Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kiusaa ennen kuukautisia joka kerta

Vierailija
08.03.2023 |

Onko teillä muilla ongelmia parisuhteessa kuukautisten aikaan? Itselleni tulee joka kerta mielialan raju pudotus juuri ennen kuukautisia ja kun mies huomaa sen, hän alkaa piinaamaan. Hän kulkee perässäni ja kyselee mikä on, kun selkeästi näkee, että olen ärtynyt ja alkaa jotenkin kostamaan minulle tuota, etten ole hyvällä tuulella. Yritän tehdä jotain omissa oloissani, koska en kestä kenenkään seuraa silloin, mut joka kerta mies jotenkin oikein provosoi tuolla kyttäämisellä, että lopulta sanon jotain ilkeää. Hän saattaa tulla usein esimerkiksi ottamaan tavaroita käsistäni, ja on ihan kiinni minussa vaikka pyydän tilaa ja sanon, että haluan olla rauhassa. Tiedän kyllä, että minunkin pitäisi osata hillitä ärtymystäni, mutta en osaa muuta keinoa kuin vetäytyä tekemään jotain. En todellakaan tiedä tällä hetkellä haluanko olla ollenkaan parisuhteessa enää kenenkään kanssa. Onko vika teidän mielestä minussa vai miehessä?

Kommentit (133)

Vierailija
121/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan kyllä siis keskusteltu tästä asiasta useita kertoja, mutta hän ei muista sitä aina silloin kun tilanne tulee. Vaikka kerron usein, että milloin kuukautiset ovat tulossa. - ap

Minusta on outoa että nainen on "velvollinen" kertomaan miehelleen naisen omassa kehossa tapahtuvista asioista. Kuten täällä joku kirjotti että mies on huolissaan, niin ei varmaankaan ole jos tätä keskustelua on käyty jo aijemmin eikä muutosta miehen käytökseen tule. Mies selkeästi kiusaa. Ilmoita miehelle että kuukautiset on tuloillaan vaikka näin ei olisi ja katso reaktio.

Siis mitä helvettiä, mistä sen miehen se pitäisi tietää, jos ei kerro?

KUKAAN, ei KUKAAN, kiusaa tahallaan naista jolla on PMS. Yhtä loogista kuin kiivetä johonkin tiikeriaitaukseen.

AP tässä kiusaa miestä, jos ei ihan oikeasti edes vaivaudu suoraan sanomaan sille miehelle niinä päivinä kun on PMS.

Ilkeitä ihmisiä on olemassa, ihan niinkuin koulukiusaajiakin on.  Joskus voi joutua parisuhteeseen sellaisen kanssa, kun tällainen ei heti näytä julmia puoliaan. Ap on kertonut miehelleen milloin on pms ja he ovat puhuneet asiasta, mutta silti luonnehäiriöinen mies härnää.

Luulen ettei ukko vaan oikeasti ymmärrä miten hänen tulisi käyttäytyä, ehkä lääkärin sana olisi painavampi.

Vierailija
122/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hele. Sinulla on oikeus olla rauhassa ja myös keholliseen koskemattomuuteen kun sitä pyydät. Miehesi on piilohomo kun ei kestä naiseuteen liittyvää asiaa? Turhaa etsitte syitä ap sta ja syytätte menkkahirviönä olemisesta kun ap on pyytänyt rauhaa ja omaa tilaa vai pitäiskö hänen kotoa muuttaa pois kun häiriintynyt kiusaaja ei usko puhetta eikä välitä toisen hyvinvoinnista? Sanopa ukolles että oli muuten viimenen kerta tai ero tulee ja syyksi kerrot kaikille että mies onkin pikkulapsi joka ei osaa suhtautua kuukautisiin, tarkemmin sanottuna antaa omaa hengitystilaa vaan roikkuu kun imeväinen äidissä kiinni.

Stoppi tommoselle heti.

Mitä teet tommosen mieslapsen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies on itse kipeenä niin kosta sille!!! Siinäpähän miettii että miltä nyt tuntuu. Oikeasti. Ei tuosta suhteesta voi kyllä tulla mitään hyvää. Miehellä on jotain ongelmia.

Vierailija
124/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suhteeseen KIUSAAJAN kanssa.

Pahimillaan on kyse vakavasta luonnehäiriöstä, esim. narsismista tai antisosiaalisen pers.häiriön ihmisistä. Voi toki olla "vain" k usipeäsyyttä: kun vaikutus on sama, syy ei merkittävää.

Varoittavia merkkejä on ilmassa. Tunnekylmyys/tunnevammaisuus, härkkiminen, provoaminen, kiksit reaktioista, kiusaaminen, ilkeys, EPÄKUNNIOITTAVA käytös ja puhe. 

Vierailija
125/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjaisee kylmä viileästi, että veetäkö meinaat.. Tai kopistele mattojen mukana pihalle.. 😆

Vierailija
126/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa suhteessani k**kautiset ovat tabu; en ikinä puhu niistä miehelle, koska mies saa kohtauksen kun pelkää niin paljon PMS-oireita. Omani eivät ole mitään pahoja ja onnistun hyvin peittämään ne mieheltä, esim. stressaantuneen ilmeen voin laittaa helposti työn piikkiin, s*ksin aikana käytän huomaamatonta, sienimäistä "t*mponia". Joskus nuorempana olin vähän höpsömpi ja saatoin mainita miehelle, että mahaan koskee, m*nkat tulossa. Mies alkoi huutaa, että hän ei halua kuulla asiasta mitään enkä saa käyttää m*nkkoja tekosyynä millekään "sekoilulle". En siis koskaan käyttäytynyt oudosti, mutta mies luulee mun muuttuvan joksikin sekopääksi, jos edes kuulee sanan PMS suustani.

Miehet eivät ymmärrä ns. naisten maailmaa ja moni asia voi olla pelottavaa ja hämmentävää. Mielestäni m*nkat ovat hyvin yksityinen asia, en minäkään halua kuulla esim. jos mies on m*sturboinut.

Vierailija
127/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies joka tykkää kiusaamisesta ei ole sellainen mies, jonka kanssa kannattaa olla.

... 

Vierailija
128/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä PMS:n varjolla kusipäisesti käyttäytyvät: hakekaa apua. Uskaltakaa puhua. Ei ole hyväksyttäviä syitä olla mulkku. Pitää oppia puhumaan asiasta avoimesti.

Ja millä perusteella mies saa olla mulkku?

Vierailija
129/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen ei ole mikään "vahinko" mikä "sattumalta tapahtuu". Se on täysin tahallista, harkittua ja suunniteltua toimintaa jolla tähdätään toisen olon pahentamiseen. On aivan sama kuinka monta kertaa rajat asetetaan, kiusaajalla ei ole aikomustakaan niitä noudattaa. Sitten vasta kun toinen lähtee, alkaa poruitku "miksi minut hylättiin ,yhyy".

Nähty niin monta kertaa. Minunkin eksäni ei antanut minun nukkua sängyssä, joten nukuin sohvalla. Sekään ei käynyt, menin sitten lattialle sohvan taakse. No valotpa räväytettiin päälle, telkkari laitettiin täysille. Aivan ihmeissään oli hän, että miksi lähdet pois, en ole koskaan mitään pahaa tehnyt. Miksi näin rumasti kiusaat? Yhyy.

Oli muuten viimeinen kerta kun asun kenenkään kanssa.

Vierailija
130/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnistan rakkaussuhteen siitä, että me molemmat kohdellaan toisiamme paremmin kuin parasta ystävää. Ja päivittäin kerrotaan toiselle rakastavamme.

Kun mulla on paha päivä, niin mieheni kysyy että voiko auttaa vai oisko parempi pysyä poissa jaloista.

Onko sinulla mielestäsi rakkaussuhde?

Entä sitten kun sinulla on oikeasti vaikeaa, kuukautiset on vielä pikkujuttu. Saatko tukea jos vaikka menetät työpaikan tai joku rakkaasi sairastuu tai menehtyy?

Luotatko tuohon mieheen? Vai onko hän epävakaa?

Pääsetkö hänestä eroon vai tuleeko ongelmia?

🖐 Hieno kirjoitus. Toivottavasti saa monen miettimään, miten suhteessa tulisi kohdella toinen toistaan. 🙏🏻

Ja HUOM, te jotka mietitte ylläolevan tekstin lukemisen jälkeen "LÄSSYTYSTÄ", te olette juuri niitä, joiden kanssa suhteessa oleminen tai oikeastaan muunkinlainen kanssaoleminen/kommunikaatio on toksista. Te olette sitä oikeaa kohderyhmää, joiden olisi toivottavaa sisäistää "lässyttämisen" todellinen syvyys ja merkittävyys - se on ASIAA.  🧠👄💖

Vierailija
131/133 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exäni oli tällainen. Ja kyllä, se oli ihan tahallista ärsyttämistä. Hänellä oli huono itsetunto, jota sai kohotettua sillä, että pystyi naureskelemaan kavereilleen kuinka hullu muija hänellä on. Olin ihan rauhallisesti ja selkeästi kertonut hänelle moneen kertaan, että tiettyinä päivinä haluan olla rauhassa, ja kerroin kyllä milloin ne päivät ovat. Silti hän kulki juuri näinä päivinä perässä, analysoiden ilmeitäni, ja kysellen "No, mikä on?", "No, mikä vituttaa?", ja kun vastasin että annatko mun vaan olla, hän nosti marttyyrimäisen metelin ja pyöritteli silmiään. Pelkästään se, etten hymyillyt päivänsäteenä, oli hänelle syy alkaa meukaamaan. Ja sitä meuhkaamismonologia hän saattoi pitää vartinkin, jonka jälkeen lähti ovet paukkuen ulos. Minun ei tarvinnut edes sanoa mitään, pelkkä rauhaan vetäytyvä olemukseni provosoi hänet kiusaamaan ja riekkuen arvostelemaan todella rumilla sanoilla. Huvittavinta tässä on se, että useimmiten vain odotin hiljaa, että hän poistuisi, joskus pinna paloi ja sanoin jotain tiukasti takaisin, ja minä olin kuulemma se kaheli.

Tällaista juuri meilläkin on! Mies kulkee perässä siis kirjaimellisesti, vaikka juoksisin pakoon aina eri huoneeseen. Tää tuntuu aivan naurettavalta. Kuin lapsi, joka on hetkeksi aikaa hylätty. -ap

Vierailija
132/133 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa mieleen tulla kertomaan tilanne nykyään, kun sattuu olemaan tällä hetkellä kuukautiset. Eli joudun nykyään salaamaan kokonaan mieheltä milloin menkat on. En kuvitellut tuota kiusaamista, vaan hänen käytös ihan oikeasti muuttui heti kun sai niistä tietää. Hän alkoi kyttäämään, kulkemaan perässä, provosoimaan että Nytkö on taas elämä vaikeeta jne.

Kun en ole kertonut hänelle nyt ollenkaan asiasta, niin hän puuhailee normaalisti omia juttujaan ja antaa minun olla rauhassa. Mielialani laskee nytkin aina kuukautisten aikaan ja välillä ärsyynnyn ja itken helposti mutta menen silloin vaikka suihkuun ja yritän hillitä ärtymystä poistumalla hetkeksi muualle tms, jotta hän ei huomaa. 

Luulen, että hänellä on sellainen käsitys että minä inhoan häntä noiden PMS oireiden aikaan, joten se ärsytti häntä ja siksi alkoi tuo kyttääminen. Täällä moni ehdotti eroa ja itsekin sitä mietin. Lopulta tulin siihen tulokseen, että jokaisessa ihmisessä on huonojakin puolia. Niin minussakin. Ja hän ei ole silti mikään paha ihminen. -ap

Vierailija
133/133 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla tosissasi. Sinä olet vaan "ärtynyt" kun mies tulee ottamaan tavaroita sinun käsistäsi, koska on PMS. Mutta kun "se mies on muuten aivan ihana", sinä siedät kiusaamista.

Onko ongelma mies, joka tekee tuota tahallaan vai ap, joka ei tee asialle muuta kuin ärsyyntyy?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi