A-Talk nyt. Elina Valtoselta tulee nyt 100% asiallista settiä, varsinkin sosiaaliturvasta ja työttömyysturvasta!
Elina sanoi, että asia ei voi olla niin, että työttömyysturva nousee nopeammin kuin palkkataso. Koska sellainen ei houkuttele työttömiä ottamaan töitä vastaan.
Lisäksi Elina sanoi aivan äsken, että viime vaalikaudella köyhyys väheni, kun sosiaaliturvaa uudistettiin, kun ihmiset saivat silloin töitä! Eli kylläpä vain ihmisten työllisyys tuolloin parani, vaikka vihervassareilla ja elämäntapalaiskureilla on tapana muuta väittää!
Elinalla on nyt asiapitoisuudeltaan aivan ylivoimaiset argumentit varsinkin vasemmistopuolen keskustelijoihin verrattuna tuossa lähetyksessä!
Kommentit (627)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
osaisiko joku kertoa mihin töihin mennään kun avoimia työpaikkoja on vähemmän kuin työttömiä ja osaan työpaikoista vaaditaan monivuotinen koulutus?
tähän ei vastata koskaan missään.
t: vuoden työttömänä ollut yh
Lähihoitajaksi opiskelee kahdessa vuodessa. Sen jälkeen saakin itse valita työpaikkansa.
Ei kouluun niin vain pääse, satoja hakijoita.
Montako kertaa olet yrittänyt?
3 kertaa.
oletko käynyt älykkyystestissä?
En, olen tradenomi ja lisäksi ylioppilas + amis.
Ja oletko ottanut selvää mistä se kiikasti? Eli oletko jotenkin sopimaton hoitajaksi? Luulisi että muuten olisit heittämällä päässyt.
Psykologiset testit. Olen kuulemma liian ystävällinen ja empaattinen.
😂😂😂😂😂
Niin, no paikassa missä olin toimistotöissä tulee virka puolen vuoden sisällä auki. Mietin haenko siihen vai hakisinko sairaslomaa. En ole varma haluanko vakituista työpaikkaa, koska sitten ei ole kuin kuukauden kesäloma ja viikon hiihtoloma. Palkka 2400 brutto mutta olet aina väsynyt kotona.
Haet sairaslomaa mihin sairauteen? Lorvikatarriin? Uskomatonta 🤦. Todellakin tukien määrä alas!
Hoidon puutteeseen 🤣
300 000 alle 63-vuotiasta on työkyvyttömyyseläkkeellä, kyllä sinne pääsee, jos ei muuten niin esittää hullua.
Jaa, eihän tuo Hönökään ole päässyt, vaikkei sen ees tartte esittää 😂😂😂😂😂
Nettikirjoituksista voi päästä eläkkeelle. Jos se esittää hullua.
Sinäkin olet ollut kotona tänään. Loppuiko amis jo klo 14.00?
Eläkeläisen asumistuessa saa olla tilillä vain 16000
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisen asumistuessa saa olla tilillä vain 16000
Jos on tilillä tuota enemmän rahaa niin säästöt pitää käyttää ensin ja vasta sitten voi saada eläkeläisen asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200 000 eläkeläistä saa asumistukea ja 200 000 leskeneläkettä.
Tuo leskeneläke minua ihmetyttää. Pariskunta on kaksilla tuloilla elellyt ja maksanut asuntonsa, autonsa ja mökkinsä. Eli menoja on ollut 2 maksajana ja varmasti säöstöjäkin on kertynyt. Minun on pitänyt tulla toimeen yksillä tuloilla ja yhdellä eläkkeellä. Mikä siinä on että ne lesket eivät selviä yhdellä eläkkeellä ? Muinaisjäänne koko leskeneläke, sillä naiset tienaavat nykyään itse tulonsa ja eläkkeensä. Olen minäkin 3 lasta kouluttanut ja elättänyt, mutta koska en ole leski, niin on pärjättävä yhdellä eläkkeellä. Onko leskeneläke joku palkkio, siitä että on ollut naimisissa puolison kuoli hetkellä?
Älä huoli, johan sen kestoa lyhennettiin. Ja tod.näköisesti poistetaan tulevaisuudessa.
Kestoa lyhennettiin vain 1975 syntyneillä ja nuoremmilla.
Hyvä
trade Hönö Tiaisen kannattaa hankkiutua eroon puolisosta
pääsee täysihoitoon ja saa lisäksi eläkkeen, tosin minimaalisen niillä 2400 erkin bruttotuloilla, mut kuiteskii ;DDDDDDDDDDDDDDD
+ eläkeläisen asumistuen ja toimeentulotukea lääkkeisiin ja sähköön.
Mutta kesämökkiä ei saa olla.
ihan saat kuule ilmatteeks asumisen ja lääkkeet, sähkötuolia ei meillä vielä sallita
Eläkeläinen ei voi saada yleistä asumistukea. Vain eläkeläisen asumistukea, missä säästöjä saa olla maksimissaan 16000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
osaisiko joku kertoa mihin töihin mennään kun avoimia työpaikkoja on vähemmän kuin työttömiä ja osaan työpaikoista vaaditaan monivuotinen koulutus?
Lähihoitajaksi opiskelee kahdessa vuodessa. Sen jälkeen saakin itse valita työpaikkansa.
3 kertaa.
Ja oletko ottanut selvää mistä se kiikasti? Eli oletko jotenkin sopimaton hoitajaksi? Luulisi että muuten olisit heittämällä päässyt.
😂😂😂😂😂
Niin, no paikassa missä olin toimistotöissä tulee virka puolen vuoden sisällä auki. Mietin haenko siihen vai hakisinko sairaslomaa. En ole varma haluanko vakituista työpaikkaa, koska sitten ei ole kuin kuukauden kesäloma ja viikon hiihtoloma. Palkka 2400 brutto mutta olet aina väsynyt kotona.
Haet sairaslomaa mihin sairauteen? Lorvikatarriin? Uskomatonta 🤦. Todellakin tukien määrä alas!
Hoidon puutteeseen 🤣
300 000 alle 63-vuotiasta on työkyvyttömyyseläkkeellä, kyllä sinne pääsee, jos ei muuten niin esittää hullua.
mietipäs sitä 😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 kertaa.
😂😂😂😂😂
Hoidon puutteeseen 🤣
mietipäs sitä 😂😂😂😂😂
Vaihdan palstaa, sun pitää etsiä mut täältä. Katsotaan löydätkö. Tää on kiva leikki. Osaatko etsiä oikean naisen palstalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 kertaa.
😂😂😂😂😂
Hoidon puutteeseen 🤣
"esittää" 😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 kertaa.
😂😂😂😂😂
Hoidon puutteeseen 🤣
mietipäs sitä 😂😂😂😂😂
Vaihdan palstaa, sun pitää etsiä mut täältä. Katsotaan löydätkö. Tää on kiva leikki. Osaatko etsiä oikean naisen palstalta.
Yritä löytää oikea ketju 😘
Yhteenvetona voidaan todeta, että kokoomukselle kynnyskysymys on se, joutuuuko ylin tulokymmenys maksamaan veroja. Nythän tilanne on se, että ylimmälle tulokymmenykselle on luotu useita keinoja veronmaksun välttelyyn.
Kokoomus on siis valmis leikkaamaan mistä tahansa,kunhan rikkaimpien verovapaus säilyy ennallaan.
Listaamattomien osinkojen veroedun pienentämistä on VM ehdottanut jo 2010 yritysverotuksen asiantuntijatyöryhmä 2017, Vihriälän ryhmä 2020, VATT ja jopa eleinoelämän oma tutkimuslaiots Etla myöntää veroedun haitallisuuden talousksvun kannalta.
Miksi haluat tukea kaikkein rikkaimpien verovapautta , kun itse et siihen ryhmään kuulu ja tuskin tulet koskaan kuulumaankaan?
Ollaan kattottu ihan eri ohjelmaa.
Virnuileva Valtonen jäi minulle mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläinen ei voi saada yleistä asumistukea. Vain eläkeläisen asumistukea, missä säästöjä saa olla maksimissaan 16000.
Kyllä minulla ainakin on vajaat 50 000 säästössä ja saan asumistukea. Näin Hesassa.
Tuo maksimi tarkoittaa, että sen yli menevä osa pienentää tuen määrää. Mitä suurempi ylitys, sitä enemmän tuen määrä pienenee.
Että kannattaisi lukemisen sijaan opetella myös ymmärtämään lukemaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200 000 eläkeläistä saa asumistukea ja 200 000 leskeneläkettä.
Tuo leskeneläke minua ihmetyttää. Pariskunta on kaksilla tuloilla elellyt ja maksanut asuntonsa, autonsa ja mökkinsä. Eli menoja on ollut 2 maksajana ja varmasti säöstöjäkin on kertynyt. Minun on pitänyt tulla toimeen yksillä tuloilla ja yhdellä eläkkeellä. Mikä siinä on että ne lesket eivät selviä yhdellä eläkkeellä ? Muinaisjäänne koko leskeneläke, sillä naiset tienaavat nykyään itse tulonsa ja eläkkeensä. Olen minäkin 3 lasta kouluttanut ja elättänyt, mutta koska en ole leski, niin on pärjättävä yhdellä eläkkeellä. Onko leskeneläke joku palkkio, siitä että on ollut naimisissa puolison kuoli hetkellä?
Leskeneläkkeen saa myös jos menee uudelleen naimisiin, pitää vain olla yli 50-vuotias kun menee naimisiin.
Eli saat vanhuuseläkettä, leskeneläkettä ja uusi puoliso.
Moniko yli 50-vuotias menee uudelleen naimisiin? Sitäpaitsi se aikaisemmin kuollut puoliso on kerryttänyt eläkettä molempien eduksi mahdollisesti vuosikymmeniä, ehkä jopa jälkeen jääneen puolison työuran kustannuksella. On vain reilua "periä" osa tuosta eläkekertymästä, varsinkin kun sitä leskeneläkettä saa, tietääkseni, vain vähemmän ansainnut puoliso ja eläketulojen suhteessa.
Nykyisin kun tuloerot ovat usein puolisoiden kesken suhteellisen pieniä, leskeneläkkeen suuruus jää myös pieneksi. Alaikäiset lapset toki vaikuttavat sen ajan kun he ovat alaikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin ympäripyöreetä paskaa Kokoomuksen Valtoselta.
Valtoselta kysyttiin ettö mistä leikkaisi. Ei antanut listaa.
Sen sanoi, että on oltava kannattavampaa olla töissä kuin työttömänä. Tästä ei kovin kummoisia säästöjä tule.
Voi sanoa, että ei vastannut kysymykseen.
Tuokaan kommentti ei tarkoita sitä että työntekijälle pitää maksaa kunnolista palkkaa vaan sitä että sosiaalituet on nälkäkuoleman rajalla ja sieltä metsän maakuopasta sitten ponnistettaisiin työelämään koska tunnetusti työnantajat palkkaa haisevia, sairaita rääsyläisiä
Ai jos tukia pienennettäisiin niin vaihtoehtona on elää maakuopassa?Sitten pitää mennä töihin ennen kun"joutuu maakuoppaan"
Ei ole töitä. Työkkärin sivuilla on 40 000 työpaikkaa ja niistä osa kesätöitä ja osa-aikatöitä ja niihin hakee myös ammatinvaihtajat. Työttömiä on 300 000.
Ja paljon on paikkoja joita ei ilmoteta joten tämä 40 tuhatta on vain pieni osa.Jos ei pääse niin pitää kouluttautua
Jos paikkaa ei ilmoita niin ei ole töitäkään. Olen minäkin sinkku, mutten halua parisuhdetta. Siksi en missään seuranhaussa pyöri enkä ilmoittele. Sama logiikka on työpaikoissa, jos ei haluta töihin ketään niin meteliä ei pidetä.
Luuletko oikeasti että työnantajat haluavat mitään hakemusrumbaa?Meilläkin on töissä vakituisia paikkoja auki ja kysellään tietääkö joku työntekijä jonkun joka haluaisi tulla töihin.Näitä on varmaan muuallakin.
Korona tuet yrityksille kelpasi kyllä. Takaisin ei makseta. Veroja pitäisi saada alas ja työntekijät ilmaiseksi.
Ehkä taikaseinästä tulee rahat tähän virityksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti verojen alentaminen johtaa talouskasvuun ja verotulojen nousuun sekä verotulojen tarpeen laskuun, mutta tätähän on mahdoton käsittää.
Kennedyn veljekset aikoinaan USA:ssa käsittivät tämän vuonna 1960 ja näin tapahtui. On olemassa sellainen lukiolaisille tuttu käsite kuin lineaarinen optimointi. Kannattaa tutustua.
Aikavälillä 2010-2013 Yhdysvaltojen reaalinen BKT kasvoi n. 2 prosenttia vuodessa ja aikavälillä 2014-2017 n. 2,2 prosenttia vuodessa. Veroja korotettiin 2013, esim. korkein marginaaliveroprosentti nousi 35 prosentista (joka se oli vuosina 2003-2013) 39,6 prosenttiin (2003-2018). Eli korkeamman verokannan aikana talouskasvu oli hieman voimakkaampaa... (matemaattinen) optimointi voi johtaa myös veronkorotuksiin riippuen sovellettavasta mallista (joka perustuu aina jossain määrin menneisyyteen/ideologiaan).
Suomessa veroaste oli 2000-luvulla alhaisimmillaan vuosina 2008-2010, mihin ajoittuu myös suurin valtion verotulojen lasku. Vuonna 2012 päästiin valtion verotuloissa samalle tasolle kuin 2007, kun veroaste oli palautettu vuoden 2004 tasolle (41 prosentista n. 43 prosenttiin). Eli teoria ei toiminut tällä aikavälillä Suomessa. Joku voisi tietysti sanoa, että finanssikriisi, mutta sitten pitäisi ehkä ottaa analyysiin mukaan muitakin muuttujia?
Olipa hyvä, että katsoin ohjelman. Tiedän nyt etten ainakaan Kokoomusta tai Krist.demokraatteja äänestä. Niin olivat ylimielisiä ja ulkona arjesta. Varsinkin Valtonen.
No huhhuh, vai asiallista settiä.
Kerro nyt ihmeessä mitä asiallista, sanoi, minä kuulin vain sitä kokkarepopulismia, varalkaimmilta veroja pois ja köyhät kyykkyyn.
Miksi pidetään ikävänä asiana, jos hyvin toimeentuleva miettii sijoituksiaan ja sitä mihin rahansa laittaa. Sitä ei pidetä ikävänä, että työtön laskee kannattaako lähteä töihin. Tänä päivänä ei siis kannata, paremmin tienaa makoilemalla ja se on hemmetin väärin niitä kohtaan jotka tekevät vielä töitä. Alkoiko tämä, kun mediassa lanseerattiin lause, "paskatöihin ei kannata lähteä". Monet pienipalkkaiset perheenäidit ja isätkin kiikuttavat lapsensa aamuvarhain hoitoon, tehdäkseen töitä. Hankkiakseen itse leipänsä elättääkseen perheensä. Itse kannatan töiden tekoa, hyvä omalle sielulle ja puhumattaakaan nyt siitä mikä malli olet lapsillesi.
Mikäköhän se niin hyvä työttömyysturva on? Ansiosidonnaista tietysti voi saada jonkun aikaa, mutta kaikki eivät sitä saa eikä se jatku loputtomiin.
Kun itse olin muutaman kuukauden opiskelujen loputtua työttömänä sain tilille yhteensä 850e kuussa. Tuossa oli asumistuki ja työmarkkinatuki. Siitä piti maksaa kaikki. Joten en nyt puhuisi mistään suurista tuista. Kyllä työllä parempaa palkkaa saa.