Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-iän merkit, kertokaa omanne. Aloitan:

Vierailija
08.03.2023 |

Tämä keski-ikäistyminen on tapahtunut minulle aika yllättäen, olen vm. 74.

Olin just kaupungilla kokonaan ilman meikkiä, pipo syvällä päässä. Vielä muutama vuosi sitten ei olisi tullut mieleenkään lähteä kiertelemään kauppoja sen näköisenä. En ole mikään luonnonkaunis, perus harmaavarpunen, meikattuna ihan nätti.

Korkeat kengät ei kiinosta myös enää yhtään. Myös kiinnostus miehiin on mennyttä. Erosin lapsettomasta liitosta viime vuonna ja nyt vietän rauhallista elämää kotosalla. Mihinkään iltamenoihin ei ole kiinnostusta, enkä voi kuvitella edes tilannetta, että olisin jossain treffeillä tai intiimissä kanssakäymisessä.

Eli keski-ikä on saapunut, seuraavaksi hankin toppahousut, kissan ja alan kuunnella Radio Suomea.

Miten muilla menee?

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa ketjuun miehet myös. Ja huolestuneille tiedoksi: kyse ei ole valitusketjusta tai terveysongelmista. Jokainen meistä ikääntyy, jos saa elää pitkään ja tätä se nyt sitten on. Hauskaa huomata näitä piirteitä itsessään.

Heräilen myös aamulla aikaisin ja tukkaa on vähemmän kuin nuorena, näin käy myös naisille. Ehkä permanentti olisi seuraava siirto. Piimää olen kans alkanut juoda.

T. Vertaistuesta ilahtunut ap

Vierailija
22/129 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukutatte toisten vastauksia? Ettekö voi antaa ihmisten kertoa omasta keski-ikäistymisestään laittamatta siihen alapeukkua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli villaiset kotihousut ja sääripituinen takki. Nastat voisin kans hankkia, koska pelkään kävellä jäisellä tiellä, varovasti kipitän eteenpäin.

Uskomatonta kyllä pari vanhaa miestuttua on kysellyt kahville, kun sana erosta on ilmeisesti levinnyt.

Luulevat varmaan että olen se sama näpsäkkä nainen kuin joskus vuosia sitten. Ehkä heille tulee kiire kun tepsutan kahveille nastakengissä ja toppahousuissa, lyhyt polkkatukkakin on jo ja ei kai nyt jonkun kahvikupillisen takia tarvi meikkaamaan ryhtyä. Sitä paitsi jostain Cittarista saisi paketin halvemmalla kuin kahvilasta kupillisen.

T. Ap

Heh :) Tämä on hieman aiheen vierestä eikä liity nyt suoraan sinun tilanteeseesi, mutta joskus naiset hieman aliarvioivat meitä miehiä mielestäni. Ei me olla kiinnostuneita ulkoisista asioista niin älyttömän paljoa. No osa on tietysti ja tarvitsee sen edustusvaimon, pitää kytätä instasta malleja ym. Mutta ei päde kaikkiin todellakaan.

T. mies 36v

Vierailija
24/129 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans vm 74 😁 enää ei kiinnosta pynttäytyä tai värjätä tukkaa. Jos ei kelpaa tällasena niin ei sit. Työ on pakkopullaa, palkan takia pakko käydä mutta motivaatiota ei kyllä ole. Vain oma perhe on tärkeä, muille ihan sama. Omat vanhemmatkin vähän ärsyttää eikä jaksais niitä. Kolotusta ja kremppaa on, yöt on rikkonaisia.

Vierailija
25/129 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän tunnistan myös. Oma eläkkeelläoleva äiti on alkanut ärsyttää. Hänellä on aikaa voivotella ja ihmetellä pienimpiäkin asioita, ns.lillukanvarsia, ja yksistä renkaidenvaihdoista puhutaan viikkokaupalla. Ei jaksaisi kuunnella. Oma kärsivällisyys on lyhentynyt.

Vierailija
26/129 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyyntyminen on vaihdevuosioire

Vierailija
27/129 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyyntyminen on vaihdevuosioire

Toki on, itselläni oli syksyllä kahden kuukauden herkästi ärsyyntymisen vaihe, vaikken sitä muihin purkanutkaan, vaan näyttelin tyyntä. Nyt on ollut useamman kuukauden äärimmäisen tasainen mieli.

Vierailija
28/129 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂 Aivan mahtavaa! Toppahousut on selvä keski-ikäisyyden merkki, ja tunnistan myös tuon, että aina ei enää jaksa meikata vain kauppakäyntiä varten. Lisään listaan myös nastalenksujen hankkiminen kenkiin liukkaiden kelien varalta, sekä sen että sinne kauppaan saattaa lähteä kotihousuissa/yogapantseissä, kun heittää vaan reisipituisen takin päälle.

Minulla taas toppahousujen käyttö on loppunut keski-ikäistymisen myötä. Nuorempana harrastin laskettelua, joten minulla oli aina hyvät toppahousut, joita tuli sitten käytettyä myös mökkireissuilla ja muussa ulkoilussa talviaikaan. Nykyään ei ole, kun en enää laskettele. Tai on jotkut vanhat varmaan jossain kaapin nurkassa.

Lähikaupassa käyn kyllä verkkareissa ja toppatakissa. Meikannut en ole koskaan, mutta se ei liene kulttuurissamme erikoista, kun olen mies.

Vierailija
29/129 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat ja neulepaita(oma tekemät tietty), silmälaserilla käynti, auton vaihto leppäkertun näköiseen Nissan mikraan(punainen tietty), herääminen tosiaan 04 aikoihin vaikka olisi vapaapäivä, teen juonti lisääntynyt, vitamiinilisät löytyy varmaankin 5 eri merkkiä.

Siinäpä muutamia ihan lähiaikojen omia havaintoja, N43

Vierailija
30/129 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt 73, ja kaippa se on keski-iän merkki ku erosin lihoneesta laiskistuneesta akasta ja kattelen seuraavaa thaimaan reissua,edellinen oli Joulukuussa.

Mitä siellä Thaimaassa on semmoista, ettet voisi kokonaan jäädä sinne? Onko se sitä keski-ikäistymistä?

Vierailija
31/129 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panostan enemmän asioihin jotka ovat minulle tärkeitä.

Aiemmin joustin enemmän, ihan vaan seuran vuoksi lähdin esim arki-iltana jonnekin kivaan menoon vaikka oli varhainen aamu seuraavana päivänä. Nykyään panostan hyvään pitkään yöuneen enkä yritä sinnitellä liian lyhyillä unilla.

Ja vaikka ne viikon iltamenot ovat jääneet, panostan tärkeisiin ihmissuhteisiin enemmän kuin aiemmin.

Työn suhteen hoidan asiahommat mutta pidän selvän eron työ- ja vapaa-ajan välillä.

Kissanristiäiset ovat jääneet, jos eivät kuulu toimenkuvaan, en osallistu ellei ole henkilökohtaisesti kiinnostava.

Vierailija
32/129 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radio Suomi on aliarvostettu! Vaihdoin siihen jo kolmenkympin alkupuolella. Radio Nova on taas jysähtäneille keski-ikäisille.

Vierailija
33/129 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt 73, ja kaippa se on keski-iän merkki ku erosin lihoneesta laiskistuneesta akasta ja kattelen seuraavaa thaimaan reissua,edellinen oli Joulukuussa.

Sieltä se on pakko hakea, kun eivät suomalaiset naiset suaenää huoli. Ja iloksesi saat elättää siellä koko naisen suvun. Jos oikein hyvä tuuri osuu kohdallesi, pääset myös hengestäsi, kun naisesi viiltää sulta kurk un auki.

Vierailija
34/129 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä Thaimaassa on semmoista, ettet voisi kokonaan jäädä sinne? Onko se sitä keski-ikäistymistä?

Kela ei maksa tukia Pattayalle, jossa "reipas mies" viinalla mielensä rohkaisseena ostaa seksiä baaritytöltä.

Vierailija
35/129 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 32 ja vaihdoin Yle Radio Suomeen jo vuosia sitten. YleX:n musiikki alkoi tuntua liian nuorekkaalta, ja inhoan radiomainoksia. Vaateostoksilla mukavuus on nykyään aina tärkeintä, en halua käyttää mitään kiristävää tai muuten epämukavaa tai myöskään korkeita korkoja. Meikit leviää kuitenkin joten en viitsi meikata enää ollenkaan. Keski-ikäistyminen on tainnut jo alkaa tässä iässä.

Vierailija
36/129 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin saman eli voin kulkea ilman meikkiä ja toppahousut on ok vaate, pipo syvälle päähän, no ajattelin että käy koiran kanssa lenkillä niin käy muuallakin. Sitten huomasin viimeistään kun jotain nostaa maasta tai laittaa kenkiä jalkaan, niin hirveä ähinä ja puhina, niin mistä se hemmetin ääntely tuli? Ja kengät on aina mukavat ei muodikkaat.

Vierailija
37/129 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvoja ei kasva enää muualla kuin päässä.

Ei tarvitse enää sheivata mistään :D

Vierailija
38/129 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset alkoi harmaantua jo vuosia sitten, viimeisen puolen vuoden aikana olen alkanut lihoa vaikka ruokavalioni on pysynyt samana. Käyn mieluiten ulkoilu- tai toppahousuissa talvella kaupassa. Olen kuunnellut Radio Suomea jo vuosia, sieltä tulee ikäkauteni musiikkia ja juontajat alkavat olla ikäisiäni.

N45

Vierailija
39/129 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan osa tuntuu olevan hämmentävästi pappoja ja mummoja jo nuorina, näitä kun lukee. Onneksi itselle kumartumunen tai ehostaminen ei tuota vielä minkäänlaista ongelmaa. Onneksi oma vajaa 50 v kumppani jaksaa vielä ihan perinteistäkin tyyliä sängyssä.

Mä en kyllä harrastaisi vajaan kanssa mitään

( tyyliä ), ja vielä vähemmän siitä kellekään kertoisin.

Vierailija
40/129 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan, treenaan, käytän kivoja vaatteita. Mikään paikka ei roiku, eikä kroppaa kolota.

En todellakaan tunne itseäni vanhaksi 😅

N47

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän