Kaipaan Anttilaa, Seppälää, Tiimaris,
Kirjakauppoja joiden hyllyt pursuavat kirjoja.
Kauppojen lyhyempiä aukioloja.
Yksinkertaisempaa elämää!
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Anttila ja vanha hyvä Kodin 1 millainen se aiemmin oli!
Jos yhden asian voisi muuttaa niin pääsisi edes eroon kaikista kymmenestätuhannesta sovelluksesta jotka nykyään tarvii puhelimeen jopa autopesulaa varten.
Mulla on vielä lankapuhelinkin. Seuraavalla kerralla aion tilata lääkäri/labra-ajat sillä ja kiva nähdä, miten ne toimii, kun eivät voi tekstailla vahvistuksia ja jotain hiton koodeja, joille en ole löytänyt mitään käyttöä.🤓
Eipä enää sovellukset ja apit häiritse.
Vierailija kirjoitti:
Nukuin viime yön pää Anttilasta ostetulla tyynyliinalla Anttilan pussilakanan alla. Keittiön lattialla on Tiimarista ostettu pienehkö räsymatto ja ulko-oven edessä lattialla Anttilasta ostettu kynnysmatto. Kuuntelin Anttilasta ostettua CD-levyä ja katsoin Anttilasta ostettua DVD:tä viime viikolla. Minulla on vielä Seppälästä ostettuja t-paitoja, jotka ovat luomupuuvillaa.
Tuntuu kuin asunnossa kummittelisi Anttilan, Tiimarin ja Seppälän haamuja.
Mun sängyssä on 70-luvun alussa Hobbyhallista tilatut pussilakanat ja kylppärissä yhtä vanhat pölyämättömät froteepyyhkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yhden asian voisi muuttaa niin pääsisi edes eroon kaikista kymmenestätuhannesta sovelluksesta jotka nykyään tarvii puhelimeen jopa autopesulaa varten.
Mulla on vielä lankapuhelinkin. Seuraavalla kerralla aion tilata lääkäri/labra-ajat sillä ja kiva nähdä, miten ne toimii, kun eivät voi tekstailla vahvistuksia ja jotain hiton koodeja, joille en ole löytänyt mitään käyttöä.🤓
Eipä enää sovellukset ja apit häiritse.
Luin jostain, ettei Suomessa olisi enää mahdollista saada lankapuhelinliittymää. Kaipaan itse lankapuhelinta, mutta luulin, ettei sellaisen käyttö ole enää edes mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Onko Kouvolassa yhä Tiimari?
On ollut pitkään. Nyt taitaa ollu joku remontti meneillään. MUTTA ei tämä nykyinen Tiimari ole ollut yhtään samanlainen kuin omassa lapsuudessa. Silloin se oli oikeasti hyvä. Myös äitinikin tykkäsi ja muistaa että oli paljon parempi silloin. Tuossa nykyisessa oli oikeasti ihan ihme krääsää mitä kukaan ei tarvi! Ja tyyliin samat ystävänpäiväpallot kaks vuotta myynnissä, ainakin. Toivottavasti rempan myötä panostavat kaupan sisältöön. Askartelutarvikkeitakin aika niukasti tossa oli.
Vierailija kirjoitti:
Mä kaipaan Pierre Cavallon puuvillaneuleita😥
Mä myös!
Ja ennen Benettonilta sai aivan ihania villaneuleita. Oli ihanat värit ja hyvä laatu.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku onko se Tiimari Kouvolassa lopettanut? Joskus käytiin Veturista sitä katsomassa mutta oli silloin ilmeisesti muuttanut toiseen paikkaan? Googlessa lukee että, tilapäisesti suljettu?
Tiimari on Kouvolan kekustassa K-supermarketin vieressä. Remontissa. Ei ole samaa henkeä kun ns. vanhanajan hyvät Tiimarit. Ollut vuosikausiin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukuin viime yön pää Anttilasta ostetulla tyynyliinalla Anttilan pussilakanan alla. Keittiön lattialla on Tiimarista ostettu pienehkö räsymatto ja ulko-oven edessä lattialla Anttilasta ostettu kynnysmatto. Kuuntelin Anttilasta ostettua CD-levyä ja katsoin Anttilasta ostettua DVD:tä viime viikolla. Minulla on vielä Seppälästä ostettuja t-paitoja, jotka ovat luomupuuvillaa.
