Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkyvyttömyyseläke brutto 2965€/kk netto 2225€/kk

Vierailija
27.02.2025 |

Saan työkyvyttömyyseläkettä työtapaturman johdosta, jossa dominantti käsi murtui pahasti. Pirstalemurtuma, josta jäi pysyvä kipu ja vamma. Työkyvyttömyyseläke, joka myönnetty toistaiseksi  on netto 2225€/kk. Mitä mieltä eläkkeen määrästä? Pidän itse normaali suuruisena. Pärjään sillä ja sopeutan menoja tulojen mukaan. En tupakoi enkä käytä alkoholia. Oma velaton kerrostalo kaksio. 

Tulisitko toimeen tuolla rahalla? 

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on 44 työvuoden jälkeen tultava toimeen 1600 euroa netto kuussa.

Vierailija
2/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskieläke bruttona on nykyisin noin 2000€/kk ja mediaanieläke noin 1700€/kk. Tuolla eläkkellä kuulut varmaankin ylimpään desiiliin. Jos tuolla ei tule toimeen, niin puolet palkansaajistakaan ei tulisi toimeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kun on okt ja neljä lasta. 

Vierailija
4/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla olisin rikas.

Menot on nykysellään 300€ kk

Tulot 0€ useamman vuoden ajan.

Kohta on säästöt loppu.

Sairaslomalla olen ollut koko ajan.

Pitäis hommata lisäksi joku mt diagnoosi tuohon lisäksi niin lääkäri neuvoi jotta  kela maksaisi.

En saa toimeentulotukea.

Vierailija
5/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla bruttoeläke 5065 € ja ei tahdo riittää. Kestää aikansa että tottuu siihen että tulee paljon vähemmän kuin töissä ollessa, menot ei oo muuttunu.

Vierailija
6/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyseläke kesken työuran ilman että haluaisi jäädä pois työelämästä on taloudellisesti paljon hankalampi juttu kuin samansuuruiselle eläkkeelle suunnitellusti ja etukäteen siirtyessä. Silloin periaatteessa aika hyväkin eläke voi käytännössä merkitä taloudellista katastrofia. Jos mahdollista, niin työkyvyttömyyseläkkeellähän saa ansaita eläkkeen lisäksi yksilöllisen rajan mukaan melko paljonkin.

Vierailija
7/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettona tuossa on n.500/kk enemmän kuin itse saan kokopäivätyöstä palkkaa. Eli eläisin erittäin leveästi, koska ei nykyäänkään tarvitse jokaista senttiä laskea.

Vierailija
8/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pärjäät särkysi kanssa ? Minkä ikäinen olet ? Itse eläkkeellä, leski, melkein sama eläke, pärjään ja matkustelenkin.

Vierailija
9/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minkä alan töistä jäit eläkkeelle ja paljonko oli kuukausipalkkasi brutto/netto?

Olen ollut tk-eläkkeellä jo kauan, saan bruttona hiukan yli 3000€/kk, netto 2310€.  Vero% oli vielä pari vuotta sitten 21,5, nyt enemmän.  Kuntaveroni on keskimääräinen enkä kuulu kirkkoon. Sairausvakuutusmaksu peritään korotettuna.

Vierailija
10/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan 1600 € netto kokopäivätyöstä, että enpä tiedä tulisinko ap:n netolla toimeen.

Vierailija
11/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen vähemmällä toimeen.

Vierailija
12/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on jo hyvät tulot ja kyllä tommosella summalla kenen tahansa pitäisi tulla toimeen. Ite oon tienannut koko ikäni luokkaa 1900-2300 brutto. Hyvin pärjään.

Vierailija
13/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on siinä kinttaalla, ehkä en. Onneksi tuleva eläkkeeni on suurempi.

Vierailija
14/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla bruttoeläke 5065 € ja ei tahdo riittää. Kestää aikansa että tottuu siihen että tulee paljon vähemmän kuin töissä ollessa, menot ei oo muuttunu.

Voi voi. Tuo on sinun märkä päiväunesi. Tuollaisen eläkkeen saajat eivät tänne kirjoittele.

Vierailija
15/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on siis työhaluttomuuseläkkeellä.

Vierailija
16/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 53 vuotias. Olin 46 vuotias, kun tapaturma kävi. Aamuin ja illoin särkylääkkeet. Lääkärin hoidossa. Vakuutusyhtiö hoitaa kaikki mikä liittyy käden vammaan. 19 vuotta jäi työelämästä pois. 

Vierailija
17/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 53 vuotias. Olin 46 vuotias, kun tapaturma kävi. Aamuin ja illoin särkylääkkeet. Lääkärin hoidossa. Vakuutusyhtiö hoitaa kaikki mikä liittyy käden vammaan. 19 vuotta jäi työelämästä pois. 

Voisitko/haluaisitko tehdä osa-aikatyötä eläkkeen lisäksi? 

Vierailija
18/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon eläkkeen maksaa vakuutusyhtiö, eikä työeläkeyhtiö. Tapaturmaeläke on käsittääkseni suurempi kun työeläke. 

Jos olisi laskettu ansiotasosta, ja olisi työeläkeyhtiön myöntämä tk eläke niin ap olisi nostanut melkeoisen hyvää palkkaa ennen tk eläkettä .

Vierailija
19/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan eläkettä 900e kuukaudessa. Toimeentulotukeen en ole oikeutettu. Vuokraan menee asumistuen jälkeen 350e kuukaudessa. Joitain lääkkeitä joudun olemaan ostamatta, ei ole varaa. Esimerkiksi lääke virtsankarkailuun on liian kallis.

Vierailija
20/80 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saan eläkettä 900e kuukaudessa. Toimeentulotukeen en ole oikeutettu. Vuokraan menee asumistuen jälkeen 350e kuukaudessa. Joitain lääkkeitä joudun olemaan ostamatta, ei ole varaa. Esimerkiksi lääke virtsankarkailuun on liian kallis.

Olisit oikeutettu kansaneläkkeeseen jos saat noin vähän työeläkettä. Raja taitaa olla yksin asuvalle jotain 1500e kk. Eli kansaneläkettä saa työelääkkeen päälle jos työeläke jää tuon rajan alle.