömälle minimi toimeentulotukea. Selitäpä tämä logiikka! Ne virkailijat, tuottamattomat työntekijät, kustantaa miljoonia vuodessa. Haluatko maksaa veroja enemmän että heillä on työpaikka? Miksi?

Kuinka paljon sinulla kuluu aikaa kuukaudessa tuohon tuottamattomaan jutteluun, ja kuinka paljon saat siitä vastikkeeksi? Tuntipalkka lienee ihan OK.

Eli sinä haluat maksaa enemmän veroja jotta se virkailija saa palkkaa juttelusta minun kanssa? Miksi? Eikö se tulisi halvemmaksi maksaa niillekin 700€- verot päivärahaa kuin 2500-3000€/kk tuottamattomasta juttelusta? Ja jos on kaksi haastattelijaa, summa menee noin tuplana plus sivukulut. Mieluummin nekin eurot laittaisin esim lääkärin palkkaan jolloin minä saisin tutkimuksia ja paranisin työkykyiseksi. Se juttelu ei minun niveliäni paranna. Nyt kun tätä keskustelua lukee niin en enää ihmettele sitä miten Suomessa hyvätuloisetkin valittelee ettei palkka riitä elämiseen. Taloustaidot on ihan nollissa.

Vierailija
100/149 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle soitettiin 3 kk välein. Mutta auta armias, kun sain osa-aikatyön, soitettiin heti, ja kesken työpäivän. Vastasin vain sanoakseni, etten voi puhua, kun olen töissä, ja kerroin seuraavan vapaapäivän.

Vapaapäivänä sitten soitti uudestaan. Minun piti kertoa työvuorolistani, jotta tietää virkailija, milloin voi soittaa. Kyllähän niitä puheluja sitten tulikin. Olin 3 kk siinä osa-aikatyössä, ja en varmaan ikinä ole ollut niin paljon yhteyksissä TE-toimistoon kuin tuon työrupeaman aikana. Töiden loppumisesta on kohta 3 kk aikaa, ja sinä aikana on kerran soitettu TE-toimistosta.

Mulle virkailija vihjaili, että pitäisi lopettaa se osa-aikatyö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän