Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-iän merkit, kertokaa omanne. Aloitan:

Vierailija
08.03.2023 |

Tämä keski-ikäistyminen on tapahtunut minulle aika yllättäen, olen vm. 74.

Olin just kaupungilla kokonaan ilman meikkiä, pipo syvällä päässä. Vielä muutama vuosi sitten ei olisi tullut mieleenkään lähteä kiertelemään kauppoja sen näköisenä. En ole mikään luonnonkaunis, perus harmaavarpunen, meikattuna ihan nätti.

Korkeat kengät ei kiinosta myös enää yhtään. Myös kiinnostus miehiin on mennyttä. Erosin lapsettomasta liitosta viime vuonna ja nyt vietän rauhallista elämää kotosalla. Mihinkään iltamenoihin ei ole kiinnostusta, enkä voi kuvitella edes tilannetta, että olisin jossain treffeillä tai intiimissä kanssakäymisessä.

Eli keski-ikä on saapunut, seuraavaksi hankin toppahousut, kissan ja alan kuunnella Radio Suomea.

Miten muilla menee?

Kommentit (129)

Vierailija
101/129 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 22-vuotias ja olisin voinut kirjoittaa AP:n tekstin. Pitääkö huolestua?

Vierailija
102/129 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En meikkaa enää. Meikatessa kuten 98% ihmisistä olisin nätti. Mutta en jaksa, en jaksa sitä pyynäystä aamulla ja meikkien pesua illalla.

Rakastan lämmittää saunan ja sen jälkeen katsella hyvää sarjaa, en millään jaksaisi mennä edes ulos syömään, koska teen parempaa ruokaa kotona.

Naama on valahtanut, kuten myös pullaposket jotka levähtää bulldogina kaulalle. Toisaalta katson kauhulla kasvojani, toisaalta hymyilyttää. 

Harmittaa kauheasti aamubussissa ylenmääräinen juttelu, haluaisin että kaikki olisivat hiljaa ja joisivat kahvia.

Vaatteita täytyy olla paljon. Muuten palelee.

En jaksaisi mitään draamoja, alkaa vain nyppimään jos joku tiuskahtaa. Haluaisin tässä iässä olla rauhassa.

Tykkään kauheasti lapsista ja vauvoista, sekä myös jollain tapaa nuorista. Katselen hieman kateellisena nuoria äitejä jotka touhuaa lasten kanssa ja muistelen omaa äitiyttä. Olisi monta asiaa mitä tahtoisin sanoa äideille, kuin että ei se haittaa vaikka lapset huutaa bussissa ja lapset juoksevat siellä ja täällä.

Joskus jään jumittamaan ja katselen lapsia ja äitejä ja muistelen miten itse leikin rannalla lasteni kanssa ja kirmattiin pulkkamäessä ja juotiin kuumaa kaakaota.

Se on oikeasti elämän parasta aikaa kun lapset on pieniä.

Anteeksi mutta kysyisin miksi alapeukkuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/129 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En meikkaa enää. Meikatessa kuten 98% ihmisistä olisin nätti. Mutta en jaksa, en jaksa sitä pyynäystä aamulla ja meikkien pesua illalla.

Rakastan lämmittää saunan ja sen jälkeen katsella hyvää sarjaa, en millään jaksaisi mennä edes ulos syömään, koska teen parempaa ruokaa kotona.

Naama on valahtanut, kuten myös pullaposket jotka levähtää bulldogina kaulalle. Toisaalta katson kauhulla kasvojani, toisaalta hymyilyttää. 

Harmittaa kauheasti aamubussissa ylenmääräinen juttelu, haluaisin että kaikki olisivat hiljaa ja joisivat kahvia.

Vaatteita täytyy olla paljon. Muuten palelee.

En jaksaisi mitään draamoja, alkaa vain nyppimään jos joku tiuskahtaa. Haluaisin tässä iässä olla rauhassa.

Tykkään kauheasti lapsista ja vauvoista, sekä myös jollain tapaa nuorista. Katselen hieman kateellisena nuoria äitejä jotka touhuaa lasten kanssa ja muistelen omaa äitiyttä. Olisi monta asiaa mitä tahtoisin sanoa äideille, kuin että ei se haittaa vaikka lapset huutaa bussissa ja lapset juoksevat siellä ja täällä.

Joskus jään jumittamaan ja katselen lapsia ja äitejä ja muistelen miten itse leikin rannalla lasteni kanssa ja kirmattiin pulkkamäessä ja juotiin kuumaa kaakaota.

Se on oikeasti elämän parasta aikaa kun lapset on pieniä.

Anteeksi mutta kysyisin miksi alapeukkuja?

Tällä palstalla inhotaan lapsia. Veikkaisin syyksi sitä.

Vierailija
104/129 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen varovaisesti ulkona talvisin, koska pelkään kaatumista. En uskalla nousta keittiöjakkaralle, kaikki on hitaampaa kuin ennen. Väistelen nuorisoporukoita, tulen eläkeikäisten kanssa toimeen. En välitä, miltä näytän, kun käyn kaupassa. Vaatteissa mukavuus vie voiton. N 55.

Vierailija
105/129 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko olette joskus laittautuneet kaupassa käyntiä varten? En ole harrastanut tuollaista typeryyttä koskaan...

N27

Vierailija
106/129 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhetessa ihminen kuivuu, jäykistyy ja rasvoittuu:

"2. Millaisia muutoksia kehossa tapahtuu vanhetessa?

Lista on pitkä. Ihminen kuivuu, jäykistyy ja rasvoittuu, mikä johtaa suoritus- ja toimintakyvyn heikkenemiseen. Luut haurastuvat, lihasvoima heikkenee, verisuonet jäykistyvät ja sydän saattaa laajentua, koska se väsyy pumpatessa verta suurempaa painetta vastaan. Keuhkojen toiminta heikkenee, ruoansulatus hidastuu ja munuaisten toiminta heikkenee.

Näkyviä muutoksia ovat muun muassa hampaiden kuluminen, hiusten harmaantuminen ja harveneminen sekä ihon löystyminen ja rypistyminen."

https://seura.fi/terveys/10-kysymysta/voiko-vanhenemista-hidastaa-terve…

Vierailija
107/129 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan meikannut kauppareissuja varten. Mutta nykyään ei tule juuri biletettyä, nuorempana tuli käytyä ehkä kerran viikkoon tai ainakin kerran kuukauteen jossain baarissa.

Vierailija
108/129 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta enää mikään sosiaalinen asemani. Olen haistattanut paskat monille yhteisöille, jotka ennen olivat muka tärkeitä.

Vierailija
109/129 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta enää mikään sosiaalinen asemani. Olen haistattanut paskat monille yhteisöille, jotka ennen olivat muka tärkeitä.

Viihdyn vain omassa ja mieheni seurassa. Ei kiinnosta enää edes mikään kahvittelu tai muiden kuulumiset ollenkaan. Turhia draamoja.

Vierailija
110/129 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löydä enää lempikaupoistani kivoja vaatteita koska nykymuoti on niin rumaa. Tämä yllätti, koska olen ollut suorastaan muodin orja ja todellakin seurannut eri tyylejä, mutta nyt olen jumissa pillifarkuissa ja Converseissa.

Ikää on 39.

Vierailija
111/129 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 32 ja vaihdoin Yle Radio Suomeen jo vuosia sitten. YleX:n musiikki alkoi tuntua liian nuorekkaalta, ja inhoan radiomainoksia. Vaateostoksilla mukavuus on nykyään aina tärkeintä, en halua käyttää mitään kiristävää tai muuten epämukavaa tai myöskään korkeita korkoja. Meikit leviää kuitenkin joten en viitsi meikata enää ollenkaan. Keski-ikäistyminen on tainnut jo alkaa tässä iässä.

Kunpa joku olisi kertonut jo 32-vuotiaalle minulle, että meikkaaminen ei tule enää onnistumaan, vaikka mitä kokeilisi. Iho on joko niin rutikuiva/rasvainen tai kalvakka/kirjava, että ihan turhaa edes vaivautua. Eikö joku nyt voisi keksiä keski-ikäisellä naamalla pysyvän meikin, joka ei kuitenkaan näyttäisi naamiolta? Ripsarit ja kaikki.

Ongelma taitaa olla vääränlaisessa ihonhoidossa eikä mikään meikki asetu iholle ennenkuin pohja on kunnossa. Miten ja minkälaisilla tuotteilla hoidat ihoa nyt?

Vierailija
112/129 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy toppahousut, nastakengät ja iso pipo.

En jaksa baareja enää. Olen mieluummin luonnossa. Nukahdan iltaysiltä.

Olen pian 47.

Vierailija
113/129 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ei nukuta.

Vierailija
114/129 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset nauro mun converseille.

Sanoin että oon käyttänyt tennareita yli 40 vuotta ja käytän vastakin.

M57

Vierailija
115/129 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena illalla kaupungissa ajatteli että onpa jännää vau, tästä se ilta vasta alkaa ja mitä kivaa nuo muut ihmiset tekevät. Onkohan jossain kivoja miehiä ja maailma on avoin. Keski-iässä klo 20 illalla kaupungissa viikolla (sen yhden ainoa kerran kun tulee kauppakeskuksesta ulos) miettii että miksi näin paljon on vielä väkeä liikkeellä, ei kai nuo vaan biletä vaarallisessa yökerhossa, mitä ihmisiä jotkut ovat, onpa pimeääkin ja kauhean pimeää, koska se bussi tulee - ei enää ikinä näin myöhään keskustaan. Missä on tunnelmavalot. Herranen aika. Miksi joka paikassa haisee keskustassa. 

Vierailija
116/129 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-studion jälkeen nukkumaan. En edes muista, milloin viimeksi olisin valvonut puoleenyöhön. 

Vierailija
117/129 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan ihmisseuraa hyvin rajallisesti. Mummonmökki kuulostaa aivan ihanalta sanalta. Muistan kun Metsoloissa oli se vanha mummo ja sanoivat aina, että nyt mummon pitää jo päästä omaan rauhaan, kun on niin vanha. 

Vierailija
118/129 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun viestien perusteella olen ollut keski-ikäinen lapsesta asti.

Vierailija
119/129 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset liikkeet, mitkä aiemmin eivät tuntuneet missään, nyt kipeyttävät, esim mölkyn pelaaminen (se kumartelu), selkä tuli kipeäksi.

N57

Vierailija
120/129 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 32 ja vaihdoin Yle Radio Suomeen jo vuosia sitten. YleX:n musiikki alkoi tuntua liian nuorekkaalta, ja inhoan radiomainoksia. Vaateostoksilla mukavuus on nykyään aina tärkeintä, en halua käyttää mitään kiristävää tai muuten epämukavaa tai myöskään korkeita korkoja. Meikit leviää kuitenkin joten en viitsi meikata enää ollenkaan. Keski-ikäistyminen on tainnut jo alkaa tässä iässä.

Voi voi... ehdit vielä villiintyä nelikymppisenä ja vielä viiskymppisenäkin... uutta nuoruutta siis odotellessa ;DDD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän