Serkku levitti minun ja miehen kinaa eteenpäin. Meni luotto, ei saisi levitellä muiden asioita.
Meillä oli miehen kanssa kinaa ihan tyhmästä asiasta, ei mistään vakavasta todellakaan.
Serkkuni oli kylässä meillä. Hän kertoi miehelleen siitä ja ei olla enää tervetulleita heidän kotiinsa.
Meidän kina oli siitä, mitä ruokaa. Eli aivan naurettavasta asiasta. Ja ei missään nimessä ollut vakavaa, vain kinaa.
Omasta mielestä ylireagointia kertoa miehelleen. Serkun miehen mielestä ei olla tervetulleita heille kylään, ellei opita käyttäytymään. Molemmat ovat tavallisia suomalaisia työssäkäyviä.
Oltiin molemmat väsyneitä, valvoimme vauvan kanssa. Ei silti huudettu, eikä kiroiltu.
Omasta mielestä normaalia, mutta ei niinkään, tämän miehen kieltäminen. Serkkuni hyväksyi, ettei olla enään tervetulleita heille.
En itse edes kerro miehelleni, jos muut riitelevät/kinastelevat. Miksi kertoisin? Eri asia jos joku eroaa.
Kommentit (23)
Kuulostaa kovin oudolle. Ihan kaiken käytös.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kovin oudolle. Ihan kaiken käytös.
^kaikkien
Hyi että kammottaa ihmiset jotka kinaavat silloin kun joku on kylässä, onko mitään juntimpaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyi että kammottaa ihmiset jotka kinaavat silloin kun joku on kylässä, onko mitään juntimpaa.
Koti elää tavallaan vieraat käyvät ajallaan. Pitääkö esittää jo kotona jotain mitä ei ole. Ja jos joku väittää ettei koskaan ole puolison kanssa kinaa, valehtelee tai ei omaa mielipidettä mihinkään.
Huomautan
Se oli "kina" oli siitä mitä ruokaa halutaan/jaksetaan tehdä.
Itse olen kuullut serkun miehen tiuskivan hänelle rumasti puhelimessa.
Eikö ole hassua? Miksi käyttäytyä lapsellisesti? Myönnän että ei olisi saanut olla kinaa, joka loppui nopeasti kuin alkoi. Minulla ja miehellä alkoi väsymys painaa. Epäillään meidän vauvalla olevan koliikkia, joten ei hirveästi nukuta ja ole hiljaista meillä.
Pyysimme molemmat sen kinan jälkeen serkulta anteeksi. Hän sanoi ettei se kina ollut edes mitään isoa/isosta asiasta.
Ap
Olit kutsumassa itse perhettänne serkun luon kylään? Itse itsensä muiden luo kutsuminen on epäkohteliasta.
Vierailija kirjoitti:
Olit kutsumassa itse perhettänne serkun luon kylään? Itse itsensä muiden luo kutsuminen on epäkohteliasta.
En, vaan jatkossa ei saada mennä heille kylään. Sori saatoin olla epäselvä. Serkkuni oli meillä kylässä monta tuntia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, vaan jatkossa ei saada mennä heille kylään. Sori saatoin olla epäselvä. Serkkuni oli meillä kylässä monta tuntia
Kukaan järkevä ei ole vauvaperheessä kylässä tunteja, etenkään jos vauva nukkuu muutenkin huonosti ja vanhemmat valvovat öitä.
Aika outo tuo serkkus mies? Ovatko he sitten niin täydellisiä ettei kinastele koskaan? Tekopyhää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koti elää tavallaan vieraat käyvät ajallaan. Pitääkö esittää jo kotona jotain mitä ei ole. Ja jos joku väittää ettei koskaan ole puolison kanssa kinaa, valehtelee tai ei omaa mielipidettä mihinkään.
Tai omaa mielipiteen, mutta on todennäköisesti mielyttämishaluinen ja pelkää hylkäämistä niin ei uskalla puolisolleen ilmaista niitä. Ongelmia ennen pitkää.
Nojoo. Yleensä yksi tilanne ja sen eskaloituminwn kärpäsestä härkäseksi ei kerro kokonaistilannetta. Taustalla voi olla useita tilanteita, joihin liittyen kyseisestä tilanteesta kertominen oli ns. viimeinen pisara. Toisaalta, jos puoliso kysyy, miten kyläillessä meni niin aika moni saattaisi ihmetellä mahdollisesti siellä järjestettyä väliaikashow'ta, jos se kina on saanut kovinkin värikkäät tunteet lehahtelemaan. Se on vieraalle hivenen outo tilanne olla paikalla, kun alkaa miettimään, että olisiko aika päättää vierailu tilanteessa kolmantena pyöränä.
Vaikea sanoa, että kenellä oli tilanteessa ylilyönti, mutta serkkuasi enemmän saattaisin tilanteessa kallistua teihin tai tilanteeseen reagoineiseen serkun puolisoon. Vaikea sanoa, kun ei tiedä kokonaistilannetta. Erikoiselta kuulostaa, ettei vieraanvaraisuudessa osteta puolisolle sanoa, että keskustellaanko asiasta myöhemmin.
Ruokailu itsessään harvoin nostaa kovinkaan lehahtavia tunteita, koska ruuanlaittoa pitää miettiä useita kertoja viikossa niin jokaisen lempiruokia tulee valittua usein.
Me riidellään jokseenkin paljon mutta ei sentään pakoteta kyläilijöitä kuuntelemaan mitään tiuskimisia, vähän nyt vieraanvaraisuutta jooko kehiin.
Mun serkut kertoisivat varmaan äidilleen, ne yhdet. Ehkä ovatkin. Tai toisilleen. Ei enää varmaan nähdä sitten. Ovatkin olleet hiljaisia jo vuosia.
On aika wt-meininkiä riidellä vieraiden aikana.
Jos olisin kylässä ja isäntäväki alkaa tapella, niin ihan varmasti kertoisin puolisolleni. Tosin ei puoliso tuon takia kieltäisi tulemasta kylään. Ihme porukkaa koko sakki.
Osaamme kyllä käyttäytyä, ei olla varmaan koskaan kylässä kinasteltu. Muutamat kun siitä kommentoivat.
Nyt vain pienen vauvan valvottamana tuli vähän kinasteltua.
Omasta mielestä kohtuutonta ettei saada mennä serkulle kylään tämän takia. Eikä serkun mies halua nähdä meitä.
Emme tosiaankaan huutaneet, korottanut ääntä tai kiroillut. Emme myöskään haukkuneet toisiamme.
Serkkuni oli ollut kylässä silloin 4 tuntia.
Ehkä olen vain synnytyksen jälkeen herkkä, mutta pahoitin mieleni. Kerroin serkulleni tämän kyllä. Hän vain hyväksyi miehensä päätöksen. Pyysimme heti häneltä anteeksi, ja että emme ole oikeasti tälläisiä
Ap
Hyi saatana. Aikuiset ei osaa käyttäytyä! Antakaa lapsi pois! Joku täyspäinen saa kasvattaa eikä wt vanhemmat
Onpas täällä täydellisiä pariskuntia! Ei kertaakaan ole pienen vauvan aikana ollut kinaa? Ap:n serkku oli ollu monta tuntia kylässä, joten ihan ymmärrettävää.
Miksi ap:n serkku esitti kaiken olevan hyvin? Mutta kuitenkin hänen miehensä on noin jyrkkä? Serkku olis voinu olla reilu. Mun mielestä helvetin kova reaktio mieheltä. Kontrolloiva?
Hei ap, se pieni vauva aika kestää hetken, tsemppii!
Serkkusi mies vain etsii syitä pakottaa serkkusi tahtonsa alle. Kamala tapaus. Keitä muita serkun mies on karkottanut serkkusi turvaverkoista?
Omia sukulaisianikin oon ihmetellyt. Kun ne on tyhmiä eikä niistä kenelläkään ole mielikuvitusta, mistä ne keksii kaikki ne jutut.
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, ap