Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jotkut ramppaavat koko ajan matkoilla?

Vierailija
08.03.2023 |

Voisiko joku ramppaaja selittää? Muutaman viikon välein milloin Lapissa, milloin Espanjassa, sitten vähintäänkin risteilyllä, ja taas mennään. Onko puheet ilmastonmuutoksesta ja huolesta ympäristöä kohtaan ihan lätinää, kun kuitenkin kulutetaan (ympäristöä) minkä keretään?

Kommentit (290)

Vierailija
241/290 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska "kaikki" muutkin. Laumasieluisuus on siis pääsyy turhanpäiväiseen ramppaamiseen.

Katsokaapa vain, niin näillä ramppaajilla on kaikki muutkin asiat juuri kuin "kaikilla" muillakin.

Tässä muutamia kaikilla muillakin olevia asioita: vitivalkoinen someblogikoti sillipurkkialueella, trampoliini takapihalla, saunassa tyynyjä ja ledivaloja, isännälle kaasugrilli, ilpin ulkoyksikkö näkyvällä paikalla, Applen tuotteet.

Moniko löytyy tuntemiltanne ramppaajilta?

Vierailija
242/290 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelu pitää kummasti etätyömotivaatiota yllä, nyt kun ei ole enää asuntovelkaakaan. Työnantaja kiittää. Finnair kiittää. Psyyke kiittää. Lomakohdekin kiittää jonkun verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/290 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska "kaikki" muutkin. Laumasieluisuus on siis pääsyy turhanpäiväiseen ramppaamiseen.

Katsokaapa vain, niin näillä ramppaajilla on kaikki muutkin asiat juuri kuin "kaikilla" muillakin.

Tässä muutamia kaikilla muillakin olevia asioita: vitivalkoinen someblogikoti sillipurkkialueella, trampoliini takapihalla, saunassa tyynyjä ja ledivaloja, isännälle kaasugrilli, ilpin ulkoyksikkö näkyvällä paikalla, Applen tuotteet.

Me ollaan sitten poikkeus - mitään noista ei löydy:D Ai pahus - miehen työkännykkä on iPhone (mutta ei siis sitäkään maksettu itse)! 

Vierailija
244/290 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankitko sä vaikka lapsia siksi, kuin kaikilla muillakin? 

Vierailija
245/290 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista löytyy itseltä ainoastaa Applen tuotteet. Niistäkiin täällä, joku varmaan saa aikaan jonkun vihaketjun. 

Vierailija
246/290 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo matkustamisen kieltoa ja kallistumista toivovat voivat suksia suolle. Sehän osuisi ikävimmin niihin, jotka eivät ole päässeet reissaamaan vaikka haluaisivat. Itse ainakin joudun säästämään vuosia päästäkseni edes joskus johonkin. Silti se on henkireikä. Puistattaa tuollaiset ikävät ihmiset, jotka veisivät sen pienenkin ilon pahantahtoisuuttaan.

Reissaat sitten kotimaassa, jos ei ole muuhun varaa. Problem solved.

Mutta että ympäristöstä huolehtiminen jotain pahantahtoisuutta??

Et sinä ympäristöstä huoli, jostain syystä et pysty, uskalla tai pääse matkustamaan etkä halua sitä muillekaan.

Joo oon huomannut, että nämä jotka eivät itse ylipäätään halua matkustaa vetää syyksi tuon ympäristöjutun vaikka itse eivät välitä juurikaan sen kummemmin ympäristöstä.  Aika ristiriitaista muuten miten tällä palstalla löytyy todella paljon vegaanien haukkujia jos kerta ollaan niin ympäristöystävällisiä.

Jos nyt oikein mietitään ja sukelletaan sinne ekologiseen maailmaan, niin veganismi ja ekologisuus eivät kulje käsikädessä. Vaikka olet vegaani, et ole automaattisesti ekologinen. Syystä, että vegaani heittää paljon tuotteita monttuun, esimerkiksi villan sekä kananmunat. Kana munii vaikka ei olisi hedelmöitetty munia, ei ole ekologista heittää niitä monttuun, samoin villa, lammas on pakko keriä sen hyvinvoinnin vuoksi ja ei ole ekologista heittää villaa monttuun. Tässä nyt vain kaksi asiaa, montaa muutakin löytyy.

Niitä kanoja ja lampaita ei varmasti olisi niin paljon maailmassa ilman tehotuotantoa ja ihmisen halua syödä niitä munia?  

Vierailija
247/290 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavasti minä en tajua sitä miksi jotkut eivät halua koskaan lähtemään kotikaupunkinsa ulkopuolelle tutkimaan mitä muuta maailmalla on tarjota.

Vierailija
248/290 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaavasti minä en tajua sitä miksi jotkut eivät halua koskaan lähtemään kotikaupunkinsa ulkopuolelle tutkimaan mitä muuta maailmalla on tarjota.

Sama homma, miten kukaan voi jämähtää niin neljän seinän sisälle. 

Vierailija
249/290 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska elämä on mukavampaa niin.

Vierailija
250/290 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo matkustamisen kieltoa ja kallistumista toivovat voivat suksia suolle. Sehän osuisi ikävimmin niihin, jotka eivät ole päässeet reissaamaan vaikka haluaisivat. Itse ainakin joudun säästämään vuosia päästäkseni edes joskus johonkin. Silti se on henkireikä. Puistattaa tuollaiset ikävät ihmiset, jotka veisivät sen pienenkin ilon pahantahtoisuuttaan.

Reissaat sitten kotimaassa, jos ei ole muuhun varaa. Problem solved.

Mutta että ympäristöstä huolehtiminen jotain pahantahtoisuutta??

Et sinä ympäristöstä huoli, jostain syystä et pysty, uskalla tai pääse matkustamaan etkä halua sitä muillekaan.

Joo oon huomannut, että nämä jotka eivät itse ylipäätään halua matkustaa vetää syyksi tuon ympäristöjutun vaikka itse eivät välitä juurikaan sen kummemmin ympäristöstä.  Aika ristiriitaista muuten miten tällä palstalla löytyy todella paljon vegaanien haukkujia jos kerta ollaan niin ympäristöystävällisiä.

Jos nyt oikein mietitään ja sukelletaan sinne ekologiseen maailmaan, niin veganismi ja ekologisuus eivät kulje käsikädessä. Vaikka olet vegaani, et ole automaattisesti ekologinen. Syystä, että vegaani heittää paljon tuotteita monttuun, esimerkiksi villan sekä kananmunat. Kana munii vaikka ei olisi hedelmöitetty munia, ei ole ekologista heittää niitä monttuun, samoin villa, lammas on pakko keriä sen hyvinvoinnin vuoksi ja ei ole ekologista heittää villaa monttuun. Tässä nyt vain kaksi asiaa, montaa muutakin löytyy.

Niitä kanoja tuskin olisi niin paljon jos niille munille ei olisi kysyntää.  Tehotuotannossa ei ole mitään eettistä eikä ekologista.

Vierailija
251/290 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas mietin että miksi jotkut ei käy ikinä missään? Ymmärrän jos on työtön tms. pienituloinen, mutta työssäkäyvät ihmiset.

Tykkään olla kotona kaikessa rauhassa ja nauttia lähimetsässä liikkumisesta, lukemisesta yms.

Tarpeeksi olen matkustanut, Amerikkakin nähty,, ei mitään himoa enää.

Vierailija
252/290 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpähän juoksevat.

Vierailija
253/290 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysynpähän vain kirjoitti:

Ihmettelen sitä, että egotyypit matkustaa näin paljon, mistä raha?

https://villananna.vaikuttajamedia.fi/2023/02/15/matkailu-ja-retkeily-v…

En tiedä mitä tarkoitat egolla mutta mitä lueskelin postauksia, niin ovat vähävaraisia. En siis ihan ymmärrä tuota matkustusvimmaa mikä heillä on.

Vierailija
254/290 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa juosta.

Vierailija
255/290 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minua ei ihan aidosti vain kiinnosta. Maailmalla voi olla ihan mitä hyvänsä tarjolla ihan vapaasti. En koe jääväni mistään paitsi. Viihdyn eniten kotona enkä mielelläni poistu kotiseudultani yhtään minnekkään. Elämä on minulle mieluisinta kun se sisältää rutiinintäyteistä ja ennalta-arvattavaa arkea. Mieheni on samanlainen. Tykkään mm. lukea kirjoja. 

Vierailija
256/290 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Some pakottaa ja some kulissi on saatava pystyyn vaikka velaksi. Tämä on yksi suurimmista syistä minkä takia suomalaiset on aivan liian ylivelkaantuneita

Entä jos ei itse kerro somessa mutta joku toinen juoruaa ne someen? Ei kai vika ole  matkustajan kuitenkaan, vai...?

Vierailija
257/290 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Joku henkinen tyhjyys.

Miten on henkisesti tyhjää hankkia uusia kokemuksia ja elämyksiä ja nauttia elämästä?  

Toisille henkisen tyhjyyden täyttää esim. lapset. Eivät suostu puhumaankaan siitä, miksi onni on etsittävä oman itsen ulkopuolelta juuri lapsien muodossa. Vaan kieltäytyvät vedoten siihen, että ovat keitä ovat. 

Vierailija
258/290 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Joku henkinen tyhjyys.

Miten on henkisesti tyhjää hankkia uusia kokemuksia ja elämyksiä ja nauttia elämästä?  

Toisille henkisen tyhjyyden täyttää esim. lapset. Eivät suostu puhumaankaan siitä, miksi onni on etsittävä oman itsen ulkopuolelta juuri lapsien muodossa. Vaan kieltäytyvät vedoten siihen, että ovat keitä ovat. 

Nimenomaan, tyhjyyden täyttöä juosta ympäri maailmaa etsimässä muka kokemuksia ja kuvataan valheellisesti someen kaikkea.

Vierailija
259/290 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysynpähän vain kirjoitti:

Ihmettelen sitä, että egotyypit matkustaa näin paljon, mistä raha?

https://villananna.vaikuttajamedia.fi/2023/02/15/matkailu-ja-retkeily-v…

Esimerkiksi velaksi matkustetaan paljon ja eletään näin velkakierteessä.

Vierailija
260/290 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas mietin että miksi jotkut ei käy ikinä missään? Ymmärrän jos on työtön tms. pienituloinen, mutta työssäkäyvät ihmiset.

Se johtuu pelosta. Ei usko, että.osaa ja pärjää.

Eikä sitä kaipaa, mistä ei ymmärrä mitään.