Mies kiusaa ennen kuukautisia joka kerta
Onko teillä muilla ongelmia parisuhteessa kuukautisten aikaan? Itselleni tulee joka kerta mielialan raju pudotus juuri ennen kuukautisia ja kun mies huomaa sen, hän alkaa piinaamaan. Hän kulkee perässäni ja kyselee mikä on, kun selkeästi näkee, että olen ärtynyt ja alkaa jotenkin kostamaan minulle tuota, etten ole hyvällä tuulella. Yritän tehdä jotain omissa oloissani, koska en kestä kenenkään seuraa silloin, mut joka kerta mies jotenkin oikein provosoi tuolla kyttäämisellä, että lopulta sanon jotain ilkeää. Hän saattaa tulla usein esimerkiksi ottamaan tavaroita käsistäni, ja on ihan kiinni minussa vaikka pyydän tilaa ja sanon, että haluan olla rauhassa. Tiedän kyllä, että minunkin pitäisi osata hillitä ärtymystäni, mutta en osaa muuta keinoa kuin vetäytyä tekemään jotain. En todellakaan tiedä tällä hetkellä haluanko olla ollenkaan parisuhteessa enää kenenkään kanssa. Onko vika teidän mielestä minussa vai miehessä?
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aika introvertti ja rauhallinen ihminen, osaan keskustella ja kertoa tunteistani järkevästi mutta noihin ärtymyksen tunteisiin en vaan keksi muuta ratkaisua kuin ilmoittaa, että anna minun olla rauhassa sen aikaa että tilanne menee ohi itsestään. Sehän menee ohi nopeasti kun kyseessä on pms mielialojen ailahtelu. Ja sitten voisi taas jatkaa elämää ja pyytää anteeksi mieheltä jos hänelle tuli torjuttu olo. Mut se ei taida tässä parisuhteessa olla mahdollista. Ja onko kenenkään kanssa, vai olisko mun parasta olla yksin? - ap
Voisiko tuon ilmaista niin, että "anna minun olla rauhassa, koska minulla on PMS ja voit parhaiten auttaa antamalla tilaa".
Itse ainakin miehenä haluaisin tietää mikä on omituisen käytöksen syy, jos ei tiedä, niin sitähän voi vaikka luulla että itsessä on jotain vikaa tai että voisi jotenkin korjata tilanteen.
Nykyisen vaimoni kanssa ilmaisemme molemmat itseämme juuri tuolla tavalla. Se on tehnyt kahden aika erilaisen ihmisen elämästä aivan kohtuuttoman helppoa. Kun sanoittaa tunteensa ja syyt selkeästi, on helppo ymmärtää, mikä on hyvä ja mikä ei. Ja sama päin vastoin. Meillä oli heti suhteemme alussa puhtaista väärinkäsityksistä pari sellaista riitaa, että suhde meinasi loppua alkuunsa. Sitten päätimme yhdessä, että oletuksia ei saa tehdä, vaan asiat pitää puhua auki. Se on oikeasti todella helppoa, kun sen vain kerran aloittaa. Eikä vain möllötä sitä, kun toinen ei osaakaan lukea ajatuksia. Suosittelen!
Voisiko nuo päivät kirjoittaa kalenteriin ? Tai kiinnitä joku stop merkki vaikka jääkaapin oveen kun sellaiset päivät . Mies varmasti itse on sellainen joka kaipaa empatiaa ja läheisyyttä jos on paha mieli mutta luulisi vuosien saatossa hoksaavan , että olet erilainen pims oireiden kourissa kerran kuussa säännöllisesti .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aika introvertti ja rauhallinen ihminen, osaan keskustella ja kertoa tunteistani järkevästi mutta noihin ärtymyksen tunteisiin en vaan keksi muuta ratkaisua kuin ilmoittaa, että anna minun olla rauhassa sen aikaa että tilanne menee ohi itsestään. Sehän menee ohi nopeasti kun kyseessä on pms mielialojen ailahtelu. Ja sitten voisi taas jatkaa elämää ja pyytää anteeksi mieheltä jos hänelle tuli torjuttu olo. Mut se ei taida tässä parisuhteessa olla mahdollista. Ja onko kenenkään kanssa, vai olisko mun parasta olla yksin? - ap
Voisiko tuon ilmaista niin, että "anna minun olla rauhassa, koska minulla on PMS ja voit parhaiten auttaa antamalla tilaa".
Itse ainakin miehenä haluaisin tietää mikä on omituisen käytöksen syy, jos ei tiedä, niin sitähän voi vaikka luulla että itsessä on jotain vikaa tai että voisi jotenkin korjata tilanteen.
Menkää miehet takaisin biologian tunnille tai opiskelkaa pims oireita netistä . Ei nainen tahallaan käyttäydy noin ja kuukautisten alku voi olla kivuliaskin , kuin synnytyskivut avautumisvaiheessa .
En jaksaisi alkaa opettaa aikuista miestä käyttäytymään. Jätä se sika, sanon näin tämän kerran minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää miehet takaisin biologian tunnille tai opiskelkaa pims oireita netistä . Ei nainen tahallaan käyttäydy noin ja kuukautisten alku voi olla kivuliaskin , kuin synnytyskivut avautumisvaiheessa .
