Kerro parhaat ideat lohivoileipäkakkuun
Mikä tuorejuusto on paras? Maustamaton tuorejuusto johon itse lisää yrtit vai vai jokin yrttituorejuusto? Entäs piparjuuri?
Millä kuorrutat? Ohjeita on niin paljon, enkä koskaan ole tehnyt itse. Toiset käyttää kermaa päällä, toiset vain tuorejuustoa ja creme fraicea
Kommentit (129)
Itse suosin leipävuokaan tehtyä. Helppo leikata, sopivan kokoinen ja näyttävä kun koristelee vielä vihanneksilla ja kylmäsavulohella. Kestosuosikki .
Siis miten niin voileipäkakun kanssa ei voisi tarjota muutakin suolaista? Kyllä meillä on voitaikinaleivonnaisia ym
Testierä tehty. Hyvin osuu maut kohdilleen! Kiitos mukavista vinkeistä. Eiköhän tätä kehtaa tarjota viikon päästä vieraillekin, toki teen uuden erän. -ap
Vierailija kirjoitti:
Jos vieraita n. 40 hlö niin miltä kuulostaa, jos olisi yksi pyöreä voileipäkakku (24cm) sekä suorakaide (leipävuokaan tehtynä)
Riittääkö?
Kaikkein hankalinta on suhteuttaa tämä määrä vieraille.
Ja mitä muuta tarjotaan? :)
Ei riitä. Meillä oli yksi leipävuoan kokoinen voileipäkakku 10 vieraalle, ja ihan juuri ja juuri riitti. Oli suolaista piirakkaakin. Kerro ainakin kolmella ellei neljällä. Jos on muuta suolaista, voi kolmella kerrottuna riittää.
Vierailija kirjoitti:
Jättäkää se lohi pois ja käyttäkää vege juustoo, kukaan ei haluu murhakakkuu, lohi voi korvaa porkkalalla.
Käytä kasviskermaa ja gluteetton leipää niin kaikki voi syödä.
Sinä voit tilata juhlatarjoilusi sairaalakeittiöstä. Anna toisten tehdä asiat normaalilla tavalla.
Kakut vissiin tehty jo, mutta kommentoin kun äskettäin tuli maistettua täysin pieleen mennyttä lohi-voileipäkakkua. Täytteessä oli mukana Kallenkaviaaria, maustekurkkua ja kapriksia, joten suolaisuus ampaisi taivaisiin. Lohena kylmäsavua, joten sitä kaikkein suolaista. Kuorrute oli sulatejuustoa joten kittimäinen liisterirakenne ja lisää suolaa. Suutuntuma ylisuolaista liisteriä.
Ei lohta. Moni allerginen kalalle ja varsinkin lohelle. Jo haju aiheuttaa kutinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vielä kaipaisin leipävinkkiä
Uotilan siniset viipaleet on tosi hyviä.
Ylijääneet viipaleina lappeelleen uuniin ja tulee tosi hyvät uunivoileivät. Eli rehkää reilusti vaan.
Aloittajalle asia ei ole enää ajankohtainen, mutta mä tykkään lohen ja fenkolin yhdistelmästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tätä päivää tehdä voileipäkakkuja?
Ehkä jossain retro-ironisessa mielessä. Leikitään 70-luvun maaseutujuhlia.
Voileipäkakku ei ole erityisen hyvää.
Mun mielestä voileipäkakku on erityisen hyvää.
Niin minustakin. Hyvin tehty voileipäkakku on superhyvää ai että : )
Alkon Etiketti lehdessä oli vuosi sitten upea lohivoileipäkakku. Kauniskin. +Uusi idea, että saaristolaisleipä oli murustettuna pohjana. Niinkuin jossain makeissa digestive juustokakuissa.
Vierailija kirjoitti:
Onko tätä päivää tehdä voileipäkakkuja?
Ehkä jossain retro-ironisessa mielessä. Leikitään 70-luvun maaseutujuhlia.
Voileipäkakku ei ole erityisen hyvää.
Makuasioista on turha kiistellä. Se joka ei tykkää ei syö. Koskaan ei ole voileipäkakkuja jäänyt yli, kaikki menee.
Sitä paitsi, kysyttiinkö aloituksessa kannattaako niitä tehdä?
Maku-lehdessä oli joskus kymmenen vuotta sitten voileipäkakku, johon tuli murustettua ruisleipää ja kinkkutäyte. Itse tykkään siitä eniten. Muu perhe haluaa lohi- ja porovoileipäkakkuja, joten enemmistön valinnalla yleensä laitan niitä. Lämminsavulohi on parasta, mutta täältä sitä on vaikea saada kaupoista. Juhlissa suku aloittaa tavallisesti voileipäkakuista ja ottaa vasta niiden jälkeen makeita tarjottavia. Olen tehnyt pitsapuusteja, minipitsoja, salaatteja ja suolaisia piirakoita vaihtelevasti voileipäkakkujen lisäksi.
Paras idea: jätä se lohi pois. En jaksa syödä joka juhlissa lohi-sitä ja lohi-tätä. Muitakin kaloja on kuin iänikuinen lohi. Ahven on parempaa, kuha on parempaa, muikku on kaikkein parasta kotimaisista kaloista. Kaikkein kamalinta on kuitenkin lohikeitto. Meni minne tahansa kesäjuhliin tai retkelle, nin aina tarjotaan lohisoppaa;. Lohi tulee jo korvista ulos.
Vierailija kirjoitti:
Kostuketta ei liikaa. Leipää muutamaa erilaista. Vuokaleipä on paras
Jos kostuttaa kasvisliemellä kannattaa valita sellainen valmiste jossa EI ole selleriä.Sellerille on moni allerginen.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle asia ei ole enää ajankohtainen, mutta mä tykkään lohen ja fenkolin yhdistelmästä.
Lohi on hyvää , mutta fenkoli jakaa mielipiteitä.Itse en pidä fenkolin mausta ollenkaan.Harva tuote on minun inhokki, mutta fenkoli ja korianteri kuuluu niihin.
Ei ehkä kannata tehdä jos on noin avuton.
lohi kissalle, ja täytät sen kakun erilaisilla lihavalmisteilla, ts. kinkkua, suolalihaa, savuporoa jne.
Jättäkää se lohi pois ja käyttäkää vege juustoo, kukaan ei haluu murhakakkuu, lohi voi korvaa porkkalalla.
Käytä kasviskermaa ja gluteetton leipää niin kaikki voi syödä.