A-Talk nyt. Elina Valtoselta tulee nyt 100% asiallista settiä, varsinkin sosiaaliturvasta ja työttömyysturvasta!
Elina sanoi, että asia ei voi olla niin, että työttömyysturva nousee nopeammin kuin palkkataso. Koska sellainen ei houkuttele työttömiä ottamaan töitä vastaan.
Lisäksi Elina sanoi aivan äsken, että viime vaalikaudella köyhyys väheni, kun sosiaaliturvaa uudistettiin, kun ihmiset saivat silloin töitä! Eli kylläpä vain ihmisten työllisyys tuolloin parani, vaikka vihervassareilla ja elämäntapalaiskureilla on tapana muuta väittää!
Elinalla on nyt asiapitoisuudeltaan aivan ylivoimaiset argumentit varsinkin vasemmistopuolen keskustelijoihin verrattuna tuossa lähetyksessä!
Kommentit (627)
Vierailija kirjoitti:
Luoja säästäköön meidät vasemmistolaiselta politiikalta. Mistä he olettavat rahan tulevan? Ja vielä hankaloittavat yritysten voitot ja ihmisten vaurastumisen. Takapajuisia.
Raha tulee tuotosta, ei työtuntien tai työntekijöiden lukumäärästä. Tuottavuus on kasvanut, mutta varallisuus vain jakautuu entistä epätasaisemmin. Tätä voidaan muuttaa verotuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalitukia leikattava jotta työllisyys saadaan nousuun. Mitä järkeä on elättää laiskureita jotka kieltäytyvät työn teosta ilman syytä. Vahusväestön määrä kasvaa koko ajan joten jokainen työkykyinen on saatava töihin vaikka voimakeinoin. Poliisi voisi käydä hakemassa näitä työnvälttelijäpaskoja maijalla työmaalle.
Miksi väität että työtön kieltäytyy töistä? Minä menisin erittäin mielelläni töihin mutta kun se työnantaja kieltäytyy palkkaamasta.
Kuinka paljon haluat leikata mun 760e tuesta?Toimeentulotuen perusosa (vuokran, lääkkeiden, sähkön jne) jälkeen on reilu 500. Jääkö sinulle 760 euroa noiden jälkeen vai onko sinulla omaisuutta?
Mun työmarkkinatuki on nettona 760e.
Vierailija kirjoitti:
Työttömille määrättävä eutanasia 6 kuukauden työttömyyden jälkeen niin saadaan loisijat kuriin pikavauhtia.
Muista tuo kun jäät itse työttömäksi.
Ylimielisyys paistoi Essayahista ja Valtosesta. Sekä voitonvarmuus. Varmuus siitä, että seuraavaksi saadaan oikeistolaista politiikkaa.
KD on ollut konservatiivipuolue ja on sitä edelleen. Se ei ole talouspolitiikassaan ollut kuitenkaan erityisen oikealla. Nyt on!
Essayahille lisäksi valta on selvästi noussut hattuun. Päivi Räsänen ei todellakaan ole oma suosikkini, mutta hänestä ei kuitenkaan paistanut omahyväisyys kilometrin päähän.
Vierailija kirjoitti:
Työttömille määrättävä eutanasia 6 kuukauden työttömyyden jälkeen niin saadaan loisijat kuriin pikavauhtia.
Tämän kirjoittajan kannattaa hakeutua mahdollisimman pian työterveyteen, jotta saat tarvitsemaasi apua! Vai oletko sittenkään itse töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalitukia leikattava jotta työllisyys saadaan nousuun. Mitä järkeä on elättää laiskureita jotka kieltäytyvät työn teosta ilman syytä. Vahusväestön määrä kasvaa koko ajan joten jokainen työkykyinen on saatava töihin vaikka voimakeinoin. Poliisi voisi käydä hakemassa näitä työnvälttelijäpaskoja maijalla työmaalle.
Miksi väität että työtön kieltäytyy töistä? Minä menisin erittäin mielelläni töihin mutta kun se työnantaja kieltäytyy palkkaamasta.
Kuinka paljon haluat leikata mun 760e tuesta?Toimeentulotuen perusosa (vuokran, lääkkeiden, sähkön jne) jälkeen on reilu 500. Jääkö sinulle 760 euroa noiden jälkeen vai onko sinulla omaisuutta?
Eli sulla on lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylimielisyys paistoi Essayahista ja Valtosesta. Sekä voitonvarmuus. Varmuus siitä, että seuraavaksi saadaan oikeistolaista politiikkaa.
KD on ollut konservatiivipuolue ja on sitä edelleen. Se ei ole talouspolitiikassaan ollut kuitenkaan erityisen oikealla. Nyt on!
Essayahille lisäksi valta on selvästi noussut hattuun. Päivi Räsänen ei todellakaan ole oma suosikkini, mutta hänestä ei kuitenkaan paistanut omahyväisyys kilometrin päähän.
Painu sossupummielätti hevon perseeseen. Toisten rahoilla loisiminen on rumaa.
Vedä käteen. En ole elänyt millään tuilla koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt ei työllisty kun joka alalla on pulaa työntekijöistä niin syy löytyy kun katsoo peiliin. Voi olla että sieltä tuijottaa mielisairas, pahalle haiseva ylipainoinen läski tms. muu eläin joka ei edes halua työllistyä. Näitä vätyksi pitäisi motivoida poistamalla sosiaalituki kokonaan. Loisiminen toisten rahoilla on rumaa.
Miksi sitten loisit muiden rahoilla?
Itsehän et ole oikeasti tehnyt mitään rahojesi eteenVedä käteen kommarinilkki. Maksan 45 prosenttia palkasta veroa jotta sinunkaltaisia laiskureita pidetään elossa. Jos olisi sananvaltaa niin lopettaisin tuet puolen vuoden työttömyysjakson jälkeen jotta se motivoisi työn välttelijöitä etsimään töitä.
Kolmekymmentä vuotta sitten ei ollut ongelma lähteä työn perään etelään mutta nyt työttömät jäävät loisimaan kotipaikkakunnallle kun tuet riittävät elämiseen. Häpeäisitte mokomat pummit loisimistannne.
Maksan itsekin ihan kohtuullisesti veroja ja maksaisin enemmänkin, jotta ei tarvitsisi leikata työttömiltä ja sairailta. Minun maailmassani pitkälle kouluttautuminen, työkykyisyys ja töissäkäynti ovat etuoikeuksia, joita kaikilla ei ole. Maksamistani veroista huolimatta minulla on edelleen helposti rahaa tarvitsemiini asioihin. Työttömillä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho! Onpa paljon. Olen luullut, että perustyökkäriraha on jotain 500 euroa. Eli et elä yksin tai saa jostain syystä tt-tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, toi olisi kiva, että komeat poliisit hakisi joka päivä töihin.
Voi kun hakkaisivat työttömät elukat kuoliaksi niin tekisivät palveluksen maalle.
Kato, viherpiiperö heräsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta minä sain tuon verran kun olin kuntouttavassa työtoiminnassa. Se on työmarkkinatuki + 9e päivä
Oho! Onpa paljon. Olen luullut, että perustyökkäriraha on jotain 500 euroa. Eli et elä yksin tai saa jostain syystä tt-tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on lapsikorotukset mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän kirjoittajan kannattaa hakeutua mahdollisimman pian työterveyteen, jotta saat tarvitsemaasi apua! Vai oletko sittenkään itse töissä?
No tuskin on töissä, tai ei ainakaan pitäisi olla. Ja hyvä esimerkki mitä tapahtuu, kun liikaa leikataan palveluista. Mielenterveysongelmat lisääntyvät ja pahenevat. Tuokin yksi tai muutama hullu riehumassa täällä ilman hoitoa.
Olen ilmoittanut melkein joka toisen viestin asiattomaksi.
Matruusi kirjoitti:
Sosiaaliturva kokonaan pois
Ja sinulle kaktus jokaiseen ruumiinaukkoon.
Työttömille voi tulla kylmää kyytiä ensi vaalikaudella kun maahan näyttäisi tulevan oikeistohallitus. Se on selvää että ansiosidonnaiseen tulee jonkinlainen muutos jotta työttömyysjaksot lyhentyisivät eikä ansiosidonnaisella lomailu enää voi jatkua vuosikausia niin kuin nyt.
Kiistämätön tosiasia on että Suomi velkaantuu kovaa vauhtia ja edelleen on ratkaisematta kestävyysvajeongelma. Vanhusväestön määrä kasvaa vielä ainakin vuosikymmenen ajan kun samaan aikaan työikäisen väestön määrä laskee. Vaikka työssä on entistä suurempi osa työväestöstä niin lukumääräisesti työssä on väkeä saman verran kuin aikaisemmin eli verotuloja ei tule yhtään enempää kuin aikaisemmin.
Verotusta ei voi kiristää ainakaan työnteosta joten halutaan etsiä säästöjä tai verotuloja jotka aiheuttaisivat mahdollisimman vähän haittaa. Rahaa menee sote puolelle käsittämättömiä summia mutta toisaalta siellä on järkyttävä määrä hoidon tarvetta työntekijäpulan yms. syiden vuoksi ja säästölinja voi johtaa entistä suurempiin ongelmiin. Jos syöpäleikkausta tai psykiatrista hoitoa joutuu odottamaan kuukausien ajan niin jossain on jotain pahasti vialla.
Parasta olisi jos työnteon ja sosiaalitukien yhteensovitus onnistuisi järkevästi sillä osa-aikainen työnteko toisi merkittävät säästöt yhteiskunnalle. Työntekijän pitäisi toki saada enemmän käteen tällä tavalla eli siinäpä ongelma ratkaistavaksi. Suomi tarvitseen myös runsaasti lisää työperäistä maahanmuuttoa ja kunnon integraatiota kielen opetuksineen kun suomalaisisia ei löydy tekemään monia töitä alkaen ihan duunarityöstä jopa asiantuntijatason töihin yrityksissä.
Vierailija kirjoitti:
Työttömille voi tulla kylmää kyytiä ensi vaalikaudella kun maahan näyttäisi tulevan oikeistohallitus. Se on selvää että ansiosidonnaiseen tulee jonkinlainen muutos jotta työttömyysjaksot lyhentyisivät eikä ansiosidonnaisella lomailu enää voi jatkua vuosikausia niin kuin nyt.
Kiistämätön tosiasia on että Suomi velkaantuu kovaa vauhtia ja edelleen on ratkaisematta kestävyysvajeongelma. Vanhusväestön määrä kasvaa vielä ainakin vuosikymmenen ajan kun samaan aikaan työikäisen väestön määrä laskee. Vaikka työssä on entistä suurempi osa työväestöstä niin lukumääräisesti työssä on väkeä saman verran kuin aikaisemmin eli verotuloja ei tule yhtään enempää kuin aikaisemmin.
Verotusta ei voi kiristää ainakaan työnteosta joten halutaan etsiä säästöjä tai verotuloja jotka aiheuttaisivat mahdollisimman vähän haittaa. Rahaa menee sote puolelle käsittämättömiä summia mutta toisaalta siellä on järkyttävä määrä hoidon tarvetta työntekijäpulan yms. syiden vuoksi ja säästölinja voi johtaa entistä suurempiin ongelmiin. Jos syöpäleikkausta tai psykiatrista hoitoa joutuu odottamaan kuukausien ajan niin jossain on jotain pahasti vialla.
Parasta olisi jos työnteon ja sosiaalitukien yhteensovitus onnistuisi järkevästi sillä osa-aikainen työnteko toisi merkittävät säästöt yhteiskunnalle. Työntekijän pitäisi toki saada enemmän käteen tällä tavalla eli siinäpä ongelma ratkaistavaksi. Suomi tarvitseen myös runsaasti lisää työperäistä maahanmuuttoa ja kunnon integraatiota kielen opetuksineen kun suomalaisisia ei löydy tekemään monia töitä alkaen ihan duunarityöstä jopa asiantuntijatason töihin yrityksissä.
Keskivertoduunarin ansiosidonnainen on verojen jälkeen juuri sen verran, ettei useimmissa tapauksissa tarvitse hakea muita tukia. Mutta ei sen varassa todellakaan lomailla. Joillakuilla on ihan älyttömiä kuvitelmia ansiosidonnaisen tasosta, ja sellaisiin ihmisiin kokoomuksen lapsellinen propaganda uppoaa. Kannattaisi muistaa, mitä oikeistohallitukset ovat saaneet aikaiseksi. Taksiuudistus on hyvä esimerkki siitä tuhosta, mitä sokea kokoomuslainen ideologia tuottaa.
Vierailija kirjoitti:
EK on halunnut poistaa vuorolisät jo pitkään ja se onnistuu huonontamalla ansiosidonnaista jolloin ihmiset eroavat liitoista ja määräysvalta palkoista siirtyy työnantajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on lapsikorotukset mukana.
Kiertelet ja kaartelet. Joko elät puolison kanssa tai sit saat lisäksi asumistukea ja tt-tukea.
Hoitajat sai palkankorotuksen. Vuorolisien poisto olisi ihan oikein, kun äänestävät Kokoomusta.
Sosiaaliturva kokonaan pois