Jos haluat pitää itseäsi villieläimenä, jolta ei voi odottaa oman käyttäytymisensä hallitsemista ja moraalin ja kohteliaisuuden noudattamista, niin siitä vaan. Älä kuitenkaan pidä muita naisia sellaisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan kyllä siis keskusteltu tästä asiasta useita kertoja, mutta hän ei muista sitä aina silloin kun tilanne tulee. Vaikka kerron usein, että milloin kuukautiset ovat tulossa. - ap
Minusta on outoa että nainen on "velvollinen" kertomaan miehelleen naisen omassa kehossa tapahtuvista asioista. Kuten täällä joku kirjotti että mies on huolissaan, niin ei varmaankaan ole jos tätä keskustelua on käyty jo aijemmin eikä muutosta miehen käytökseen tule. Mies selkeästi kiusaa. Ilmoita miehelle että kuukautiset on tuloillaan vaikka näin ei olisi ja katso reaktio.
Siis mitä helvettiä, mistä sen miehen se pitäisi tietää, jos ei kerro?
KUKAAN, ei KUKAAN, kiusaa tahallaan naista jolla on PMS. Yhtä loogista kuin kiivetä johonkin tiikeriaitaukseen.
AP tässä kiusaa miestä, jos ei ihan oikeasti edes vaivaudu suoraan sanomaan sille miehelle niinä päivinä kun on PMS.
Esim narsisti ja narsistien, joita on viitisen prosenttia tai yli miehistä, kiusaa ihan tahallaan. Ja jos ap on tyyni muulloin, provosoija kokee tilanteensa tulleen PMSn aikaan.
Kuule ei. Mä olen PMS -hullu, ja exällä on narsistinen persoonallisuushäiriö. Ei todellakaan kiusannut tahallaan silloin, vaan pelkäs mua. PMS -raivossa oleva ei ole tippaakaan narsistin hallinnassa, ei narsisti sitä halua.
On niilläkin itsesuojeluvaisto.
Mä harvoin olen raivoissani PMS:n aikaan, ennemminkin allapäin, surullinen ja toivoton. Kyllä narsisti sellaisen tilaisuuden mielellään käyttää, sillä olen hän silmissään heikko ja narsistilogiikalla heikkoja saa ja pitää höykyttää. Tykkää lyödä lyötyä.
"Hän saattaa tulla usein esimerkiksi ottamaan tavaroita käsistäni, ja on ihan kiinni minussa vaikka pyydän tilaa ja sanon, että haluan olla rauhassa. Tiedän kyllä, että minunkin pitäisi osata hillitä ärtymystäni, mutta en osaa muuta keinoa kuin vetäytyä tekemään jotain."
Mitä ihmettä? Minua ärsyttäisi tuollainen käytös, vaikka kuukautisia ei olisi, että tullaan liki ja otetaan tavaroita pois käsistä. Ei tuo ole normaalia. Miehelläsi on ongelmia, ehkä hän käy ylilaudalla ja kirjoittelee sinne, miten naiset ovat hirviöitä kuukautisten aikaan ja miten hän joutuu siitä kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen katsotaan avuttomaksi uhriksi PMS:n edessä, on ehkä syytä alkaa ihan tosissaan alkaa miettiä yleisemminkin naisten oikeustoimikelpoisuutta, työkelpoisuutta ja palkansaajakelpoisuutta. Ja ehkä vaalikelpoisuuttakin. Jos ei itselleen mitään mahda, niin silloin sen on näyttävä holistisesti eikä vain siinä, että on oikeus kiukutella miehille.
Niinpä niin taas. Tuolla on työelämässä asioita hoitamassa tälläkin hetkellä tuhansia naisia joilla on PMS tai kuukautiskivut päällä. Voidaanhan me kaikki lisääntymisikäiset naiset jättäytyä työelämästä ja varmaan parempi että lastenhoidostakin, jos te järjenjättiläisinä ja kylmähermoisina tunnetut miehet hoidatte meiltä jäävän osuuden. Ja vain siksi, että pari päivää kuussa haluaa olla rauhassa.
Mulla on kaamea pms. On paha olla, masentaa, kiukuttaa, ei saa nukuttua öisin.
Eksän kanssa tuli ihan hirveitä huutoriitoja aina tiettyyn aikaan kuusta. Jos sanoin että joku häiritsee, hän alkoi aina ensimmäisenä kysellä, onko menkat tulossa.
Nykyisen puolison kanssa ei riidellä melkein ikinä, eikä kierron vaiheilla ole tähän merkitystä vaikka oireilu on ikääntyessä vain pahentunut. En enää usko ettäkö pelkkä pms on syypää riitoihin, molempien kommunikaatio vaikuttaa tilanteessa paljon enemmän.
Niin, miehet eivät ymmärrä, koska heillä itsellään ei ole hormonitoimintaa ollenkaan. Vai miten se meni.
Miehellä ei mene hissi ihan ylös asti. Ihme hyypiö.
"Miehesi" taitaa olla vielä teini ja muutenkin jotenkin jälkeen jäänyt. Jss
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä suuremmalla syyllä kannattaa kertoa, mistä käytös johtuu. Jos mies ei sittenkään tajua antaa tilaa tai kysy, että miten voisi parhaiten auttaa (pysymällä pois tieltä, ok), niin sitten voi tulla mennä vaikka valittamaan asiasta jollekin keskustelupalstalle.
Työnnä verinen tamponi sen suuhun heti kun aloittaa v ittuilun.
Piilota menkkaside sen läskisoosiin. Potut pottuina kjeh heh.
Kysy mieheltä ovatko hänen vanhempansa sittenkin sisaruksia.
Kun mies on sairaana, vie nenäliinat, lääkkeet, juotavat, ym. sen käsistä, ja ala ärsyttämään.
"Voi voi pikku Mikko kun nyt niin sairaana olet, minäpä lähden tästä Tiinan kanssa vähän tyttöjen iltaa viettämään, pärjäile, jään Tiinalle yöksi".
"Oho, otin juuri viimeisen Buranan, enkä ehdi mitenkään apteekkiin enää, heippa pikku Mikko".