Kaipaan Anttilaa, Seppälää, Tiimaris,
Kirjakauppoja joiden hyllyt pursuavat kirjoja.
Kauppojen lyhyempiä aukioloja.
Yksinkertaisempaa elämää!
Kommentit (94)
Seppälässä oli ihania nuorten vaatteita. Se oli oma maailmansa.
Kaupat ja kahvilat on menettäneet persoonallisuutensa. Kaikkialla on samaa massatavaraa. Kahviloittenkin leivonnaiset on kuin tehdasvalmisteita ja mauttomia.
Pienyritykset oli elämän suola valikoimineen. Nyt on vaan isot ketjut ja bulkkituotteet.
Minä kaipaan aikoja kun kanpaajalla käynti oli halvempaa.
Onneksi en ole ainoa, joka miettii haikeana mennyttä aikaa.
Mäkin kaipaan Seppälää ja Anttilaa Tiimaris.. ne oli siel töis.
Tiimarin samettitarrat arkeissa, niitä kaipaan. Muistaakseni ne olivat rullissa ja siitä otettiin aina arkki. Tarrat laitettiin tarrakirjaan ja niitä vaihdeltiin ystävien kanssa.
Kirjatoria kaipaan, tuli monet kirjat ostettua sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ku ap. Vielä lankapuhelimet, savumerkit ja oravannahat takaisin 👍🏻. Vihaan kaikkia sovelluksia, ja ylipäänsä sitä, että teknologia korvaa ihmisyyden. Surullista 🙄
Älypuhelin jees, netti jees, apit jees- Anttila, Seppälä, ja Tiimari takaisin- ja entinen taksijärjestelmä.
T. Vm 67
Surettaa tämä ketju. Palaa mieleen kaikki, mitä Anttilasta, Seppälästä ja Tiimarista tuli vuosikymmenten varrella ostettua, niin lapsena ja nuorena, kuin omien lasten kanssa. Olen vieläkin ihan pihalla, kun tekisi mieli ostaa sellaista, mitä esim. Tiimarista. En halua kauppakeskusten ulkomaalaisiin ketjuliikkeisiin. Paha mieli!
Mulla on edelleen seppälän vaatteita. Mallit sopi suomalaiselle kropalle, eikä ollut niin pintaliitoteinimuotia kuin ulkkisketjuissa.
Kun katsoi materiaalin perään, sai yleensä kestäviä perusvaatteita. Yleensä löytyi suomalaisten lempiväriä eli mustaa. Lopussa ketju toki heikkeni.
Seppälä ja Tiimari alkoi loppuvaiheessa myymään esim. karkkeja ja jotain kuukausittain vaihtuvaa cd-levyä. En ymmärrä miksi toivat sellaiset kauppaan. Tuskin kovin moni osti.
Anttila ja vanha hyvä Kodin 1 millainen se aiemmin oli!
Jos yhden asian voisi muuttaa niin pääsisi edes eroon kaikista kymmenestätuhannesta sovelluksesta jotka nykyään tarvii puhelimeen jopa autopesulaa varten.
Vierailija kirjoitti:
Tiimarin samettitarrat arkeissa, niitä kaipaan. Muistaakseni ne olivat rullissa ja siitä otettiin aina arkki. Tarrat laitettiin tarrakirjaan ja niitä vaihdeltiin ystävien kanssa.
Tuli heti tuoksumuistot niistä samettitarroista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kaipaa lyhyempiä aukioloja. Nautin suunnattomasti siitä, että vielä illallakin on kaupat auki!
Mutta Anttilaa kaipaan ja Seppälää yllättäen myös. Sekä Tiimaria.
Ja lankapuhelimia!
Ja kirjeitä ja kortteja.
Ja leppoisampaa elämää ja huumoria. Ja naisen logiikkaa.Ennen kirjoitettiin rakkauskirjettä lyhdyn valossa viikon verran ja odotettiin vastausta kuukauden.
No jaa. Kun kirjeen sai valmiiksi sen saattoi viedä postilaatikkoon, jollaisia oli paljon, ja tiesi kirjeen olevan perillä seuraavana arkipäivänä! Nythän menee parhaimmillaankin vajaa viikko. Minulla on edelleen muutama kirjekaveri ja kortteja lähetän juhlapäivinä. Mutta tosiaan jos haluaa kortin olevan perillä vaikka torstaina, kannattaa laittaa postiin jo edellisenä perjantaina eli ajoissa pitää muistaa kaikki. Ja sittenkin on vähän epävarmaa ennättävätkö sen viedä, koska kaiken kehittyminen.
Kävin suomalaisessa kirjakaupassa hiljattain. On mielestäni muuttunut jonkinlaiseksi kylpyläputiikiksi. Itse kirjoja huolestuttavan vähän.
Nukuin viime yön pää Anttilasta ostetulla tyynyliinalla Anttilan pussilakanan alla. Keittiön lattialla on Tiimarista ostettu pienehkö räsymatto ja ulko-oven edessä lattialla Anttilasta ostettu kynnysmatto. Kuuntelin Anttilasta ostettua CD-levyä ja katsoin Anttilasta ostettua DVD:tä viime viikolla. Minulla on vielä Seppälästä ostettuja t-paitoja, jotka ovat luomupuuvillaa.
Tuntuu kuin asunnossa kummittelisi Anttilan, Tiimarin ja Seppälän haamuja.
Lyhyempiä aukioloaikoja en kyllä kaipaa, mutta Anttilaa, Seppälää jne. kyllä. Toki niissäkin alkoi laatu laskea loppuaikoina, eli en tiedä olisiko niistä enää samalla tavalla iloa jos myyvät samaa halpakrääsää kuin muutkin kaupat.
Vierailija kirjoitti:
Kävin suomalaisessa kirjakaupassa hiljattain. On mielestäni muuttunut jonkinlaiseksi kylpyläputiikiksi. Itse kirjoja huolestuttavan vähän.
Mulle myös myyjä alkoi väkisin esittelemään jotain spa-tuotteita, piti vaan lähteä siitä pois kun ei tajunnut muuten lopettaa. En siis mitenkään näyttänyt että olisin ollut kiinnostunut ko. tuotteista.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos alanuolista. Kirjoja on verkossakin pilvin pimein, hae hakusanoilla Adlibriksestä ja hakukoneesta. Saa myös englanninkielisiä. Mene suomalaiseen ja akateemiseen kivijalkakauppaan. On myös antikvaarit. HAE NE.
Mulla on ranta-aitassa monta verkkoa, mutta ei niissä mitään kirjoja ole.
Kirjastossakin sain tänä aamuna ikävää kohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Joo, täällä ainakin on kaunokirjallisuus yhdessä nurkassa. Keskellä on pöytiä, joilla on kyllä ne myyvimmät uutuuskirjat, mutta niitä nyt ei ole monta. Jotain sisustusjuttuja ja kalentereita on varmaan jo enemmän kuin kaunokirjallisuutta.
Anttilan Top Ten osasto.😍 Siellä tuli vietettyä aikaa. Vieläkin on esillä sieltä ostetut Poirotit sun muut cd-levyt.