Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7kymppisille n-sana on ihan normaali sana, vailla latausta

Vierailija
09.03.2023 |

aivan kuten eskimo ja intiaanikin.
Loukkaannutko sinä jos buumeri käyttää ikäluokalleen tavallista puhekieltä?
Minä en loukkaannu. Parempaa suomenkieltä ennen puhuttiin kuin nykyään.

Kommentit (175)

Vierailija
101/175 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä luukette, millä sanalla kiusataan koulussa pieniä tummaihoisia lapsia? Tekö olette sen heille opettaneet?

Kukahan siellä kiusaa ja ketä?

Vierailija
102/175 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N sana ei ole suomen laissa kielletty sana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/175 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa n-sana on ollut suomalaisilla ulkonäköä kuvaava sana aivan kuten blondi ja punapää. Siihen ei ole liittynyt mitään taka-ajatuksia orjuudesta.

Mitä sitten? Jokaikinen on jo vuosikymmeniä ymmärtänyt, että sen sanan käyttö loukkaa tummaihoisia.

Kyllä saa olla aika puupää, jos edelleen vetoaa siihen, että kun 50 vuotta sitten oli ihan ok käyttää kyseistä sanaa, niin minähän käytän sitä edelleen. Eikö mielestäsi minkään pidä maailmassa muuttua, eikö maailman pidä kulkea eteenpäin ja ihmisten sivistyä? Pitäisikö noitiakin saada vielä polttaa, olihan sekin aikoinaan sallittua?

Että vertaat ihmisten polttamiseen? Hassu.

Vierailija
104/175 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itsekin sitä ihan päivittäisesti. Ei nimi miestä pahenna, ellei mies nimeä.

Vierailija
105/175 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

on niin hauskaa on mustat itse sanoo toiselle mutafakin niga mutta valkoiselle heteromiehelle se on kiellettyä.

KVG. Sanalla on heille tuossa kontekstissa eri merkitys johtuen Amerikan englannin slangista. Eri asia.

JaVitutOn. He käyttää n-sanaa huvikseen ja naureskelee sille että kun me ei (muka) voida käyttää samaa sanaa :D

Vierailija
106/175 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän sanaa täysin sujuvasti, lähinnä v.ttuillakseni sen käytöstä niiiin närkästyville paksupersemammoille.

Vierailija
107/175 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma olisi paljon parempi paikka jos muutamille sanoille ei ladattaisi niin paljon merkityksiä. 

Vierailija
108/175 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan ole kuullut tuota sanaa tuntemieni vanhusten suusta, enkä käytä itsekään vaikka olen jo yli 70-vuotias.

Eräiden ääripuolueiden keskusteluissa kyllä näkee.

Muistan kyllä, että lapsuudessani koulussa vielä käytettiin sanaa. Maantieteen tunnilla opettaja sanoi, että pitää ymmärtää että "he" ovat myös ihmisiä. Olisikohan ajan tapa ollut sitten epäillä sitäkin.

Olin varmaan jo aikuinen, ennen kuin näin ensimmäisen kerran tummaihoisen ihmisen. Nythän heitä ei enää ihmetellä.

Vierailija
109/175 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma olisi paljon parempi paikka jos muutamille sanoille ei ladattaisi niin paljon merkityksiä. 

Ai muutamille? Woke-kulttuurissä näitä ns. kiellettyjä sanoja keksitään joka päivä lisää, valitettavasti.

Vierailija
110/175 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai muutamille? Woke-kulttuurissä näitä ns. kiellettyjä sanoja keksitään joka päivä lisää, valitettavasti.

Fasismin voi nostaa valtaan niin monella eri tapaa.

Vierailija
111/175 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa jos ihmiskunta olisi niin fiksu että kieltäisi n-sanan sisältävän mitään latausta, olisi sana muiden joukossa. Yhtäkkiä ei olisi enää sanaa jota käyttää aseena mihinkään suuntaan.

Vierailija
112/175 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tämä n-sana josta paljon puhutaan? 

Vierailija
113/175 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika aikaansa kutakin. Olen elänyt aikaa, jolloin se oli ok sana, vaikka en 70 ole. Kyllä sitä uudet sanat oppii. Ja muutenkin, ei se ole vain sana, vaan kyllähän se aika oli myös asenteellisempi monessakin asiassa. Ne jotka muuta väittää, on jämähäneet itse sekä vanhoihin sanoihin että asenteisiin. N63

Vierailija
114/175 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on tämä n-sana josta paljon puhutaan? 

Nainen.

Vierailija
115/175 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika aikaansa kutakin. Olen elänyt aikaa, jolloin se oli ok sana, vaikka en 70 ole. Kyllä sitä uudet sanat oppii. Ja muutenkin, ei se ole vain sana, vaan kyllähän se aika oli myös asenteellisempi monessakin asiassa. Ne jotka muuta väittää, on jämähäneet itse sekä vanhoihin sanoihin että asenteisiin. N63

Minulla on oikein hyvä asenne.

Vierailija
116/175 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen nyt asetuksen että Naapuri sana on loukkaava. Tästä lähtien aina jos naapurit haukkuvat minua naapuriksi, aion loukkaantua ja vaatia korvauksia henkisistä kärsimyksistä!

Vierailija
117/175 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän ihan tahallani sitä sanaa sillä eihän ne muutakaan ole. Samoin kuin ry @@ ä on ry @@ ä

Vierailija
118/175 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen nyt asetuksen että Naapuri sana on loukkaava. Tästä lähtien aina jos naapurit haukkuvat minua naapuriksi, aion loukkaantua ja vaatia korvauksia henkisistä kärsimyksistä!

Seuraavaksi aion loukkaantua "kiitos" ja "mukavaa päivänjatkoa" toivotuksista, ne sisältävät kuitenkin sellaisen piilovttuilulatauksen joka loukkaa minua. Kassalla tätä varsinkin kuulee ihan jatkuvasti!!!

Aion vaatia rahakkaat korvaukset joka kerta kun kuulen nämä sanat!!!

Vierailija
119/175 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi aion loukkaantua "kiitos" ja "mukavaa päivänjatkoa" toivotuksista, ne sisältävät kuitenkin sellaisen piilovttuilulatauksen joka loukkaa minua. Kassalla tätä varsinkin kuulee ihan jatkuvasti!!!

Aion vaatia rahakkaat korvaukset joka kerta kun kuulen nämä sanat!!!

Sinä olet tyhmä ja epä-älyllinen imbesilli.

Sinä olet nyt loukannut minua ihan suorilla sanoilla. Jos tietäisin kuka olet, oikeudessa tavataan.

Vierailija
120/175 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän ihan tahallani sitä sanaa sillä eihän ne muutakaan ole. Samoin kuin ry @@ ä on ry @@ ä

Sinä olet ku s pää, i dari ja molo. Koska en muuta ole, niin saahan sen sanoa.

Se koira älähtää jonka perimästä nuo viat löytyy 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan