Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle ehdotettiin uupumuksen hoitoon irtiottoa arjesta

Vierailija
07.03.2023 |

Olen naimisissa ja kahden lapsen äiti. Arki on saanut minut uupumaan. Työterveyslääkäri käski ottamaan arjesta irtioton.
Loistava neuvo ihmiselle jolla on perhe hoidettavana ja rahat vähissä

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katso esimerkkiä ja pistä ranttaliksi, niinkuin johtajamme. Iloa ja valoa.

Vierailija
42/82 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on muunsuomalainen, sori sisko mutta nyt Suomessa olet suomalainen nainen ja miestä SAA ja PITÄÄ "kuormittaa" eli saattaa vastuuseen. Eikä sun muualla kuin Suomessa asuvat vanhemmat kuulu tähän mitenkään, täällä ei isovanhemmat ole maksuttomia lastenhoitajia.

Olen Suomessa syntynyt mies tekee sopimuksen mukaan osansa ei enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on muunsuomalainen, sori sisko mutta nyt Suomessa olet suomalainen nainen ja miestä SAA ja PITÄÄ "kuormittaa" eli saattaa vastuuseen. Eikä sun muualla kuin Suomessa asuvat vanhemmat kuulu tähän mitenkään, täällä ei isovanhemmat ole maksuttomia lastenhoitajia.

Valitettavasti sun asenteet kertoo että perheen ja suvun kot outu minen kesken, vaikka olet toista polvea. Katso kuinka olet onnekas Suomessa naisena ja ota mallia ympäriltäsi, vaikka sinut olisi kasvatettu "olemaan kuormittamatta miestä"!

Vierailija
44/82 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtiottoa voi kokeilla aloittamalla vaikka uimakouluun menemisellä. Naisten vuoroja on olemassa ja peittävät uimapuvut on sallittu.

Vierailija
45/82 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet uupunut niin avioliittosopimukseen kuuluu se että mies tukee ja auttaa jopa yli oman tavallisen osansa.

Mielestäni tuo irtiotto arjesta oli hyvä neuvo, mutta osaatko? 

Jos et ajattele itseäsi niin ajattele edes lapsiasi! 

Vierailija
46/82 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti sun asenteet kertoo että perheen ja suvun kot outu minen kesken, vaikka olet toista polvea. Katso kuinka olet onnekas Suomessa naisena ja ota mallia ympäriltäsi, vaikka sinut olisi kasvatettu "olemaan kuormittamatta miestä"!

Minä ja vanhempani sekä heidän vanhempansa on kantasuomalaisia joten mihin sitä kotoutumista tarvitaan.

Vierailija
47/82 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet uupunut niin avioliittosopimukseen kuuluu se että mies tukee ja auttaa jopa yli oman tavallisen osansa.

Mielestäni tuo irtiotto arjesta oli hyvä neuvo, mutta osaatko? 

Jos et ajattele itseäsi niin ajattele edes lapsiasi! 

Avioliiton sopimukset on sitovia. Tämän pitää olla kaikille selvä asia.

Osaisin tehdä irtioton mutta ei ole varaa.

Vierailija
48/82 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommandona perseet olalle ja kunnon lorttoilut tulille! GOATSE!!!!!

Vierailija
49/82 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti äideillä ei ole mitään irtiottoja vaan 24/7 päivystysvastuu 18 vuotta jokaisen lapsen kohdalla. PAITSI, jos jätät perheesi. Sitten se kyllä onnistuu ja voit kertoa lääkärille, että nyt on irti otettu stressistä.

usein läheisriippuvuutta sairastavat äidit ajattelevat noin. Lapsilla on isä, sinne vain lapset isänsä hoitoon. Hän osaa kyllä hoitaa, jos äiti ei ole koko ajan hengittämässä niskaan, että "eikunpitipukueapinkitsukatkoskakeltaiseteisovisinistenhousujenkanssayhteen"

AP:lla voi olla ihan toimiva mies, mutta minulla ei ainakaan ollut. 

so?

Vierailija
50/82 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lääkärillä tuossa pointtinsa on. Jos kuormitus arjessa on liiallista, on arkeen pakko tehdä muutoksia. Ei lapsiperhe-elämä tarkoita sitä etteikö sitä arkea ole mahdollista helpottaa ja arjen kuormitusta vähentää.

Vierailija
51/82 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mullekin työpsykologi sanoi, että pitäisi levätä enemmän ja ottaa aikaa itselle, kun valittelin stressiä ja väsymystä esimiesasemassa ollessani, eronneena kolmen pienen lapsen äitinä, joista yksi erityislapsi ja omatkin ikääntyneet vanhemmat avuntarpeessa.

Mitä sen psykologin olisi pitänyt tehdä?

Sinä et ole vastuussa vanhemmistasi.

Vierailija
52/82 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mullekin työpsykologi sanoi, että pitäisi levätä enemmän ja ottaa aikaa itselle, kun valittelin stressiä ja väsymystä esimiesasemassa ollessani, eronneena kolmen pienen lapsen äitinä, joista yksi erityislapsi ja omatkin ikääntyneet vanhemmat avuntarpeessa.

No mitä hänen olisi sitten pitänyt sinulle ehdottaa? Että raada enemmän vai?

Vierailija
53/82 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on oikeus haaveilla etelänmatkasta jossa sinua kohdellaan kuin kuningatarta.

Jos sinulla ei ole varaa sellaiseen niin sitten et pääse tuollaiselle matkalle.

Käy vaikka kahvilassa ja syö hyvä leivos johon sinulla on varaa.

Vierailija
54/82 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voitte edes kuvitella että pystyisin rentoutumaan asioiden parissa joista en pidä.

Ei ole olemassa kirjoja joita haluaisin lukea, en halua käydä kaviloissa, leffassa tai missään muuallakaan.

Vierailija
55/82 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voitte edes kuvitella että pystyisin rentoutumaan asioiden parissa joista en pidä.

Ei ole olemassa kirjoja joita haluaisin lukea, en halua käydä kaviloissa, leffassa tai missään muuallakaan.

Yleensä sitä haluaa olla vain kotonaan yksin rauhassa, mutta tämä on liikaa pyydetty.

Vierailija
56/82 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtiotto arjesta on ihan vaan kuule kävelylenkki itsekseen, jollakin luennolla/näyttelyssä tms käyminen. Vaikka ihan vaan sitä, että pakkaa lasten kanssa eväät ja meneekin eri leikkipuistoon.

Me käytiin taidenäyttelyssä ja Hesburgerissa halvoilla hamppareilla. Sekin helpotti.

t uupunut äiti

Vierailija
57/82 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti äideillä ei ole mitään irtiottoja vaan 24/7 päivystysvastuu 18 vuotta jokaisen lapsen kohdalla. PAITSI, jos jätät perheesi. Sitten se kyllä onnistuu ja voit kertoa lääkärille, että nyt on irti otettu stressistä.

usein läheisriippuvuutta sairastavat äidit ajattelevat noin. Lapsilla on isä, sinne vain lapset isänsä hoitoon. Hän osaa kyllä hoitaa, jos äiti ei ole koko ajan hengittämässä niskaan, että "eikunpitipukueapinkitsukatkoskakeltaiseteisovisinistenhousujenkanssayhteen"

AP:lla voi olla ihan toimiva mies, mutta minulla ei ainakaan ollut. 

so?

Mitä so?

Minä jätin perheeni. Jos ap:ta kiinnostaa tämä vaihtoehto niin sen kun. Kannattaa tietysti varautua siihen että lapset on lasulla sen jälkeen koska ei se toimeton puoliso siitä muutu.

Vierailija
58/82 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtiotto arjesta on ihan vaan kuule kävelylenkki itsekseen, jollakin luennolla/näyttelyssä tms käyminen. Vaikka ihan vaan sitä, että pakkaa lasten kanssa eväät ja meneekin eri leikkipuistoon.

Me käytiin taidenäyttelyssä ja Hesburgerissa halvoilla hamppareilla. Sekin helpotti.

t uupunut äiti

Ei tuo nyt kovin uupuneelle vaikuta jos haluat olla lasten kanssa ja käydä jossain liikkumassa ja syömässä

Vierailija
59/82 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lepo nyt vaan sattuu yleensä olemaan tärkeää uupuuneelle. Mikä muukaan siihen muka auttaisi? Joku piristävä lääke vai? Vai sairauslomaa ko olisit toivonut? Sitäkin täytyy ehkä osata pyytää ja kertoa että töissä käydessä ei ole mahdollisuutta levätä ja ottaa irtiottoja.

Jos mikään ei kelpaa neuvoksi, niin kannattaa varmaan miettiä onko omassa elämässä ja omassa asenteessa jotain mitä voisi sitten ihan itse muuttaa.

Vierailija
60/82 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t uupunut äiti

Ei tuo nyt kovin uupuneelle vaikuta jos haluat olla lasten kanssa ja käydä jossain liikkumassa ja syömässä

Olen valvonut kuusi vuotta sairastavan lapsen kanssa, hyvin stressaantunut ja uupunut. Yrittäjämies joka aiheuttanut lähinnä lisää uupumusta.

En osaa edes nukkua enää ollenkaan.