Tuntuu kuin asunnossa kummittelisi Anttilan, Tiimarin ja Seppälän haamuja.
Mun sängyssä on 70-luvun alussa Hobbyhallista tilatut pussilakanat ja kylppärissä yhtä vanhat pölyämättömät froteepyyhkeet.
Vau, hyvin ovat sitten kestäneet. Minulla on yleensä HobbyHallin lakanat hajonneet noin 15-20 vuoden käytön jälkeen, sekin on lakanoille pitkä elinkaari. Pyyhkeillä ei yhtä pitkää.
Anttilaa ikävöi tämäkin täti. Sieltä löytyi aina melkein kaikki mitä tarvitsi: vaatteet, kodintekstiilit ja -tarvikkeet, elektroniikka, kirjat jne. Ja sitten vein sinne myös kameran filmin teetettäväksi. Siis siellä oli sellainen laatikko, mihin filmi jätettiin ja sitten kuvat tuli postissa kotiin.
Mulla on edelleen joitain Anttilasta ostettuja vaatteita. Tuotteet oli ennen laadukkaampia.
Vierailija kirjoitti:
Anttilaa ikävöi tämäkin täti. Sieltä löytyi aina melkein kaikki mitä tarvitsi: vaatteet, kodintekstiilit ja -tarvikkeet, elektroniikka, kirjat jne. Ja sitten vein sinne myös kameran filmin teetettäväksi. Siis siellä oli sellainen laatikko, mihin filmi jätettiin ja sitten kuvat tuli postissa kotiin.
Mulla on edelleen joitain Anttilasta ostettuja vaatteita. Tuotteet oli ennen laadukkaampia.
Me ostettiin koko perheelle Anttilasta jotkut ihmeen Ragazzi-tuulipuvut joskus kasarin puolivälissä. Olivat niin rumat, että vieläkin hävettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ostettiin koko perheelle Anttilasta jotkut ihmeen Ragazzi-tuulipuvut joskus kasarin puolivälissä. Olivat niin rumat, että vieläkin hävettää.
Miltä tuulipuvut näyttivät, eli millä tavalla ne olivat rumat? Ovatko ne vielä tallella? Nythän niitä voisi käyttää, kun haluaisi retroilla camp-hengessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä enää sovellukset ja apit häiritse.Luin jostain, ettei Suomessa olisi enää mahdollista saada lankapuhelinliittymää. Kaipaan itse lankapuhelinta, mutta luulin, ettei sellaisen käyttö ole enää edes mahdollista.
Ei varmaan saa uutta, mutta emme luopuneet missään vaiheessa vanhasta🤓
Toimii ihan hyvin😚
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne ollut Simo vaatehuoneelta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos alanuolista. Kirjoja on verkossakin pilvin pimein, hae hakusanoilla Adlibriksestä ja hakukoneesta. Saa myös englanninkielisiä. Mene suomalaiseen ja akateemiseen kivijalkakauppaan. On myös antikvaarit. HAE NE.
Kivijalkakirjakaupat ovat nykyään kammottavia. Kävin tammikuussa Helsingissä ja petyin sekä keskustan Akateemiseen että Aleksanterinkadun Suomalaiseen. Valikoimat olivat todella surkeat verrattuna entiseen. Akateeminenkin on ahdettu kahteen kerrokseen - ennen toimi neljässä kerroksessa. Kaikki pitää tosiaan nykyisin tilata netistä.
Useimmat kirjakaupat tosiaan ovat nykyään jotain ihmeen rihkama-/kosmetiikka-/karkkikauppoja. Helsingissä kuitenkin on noiden ketjupaikkojen lisäksi kai muitakin, ainakin Rosebudilla on siellä useampi liike, joissa voi olla parempi valikoima. Turussa taas on mainio Sammakon kirjakauppa. Täällä Tampereella Tulenkantajat ikävä kyllä meni nurin, eikä jatkajaa löytynyt. Mutta yleisesti ottaen suosittelen tutustumaan ja tukemaan myös yleisimpien ketjujen ulkopuolisia kauppoja - niin kauan kun niitä vielä on.
Vierailija kirjoitti:
Seppälästä sai kohtuuhintaista laatu tavaraa. Anttilakin ihan jees ja niin peri suomalainen kuin voi, nimeä myöten. Nykyään näitä ulkomaalaisia dressmanneja, cubuksia jne.
