Keski-iän merkit, kertokaa omanne. Aloitan:
Tämä keski-ikäistyminen on tapahtunut minulle aika yllättäen, olen vm. 74.
Olin just kaupungilla kokonaan ilman meikkiä, pipo syvällä päässä. Vielä muutama vuosi sitten ei olisi tullut mieleenkään lähteä kiertelemään kauppoja sen näköisenä. En ole mikään luonnonkaunis, perus harmaavarpunen, meikattuna ihan nätti.
Korkeat kengät ei kiinosta myös enää yhtään. Myös kiinnostus miehiin on mennyttä. Erosin lapsettomasta liitosta viime vuonna ja nyt vietän rauhallista elämää kotosalla. Mihinkään iltamenoihin ei ole kiinnostusta, enkä voi kuvitella edes tilannetta, että olisin jossain treffeillä tai intiimissä kanssakäymisessä.
Eli keski-ikä on saapunut, seuraavaksi hankin toppahousut, kissan ja alan kuunnella Radio Suomea.
Miten muilla menee?
Kommentit (129)
Nukkuminen harrastuksena josta on valmis maksamaan
Totta kai ikä jo jossain määrin tuntuu kropassa, on esivaihtarit, ikänäkö, ryppyjä, harmaantuva tukka jne. Mutta enpä kyllä muuten tunnista itseäni tästä ketjusta. En usko oikeasti esimerkiksi kasvojen ihon puolesta olevani ikäistäni nuorempi, mutta kuulemma silti annan sen vaikutelman. Näköjään asenne ratkaisee. Kun alat pitää itseäsi vanhana, alat myös näyttää siltä. Asenne ratkaisee, eikä minulla ole mitään aikomusta vanheta ennen aikojani.
N52
Vierailija kirjoitti:
Ettekö siis ole aiemmin ulkoilleet talvella, edes lasten kanssa, kun toppahousut tuntuu monelle olevan ihan uusi juttu??? 😯 Mulle toppahousut ovat pelkästään järkevää talvipukeutumista enkä ole koskaan lakannut käyttämästä, en missään elämäntilanteessa.
Mun keski-ikäistymisjuttu on varmaan Seitsemän Uutiset. 😄 Luen aamulla uutiset puhelimelta, päivällä ei ole aikaa eikä mahdollisuuttakaan roikkua netissä. Seitsemään mennessä on yleensä kaikki päivän pakolliset hoidettu ja on ihana istahtaa ensimmäisen kerran kunnolla alas ja katsoa uutiset. Ennen tein sen netissä, mutta nykyään en enää jaksa illalla sitä uutistulvaa ja mieluummin katson vain ne telkkariuutisiin valitut aiheet.
Ja olen hyvää vauhtia matkalla kohti moniteholaseja. 🤓 Mulla on vuoden verran ollut ns. nuorisomonitehot ja nyt optikko olisi jo laittanut oikeat, mutta vastustin vielä. Yritän vielä pärjätä näillä nuorisotehoilla, kun halvemmatkin ovat. Ennen näitä piti pikkupränttiä lukea vetämällä laseja alemmas nenälle ja katsomalla linssien yli. Siitä tuli kyllä todella täti-fiilikset. 😄
Hei ja ikää 44v!
Huppari, pieruverkkarit, hihallinen t-paita (ettei allit näy), hellyhansenit, lenkkitossut. Eli oikeastaan mitä ennen käytin vain liikuntaan, käytän nyt normivaatteina.
Sauna 3 kertaa viikossa on must. Sidukkaa ei enää uskalla kun heltta heiluu jo yhdestä.
Mieheltä kärtän niskahierontaa koko ajan, kun jumittelee.
Niin ja sähköpolkupyörän hommasin kun polvia nilkkoja särkee ja oli turvotusta, nyt on kevyt kulkea.
Joku jo mainitsi silmälaserin, pitäisi aikaa varailla itsekin :) N-vm75
Itselläni kai sitten ainoastaan se, että sain lukulasit. En ole huomannut mitään muutosta siinä, miten suhtaudun ulkonäköön (vaatteet, meikki, hiusten värjäys), seksiin ja miehiin (tai naisiin - olen biseksuaali), siihen mitä haluan elämässä tehdä, mitkä asiat kiinnostavat tms. Mutta enpä ole aiemminkaan elänyt elämääni sen mukaan, mitä missäkin iässä muka "pitäisi" olla tai tehdä.
Jos meikkaamattomuus on joku keski-iän mittari, niin olen sitten aina ollut keski-ikäinen. Mä en jaksa meikata arkena ja meikkaan vain juhliin ja baariin eli melko harvoin. Enkä ole koskaan arkena käyttänyt korkeita korkoja.
Kissan omistaminen ei kerro iästä mitään, kummallista liittää sekin tähän.
Halu keskittyä vain omiin asioihin. Maailmanparantaminen ei kiinnosta enää yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Mukavuudenhalu menee tyylin edelle.
Haahuilen joka paikassa legginseissä ja hupparissa sekä mukavissa lenkkareissa.
Hiukset on lyhyet, ettei tarvi laittaa.
Turha pingotus on poissa.
Mielestäni olen mukavamman ja rennomman oloinen kuin nuorena pyntätessäni.
Onhan niitä sellaisiakin vaatteita, jotka ovat tyylikkäitä ja hienoja, mutta silti mukavia. Esim. itse en ole koskaan kokenut vaatteitani epämukaviksi, vaikka olen käyttänyt tiukkoja farkkuja, lyhyitä hameita, yms. Ja koen kyllä, että kenkäni ovat mukavat jalassa, vaikka niissä on korkoa.
Miten niin lyhyitä hiuksia ei tarvitse laittaa? Minusta on vaikuttanut siltä, että lyhyitä hiuksia just pitää laittaa - itselläni on pitkät hiukset, enkä oikeastaan tee niille muuta kuin pesen ja harjaan.
Ihan törkeän kova kriittisyys hinta-laatusuhteen osalta. Varsinkin ravintoloissa ja vaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa näistä kommenteista kertoo lähinnä huonosta kunnosta, tilastojen valossa liian vähän liikkumista ja liikaa läskiä.
Ei ole normaalia että n. 40v on jo noin raihnainen kuin kuvailette.
Ei suinkaan. Puolison kanssa tykätään lukea mainoksia, etenkin niitä missä on sähköisiä lämpötyynyjä, apuvälineitä ja vanhusten sähkömopoja. Niistä haaveillaan ja eläkkeestä, eli ollaan tukevasti keski-iässä ellei ylikin. Ollaan 40+ ja raskas ruumiillinen työ on näkynyt jo vuosia terveestä elämästä huolimatta. Se on osaksi geeneissä. Tuli silti ihan yllätyksenä, miten raihnaiseksi voi ihminen muuttua keski-ikäisenä. Ei 40+ ollut ennen keski-ikä vaan finaali.
Yksi varma merkki lisää: pitäisi ripustaa anopin vihkiryijy olohuoneen seinälle.
Olen sinnitellyt jo kohta viisi vuotta ilman lukulaseja tai monitehoja, nyt ne on pakko hankkia kun yritin suurentaa kaupassa hiustenhoitoaine purkin kyljessä olevaa tekstiä sormiliikkeellä vielä senkin jälkeen kun otin lasit päästä ja nostin tuotteen nenänpääni etäisyydelle.
Oltiin euroopassa lomalla 5* hotel hotellissa mutta salaa toivoin kotiin, kaurapuuroa ja oma sanky ja rutiinit alkaa olemaan luxusta.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai ikä jo jossain määrin tuntuu kropassa, on esivaihtarit, ikänäkö, ryppyjä, harmaantuva tukka jne. Mutta enpä kyllä muuten tunnista itseäni tästä ketjusta. En usko oikeasti esimerkiksi kasvojen ihon puolesta olevani ikäistäni nuorempi, mutta kuulemma silti annan sen vaikutelman. Näköjään asenne ratkaisee. Kun alat pitää itseäsi vanhana, alat myös näyttää siltä. Asenne ratkaisee, eikä minulla ole mitään aikomusta vanheta ennen aikojani.
N52
Samaa mieltä siitä, että asenne ratkaisee. Olen sisältä kuin pieni lapsi. Tällä tarkoitan, että olen leikkisä, keksin aina jotain kujeilua ja teen asioita joista nautin. Pidän tietyllä tavalla huolta itsestäni ja ostelen itselleni pientä hemmottelua. Kukapa muu sen tekisi
Hiukset harmaantuu, pitää värjätä. Lukulasit, vapaa viikonloppu on kiva viettää perheen kanssa kotona, hyvää ruokaa yms. Ei jaksa lähtee riekkumaan mihkään😄
Mä aloitin jo pandemian aikaan tiukan keski-ikäistymisen. Olen nyt 42v. ja tää menee niin hyvin. Entinen meikki- ja korkkaritsirbu vetää goretexissa ilman meikkiä vaikka Helsingin keskustassa. Kesällä vedän sukat lahkeiden päälle, kun pelkään punkkeja.
Osaan minä laittautua edelleen, mutta siinäkin olen vapautunut. En mieti mitään hiton trendejä. Omaan ulkonäkööni en ole ikinä ollut näin tyytyväinen. Kiitos keski-ikä!
Ihan törkeän kova kriittisyys hinta-laatusuhteen osalta. Varsinkin ravintoloissa ja vaatteissa.
Olen aika nuorekas ja toisinaan nolottaa kun en tunne mitään ongelmia ikäni kanssa paitsi kun täytin 42 v. huomasin ensimmäiset harmaat ohimolla. Olen aina tykännyt huolitella itseni ja huolehtia muistakin.
Olen todella hintatietoinen ja tarkka rahan suhteen ja lasten turvallisuuden ja kaverien.
Vierailija kirjoitti:
Päivän tärkein tv-ohjelma on puoli yhdeksän uutiset :D
Kyllä, mutta ensin pitää katsoa klo 18 uutiset, sitten paikallisuutiset, klo 19 ehkä Maikkarin uutiset (koska hei mainoskanava, ihan erilaista) ja sitten se päälähetys. Miehelle saatan sen jälkeen vielä hehkuttaa, että "tänään on luvassa niin hyvä A-talk!".
Ettekö siis ole aiemmin ulkoilleet talvella, edes lasten kanssa, kun toppahousut tuntuu monelle olevan ihan uusi juttu??? 😯 Mulle toppahousut ovat pelkästään järkevää talvipukeutumista enkä ole koskaan lakannut käyttämästä, en missään elämäntilanteessa.
Mun keski-ikäistymisjuttu on varmaan Seitsemän Uutiset. 😄 Luen aamulla uutiset puhelimelta, päivällä ei ole aikaa eikä mahdollisuuttakaan roikkua netissä. Seitsemään mennessä on yleensä kaikki päivän pakolliset hoidettu ja on ihana istahtaa ensimmäisen kerran kunnolla alas ja katsoa uutiset. Ennen tein sen netissä, mutta nykyään en enää jaksa illalla sitä uutistulvaa ja mieluummin katson vain ne telkkariuutisiin valitut aiheet.
Ja olen hyvää vauhtia matkalla kohti moniteholaseja. 🤓 Mulla on vuoden verran ollut ns. nuorisomonitehot ja nyt optikko olisi jo laittanut oikeat, mutta vastustin vielä. Yritän vielä pärjätä näillä nuorisotehoilla, kun halvemmatkin ovat. Ennen näitä piti pikkupränttiä lukea vetämällä laseja alemmas nenälle ja katsomalla linssien yli. Siitä tuli kyllä todella täti-fiilikset. 😄