Jannella, 35, on miljonäärien luottokortti kertoo nyt, miten absurdeja asioita sillä saa
Olisinpa yhtä rikas
Kommentit (945)
Vierailija kirjoitti:
Olipa harvinaisen vastenmielinen juttu. Mikä ihmeen tarve omalla nimellään ja naamallaan esitellä tohkeissaan varallisuuttaan ja samalla sitä, ettei tosiaan mitään omaa makua ole, tärkein kriteeri asioissa on kallis hinta. Eikö näin toimimalla aseta itsensä maalitauluksi rikollisillekin. En voi kuin ihmetellä.
Ja juuuuuuuuri tässä on tuollaisten nousukasmaisten törsäilijöiden ja todellisen vanhan rahan (eli ylisukupolvisen, perityn ja suvussa SÄILYNEEN) rahan ero:
Vanha raha ei pröystäile. Ikinä. He eivät käytä logovaatteita, eivät ryysää ilmaislipuillaan Lauri Tähkän keikoille (jos niikseen tulee, he voivat maksaa Laurille yksityiskeikan vaikka kotiinsa), ja mikä tärkeintä vanha raha ei ikinä, koskaan, ei kuuna kullan valkeana repostele raha-asioitaan iltapäivälehdissä. Se ei yksinkertaisesti kuulu kulttuuriin.
Olkoonkin, että vanha raha on kaavoihin kangistunutta, konservatiivista ja äärimmäisen klikkiytynyttä, niin itse olen heille suorastaan kiitollinen heidän pidättyväisyydestään. Ylipäätään yhteiskunnassamme tarvittaisiin enemmän itsehillintää, harkitsevuutta ja suoranaista vaatimattomuutta.
Nykyaika on sairas, kun se tuottaa tuollaisia janneja, joiden mielestä on kohtuullista ja oikein mennä mediaan nyrpistelemään nenäänsä itseään köyhempien asunnoille ja hieromaan omaisuuttaan muiden naamaan, aikana jolloin enemmistö kiristää kukkaronnyörejään.
Ottaisin hillityn ja hallitun upporikkaan vanhan rahan edustajan milloin vain tuollaisen nousukasjannen editse. Ja se mikä laulaen tulee, se viheltäen menee.
Suomalainen kateus oikein säteilee ja hehkuu tässä ketjussa.
Toivottavasti saadaan Janne Siperiaan leirille. Mokoma kulakki.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät näkee nälkää ja toiset ostaa turhaa paskaa, mistä ei oikeasti nauti, kunhan saa vaan leveillä rahoillaan.
Toivottavasti monet rikkaat ymmärtävät auttaa heikompiakin, kyllä teille sitä rahaa riittää silti elämiseen, vaikka vähän siitä muillekin jakaisitte.
vaikka Janne menisi kadunkulmalle jakamaan köyhille 2000e per naama, näillä olisi fyffet loppu alle viikossa( osalla varmaan nopeamminkin) ja anna lisää meininki päällä. Jutussa taisi olla maininta, että harrastaa myös hyväntekeväisyyttä ihan kivasti. Mutta tämä on perusmentaliteetti Suomessa, että heti kun sulla on rahaa, se pitäisi jakaa muille. Viimeisimmän eurojackpotin voittajan miljooniakin alettiin jo jakamaan hänen puolestaan, että köyhille pitäisi antaa. Hyväntekeväisyysjärjestöillekin isojen summien jakaminen todennäköisesti teettäisi muutaman kalliin koulutusreissun hallitusporukalle ja se siinä. En ole itse rikas, ei tarvitse alkaa kadehtimaan :).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tuollainen kortti. Sivukortteja 12. Jokaisella naisystävällä oma. En silti soittele Sanomiin. Voisin kyllä ottaa pari nuorta naista vielä. Viestiä Treffeihin. Nimimerkillä MustaAmex-73
Jep, jep. Olisit nyt edes sen verran perehtynyt siihen juttuun että tietäisit ettei sivukortteja saa useampaa kuin yhden.
Oli vitsi ;)
Serkkuni veli on Brunein sulttaanin tyttären kummi. On kertonut että Sulttaanilla on vaikka kuinka paljon tuollaisia kortteja.
Onneksi et väittänyt että oma serkkusi olisi sen Sulttaanin tyttären kummi. Olisi ollut aika uskomatonta.
Täällä on nyt haukuttu näiden ulkonäkö ja vaimon koulutus. Onko nyt varmasti kaikki haukuttu vai unohtuiko jotakin?
Täällä mammat itkevät Jannen haastattelusta, ja sitten kehuskelevat kuinka heilläkin on "musta kortti" ja paljon varallisuutta. Samaiset mammat itse haaveilevat Jannen ja hänen vaimonsa elämäntyylistä.
33 sivua puhdasta kateutta.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on nyt haukuttu näiden ulkonäkö ja vaimon koulutus. Onko nyt varmasti kaikki haukuttu vai unohtuiko jotakin?
eikös sekin haukuttu, että näillä on liian "halpa" kämppä :) mikään ei ole hyvä, jos asuisivat miljoonalukaalissa = pröystäilyä. Asuvat "perus"paritalossa = varmaan huijareita, ei näillä voi olla rahaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät näkee nälkää ja toiset ostaa turhaa paskaa, mistä ei oikeasti nauti, kunhan saa vaan leveillä rahoillaan.
Toivottavasti monet rikkaat ymmärtävät auttaa heikompiakin, kyllä teille sitä rahaa riittää silti elämiseen, vaikka vähän siitä muillekin jakaisitte.
vaikka Janne menisi kadunkulmalle jakamaan köyhille 2000e per naama, näillä olisi fyffet loppu alle viikossa( osalla varmaan nopeamminkin) ja anna lisää meininki päällä. Jutussa taisi olla maininta, että harrastaa myös hyväntekeväisyyttä ihan kivasti. Mutta tämä on perusmentaliteetti Suomessa, että heti kun sulla on rahaa, se pitäisi jakaa muille. Viimeisimmän eurojackpotin voittajan miljooniakin alettiin jo jakamaan hänen puolestaan, että köyhille pitäisi antaa. Hyväntekeväisyysjärjestöillekin isojen summien jakaminen todennäköisesti teettäisi muutaman kalliin koulutusreissun hallitusporukalle ja se siinä. En ole itse rikas, ei tarvitse alkaa kadehtimaan :).
Tämäpä juuri.
Raha palaisi heti matkoihin, viihde-elektroniikkaan tai autoihin. Ja pian oltaisiin käsi ojossa taas.
Koskee myös keskiluokkaa.
Kortti voi olla mutta ei ulkonäköä kuten Palannolla
121212 kirjoitti:
Täällä mammat itkevät Jannen haastattelusta, ja sitten kehuskelevat kuinka heilläkin on "musta kortti" ja paljon varallisuutta. Samaiset mammat itse haaveilevat Jannen ja hänen vaimonsa elämäntyylistä.
33 sivua puhdasta kateutta.
Veikkaisin monen haaveilevan rikkauksista vaikkapa lottovoiton myötä, mutta toivon todellakin, ettei moni haaveile tuollaisesta pröystäilevästä elämäntyylistä. Rikkaalla ja rikkaallakin on eroa.
Vierailija kirjoitti:
Googlettamalla selviää, että mies on perinyt omaisuutensa vanhemmilta. Oma bisnestoiminta sen sijaan on hyvin vaatimatonta menestykseltä ollut, jopa kaupan kassalla tienaa saman verran mitä miehen firma vuodessa.
Oli mukana Rikkaat ja rahattomat viime kaudella ja siinäkin nolosti yritti ns. rikkaiden status sympoleilla kehuskella ja leveillä, kuten tässäkin uutisessa.
Ei tajua ettei ole itse mitään niistä ansainnut vaan saanut kultalusikka suussa, oma lahjakkuus ja kyvyt ei ole bisneksessä menestymiseen riittänyt.
Kyllä tajuaa. Olisi selvinnyt sinullekin, jos olisit viitsinyt lukea.
Kai kyse on jonkinlaisesta suhteellisuudentajun menetyksestä, kun on nuoresta asti tottunut siihen että rahaa on, niinkuin itsekin jutussa myöntää, ettei ole koskaan tottunut siihen että pitäisi erityisesti säästää. Vissiin siksi kehtaa kertoa asiasta lehdessäkin. Kyllähän jotkut vähätuloisemmatkin ihmiset saa kaiken menemään kaikkeen älyttömyyteen, mitä ikinä tienaa, tällä nyt on enemmän mitä tuhlata, mutta periaate sama.
Ehkä tuossa juuri näkyy se, ettei ole itse niitä tienannut. Elää kuin lottovoittaja. Minua tämä juttu ei niin ärsyttänyt, hieman ihmetytti kyllä, että tällaistakin on. Mielenkiintoista oli kyllä kuulla mitä tuolla kortilla saa, koska tavallisesti tuosta ei kukaan puhu. En ole tiennyt miten tuo homma rikkailla toimii. Soittaa vaan conciergelle ja homma toimii, aika jännä. Itse olen köyhä mutta säästeliäs duunari, enkä oikein osaa tuollaista edes kadehtia.
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin jo useampi kortin omistaja ilmoittautunut. Jotenkin en jaksa uskoa että mustan omistavat täällä aikaansa kuluttavat. Tosin kun Cheek kertoi omasta kortistaan, niin ainakin sadalla oli vastaava.
Amexin matkapalveluja voi käyttää muullakin Amexilla kuin tuolla mustalla...
Vierailija kirjoitti:
Kortti voi olla mutta ei ulkonäköä kuten Palannolla
Palannon ulkonäkö on kuin vanhalla juopolla. Hän elää jossain harhaisissa nuoruusvuosissaan.
Molemmille jampoille on yhteistä tuo alkoholismi. Ja se, ettei kumpikaan ole tehnyt rahojensa eteen mitään.
Juttu itsessään oli aika absurdi, mutta eivät niinkään asiat mitä kortilla sai.
Täällä on ihmetelty veroja. Jutussa sanotaan, että omaisuutta on ulkomailla. Jos siitä on jo tarpeeksi maksettu veroja siellä, ei sitä enää toista kertaa Suomessa veroteta. Tai sitten menee vain erotus. Läheiseni sai toisessa EU-maassa eläneeltä sukulaiselta perinnön. Perintöverosta vähennettiin jo toiseen EU-maahan maksettu vero. Varallisuutta on siellä edelleen jonkin verran, ja se tuottaa säännöllistä pääomatuloa. Minun ymmärtääkseni siitäkin maksetaan ensin veroja toiseen maahan. Mistään veronkierrosta ei ole kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahaa, olettepas ihmiset kateellisia :D Minusta hän vaikuttaa ihan kivalta tyypiltä. Miten hänen pitäisi elää, jotta se olisi ok teille? Jos rahaa on kuin roskaa, eikä roska lopu koskaan, niin eikö sitä sitten saisi kuluttaa ihan mihin lystää? Tuskin hän itse on tuota juttua tarjonnut lehdelle vaan lehti on halunnut tehdä tuollaisen, jotta ihmiset saisi taas uutta aihetta pöyristyä. Kaikki perijät ei osaa käyttää rahaa (esim salonoja), joten ihan hyvinhän tämä jannu on rahassa pysynyt kiinni. Tehnyt ihan oikeita töitäkin.
Vaimolla on aika hyvät oltavat kun mies ostaa yllätyksiä tonnilla kuukaudessa. Meilläkin on rahaa, mutta mun mies ostaa vain tulppaaneita 1-2 kertaa kuukaudessa. Vittonia en tarvis, mutta olishan ne jotkut muutkin (?) yllärit kivoja.
En osaa nähdä häntä edes sairaan näköisenä. Hieman kalpea, mutta ei ole ylipainoinen tms, enkä näe ryyppäämistäkään naamasta.
Ei kai se ongelma ihmisille ole se, miten mies elää, vaan se miksi hänellä on ollut tuollainen pakottava tarve tulla kertomaan siitä kortin höyläämisestä luksukseensa tuollaiseen isoon lehtiartikkeliin!
Eiköhän se juttu ole lähtenyt ihan toimittajan aloitteesta. Miksi sinäkin sen jutun luit, jos niin ärsyttää?
Ja haastateltulta henkilöltä ei sitten ollut mitään mahdollisuutta kieltäytyä, vaan pakko oli alkaa kertoa toimittajalle, kuinka tuhlaa perintörahojaan luksuselämään ja kuvaajakin tunkeutui kotiin ottamaan kuvia, vai?
Minulle juttu oli hyvää huumoria, jossa nauroin siis tälle jutun kohteelle.
Mutta osoittihan tuo täydellistä itsekritiikin puutetta henkilöltä, mennä tuollaiseen juttuun mukaan. Mutta sitähän tämä julkkikseksi hinnalla millä hyvällä aika on. Oli se sitten TV:n tositv-ohjelmat jossain saarella tai vaikka lehtiartikkeli, jossa kertoo toimittajalle ihan ravintolaskun kanssa, kuinka perintörahoilla tuli elokuussa 2022 tuhannen euron ravintolalasku Savoyssä kuitattua! 😂
Itselleni tulee pikamiettimällä mieleen puolenkymmentä henkilöä, jotka tunnen töiden kautta tai henkilökohtaisesti, joilla omaisuutta on luokkaa 10 miljoonaa tai enemmän, ja uskaltaisin sanoa, että kukaan heistä ei ikipäivänä antaisi tällaista pröystäilyhaastattelua tai osallistuisi johonkin reality-ohjelmaan tai vastaavaan. Toki nauttivat varallisuudestaan, asuvat mukavasti ja on esim. koti myös ulkomailla ja/tai viettävät pitempiä ajanjaksoja siellä, tämäntyyppisiä asioita, mutta ei tule keskustellessa sellainen tunne, että olisivat vieraantuneet normaalielämästä, vaikka se heidän oma elintasonsa ja mahdollisuutensa mukaviin lomiin tai hankintoihin onkin aivan jotakin muuta kuin keskivertovarallisuuden omaavilla.
Juuri näin! Naureskelinkin miehelleni, että pitäisikö kutsua iltapäivälehdet tekemään meistä haastattelua, kun miehelläni on musta kortti ja minulla tietenkin rinnakkaiskortti. No ei kyllä tulisi mieleenkään!
Ai sun haaveunissasi?
Niin tyypillistä, vauva-palstalla. Mamma ei voi uskoa, että täällä kirjoittelee myös hyvin toimeentulevia tai jopa rikkaita. P.s. Emme asu Suomessa.
En usko tarinaa. En silti tajua miksi haukutaan myös vaimon ulkonäkö, tai miehen? Kortteja saa tosiaan hintaan 20e tilattua netistä. Jotkut haluaa elää fantasia maailmassa. Antaa elää. Minäkin elin 9vuotta velalla. Nyt tullut aika maksaa. Ja oli kortteja paljon. Ei tuollaista. Paitsi feikkikortti. Mistä täällä maalla ollut mitään hyötyä. Tampereella jo oli kun lompakossa näkyi että oli sellainen olevinaan. Nyt luottotiedot mennyt. Hauskaa oli aikansa.
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin jo useampi kortin omistaja ilmoittautunut. Jotenkin en jaksa uskoa että mustan omistavat täällä aikaansa kuluttavat. Tosin kun Cheek kertoi omasta kortistaan, niin ainakin sadalla oli vastaava.
Mikset? Minulla on rinnakkaiskortti ja juuri nyt kulutan aikaani täällä, koska ei ole mitään järkevää tekemistä täällä Suomessa yksin käydessäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tuollainen kortti. Sivukortteja 12. Jokaisella naisystävällä oma. En silti soittele Sanomiin. Voisin kyllä ottaa pari nuorta naista vielä. Viestiä Treffeihin. Nimimerkillä MustaAmex-73
Jep, jep. Olisit nyt edes sen verran perehtynyt siihen juttuun että tietäisit ettei sivukortteja saa useampaa kuin yhden.
Oli vitsi ;)
Serkkuni veli on Brunein sulttaanin tyttären kummi. On kertonut että Sulttaanilla on vaikka kuinka paljon tuollaisia kortteja.
Minun kaikkien serkkujeni veljet ovat myös serkkujani.