Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kiusaa ennen kuukautisia joka kerta

Vierailija
08.03.2023 |

Onko teillä muilla ongelmia parisuhteessa kuukautisten aikaan? Itselleni tulee joka kerta mielialan raju pudotus juuri ennen kuukautisia ja kun mies huomaa sen, hän alkaa piinaamaan. Hän kulkee perässäni ja kyselee mikä on, kun selkeästi näkee, että olen ärtynyt ja alkaa jotenkin kostamaan minulle tuota, etten ole hyvällä tuulella. Yritän tehdä jotain omissa oloissani, koska en kestä kenenkään seuraa silloin, mut joka kerta mies jotenkin oikein provosoi tuolla kyttäämisellä, että lopulta sanon jotain ilkeää. Hän saattaa tulla usein esimerkiksi ottamaan tavaroita käsistäni, ja on ihan kiinni minussa vaikka pyydän tilaa ja sanon, että haluan olla rauhassa. Tiedän kyllä, että minunkin pitäisi osata hillitä ärtymystäni, mutta en osaa muuta keinoa kuin vetäytyä tekemään jotain. En todellakaan tiedä tällä hetkellä haluanko olla ollenkaan parisuhteessa enää kenenkään kanssa. Onko vika teidän mielestä minussa vai miehessä?

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies joka tykkää kiusaamisesta ei ole sellainen mies, jonka kanssa kannattaa olla. Ei ole kyse siitä, muistaako mies olla kiusaamatta, vaan että tykkää kiustata. Se on sellainen piirre, mitä ei pidä sietää, vaikka muuten olis miten ihana (eli olet kiintynyt). 

Naisten tapa kiintyä tekee naisille monesti hallaa, kun paskat miehet pääsee sen varjolla naisia pitkään piinaamaan. Vähemmällä kiintymisellä tuollaisen jättäisi heti. 

Siis teidän mielestä se mies KIUSAA, nauttien siitä kiusaamisesta, kun se kyselee mikä ap:llä on jne. Kehtasi ilmeisesti jopa tarjoutua tekemään ruokaa ottaen pannun ja jauhelihan ap:ltä (tuskin mitenkään sanaa sanomatta niitä toisen kädestä tempaisi kuitenkaan).

Siis toi on teistä tahallista, luonnehäiriöistä kiusaamista? Niinkun wtf oikeesti?

Ala- ja yläpeukutusten määrä viesteissä kertoo aika paljon tämän ketjun lukijoista.

Ja ap-provon aika täydellisestä onnistumisesta.

Joo jättää kyllä aika sanattomaksi.

Itse en voi kuin kehoittaa todella syvään itsetutkiskeluun jokaista, josta tuntuu, että se toinen käyttäytyy jotenkin erityisen ärsyttävästi juuri silloin, kuin itsellä on PMS.

Toki sellainenkin on mahdollista, mutta todennäköisyys on kuitenkin noin 99% varmuudella se, että PMS vaan saa kokemaan ja tulkitsemaan niin.

Ihan oikeasti, vuosikymmenten kokemuksella.

Vai käyttäytyykö teidän lapsetkin just silloin ihan tahallaan erityisen hankalasti?

Vierailija
82/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies joka tykkää kiusaamisesta ei ole sellainen mies, jonka kanssa kannattaa olla. Ei ole kyse siitä, muistaako mies olla kiusaamatta, vaan että tykkää kiustata. Se on sellainen piirre, mitä ei pidä sietää, vaikka muuten olis miten ihana (eli olet kiintynyt). 

Naisten tapa kiintyä tekee naisille monesti hallaa, kun paskat miehet pääsee sen varjolla naisia pitkään piinaamaan. Vähemmällä kiintymisellä tuollaisen jättäisi heti. 

Siis teidän mielestä se mies KIUSAA, nauttien siitä kiusaamisesta, kun se kyselee mikä ap:llä on jne. Kehtasi ilmeisesti jopa tarjoutua tekemään ruokaa ottaen pannun ja jauhelihan ap:ltä (tuskin mitenkään sanaa sanomatta niitä toisen kädestä tempaisi kuitenkaan).

Siis toi on teistä tahallista, luonnehäiriöistä kiusaamista? Niinkun wtf oikeesti?

Kyllä nimenomaan tempaisi vihaisena. Et tiedä tilanteesta yhtään mitään joten sulla on ilmeisesti jo joku kuva päässä miten asia meni. - ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala- ja yläpeukutusten määrä viesteissä kertoo aika paljon tämän ketjun lukijoista.

