Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäin työttömäksi ja nyt työkkärin täti soittelee 2 viikon välein 3 kuukauden ajan

Vierailija
10.03.2023 |

Ja jos en ole työllistynyt niin sama alkaa uudestaan. Kyllä potuttaa. Jos mulla on asiaa työkkäriin niin osaan itsekkin soittaa heille.

Kommentit (149)

Vierailija
141/149 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen perjantaisatu sieltä sitten. Luulitko, että joku täällä työttömien palstalla uskoisi tuon`? :D

Googleta aktiivimalli, tämänkertaiseen kiusaamiseen kuuluu tuo ajoittain aktiivisempi soittelu/tapaamisjakso.

-eri-

Kiusaamiseen?

Ihan ilmaatteksko sitä rahaa pitäisi saada, ilman mitään ehtoja ja velvoitteita?

Eli työttömänä pitää alistua juttelu hetkiin, jotka eivät tuota mitään, eivät ainakaan työpaikkaa, vain että saa minimituen? Miksi verovaroista on sopivaa maksaa sille virkailijalle asiantuntijapalkkaa (kun ei tee mitään tuottavaa työtä) mutta ei työttömälle minimi toimeentulotukea. Selitäpä tämä logiikka! Ne virkailijat, tuottamattomat työntekijät, kustantaa miljoonia vuodessa. Haluatko maksaa veroja enemmän että heillä on työpaikka? Miksi?

Kuinka paljon sinulla kuluu aikaa kuukaudessa tuohon tuottamattomaan jutteluun, ja kuinka paljon saat siitä vastikkeeksi? Tuntipalkka lienee ihan OK.

Eli sinä haluat maksaa enemmän veroja jotta se virkailija saa palkkaa juttelusta minun kanssa? Miksi? Eikö se tulisi halvemmaksi maksaa niillekin 700€- verot päivärahaa kuin 2500-3000€/kk tuottamattomasta juttelusta? Ja jos on kaksi haastattelijaa, summa menee noin tuplana plus sivukulut. Mieluummin nekin eurot laittaisin esim lääkärin palkkaan jolloin minä saisin tutkimuksia ja paranisin työkykyiseksi. Se juttelu ei minun niveliäni paranna. Nyt kun tätä keskustelua lukee niin en enää ihmettele sitä miten Suomessa hyvätuloisetkin valittelee ettei palkka riitä elämiseen. Taloustaidot on ihan nollissa.

Mieti: ne on hakeneet töitä ja saaneet työpaikan. Se on jo hurjasti enemmän kuin mihin työttömät on pystyneet.

Eli sinäkin mielellään maksat korkeampia veroja että jotkut istuu soittelemassa toisille? Miksi? Entä jos valtio/kunta haluaisi palkata jonkun kyselemään vaikkapa lääkäreiltä montako potilasta on hoitanut kuukauden aikana? Suostuisitko maksamaan näille ihmisille 3000€/kk palkkaa? Eihän se tuota mitään eikä edistä lääkärin työntekoa, päinvastoin. Kukaan ei pitäisi sitä järkevänä vaan täysin idioottimaisena päätöksenä. Sama työttömien kohdalla mutta kaikista se on ihan järkevää ja vastikkeellista.

Lääkärille soittelu ei edistä lääkärin työntekoa, päinvastoin. Johtopäätös on, että sellainen ei ole järkevää vaan täysin idioottimaista. Olen samaa mieltä.

Mutta siis miten työttömille soittelu olisi tähän verrattavissa? Soittelu ei edistä työttömänä oloa, joten se on idioottimaista, niinkö? Mitä haittaa sille työttömälle muka koituu siitä soittelusta? Eihän se estä mitään, päinvastoin. Ei ole mitään minkä se virkailija voisi sillä soittamisella keskeyttää tai mitä se voisi häiritä.

Eri

Eli sinäkin mielellään maksat veroja jotta nämä tuottamattomat työntekijät ovat töissä? Maksatko monesta muustakin asiasta turhaan?

Tajusit näköjään aivopierusi. Hyvä. Ja unohda jo ne lääkärit, ne ei tähän keskusteluun kuulu ollenkaan.

Minä maksan veroja siitä huolimatta, onko se minulle mieluista vai ei. Se ei ole mikään valintakysymys tai mielipideasia.

Annan miljoona kertaa mieluummin verorahojani suomalaisille työvoimavirkailijoille kuin ulkomaille ties minne ja kelle ja ties millä syin, tai isoja voittaja tahkoaville yrityksille, tai "vihreälle siirtymälle", jolla idiootit kuvittelevat pelastavansa maapallon. Ja näitä esimerkkejä riittää vaikka kuin. Mutta minä en niistä verorahojeni käytöstä pääse päättämään, valitettavasti.

Miksi et siitä halua keskustella, verovarojen käytöstä, vaalitkin tulossa? Kuitenkin mielellään olet täällä syyttelemässä ja epäämässä työttömiltä minimitoimeentulon ? Ihan kuin se loisi lisää työpaikkoja.

Miten voi ihmiset olla näin tyhmiä!

Kyllä se olet sinä nyt se tyhmä.

Miten tähän asiaan muka liittyy mitenkään se, mihin minä haluan verovarani käytettävän? Se ei ole tämän ketjun aiheena, ja olet täysin vapaa luomaan siitä oman ketjun, jossa voit mällätä sitä aihetta niin paljon kuin sielu sietää.

Jos nyt suoraan sanotaan, niin en halua, että veroeuroni annetaan suorasiirtona avoimin käsin kaiken maailman loisille ja eläteille, jotka jaksavat kitistä jostain saamarin puhelin soitostakin. Oletko nyt tyytyväinen?

Paljon ennemmin ne virkailijat ovat palkkansa ansainneet kuin yksikään ahne ja laiska turhan kitisijä.

Vierailija
142/149 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen perjantaisatu sieltä sitten. Luulitko, että joku täällä työttömien palstalla uskoisi tuon`? :D

Googleta aktiivimalli, tämänkertaiseen kiusaamiseen kuuluu tuo ajoittain aktiivisempi soittelu/tapaamisjakso.

-eri-

Kiusaamiseen?

Ihan ilmaatteksko sitä rahaa pitäisi saada, ilman mitään ehtoja ja velvoitteita?

Näiden virkailijoiden palkka lähtee 2500e/kk, veronmaksajat maksaa ja työ on soitella työttömille ja kysellä, että onko jo töitä löytynyt. Oikeastiko halutaan yhteiskunnan varoja käyttää tällaiseen?

Tätä minäkin ihmettelen että miten kaikki hyvillä mielin maksaa veroja enemmän että nämä saavat palkkaa. Nytkin kuntakokeilussa pitää olla lain mukaan kaksi työntekijää, toinen on sosiaaliohjaaja. Kumpikaan ei ole vielä tehnyt minun kohdalla yhtään mitään tuottavaa, kyselevät vain henkilökohtaisia asioita. Siinä on jo kahden asiantuntijan vuosipalkka heitetty hukkaan.

Kuulostaa siltä että pyrit löytämään muista syyllisiä omille epäonnistumisillesi. Kerropa nyt ihan rehellisesti, millaisella asenteella ja kuinka aktiivisesti olet vaikuttamassa oman työllistymisesi suunnitteluun, ja millaisiin välivaiheisiin olet valmis matkalla kohti työn löytämistä? Vaikutat nimittäin hankalalta hapannaamalta ja luulen, että tuo heijastuu myös työnhakuusi.

Voi että täällä saa aina päivän parhaat naurut. Kukaan ei ymmärrä kysymystä eikä edes yritä vastata mutta aletaan kyllä pilkata asian vierestä kun ei ymmärretä mitään 😄. Minä en hae töitä koska olen työkyvytön. Keksitkö siitäkin jonkun pilkkaväitteen? Varmasti keksit, tulee kuin apteekin hyllyltä, muuhun et taida kyetäkään. En minä koe olevani epäonnistunut, olen todennäköisesti tehnyt töitä kauemmin kuin sinä olet elänyt.

"Kumpikaan ei ole vielä tehnyt minun kohdalla yhtään mitään tuottavaa"

"En minä koe olevani epäonnistunut"

Tässähän juuri toteat ei sinussa itsessäsi mikään ole ongelmana, muiden syy etteivät saa sinusta työkykyistä aikaiseksi. Et vastannut sitä paitsi edes kysymykseeni. Millä tavoin olet ollut vaikuttamassa omaan suunnitelmaasi? Avoimin mielin, vai kaikki ehdotukset lähtökohtaisesti jollain verukkeella tyrmäten?

Avoimin mielin joka kerta. Olen kysellyt opiskelumahdollisuuksista mutta eivät ole osanneet vastata mihinkään kysymyksiin. Olen yrittänyt etsiä asiantuntijalääkäriä tai päästä paikalliselle lääkärille mutta aikoja on vain akuuteille tapauksille. Minulla on monen alan työkokemusta ja koulutusta, en ole työnvälttelijä ollut koskaan. Olen tehnyt kahta työtä vuosikausia ja opiskellut samalla. heti valmis töihin kunhan sairaus saadaan tasapainoon. Kerrotko miten saan itse tehtyä lähetteet tutkimuksiin ja reseptit lääkkeisiin?

Miksi välttelet vastaamasta minun kysymyksiini? Etkö ymmärrä niitä?

Ne kysymykset taitaa olla vaan sun omassa päässäsi, koska tässä ketjussa niitä ei ainakaan lue. Lukuunottamatta tuota yhtä tyhmää retorista kysymystä. Lieköhän se sairautesikin samanlaista päänsisäistä omaa juttua, joka ei muille avaudu...

Eri

Niin että kun SINÄ et ymmärrä mitä minä kysyn, MINUN täytyy olla sairas päästäni??😆 Ok. Ethän sinä sille mitään voi jos ei ÄO riitä ymmärtämään suomenkielistä keskustelua.

No ole hyvä ja kirjoita ne kysymykset tänne, niin että ihmiset ne näkevät ja voisivat niihin vastatakin. Tosin se vaatisi sen, että sinun äo:si riittäisi ymmärtämään, mikä on kysymys.

Kysyisit jotain, niin voisit saada niitä vastauksiakin! Jos ja kun et kysy, niin on turha valittaa, että ihmiset ei vastaa tai muka ymmärrä kysymyksiäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/149 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi riitelette??? Olen firmassa tuuraajana sopimuksella , eli menen töihin kun tarvitaan. Työkkäristä ei ole soitettu moneen vuoteen, mutta nyt kun tuli tää aktiivimalli, niin poika :) soittaa 2vkon välein ! Eli kyllä soittelevat parin vkon välein. Kurjaa kyllä kun kuiteski mul työpaikka. Enkä haluaisi vaihtaa kun jo ikääkin .. Pitäisi hakea jatkuvasti koko pvä työtä. Hallitus ottaa velkaa yms. Ni täytyyhän se raha ottaa veron maksajilta. Voi poika soittaa vanhalle rouvalle 😂 piristää. Töihin en enää pääse muualle kun ikää on.

Eräs nuori äiti matalapalkka-alalla teki osapäivätyötä ja arki rullasi hyvin. Lapset sai aamulla laitettua kouluun, ei tarvinnut iltapäivähoitopaikkaa ja mies teki täyttä työpäivää. Te-virkailija painosti etsimään kokopäivätyötä vaikka äiti sanoi että sitten tulisi lisäkustannuksia ja perheen tulot pienenisi, joutuisi jopa ostamaan toisen auton. Lapset on pieniä vain hetken ja kun pärjäävät kotona yksin koulun jälkeen, äiti voisi hakea kokopäivätyötä. Mutta ei sopinut TE -virkailijalle. Turhaa stressiä äidille.

Häh? Miten matalapalkka-alalla olevasta osa-aikatyöstä kokoaikatyöhön siirtyminen tarkoittaisi tulojen pienentymistä?

Argumentissasi on kuitenkin vielä tätäkin suurempi ongelma. Se lukee ihan laissa, että työttömyysetuutta saadakseen on oltava valmis vastaanottamaan kokoaikatyötä (paitsi osatyökykyisten kohdalla, mutta se on eri asia). Tarinasi äidin on tehtävä päätös haluaako olla kotirouva vai hakeeko töitä. Yhteiskunnan tehtävä ei ole elättää yhtään ketään vain sillä perusteella, että tämä olisi mieluiten kullannuppujensa kanssa kotona vapaaherrana. Eli turha syyllistää TE-tätiä asiasta, hän kun teki työtään aivan oikein.

... se ihminen käy töissä...

No miksi hän sitten työkkärin asiakkaana on?

Tai miksi edes kysyä, kun tiedän vastauksen. Jotta hän voisi kasvattaa tulovirtaansa ansiosidonnaisella päivärahalla. Harmi vain kun ei tajua, että se on vastikkeellinen etuus jonka saamisen edellytys on valmius vastaanottaa kokopäivätyötä, kuten täällä moni onkin jo sanonut. Kyseinen äiti siis haluaa lisää rahaa ilman että olisi kuitenkaan valmis tekemään sen eteen mitään. Sori nyt vaan, mutta ei mennyt ihan äidin laariin tämä case.

Jos hän haluaa viettää mukeloidensa kanssa enemmän aikaa, niin ei siinä mitään. Valintakysymyshän se on. Mutta samalla se tarkoittaa, että sen ajan vastapainona on sitten siedettävä pienempää tuloa. Ja kun asiaa mietit, ymmärrät että se on täysin oikeudenmukaista.

Vierailija
144/149 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nuo n 3-4viikon välein toistuvat puhelut jännittää ja ahdistaa. Mä ainakin pelkään taas tehneeni jonkun virheen jossain lomakkeen täytössä. Se ahdistus taas syö uskoa itseen ja vaikeuttaa entisestään työnhakua. Muutenkin tunnen huonommuutta kun kukaan ei halua palkata. Ahkerasti olen kyllä hakenut, mutta kun ei tärppää niin ei tärppää. Maisterin paperit mulla jo on, niin ei mua mihinkään lapiomieheksi oteta ja siinä kyllä menisi myös verovaroin kustannettu koulutus hukkaan.

" ja siinä kyllä menisi myös verovaroin kustannettu koulutus hukkaan."

Ikään kuin se ei nyt jo menisi hukkaan. Ja jouten olo syö ihan koko ajan verovaroja vain lisää ja lisää ja lisää... Luulisi noiden kahden vaihtoehdon väliltä jotain työtäkin löytyvän tai sitten olisi aika kouluttautua uudelleen alalle, joka työllistää.

Vierailija
145/149 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla itseasiassa naapuri joka jäi koronapandemian alkutaipaleella työttömäksi. Ei ole kuulemma soittoja kuulunut ja mitään työnhakuvelvotteita ei ole saneltu. Tuet kuitenkin tullaa. Ehkä joillakn käyny mäihä ja systeemi ikäänkuin unohtanut tai tehnyt virheen.

Vierailija
146/149 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mene töihin, niin ei tarvii tyhjästä ruikuttaa.

Word. Juuri näin.

Tarvii työttömänä muuta kuin puhelimeen vastata ja joka kuukausi joku 4 työpaikkaa "hakea".

Mä en vaan käsitä ,jos toi on kuukauden aikana se ainoo velvollisuus sen sohvalla lorvailun ja piereskelyn lisäks, että saa ne tuet pidettyä rullaamassa ja seki hoidetaan naama nyrpeenä kitisten. Tulee vaan mieleen, ettei mitään töitä edes haluta vaan tarkoituksella roikutaan elättinä. Kyllä jos pikkujutusta pitää tehdä noin iso numero niin kyse on laiskuudesta. Toivotaan, että saa hallitus jotain säästöä aikaan katkaisemalla kokonaan oikeudet tukiin, jos tollanen peli kyseessä. Motivoi varmaan tekemään jotain muuta ku haista ja valittaa.

Vierailija
147/149 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiittäkää ja äänestäkää vielä uudestaan Demareita ja vasureita jotka tämän kiusalain sääti. Sipilän mallissa 20e leikkauksella sai vastineeksi olla rauhassa.

Ah! Onneks nyt saadaan kunnon asumistuki ja työttömyyskorvausleikkuri jylläämään ku persut näyttää vähän saksia teille hikiperseille.

Töihin siitä. Vai marjoillako meinasit elää?

Vierailija
148/149 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri-

Kiusaamiseen?

Näiden virkailijoiden palkka lähtee 2500e/kk, veronmaksajat maksaa ja työ on soitella työttömille ja kysellä, että onko jo töitä löytynyt. Oikeastiko halutaan yhteiskunnan varoja käyttää tällaiseen?

Tätä minäkin ihmettelen että miten ka

No mut eihän sulla sitten ole hätiä. Oot joko kuntoutustuella tai pysyvällä sairaseläkkeellä. Ei ole velvotteitakaan sen rahansaannin osalta. Joten älä valita? :D

Vierailija
149/149 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kaivoi sitten vanhan aloituksen että saa taas villa työttömistä. Aktiivimalli kakkosesta ollaan vähitellen luopumassa kun se ei tuottanut tulosta, eikä työpaikkoja ole yhtään sen enempää kuon ennenkään. Päinvastoin-yrityksiä menee nurin kuin heinää. Turha siis kurmoottaa enää työttömiä. Töitä ei ole! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä