Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jotkut ramppaavat koko ajan matkoilla?

Vierailija
08.03.2023 |

Voisiko joku ramppaaja selittää? Muutaman viikon välein milloin Lapissa, milloin Espanjassa, sitten vähintäänkin risteilyllä, ja taas mennään. Onko puheet ilmastonmuutoksesta ja huolesta ympäristöä kohtaan ihan lätinää, kun kuitenkin kulutetaan (ympäristöä) minkä keretään?

Kommentit (290)

Vierailija
261/290 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka aamu olen nyt herännyt ja haaveillut lämpimästä säästä, kauniista merestä ja Karibian tunnelmasta.

Vierailija
262/290 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junalla ehkä tai jos on pitkä matka niin lentokoneella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/290 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Junalla ehkä tai jos on pitkä matka niin lentokoneella.

Olisi kyllä kiva kokemus Oriental express junareissu.

Vierailija
264/290 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylimääräistä rahaa, niin on varaa matkustaa.

Totta tämäkin, mutta ihmettelen työkaveria, joka jatkuvasti valittaa rahapulastaan, silti on varaa matkustella tämän tästä. Kun yhdeltä matkalta tulevat, on toinen matka jo varattuna. 

Vierailija
265/290 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sitä sais lisää? Ja kuinka paljon nämä matkustelijat oikein ansaitsee? Meillä miehen kanssa yhteenlasketut bruttotulot 120000€/v eikä todellakaan jää rahaa matkusteluun. Ei se ole kuin reilut 3000 kuussa käteen kummallekin.

Vierailija
266/290 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri nytkin reissussa. Teen 4-5 vähintään viikon reissua vuodessa. Noin puolet niistä Suomessa. Käyn sekä luontokohteissa että kaupunki- ja rantalomilla. Luonto, historia ja taide kiinnostavat. En postaa reissujani mihinkään, kun ei edes ole sometilejä. Työmatkat kuljen julkisilla. En syö ravintoloissa, enkä käy viihteellä. Syön kasvispainotteisesti. Kulttuuripalveluita käytän jonkun verran. Kierrätän ja ostan laadukkaita tuotteita. Henkilöautoa käytän vain pitemmillä Suomen lomareissuilla. 

Vierailija
267/290 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän talo yhtiössä yksi 50+ pariskunta on yhden viikon kuukaudessa kotona, 3 viikkoa aina poissa jossain, minun mielestä on kyllä arveluttavaa touhua miten on varaa rampata jatkuvasti. Voiko tästä tehdä ilmoituksen taloyhtiön hallitukselle?

Olen kysymysmerkkinä. Nyt huomaan, että  tämä onkin vanha ketju.-

Vierailija
268/290 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vialla on päästään, että kyttää naapureita näin. Hae apua.

Rempatkaa vaan jotain typerää keittiötä. Reps. 3pv päästä 4vk Thaimaahan . Taatusti antaa enemmän kuin joku uusi keittiö remppa. Elämä on valintoja. Pysykää vain kotinurkilla. Se avartaa elämää. Asuntoni ulkomailla maksoi vähemmän mitä kaverin asunnon remppa mitä ei olisi edes tarvittu. Ei kaljaa kittaavaa mustasukkaista ukkoa. Vain vapaus tehdä mitä itse haluaa. Kateelliset av mammat saa edes puhua muusta kuin miten meidän lapset ja miehet sitä ja tätä. Sääli ja myötähäpeä. 

Vierailija
269/290 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän talo yhtiössä yksi 50+ pariskunta on yhden viikon kuukaudessa kotona, 3 viikkoa aina poissa jossain, minun mielestä on kyllä arveluttavaa touhua miten on varaa rampata jatkuvasti. Voiko tästä tehdä ilmoituksen taloyhtiön hallitukselle?

Olen kysymysmerkkinä. Nyt huomaan, että  tämä onkin vanha ketju.-

Ei tällainen ketju koskaan vanhene.

Vierailija
270/290 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On juuri sitä miksi tämä maa velkaantuu. Joillakin jopa korona aiheutti rahankäyttöön ongelmia. Jos palkka on niin paljon enemmän kuin kulut että pitää lapioida lentokoneeseen tai mereen niin hävettäisi ainakaan enemmän pyytää. Toisaalta myös en ymmärrä miksi jotkut jaksavat, matkustaminenhan on älyttömän raskas tapa elää. Ei tarvitse kuin Lapin reissu niin sitähän on ihan poikki kun kotiin pääsee. 

Vierailija
271/290 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten nämä tekopyhät ramppaajat puhuvat ilmastoasioista. Heihin kuuluutavallisten hyvätuloisten kansalaisten lisäksi myös poliitikot ja filmitähdet ym.kuuluisuudet ja julkkikset.

Vierailija
272/290 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme ihan duunareita mieheni kanssa ja käymme etelässä 2-4krt/vuosi, kesällä reissaamme Suomessa ja laivalla tulee käytyä noin kerran vuoteen. "Ylimääräistä" rahaa ei olisi jos emme katsoisi arkena, että mihin sitä rahaa kuluu. Emme tupakoi emmekä käytä alkoholia, niistä tulee jo isot säästöt. Muutaman kerran vuodessa käymme (Suomessa) ravintolassa syömässä, mutta emme missään kalliimmissa paikoissa, muttei missään pikaruokapaikoissakaan. Matkoilla syömme ravintoloissa ja yövymme kohtuuhintaisissa hotelleissa.

Vierailija
273/290 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme ihan duunareita mieheni kanssa ja käymme etelässä 2-4krt/vuosi, kesällä reissaamme Suomessa ja laivalla tulee käytyä noin kerran vuoteen. "Ylimääräistä" rahaa ei olisi jos emme katsoisi arkena, että mihin sitä rahaa kuluu. Emme tupakoi emmekä käytä alkoholia, niistä tulee jo isot säästöt. Muutaman kerran vuodessa käymme (Suomessa) ravintolassa syömässä, mutta emme missään kalliimmissa paikoissa, muttei missään pikaruokapaikoissakaan. Matkoilla syömme ravintoloissa ja yövymme kohtuuhintaisissa hotelleissa.

Piti vielä mainita, että mitään ei osteta velaksi, joten ei tule yllätyksiä, että millä jokin maksetaan. Sitten ostetaan kun on raha säästettynä eikä mene rahaa korkoihin tai kaiken maailman käsittelykuluihin.

Vierailija
274/290 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset tarvii kokemuksia ja elämyksiä. Eivät osaa esim.keskittyä lukemiseen tai vaan kotona löhöilyyn.Tunnen näitä reissaajia. Ei niitä oikeesti kiinnosta mikään ilmastonmuutos vaikka muka joskus kokevat huonoa omaatuntoa kun taas menevät etelän lämpöön.

Vierailija
275/290 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut eivät käy ulkomailla?

Itse keksin tärkeämpää käyttöä rahoilleni. 

Vierailija
276/290 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka aamu olen nyt herännyt ja haaveillut lämpimästä säästä, kauniista merestä ja Karibian tunnelmasta.

Minäkin! Ensiavuksi ostin kookoksen tuoksuista hajuvettä jota suihkin ympärilleni ja katson telkkarista Murha paratiisissa :D No, varasin minä matkan Espanjaankin, vaikkei vielä Karibialle asti pääse.

Vierailija
277/290 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vialla on päästään, että kyttää naapureita näin. Hae apua.

Rempatkaa vaan jotain typerää keittiötä. Reps. 3pv päästä 4vk Thaimaahan . Taatusti antaa enemmän kuin joku uusi keittiö remppa. Elämä on valintoja. Pysykää vain kotinurkilla. Se avartaa elämää. Asuntoni ulkomailla maksoi vähemmän mitä kaverin asunnon remppa mitä ei olisi edes tarvittu. Ei kaljaa kittaavaa mustasukkaista ukkoa. Vain vapaus tehdä mitä itse haluaa. Kateelliset av mammat saa edes puhua muusta kuin miten meidän lapset ja miehet sitä ja tätä. Sääli ja myötähäpeä. 

Kuka haluaa Thaimaahan 4 viikoksi. Pitää olla aika tylsä tyyppi. Minua alkaa ahdistaa jo toisena päivänä se kuumuus, huono ruoka, tekemisen puute. Niissä kun ei aika kulu sitten millään. 

Vierailija
278/290 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On juuri sitä miksi tämä maa velkaantuu. Joillakin jopa korona aiheutti rahankäyttöön ongelmia. Jos palkka on niin paljon enemmän kuin kulut että pitää lapioida lentokoneeseen tai mereen niin hävettäisi ainakaan enemmän pyytää. Toisaalta myös en ymmärrä miksi jotkut jaksavat, matkustaminenhan on älyttömän raskas tapa elää. Ei tarvitse kuin Lapin reissu niin sitähän on ihan poikki kun kotiin pääsee. 

Niinpä, ilmeisesti suomalaiset lykkää vuodessa 4miljardia ulkomaille. Koronan aikana se käytettiin kotimaassa, monesti kotimaisiin tuotteisiin. Ihmiset söivät enemmän vihanneksia, kävivät luonnonpuistoissa jne. Yhtäkkiä olikin enemmän rahaa, enemmän työpaikkoja tarjolla jne.

Vierailija
279/290 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perusmäärä lomaa vuodessa, miehellä pekkaset päälle. Lapsi alakoulussa, toinen päiväkodissa. 

Meillä on rakkaat isovanhemmat, jotka asuu kaukana - iso osa lomista ja pitkistä viikonlopuista vietetään sukuloimassa, kun tavallinen viikonloppu on melko lyhyt vierailuun. Eli monet hyvät loma-ajat menee ihmissuhteiden hoitoon, mutta en kyllä kadu sitä.

Mies ei kyllä edes pahemmin kaipaa matkustamista, eli en tiedä, reissattaisiinki merkittävästi enemmän, vaikka aikaa olisikin.

Vierailija
280/290 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas mietin että miksi jotkut ei käy ikinä missään? Ymmärrän jos on työtön tms. pienituloinen, mutta työssäkäyvät ihmiset.

Ei ole varaa. Ollaan molemmat työssäkäyviä ja palkat on ihan ok, mut arkeen menee aika paljon. Ja sit tykätään, että on puskuria ja sijoituksia. Nyt on kerätty rahaa keittiöremppaan. Edellinen isompi hankinta oli auto, ei haluttu ostaa velaksi.

Ajatellaan myös, että päiväkoti-ikäisten kanssa riittää ihan lähimatkailu. Kylpyläreissu kotimaassa on nyt otettu harkintaan.

Se kylpyläviikonloppu saattaa tulla jopa kalliimmaksi kuin viikko etelässä.