A-Talk nyt. Elina Valtoselta tulee nyt 100% asiallista settiä, varsinkin sosiaaliturvasta ja työttömyysturvasta!
Elina sanoi, että asia ei voi olla niin, että työttömyysturva nousee nopeammin kuin palkkataso. Koska sellainen ei houkuttele työttömiä ottamaan töitä vastaan.
Lisäksi Elina sanoi aivan äsken, että viime vaalikaudella köyhyys väheni, kun sosiaaliturvaa uudistettiin, kun ihmiset saivat silloin töitä! Eli kylläpä vain ihmisten työllisyys tuolloin parani, vaikka vihervassareilla ja elämäntapalaiskureilla on tapana muuta väittää!
Elinalla on nyt asiapitoisuudeltaan aivan ylivoimaiset argumentit varsinkin vasemmistopuolen keskustelijoihin verrattuna tuossa lähetyksessä!
Kommentit (627)
Kokoomus haluaa leikata aina köyhimmiltä, joku voisi sanoa heit psykopaateiksi.
Töitä ei koskaan riitä kaikille, joten sosiaaliturva täytyy pitää järkevän suuruisena, vaikka se olisikin kivaa ottaa sekin raha omaan taskuun.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan kokoomuslainen ei koskaan sano että palkkoja pitäisi nostaa, sehän toisi lisää verotuloja, lisäisi ostovoimaa ja siten parantaisi työllisyyttä ja yritystoimintaa.
Höh. No siksi, että Kokoomus kannattaa pienempiä palkkoja! Jotta rikkaat saavat pitää tahansa. Tai saavat sitä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee sota niin 18-65 - vuotiaat miehet ja naiset ei saa poistua maasta.
Vain alaikäiset ja yli 65-vuotiaat saa lähteä. Muille jaetaan tehtävät valtion toimesta.
Ei taas tätä "sota-aikana ei saa poistua maasta" -jankkaamista. Luulin jo, että siitä pakkomielteenomaisesti kirjoittava olisi viimein parantunut.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus haluaa leikata aina köyhimmiltä, joku voisi sanoa heit psykopaateiksi.
Töitä ei koskaan riitä kaikille, joten sosiaaliturva täytyy pitää järkevän suuruisena, vaikka se olisikin kivaa ottaa sekin raha omaan taskuun.
Niin. Jotain sairasta on kyllä kokoomuksen tarpeessa ja halussa kurjistaa huono-osaisten elämää. Koskaan ei kuule mitään muuta kuin leikkauksista, jotka kohdistetaan nimenomaan köyhiin ja työttömiin. Kokoomuslaisten pitäisi käydä mielentilatutkimuksissa. Terapia voisi auttaa - se voisi tehdä heistäkin inhimillisiä ja empatiaan kykeneviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan kokoomuslainen ei koskaan sano että palkkoja pitäisi nostaa, sehän toisi lisää verotuloja, lisäisi ostovoimaa ja siten parantaisi työllisyyttä ja yritystoimintaa.
Koska Suomessa on Euroopan korkeimpiin kuuluvat palkat. Ulkomaankauppa loppuu jos palkkoja ja vientihintoja nostetaan korkeammaksi kuin muilla mailla. Seuraa työttömyys, konkurssit ja verotulojen romahdus.
Hyvä. Aloitetaan sinun palkastasi.
Ai ei vai? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
osaisiko joku kertoa mihin töihin mennään kun avoimia työpaikkoja on vähemmän kuin työttömiä ja osaan työpaikoista vaaditaan monivuotinen koulutus?
tähän ei vastata koskaan missään.
t: vuoden työttömänä ollut yh
Lähihoitajaksi opiskelee kahdessa vuodessa. Sen jälkeen saakin itse valita työpaikkansa.
Ei kouluun niin vain pääse, satoja hakijoita.
Montako kertaa olet yrittänyt?
3 kertaa.
oletko käynyt älykkyystestissä?
En, olen tradenomi ja lisäksi ylioppilas + amis.
Ja oletko ottanut selvää mistä se kiikasti? Eli oletko jotenkin sopimaton hoitajaksi? Luulisi että muuten olisit heittämällä päässyt.
Psykologiset testit. Olen kuulemma liian ystävällinen ja empaattinen.
😂😂😂😂😂
Niin, no paikassa missä olin toimistotöissä tulee virka puolen vuoden sisällä auki. Mietin haenko siihen vai hakisinko sairaslomaa. En ole varma haluanko vakituista työpaikkaa, koska sitten ei ole kuin kuukauden kesäloma ja viikon hiihtoloma. Palkka 2400 brutto mutta olet aina väsynyt kotona.
😂😂😂😂😂
On sivareita eli mielenterveysongelmia, koska pää ei kestä armeijaa. Pitäsikö kahvitauolla kysellä miesten armeijamuistoja ja armeijan käymistä. Ehkä sivareilta kysyi millainen mielenterveysongelma sinulla oli, kun sait vapautuksen armeijasta.
Jos saa vapautuksen armeijasta niin silloin ei tarvitse mennä sivariin.
Sivari on niille jotka eivät muuten vaan halua mennä armeijaan.
Se tarkoittaa jo todella pahaa mielisairautta. Alle 65-vuotias ei saa silti poistua maasta, jos tulee sota, mutta et saa asetta.
Kyllä saa aseen jos vaan tarttuu siihen. Eikä tarvi poistua maasta kannattaa vaan mennä mökille, siellä voi sitten vaikka metsästää, kasvattaa ruokaa tai saaristossa tai veden lähellä kalastaa. Jos on saarella ei tarvi murehtia sotatoimista ne kun tuskin itsemurha merirantatoimiin ryhtyy.
Älkää pahoinpidelkö kokoomuslaisia, vaikka he kurjistavat suomalaisia rankalla kädellä.
Onneksi työttömyys yleensä kestää vain korkeintaan muutaman kuukauden. Nyt on kuitenkin työvoimapula, että jos ei työllisty, niin se on sitten omasta halusta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ostovoima kasvaa 500 eurolla, niin 2000 euron rahamäärällä se kasvaa neljä kertaa yhtä paljon.
Se seikka, että esim. 500 eurolla pärjäisi paremmin kuin moninkertaisilla tuloilla ei liity todellisuuteen millään tavalla, vaan päätelmä voi kummuta älyllisesti vajaasta ihmismielestä.
Mielestäni kaikkien niiden ihmisten, joiden mielestä sosiaalituella pärjää paremmin kuin palkalla. Pitäisi seisoa väitteidensä takana ja vapauttaa työpaikkansa sellaiselle, joka tekee sen paremmin.
En väitä, että tuilla elää välttämättä paremmin, mutta mun mielestä olisi aika avata silmät. Kun olin "köyhä" yksinhuoltaja sain työkkärirahaa, asumistukea, elareita, lapsilisiä ja tt-tukea käteen yli 2000 euroa. Toistan, käteen. Toki kaikki yyhoot saa elarit ja lapsilisät, en sitä sanokaan. Lapsia oli 2 ja asumistuen ansiosta elin leveästi. Nyt olen ok palkalla töissä ja saan käteen 2100 euroa plus lapsilisät. Elämme hyvin, koska on puoliso ja nyt voimme asua omassa asunnossa. Lähdin kouluun, hankin ammatin ja työllistyin, vaikka rahallisesti se veti tiukoille ja kynnys oli korkea, koska tuet oli niin hyvät. Joten, en luovuta työpaikkaani muille.
Lisään vielä, että tietenkin maksoin laskut ja vuokran tuosta reilusta 2000 eurosta, mutta niin maksan nytkin.
jos asuisit yksin lasten kanssa nyt, saisit myös asumistukea,yh korotukset lapsilisän ja elarit.eli varmaan n 500 e kk palkan päälle. se on se 500 e kk enemmän kuin mitä sait työttömänä. mielestäni melko paljon. Minä itse olin matalapalkka alalla ja sain käteen 1900 e kk. sairastuin ja olen ollut työtön vuoden. yhteensä saan n 1850 e kk rahaa jotka muodostuvat elareista, lapsilisästä,asumistuesta ja työmarkkinatuesta. töissä ollessani sain myös korotetun lapsilisän asumistukea. nettotulot se palkka n 1900 kk + 150 lapsilisä ja elatustukea 250 e kk.eli 250+ 150 e kk enemmän kuin nyt... meille jää nyt elämiseen vuikran jälkeen 860 e kk se sisältää nuo tuet ... eli kun kerrotte näitä tarinoita kertokaa totuus ei osaa siitä. tietenkin sinulle jää vähemmän nyt kun asut toisen aikuisen kanssa, sehän on selvä asia kun teillä on kahden aikuisen tulot.
Jos sinusta 400 euron ero työssäkäynti vs. tuilla oleminen on paljon niin hämmästelen. Matalapalkka-alasta meillä on näköjään ihan eri käsitys. Tämä ei ole mikään tarina vaan ihan oikeassa elämässä tapahtunut. Ja asumistukea en saisi, koska Kela katsoo bruttotulot. Verotus on progressiivinen, joten 2100 euron netto on bruttona 3000 euroa. Jos olisin yyhoo, saisin tietenkin elarit ja lapsilisään korotuksen. Ihan samalla tavalla kuin tuilla elävänä. Yksinhuoltajana tarkka nettosumma oli 2200 euroa, joista elarit 300, lapsilisät 300 ja asumistuki melkein 700 euroa. Loput työkkärirahaa ja tt-tukea. Ainakin tt-tuen osuus on nykyään vielä isompi. Ja tästä sitten tosiaan laskut pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee sota niin 18-65 - vuotiaat miehet ja naiset ei saa poistua maasta.
Vain alaikäiset ja yli 65-vuotiaat saa lähteä. Muille jaetaan tehtävät valtion toimesta.
Ei taas tätä "sota-aikana ei saa poistua maasta" -jankkaamista. Luulin jo, että siitä pakkomielteenomaisesti kirjoittava olisi viimein parantunut.
Täähän sotavouhkoilu pikkusotilaista sotapöydällä ja piilohomoseksuaaliset halut olis saanu loppua siihen kun Theba tuhottiin mutta sen on vissiin pakko jatkua niin kauan kun kansalaisarmeijoita on järkeä pitää.
Vierailija kirjoitti:
Ööö...Suomessa työttömyysturva kylläkin laahaa keskiansioiden perässä reippaasti. Siitä ei haluta puhua, koska silloin jokainen tajuaisi miten surkea palkkaa matapalkka-aloilla olevat saavat.
Niin ja esim. tm-tuesta menee 20% ennakonpidätystä, kun pienempien palkkojen vastaava % on 1-4.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ostovoima kasvaa 500 eurolla, niin 2000 euron rahamäärällä se kasvaa neljä kertaa yhtä paljon.
Se seikka, että esim. 500 eurolla pärjäisi paremmin kuin moninkertaisilla tuloilla ei liity todellisuuteen millään tavalla, vaan päätelmä voi kummuta älyllisesti vajaasta ihmismielestä.
Mielestäni kaikkien niiden ihmisten, joiden mielestä sosiaalituella pärjää paremmin kuin palkalla. Pitäisi seisoa väitteidensä takana ja vapauttaa työpaikkansa sellaiselle, joka tekee sen paremmin.
En väitä, että tuilla elää välttämättä paremmin, mutta mun mielestä olisi aika avata silmät. Kun olin "köyhä" yksinhuoltaja sain työkkärirahaa, asumistukea, elareita, lapsilisiä ja tt-tukea käteen yli 2000 euroa. Toistan, käteen. Toki kaikki yyhoot saa elarit ja lapsilisät, en sitä sanokaan. Lapsia oli 2 ja asumistuen ansiosta elin leveästi. Nyt olen ok palkalla töissä ja saan käteen 2100 euroa plus lapsilisät. Elämme hyvin, koska on puoliso ja nyt voimme asua omassa asunnossa. Lähdin kouluun, hankin ammatin ja työllistyin, vaikka rahallisesti se veti tiukoille ja kynnys oli korkea, koska tuet oli niin hyvät. Joten, en luovuta työpaikkaani muille.
Lisään vielä, että tietenkin maksoin laskut ja vuokran tuosta reilusta 2000 eurosta, mutta niin maksan nytkin.
jos asuisit yksin lasten kanssa nyt, saisit myös asumistukea,yh korotukset lapsilisän ja elarit.eli varmaan n 500 e kk palkan päälle. se on se 500 e kk enemmän kuin mitä sait työttömänä. mielestäni melko paljon. Minä itse olin matalapalkka alalla ja sain käteen 1900 e kk. sairastuin ja olen ollut työtön vuoden. yhteensä saan n 1850 e kk rahaa jotka muodostuvat elareista, lapsilisästä,asumistuesta ja työmarkkinatuesta. töissä ollessani sain myös korotetun lapsilisän asumistukea. nettotulot se palkka n 1900 kk + 150 lapsilisä ja elatustukea 250 e kk.eli 250+ 150 e kk enemmän kuin nyt... meille jää nyt elämiseen vuikran jälkeen 860 e kk se sisältää nuo tuet ... eli kun kerrotte näitä tarinoita kertokaa totuus ei osaa siitä. tietenkin sinulle jää vähemmän nyt kun asut toisen aikuisen kanssa, sehän on selvä asia kun teillä on kahden aikuisen tulot.
Jos sinusta 400 euron ero työssäkäynti vs. tuilla oleminen on paljon niin hämmästelen. Matalapalkka-alasta meillä on näköjään ihan eri käsitys. Tämä ei ole mikään tarina vaan ihan oikeassa elämässä tapahtunut. Ja asumistukea en saisi, koska Kela katsoo bruttotulot. Verotus on progressiivinen, joten 2100 euron netto on bruttona 3000 euroa. Jos olisin yyhoo, saisin tietenkin elarit ja lapsilisään korotuksen. Ihan samalla tavalla kuin tuilla elävänä. Yksinhuoltajana tarkka nettosumma oli 2200 euroa, joista elarit 300, lapsilisät 300 ja asumistuki melkein 700 euroa. Loput työkkärirahaa ja tt-tukea. Ainakin tt-tuen osuus on nykyään vielä isompi. Ja tästä sitten tosiaan laskut pois.
Otitko huomioon, ettei työssä käyntikään ole ilmaista. Työmatkakulut, työajan ruokailu ja mahdolliset muut kulut. Työttömänä voi käyttää enemmän aikaa ruoan valmistamiseen perusaineksista, kun työssä ollessa helposti voi sortua johonkin puolivalmisteeseen ja sekin maksaa enemmän kuin se itse alusta saakka tehty ruoka.
Orpo,valtonen ja co,ovat jotenkin outoja naamasta ja silmät kiiluvat jokaisella,olisko huumeet kyseessä kun jaksavat aina jauhaa leikataan leikataan,mutta eivät osaa vasta,että mistä leikataan...
Vierailija kirjoitti:
Jos Perskeko 2 on seuraava hallitus, olemme lopullisesti tuomittuja itäeurooppalaiseksi banaanitasavallaksi:
- koulutuksen tuhoaminen viedään loppuun
- ikimetsät hakataan ja keitetään selluksi, jotta kiinalaiset saavat halpaa raaka-ainetta pahvilaatikoiden tekemiseen
- kaupunkien kasvun edellytykset tuhotaan
- rahaa pumpataan tuottamattomaan ja kilpailua vääristäviin maatalous- ja yritystukiin
- aletaan taas nuoleskelemaan Venäjää
- työttömät ja eläkeläiset laitetaan kärsimään
- yleisradio ja muu vapaa tiedonvälitys alistetaan markkinavoimille tai hallituksen valvontaan
Hyvä listaus. Todennäköisesti Perskeko 2 etsii muutaman toimivan alan, kuten taksiala oli ennen Perskeko 1:sta, ja amputoi nekin ideologian hengessä rikollisten pelikentäksi. Soteala korruptoidaan joka tapauksessa ja monet kokoomuspoliitikot löytävät sieltä hillotolpan.
Christiiina kirjoitti:
Onneksi työttömyys yleensä kestää vain korkeintaan muutaman kuukauden. Nyt on kuitenkin työvoimapula, että jos ei työllisty, niin se on sitten omasta halusta kiinni.
Työvoimapula ja työttömän osaaminen eivät välttämättä kohtaa - ei, vaikka työtön olisi valmis muuttamaan työpaikan takia. Eikä se väitetty työvoimapulakaan näemmä riitä kitkemään ikäsyrjintää.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Työvoimapula ja työttömän osaaminen eivät välttämättä kohtaa - ei, vaikka työtön olisi valmis muuttamaan työpaikan takia. Eikä se väitetty työvoimapulakaan näemmä riitä kitkemään ikäsyrjintää.
Meillä on siis !00% :n rasimi, ei kelpaa töihin ei sitten millään, on väärä kaikenkaikkiaan joka suhteessa. Kaikenlaista kaameaa rasimia, kun ihmistä ei huolita töihin.
Jos nyt ei työllisty kun joka alalla on pulaa työntekijöistä niin syy löytyy kun katsoo peiliin. Voi olla että sieltä tuijottaa mielisairas, pahalle haiseva ylipainoinen läski tms. muu eläin joka ei edes halua työllistyä. Näitä vätyksi pitäisi motivoida poistamalla sosiaalituki kokonaan. Loisiminen toisten rahoilla on rumaa.
"Lisäksi Elina sanoi aivan äsken, että viime vaalikaudella köyhyys väheni, kun sosiaaliturvaa uudistettiin, kun ihmiset saivat silloin töitä!"
Niin siis valtion köyhyys väheni, mutta köyhien köyhyys lisääntyi.
Kaikkea muuta kuin asiaa puhui. Ylimielinen ja todellisuudesta irti oleva kokoomuslaisen perikuva. Kalsea kalansilmä. Onkohan psykopaatti.
Sehän puhuu lapsilleenkin saksaa, vaikkei oo saksalainen. Ei voi ihan terve olla.