Meillä on 6-vuotiaalla lapsella käytössä useita Seppälän vaatteita. Välillä ihan naurattaa.
Mä puhun myös voimariinista ja kun pitää hakea vaikka jollekkin lapselle synttärilahja, niin sanon meneväni "johonkin tiimariin", käyn sitten jostain jotain krääsää hakemassa.
Haluaisin hehkulamput takaisin ja tykkään täyttää lomakkeet edelleen paperilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seppälästä sai kohtuuhintaista laatu tavaraa. Anttilakin ihan jees ja niin peri suomalainen kuin voi, nimeä myöten. Nykyään näitä ulkomaalaisia dressmanneja, cubuksia jne.
Meillä on 6-vuotiaalla lapsella käytössä useita Seppälän vaatteita. Välillä ihan naurattaa.
Mä puhun myös voimariinista ja kun pitää hakea vaikka jollekkin lapselle synttärilahja, niin sanon meneväni "johonkin tiimariin", käyn sitten jostain jotain krääsää hakemassa.
Haluaisin hehkulamput takaisin ja tykkään täyttää lomakkeet edelleen paperilla.
Minä sanon vieläkin vahingossa lähteväni ostamaan Tiimarin laseja, kun tarvitsen halpoja lukulaseja.
Jyväskylän Anttila oli mulle aikanaan se kaikkein paras ostospaikka. En asu Jyväskylässä, vaan n. 50 km:n päässä sieltä, mutta aina silloin tällöin tein ostosmatkoja nimenomaan Anttilaan. Sieltä sai ihan kaiken mitä tarvitsi, muistan ihanat jouluverhot, joita valitsin kauan, kun valikoimaa oli niin paljon. Laadin ihan ostoslistoja, että kun tarvitsin jotain, niin kirjoitin ylös ja sitten ostan, kun lähden käymään Jyväskylässä, ja aina suoraan Anttilaan. Ja vielä ennen kotiinlähtöä menin sinne alakertaan, missä myytiin ruokaa ja oli sellainen jonkunlainen paistopiste, en enää oikein muista hyvin, mutta siitä tiskiltä ostin aina isoja pyöreitä perunapiirakoita kotiin. Ne oli hirveän hyviä, ei mistään saa enää sen makuisia.
Myöhemmin Jyväskylän Kodin ykkönen oli hiukan vastaava, mutta ei niin iso ja niin isot valikoimat kumminkaan. Sekin lopetti sitten ja tilalle tuli Kärkkäinen. Ei vastaa samaa enää. Samaa sisustustavaraa myydään kaikissa tämmöisissä kaupoissa, samat Vallilan verhot ja muut tekstiilit, samat Iiittalat ym.
Kun olin vielä lapsi, asuin maalla kaukana kaikista kaupoista ja silloin Anttilan luettelo oli ihaninta mitä tiesi. Tyttöjen kanssa käytiin sitä läpi ja ihasteltiin kaikkea, valittiin kuka oli kaunein niistä naismalleista ja kuka mies oli komea jne. Joulun alla meillekin aina tilattiin sieltä jotain, vieläkin muistan ne ihanat ruusukynttilät, joita ei saanut mistään muualta. Ne tuoksui ihan oikeasti ruusulta ja oli kauniit. Joka joulu meille ostettiin muutama sellainen. Se joulukuvastohan oli ihan aarreaitta.
Onneksi oli Seppälä juuri sopivaan aikaan, kun olin nuori ja kaunis (no heh...). Seppälästä löytyi aina kivaa nuorten vaatetta tarpeeseen ja kohtuulliseen hintaan. Jotkut on puhuneet Seppälän huonosta laadusta, mutta en minä sellaista tullut huomanneeksi. Kyllä ne kaikki vaatteet sen kesti minkä pitikin.
Ai että muistan ne Tiimarin jotkut puuha pakkaukset missä oli lapsille kaikkea. Kyniä, paperia jne.
Vierailija kirjoitti:
Ai että muistan ne Tiimarin jotkut puuha pakkaukset missä oli lapsille kaikkea. Kyniä, paperia jne.
Puuha-kassi oisko ollu t. Sama
Mä kaipaan Pierre Cavallon puuvillaneuleita😥