Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaipaan Anttilaa, Seppälää, Tiimaris,

Vierailija
09.03.2023 |

Kirjakauppoja joiden hyllyt pursuavat kirjoja.

Kauppojen lyhyempiä aukioloja.

Yksinkertaisempaa elämää!

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan Oulun Anttilaa, sitä kahvilaa siinä alakerrassa jossa tuli istuskeltua ja katsottua kun ihmiset käveli kiireessä eestaas. Kaipaan myös Oulun Stockmannia joka suljettiin. Lisäksi kaipaan myös Seppälöitä, Tiimareita kaikkea sitä mennyttä ja nostalgista aikaa. Oulussa oli myös Anttilaketjuun liittyvä Kodin Ykkönen joka oli jättimäinen sisustuskauppa.

Vierailija
82/94 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anttila went to concurs and Antti didn't get his mehumaija. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin Tampereella kesätöissä 60-luvulla ja kun sain ekan palkan, marssin Anttilaan ja ostin maiharin, jota olin käynyt jo moneen kertaan siellä ihailemassa.  Ne oli suurta muotia silloin.  Ai että se oli makee.  (Siis sellainen myrkynvihreä popliinikankainen takki, jossa oli vaalea vuori ja huppu ja nyörejä).  Niitä ei enää näy, ellei sitten miehien jotain metsästyshenkisiä takkeja voisi pitää vielä sellaisina.  

Sitten sitä tunsi kuuluvansa oikeaan porukkaan.  Kaikilla popareilla ja hipeillä ja hämyillä ja Eikan pumppulaisilla ja muilla vastaavilla oli maihinnousutakki.  Sitten piti pistää kädet sen maiharin taskuihin ja kävellä sillain laahustamalla ja olla vähän tylsistyneen näköinen.

Se maksoi 38 markkaa.  On jäänyt selkäytimeen sekin.

Jee Anttila!  

Oli sellainenkin tieto olevinaan, että kun Kekkonen voitti presidentinvaaleissa Fagerholmin yhdellä äänellä, niin liikemies Kalle Anttila olisi ollut se, joka antoi ratkaisevan äänen Kekkoselle.  Ajatella.  Se meni ihan hyvin kaaliin niin kauan, kunnes sitä alkoi itse vähän tarkemmin ajatella, että miten niin just Kalle Anttila.  Ettäkö muka äänet olisi kaikki laskettu ja menneet tasan, niiin sitten vielä jostain juoksee Kalle Anttila ja kiikuttaa ratkaisevan äänensä tiskiin?

No eipä nyt ihan.  Ja sori, ei kuulu aiheeseen mutta muistuipa tuosta Anttilasta tuokin mieleen.  Se oli kauppojen kauppa. 

Vierailija
84/94 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tykkäsin Tiimarista ja muista, mutta tunnistan myös, että aika kultaa muistot. Itse olin lapsi/teini tiimarin kulta-aikaan, ja sehän siitä niin maagisen paikan tekikin. Nyt aikuisena mieltäisin sen varmaan ihan samanlaiseksi turhan krääsän kaupaksi kuin Tigerit ja muut.

Vierailija
85/94 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukuin viime yön pää Anttilasta ostetulla tyynyliinalla Anttilan pussilakanan alla. Keittiön lattialla on Tiimarista ostettu pienehkö räsymatto ja ulko-oven edessä lattialla Anttilasta ostettu kynnysmatto. Kuuntelin Anttilasta ostettua CD-levyä ja katsoin Anttilasta ostettua DVD:tä viime viikolla. Minulla on vielä Seppälästä ostettuja t-paitoja, jotka ovat luomupuuvillaa.

Tuntuu kuin asunnossa kummittelisi Anttilan, Tiimarin ja Seppälän haamuja.

Mun sängyssä on 70-luvun alussa Hobbyhallista tilatut pussilakanat ja kylppärissä yhtä vanhat pölyämättömät froteepyyhkeet.

Meillä on 90-luvun alun pyyhkeitä ja pussilakanoita hobbyhallista. Ovat ihan kuin uusia vielä. Pyörivät ihan normaalisti käytössä. Hyvät värit vielä, eikä mistään rispaantuneita. Esim. ikean pyyhkeet purkautuivat reunoista riekaleiksi vuodessa.

Vierailija
86/94 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin Hobby Hallista 80-luvun alussa astiaston, joka on täydellisenä minulla vieläkin.  Ja käytössä.  Silloin ainakin vielä mielsin Hobby Hallin laatukaupaksi, en koskaan pettynyt mihinkään, mitä sieltä ostin.

90-luvullakin tilasin sieltä vielä pikkupojalle sellaisen päältä ajettavan muovisen auton, ja sekin on edelleen ehjänä, vaikka sillä on ajellut jo pari muutakin vesseliä.  

Enää en uskalla tilata sieltä mitään, kun olen kuullut niin paljon moitteita sen toiminnasta.

Vierailija
87/94 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kaipaan <3 Ei ole Tokmanni lainkaan sama kuin Anttila, vaikka monet sitä sen korvaajana pitävät. 

Ap:n mainitsemien lisäksi kaipaan myös esim. Hong Kongia. Rasittavaa, kun lähes kaikki kotimaiset ketjut on kuopattu ja korvattu ulkomaisilla (Clasu, Rusta, Normal jne.)!

Vierailija
88/94 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kutsun erästä tuotetta edelleen voimariiniksi.

Niin mäkin. Ja ostan vain sitä. Tai oikeaa voita.

Vierailija
89/94 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukuin viime yön pää Anttilasta ostetulla tyynyliinalla Anttilan pussilakanan alla. Keittiön lattialla on Tiimarista ostettu pienehkö räsymatto ja ulko-oven edessä lattialla Anttilasta ostettu kynnysmatto. Kuuntelin Anttilasta ostettua CD-levyä ja katsoin Anttilasta ostettua DVD:tä viime viikolla. Minulla on vielä Seppälästä ostettuja t-paitoja, jotka ovat luomupuuvillaa.

Mun sängyssä on 70-luvun alussa Hobbyhallista tilatut pussilakanat ja kylppärissä yhtä vanhat pölyämättömät froteepyyhkeet.

Meillä on 90-luvun alun pyyhkeitä ja pussilakanoita hobbyhallista. Ovat ihan kuin uusia vielä. Pyörivät ihan normaalisti käytössä. Hyvät värit vielä, eikä mistään rispaantuneita. Esim. ikean pyyhkeet purkautuivat reunoista riekaleiksi vuodessa.

Mulla haalistui Pentikin pyyhkeet käytössä, kun kuivasin kesällä ulkona. Nyt on samasta setistä osa värittömämpiä kuin osa. Kiva.

Vierailija
90/94 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hei sama juttu. Heh. Mulla on vielä Anttilasta ostetut pikkuhousutkin käytössä.

Anttilakierros tuli kyllä aina tehtyä kaupunkireissulla. Nykyään en vaivaudu edes kaupunkiin asti. Pelkkiä nuorisovaate-rättiputiikkeja vain tarjolla. Toki on Sokos, mutta sieltä puuttuu edulliset vaatteet.

Harmittaa, ettei tullut enemmän haalittu dvd-kokoelmia. Sitä luuli, että niitä on ikuisesti tarjolla.

Vierailija
91/94 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hei sama juttu. Heh. Mulla on vielä Anttilasta ostetut pikkuhousutkin käytössä.

Anttilakierros tuli kyllä aina tehtyä kaupunkireissulla. Nykyään en vaivaudu edes kaupunkiin asti. Pelkkiä nuorisovaate-rättiputiikkeja vain tarjolla. Toki on Sokos, mutta sieltä puuttuu edulliset vaatteet.

Harmittaa, ettei tullut enemmän haalittu dvd-kokoelmia. Sitä luuli, että niitä on ikuisesti tarjolla.

Minuakin harmittaa, ettei tullut ostettua elokuvia ja tv-sarjoja enempää. Kirjahyllyssäni on kuitenkin vielä Anttilasta ostettuja kotiliikunta-DVD-levyjä. Ostin aikoinaan paljon musiikkia Anttilasta silloin, kun siellä oli vinyylilevyjä myynnissä, ja vielä jonkin verran CD-levyjäkin. Mikä oli Anttilan musiikkiosaston nimi? Top ten?

Vierailija
92/94 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan Tehdasasu -nimistä vaatekauppaa? Sellainen taisi olla Kaisaniemessä ainakin joskus 80-luvun puolivälissä.

Vierailija
93/94 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä kaupat myyvät nykyään niitä halpoja lukulaseja, joita kutsutaan varmaan vieläkin Tiimarin laseiksi?

Vierailija
94/94 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmanni on alkanut täyttämään Anttilan jättämää lokeroa. Vielä aika pienimuotoista verrattuna Anttilaan, mutta suunta on oikea. Kirjakauppoja kaipaan minäkin. Ostelen aika paljon Antikvariaateista ja Bookyn omakaupasta. Kirjakaupoissa ei nykyään ole juuri mitään ja nettikaupoissa suurin osa on tilauskantaa, jonka tulo kestää pahimmillaan yli vuoden. Ulkomaiset kirjakaupat toimittavat, mutta toimituskulut ja verot on aika hirveät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi