Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikäihmiset kertokaa: millaista elämä oli ennen somea?

Vierailija
09.03.2023 |

Itse sain viettää varhaislapsuuteni ennen somea. Ala-asteella oli kyllä käytössä jo ensimmäinen Nokian puhelin. Kaipaan mennyttä aikaa ja elämää ennen somea ja digitalisaatiota. Millaista se oli? Millaista oli olla esimerkiksi kotona kun ei ollut saatavilla laitetta, josta saa koko ajan kaiken tiedon mitä haluaa etsiä? Telkkari toki monella oli mutta kanavia ymmärtääkseni vain muutama. Kaipaatteko ikäihmiset aikaa ennen somea? Itse kaipaan vaikka en sitä aikaa päässyt elämään kuin vain lapsena. Haluan takaisin yksinkertaisemman elämän. Helppoa se elämä ei silloinkaan varmasti ollut, mutta yksinkertaisempaa.

Kommentit (123)

Vierailija
121/123 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivaa. Ihmiset ei olleet niin sekaisin kuin nykyään. Tai ainakaan ei tiennyt sitä, niin siitä ei tarvinnut välittää.

Useimmissa kodeissa oli oma puhelinliittymä (siis lankaliittymä), opiskeluaikoina oltiin puhelinkoppiin varassa.

Vierailija
122/123 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä puuttuu vielä kirjekaverit, kuka muistaa? Niitä taisi olla melkein jokaisella, minulla ainakin oli. Ja oli joku firma (en ole kyllä ihan varma oliko firma vai yhdistys) joka järjesti koululaisille ulkomaalaisia kirjelavereita. Edustaja kävi koululuokassa ja oppilaat sai tilata ulkomaalaisten koululaisten yhteystiedot ja ruveta kirjeenvaihtoon. Some taitaa olla korvannut kirjeenvaihdon suurelta osin. Mutta oli se kiva fiilis kun huomasi että kirje oli tullut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/123 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein oli todella tylsää, kun telkkaristakin tuli iltapäivisin pelkkää testikuvaa. Nythän ei ole ikinä tylsää, eli aivot eivät saa koskaan lepoa.