Provo olet itse. Etkö ymmärrä, että ihmiset ihan oikeasti ovat erilaisia ja joillakin on ongelmia. Tässä ei nyt kuitenkaan puhuta sinusta vaan minun elämästä joka on ihan totta. - ap

Vierailija
84/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä tuollaiseen törmännyt. Outoa käytöstä tunkea lähelle, kun toinen pyytää hieman omaa tilaa.

Kiusantekoa, vallankäyttöä ja muuten vain epämiellyttävää käytöstä. Miten hän kohtele lapsia, jos teillä on lapsia? Vanhempiaan? Heikompiaan?

Vierailija
85/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en voi kuin kehoittaa todella syvään itsetutkiskeluun jokaista, josta tuntuu, että se toinen käyttäytyy jotenkin erityisen ärsyttävästi juuri silloin, kuin itsellä on PMS.

Toki sellainenkin on mahdollista, mutta todennäköisyys on kuitenkin noin 99% varmuudella se, että PMS vaan saa kokemaan ja tulkitsemaan niin.

Vai käyttäytyykö teidän lapsetkin just silloin ihan tahallaan erityisen hankalasti?

Ei ole mitään tulkinnan varaa sen suhteen, että toinen ei jätä rauhaan kun pyytää omaa tilaa, vaan seuraa perässä härkkimässä ja vieläpä repii tavaroita käsistä. 

PMS on ihan yhdentekevä asia tuossa kohtaa, koska käytös on kiusaamista joka tapauksessa. Aloittajahan pyrkii toimimaan fiksusti, kun nimenomaa pyytää tilaa ja rauhaa, kun tietää sitä tarvitsevansa. Nyt syynä oli PMS, mutta aivan hyvin voisi olla vaikea työtilanne, lähiomaisen sairastumisen/poismenon aiheuttama suru jne.

Vierailija
86/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuukautisten läpi kärvistellään vaikka se voi olla näin kurjaa?

Vierailija
87/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se naisilla menee. Jos mies kysyy, miten nainen voi, niin on tunkemassa lähelle ja utelemassa asioita, jotka eivät hänelle kuulu. Jos taas jättää naisen omaan rauhaansa, on tunnekylmä narsisti tai peräti psykopaatti.

Tilanteesta ei taitaisi pelastaa edes ajatustenlukukyky, sillä tilanne muuttuu salamannopeasti äärestä toiseen.

Normaaleille miehille tämä ei ole mikään ongelma. Mies kysyy, onko joku hullusti, nainen vastaa ettei ole, mutta tarvitsee nyt vähän omaa rauhaa jonka jälkeen normaali mies sitä naiselle antaa. Aivan kuten normaali nainenkin tekee siinä kohdassa, kun mies tarvitsee hieman omaa tilaa.

Vierailija
88/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pms hirviöt valittavat hullujen päivien aikaan miehelle kaikesta, vaikka mies ei olisi oikeasti tehnyt mitään eri tavalla kuin normaalisti

Näin se menee. Jos konfliktiin ei ole aihetta, ryhdytään kaivamaan olemattomia tai väittämään mustaa valkoiseksi. Jos tämäkään ei auta, niin mies on tunnekylmä peto, joka ei reagoi mihinkään.

Vierailija
89/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pms hirviöt valittavat hullujen päivien aikaan miehelle kaikesta, vaikka mies ei olisi oikeasti tehnyt mitään eri tavalla kuin normaalisti

Näinpä juuri. Mies on ihan vaan normaalisti seurannut perässä kiukuttelemassa ja repimässä tavaroita käsistä ja tästä on sitten pms-hirviö suuttunut.

Vierailija
90/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan muu ei ole koskaan käyttäytynyt minua kohtaan noin vaan ihmiset yleensä ymmärtää, jos sanon etten voi hyvin juuri nyt ja olen ärtynyt ja haluaisin vaikkapa siivota yksin ja purkaa nämä pms kiukut pois muita häiritsemättä. Joten en kyllä keksi kuinka enemmän vois vielä tuota itsetutkiskelua tehdä? - ap

Vierailija
91/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todella vaikea ymmärtää, miksi kaikki te, jotka palstalla valitatte parisuhteistanne ja hirviöpuolisoistanne, kuitenkin vapaaehtoisesti ja harkitusti täyden informaation tilassa valitsette joka sekunti uudestaan pysyä siinä tilanteessa sen ihmisen kanssa.

Vierailija
92/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itse ihmishirviö juuri ennen menkkoja. Onneksi mies on aika tasainen ja tiedostaa tilanteen. Esivaihdevuosia pukkaa.. Eilen nousi 3.maailmansota ruokakaupassa käynnin jälkeen. Itse pyysin anteeksi, ja sain. Mies puhalteli keittiössä kun mietti että uskaltaako viereen edes tulla. Mutta tiesi että turha lähteä närppimään. Ja meni ohi tilanne.

Vierailija
93/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen itse ihmishirviö juuri ennen menkkoja. Onneksi mies on aika tasainen ja tiedostaa tilanteen. Esivaihdevuosia pukkaa.. Eilen nousi 3.maailmansota ruokakaupassa käynnin jälkeen. Itse pyysin anteeksi, ja sain. Mies puhalteli keittiössä kun mietti että uskaltaako viereen edes tulla. Mutta tiesi että turha lähteä närppimään. Ja meni ohi tilanne.

Ja sinulla on oikeus tuohon käyttäytymiseen, koska...? Ja valitset käyttäytyä tuolla tavalla rakastamaasi ihmistä kohtaan, koska...?

Vierailija
94/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aika introvertti ja rauhallinen ihminen, osaan keskustella ja kertoa tunteistani järkevästi mutta noihin ärtymyksen tunteisiin en vaan keksi muuta ratkaisua kuin ilmoittaa, että anna minun olla rauhassa sen aikaa että tilanne menee ohi itsestään. Sehän menee ohi nopeasti kun kyseessä on pms mielialojen ailahtelu. Ja sitten voisi taas jatkaa elämää ja pyytää anteeksi mieheltä jos hänelle tuli torjuttu olo. Mut se ei taida tässä parisuhteessa olla mahdollista. Ja onko kenenkään kanssa, vai olisko mun parasta olla yksin? - ap

Vierailija
95/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kyllä aloittajan näkemykseen. Omalla miehellänikin on narsistista käyttäytymistä, joka on välillä tuota ärsyttämistä. Olen tasainen ihminen enkä provosoidu yleensä helposti, mutta usein on mies onnistunut tahallaan saamaan minut raivon valtaan. Koska itse haluaa riidellä. Jälkeenpäin ihan raiskattu olo.

Vierailija
96/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu, että ne tähän vastaajat, jotka pitävät miestä tässä ongelmana, eivät itse kärsi pahoista PMS -oireista 🙄

PMS on todellinen ongelma minkä vaikutuksista kärsii koko perhe, joka kuukausi. Meillä oli lapsena kaikki melko hyvin mutta ihmettelin kun äiti käyttäytyi kuin riivattu mielitautinen välillä. Isä kertoi meille myöhemmin että se on todella paha PMS, kunnioitan isääni kun hän jaksoi äitiä 47 vuoden ajan.

Äidilläsi on ollut jotain muuta vikaa päässä, ei hänellä ole kuukautiset ja PMS kestäneet 47 vuotta parisuhteen aikana.

Vierailija
97/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinulla on oikeus tuohon käyttäytymiseen, koska...? Ja valitset käyttäytyä tuolla tavalla rakastamaasi ihmistä kohtaan, koska...?

Tässä nyt oletetaan, että se PMS-nainen olisi rationaalinen voisi jotain tehdä jotain omalle käytökselleen. Kyllä reaalimaailmassa lähdetään siitä että kyseessä on tilapäinen persoonallisuuden muutos, joka onneksi menee melko pian ohi. 

Vierailija
98/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon kyllä aloittajan näkemykseen. Omalla miehellänikin on narsistista käyttäytymistä, joka on välillä tuota ärsyttämistä. Olen tasainen ihminen enkä provosoidu yleensä helposti, mutta usein on mies onnistunut tahallaan saamaan minut raivon valtaan. Koska itse haluaa riidellä. Jälkeenpäin ihan raiskattu olo.

Miksi siedätte tuollasta? Sulla on vaan tämä elämä. Jenkeissä tulee huhtikuussa näkyvästi esillä olleen miesuhrin muistopäivä. Eli narsistisen naisen kanssa. Nainen lopulta tappoi.

Googlaa Toby onlyfans model. Jos koet olevasi Tobyn kengissä - lähde. Et ansaitse Iltikseen päätymistä.

Vierailija
99/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

... koska naisilla on oikeus olla itsensä.

Eikä velvollisuutta oppia tuntemaan ja parantamaan itseään.

Olisi patriarkaalista yrittää suojella puolisoaan omilta mielialanvaihteluiltaan.

Alapeukkuja odotellessa...

Vierailija
100/133 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinua ei selvästikään ole raiskattu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme