Keski-iän merkit, kertokaa omanne. Aloitan:
Tämä keski-ikäistyminen on tapahtunut minulle aika yllättäen, olen vm. 74.
Olin just kaupungilla kokonaan ilman meikkiä, pipo syvällä päässä. Vielä muutama vuosi sitten ei olisi tullut mieleenkään lähteä kiertelemään kauppoja sen näköisenä. En ole mikään luonnonkaunis, perus harmaavarpunen, meikattuna ihan nätti.
Korkeat kengät ei kiinosta myös enää yhtään. Myös kiinnostus miehiin on mennyttä. Erosin lapsettomasta liitosta viime vuonna ja nyt vietän rauhallista elämää kotosalla. Mihinkään iltamenoihin ei ole kiinnostusta, enkä voi kuvitella edes tilannetta, että olisin jossain treffeillä tai intiimissä kanssakäymisessä.
Eli keski-ikä on saapunut, seuraavaksi hankin toppahousut, kissan ja alan kuunnella Radio Suomea.
Miten muilla menee?
Kommentit (129)
Käytättekö Kuoma-saappaita? Se on varma keski-ikäistymisen merkki. Itse pyristelen vielä vastaan, pidän tyylikkäitä vaatteita ja huolehdin ulkonäöstä. Mitään vaivoja ja kolotuksia ei myöskään ole näkynyt tähän mennessä.
N42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt 73, ja kaippa se on keski-iän merkki ku erosin lihoneesta laiskistuneesta akasta ja kattelen seuraavaa thaimaan reissua,edellinen oli Joulukuussa.
Mitä siellä Thaimaassa on semmoista, ettet voisi kokonaan jäädä sinne? Onko se sitä keski-ikäistymistä?
Ei sitä ihan noin vaan kuule muuteta aasian maihin.
Ja eriasia kannattaako edes,halvemmaksihan lomareissut tulee.
Suurin osa näistä kommenteista kertoo lähinnä huonosta kunnosta, tilastojen valossa liian vähän liikkumista ja liikaa läskiä.
Ei ole normaalia että n. 40v on jo noin raihnainen kuin kuvailette.
Jouduin hankkimaan tukisukat ja ne vieläpä auttoivat.
Terveyskeskuksessa kutsuttiin rouvaksi, ennen kuin oli syntymäaika tarkistettu.
(s. -86)
Olen ollut näköjään keski-ikäinen vähintään parikymppisestä asti. En käy pahemmin ulkona, ravintoloissa kyllä ja oluenkin voin ottaa mutten enää kahdeksan jälkeen. Toppahousut on, sohvalta noustessa ähisen, en meikkaa muuta kuin töihin, en värjää hiuksia. Tykkään mökkeilystä, hiihdosta ja uimisesta, ja pitkistä kävelylenkeistä. Ja tottakai kulttuurista, teattereista ja kylpylöistä. Ja ennen kaikkea: en edes ihmettele, että tässä olisi mitään ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
No mä olen aina kulkenut kaupungilla toppahousuissa ja ilman meikkiä, joten ei liity keski-ikään mitenkään.
Mutta sellasia muutoksia on tullut viime aikoina että olen muuttunut kankeammaksi, esim kykkyyn meno on nykyään hankalaa ja sääriin ja nilkkoihin on tullut ohuita verisuonia (ns. luutasuonia) näkyville ihon pintaan joita ennen ei ollut.
Nyt on alkanut olla myös ovulaatiokipua jota myöskään ei ikinä aikaisemmin ole ollut.
Ja iho ja hiukset ovat aikaisempaa kuivempia.
Milloin alkoi ovulaatiokivut ? Mulla 39-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Käytättekö Kuoma-saappaita? Se on varma keski-ikäistymisen merkki. Itse pyristelen vielä vastaan, pidän tyylikkäitä vaatteita ja huolehdin ulkonäöstä. Mitään vaivoja ja kolotuksia ei myöskään ole näkynyt tähän mennessä.
N42
En käytä.
52v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt 73, ja kaippa se on keski-iän merkki ku erosin lihoneesta laiskistuneesta akasta ja kattelen seuraavaa thaimaan reissua,edellinen oli Joulukuussa.
Mitä siellä Thaimaassa on semmoista, ettet voisi kokonaan jäädä sinne? Onko se sitä keski-ikäistymistä?
Kela ei maksa tukia Pattayalle, jossa "reipas mies" viinalla mielensä rohkaisseena ostaa seksiä baaritytöltä.
Kyllä maksaa jos osaa kikkailla ;)
Kokemusta on
Vierailija kirjoitti:
Olen 32 ja vaihdoin Yle Radio Suomeen jo vuosia sitten. YleX:n musiikki alkoi tuntua liian nuorekkaalta, ja inhoan radiomainoksia. Vaateostoksilla mukavuus on nykyään aina tärkeintä, en halua käyttää mitään kiristävää tai muuten epämukavaa tai myöskään korkeita korkoja. Meikit leviää kuitenkin joten en viitsi meikata enää ollenkaan. Keski-ikäistyminen on tainnut jo alkaa tässä iässä.
Ai kamalaa. Mä olen 33 ja edelleen käytän aikaa meikkiin ja mekkoihin ja korkokenkiin. Lapsia suunnitteilla vasta parin tai muutaman vuoden päästä. En mä vielä halua olla toinen jalka haudassa, vaikka olen aikuinen. Teetä olen aina lipitellyt, kaksitehosilmälasit sain ekat 25-vuotiaana, kiristäviä vaatteita olen käyttänyt yli 10 vuotta sitten viimeksi. Farkkuja, collegehousuja tai muita en suostu laittamaan ollenkaan päälleni. Kaunis kynähame ja vaikka silkkipusero tai kiva villamekko päälle ja stay-upit tai sukkahousut. Todella mukavia vaatteita ja ei edes purista.
Hassua, kuinka erilaisia me ihmiset ollaan. :D
Moniteholinssit, toppahousut, nastakengät kävelylenkeillä (huom, kävelylenkeillä, ei kestä polvet juoksua enää)
Korkoa saa kengissä olla max 3-4 cm, vasemmassa päkiässä on jotain nivelongelmia ollut jo monta vuotta, ei taivu kunnolla varpaillenousussa ja korkeat korot saavat päkiän särkemään. Lekuri ei ollut huolissaan, sanoi vaan että kun 40 v. on tullut täyteen, alamäki on alkanut.
Kaulan vuosirenkaat on syventyneet, leukapielissä on pussien alut, silmäluomet alkaa roikkua.
Partakarvoja joudun nyppimään vähintään joka toinen päivä, niitä kasvaa leuassani jo vähintään parikymmentä.
Ilman meikkiä oleskelen jos vietän kotipäivää, töihin vielä meikkaan.
Ja tukkakin on pitkä, puoleen selkään. Kasvatan sen nyt niin pitkäksi kuin se kasvaa, viimeiset ajat testata asia... Sitten kun ei enää kasva, leikkaan lyhyeksi jos on ohentunut, tai sitten ryhdyn pitämään päivisin niskassa letistä kieputettua mummonutturaa.
Ai niin, minulle on syttynyt palava halu hankkia itselleni kansallispuku. Historia ja sukujuuret kiehtovat muutenkin. Ja ihailen sukuni 60-75 -vuotiaita naisia.
N42
Mukavuudenhalu menee tyylin edelle.
Haahuilen joka paikassa legginseissä ja hupparissa sekä mukavissa lenkkareissa.
Hiukset on lyhyet, ettei tarvi laittaa.
Turha pingotus on poissa.
Mielestäni olen mukavamman ja rennomman oloinen kuin nuorena pyntätessäni.
Matkailu ei kiinnosta enää. Mieluummin mökille.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa näistä kommenteista kertoo lähinnä huonosta kunnosta, tilastojen valossa liian vähän liikkumista ja liikaa läskiä.
Alle 40 v... Mutta mielestäni kommenttisi on totuuden kieltämistä. Jotkut vanhenevat aikaisemmin kuin toiset ihan geneettisesti.
Kiinnostus miehiin loppui kuin seinään. Toppahousut on jo.
En ole koskaan meikannut, aina käyttänyt toppahousuja, miehet eivät ole vuosiin tehneet tarpeitaan minuun, käytän käytännöllisiä vaatteita, en ole koskaan piitannut mitä muut ajattelevat.
Jos olen kehittynyt jo parikymppisenä keski-ikään, niin ehdinkö kehittyä pidemmälle kuin muut, jotka pääsivät tähän vaiheeseen vasta yli nelikymppisinä?
Vatsamakkara ylävatsalla :-(, ihan sama mitä joku ajattelee minusta, teen just niin kuin lystään. Menen merkittävä kauppaan, käytän tarrallisia (!!) talvikenkiä lenkillä (jäi lapselta kun kasvoi numerosta 38 yli). Aina vähän kolottaa jostain. Alkoholi ei maistu yhtään, mutta ruoka sen sijaan maistuisi vähän liiankin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 40 v... Mutta mielestäni kommenttisi on totuuden kieltämistä. Jotkut vanhenevat aikaisemmin kuin toiset ihan geneettisesti.
Tämä on ihan totta. Ja sekin, että nuoren näköiset ovat kropaltaankin "nuorempia" kuin saman ikäiset, mutta selkeästi jo ikääntyneen oloiset.
Ubikinoni, kalsium, äkillinen ihastus laventelin tuoksuun ja kuivakukkiin, perennat, Method Putkisto, laadukkaisiin yöpaitoihin sijoittaminen, nukkumaan 22:30, mysli, YLE:n sarjat joita vanhempani seuraavat ja nyt myös minä, harmaantunut puoliso, soijalesitiini ja pellavansiemenet, kotimainen marketista ostettu nahkainen olkalaukku (ok tämän palautin kauppaan, olen vasta 42 enkä vielä valmis tähän).
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan meikannut, aina käyttänyt toppahousuja, miehet eivät ole vuosiin tehneet tarpeitaan minuun, käytän käytännöllisiä vaatteita, en ole koskaan piitannut mitä muut ajattelevat.
Jos olen kehittynyt jo parikymppisenä keski-ikään, niin ehdinkö kehittyä pidemmälle kuin muut, jotka pääsivät tähän vaiheeseen vasta yli nelikymppisinä?
Kehityksestä vaikea sanoa, mutta ikä tuo vain lisää viisautta. Ei elämä siinä mielessä ainakaan huonommaksi mene.
Minulla on käynyt päinvastoin. Olen lopettanut uutisten katsomisen kokonaan, sillä nykyään tulee ihan liikaa huonoja uutisia. Ennen uutiset olivat kepeämpiä, eikä niistä tullut sellainen olo, että kaikki kuollaan ihan justiinsa.