Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle ehdotettiin uupumuksen hoitoon irtiottoa arjesta

Vierailija
07.03.2023 |

Olen naimisissa ja kahden lapsen äiti. Arki on saanut minut uupumaan. Työterveyslääkäri käski ottamaan arjesta irtioton.
Loistava neuvo ihmiselle jolla on perhe hoidettavana ja rahat vähissä

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyllä mitenkään helppoa olla äiti.

Tai sitten vain ihan kaikista ei ole siihen.

Vierailija
62/82 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voitte edes kuvitella että pystyisin rentoutumaan asioiden parissa joista en pidä.

Ei ole olemassa kirjoja joita haluaisin lukea, en halua käydä kaviloissa, leffassa tai missään muuallakaan.

Miten voit kuvitella että tuntemattomat täällä tietäisi mistä sinä voimaannut? Aikuinen ihminen varmasti itse tietää mitkä asiat rentouttaa ja tuottaa itselleen iloa. Jos et tiedä, niin alahan hyvä ihminen miettimään. Jos et muuta keksi niin jätä vaikka yksi imurointikerta välistä. Ei maksa yhtään mitään ja mies ja lapsetkaan tuskin mitään huomaavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyllä mitenkään helppoa olla äiti.

Tai sitten vain ihan kaikista ei ole siihen.

Niin, koska se on todella vaikeaa ja raskasta. Ja uuvuttavaa.

Vierailija
64/82 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tarkoittaa kyllä sitä ennen kaikkea, että elää välillä ilman sitä arjen oravanpyörää, poistuu kotoa, yrittää tehdä asioita toisin ja jättää niitä tekemättä.

Itseäni helpottaa ihan jo se, että välillä syödään ihan vaan pakastimesta ruokaa, jolloin saa siihen ruoanlaittoon taukoa.

Vierailija
65/82 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irtiotto arjesta on ihan vaan kuule kävelylenkki itsekseen, jollakin luennolla/näyttelyssä tms käyminen. Vaikka ihan vaan sitä, että pakkaa lasten kanssa eväät ja meneekin eri leikkipuistoon.

Me käytiin taidenäyttelyssä ja Hesburgerissa halvoilla hamppareilla. Sekin helpotti.

t uupunut äiti

Ei tuo nyt kovin uupuneelle vaikuta jos haluat olla lasten kanssa ja käydä jossain liikkumassa ja syömässä

Olen valvonut kuusi vuotta sairastavan lapsen kanssa, hyvin stressaantunut ja uupunut. Yrittäjämies joka aiheuttanut lähinnä lisää uupumusta.

En osaa edes nukkua enää ollenkaan.

Eroa jos mies vain aiheuttaa lisää uupumusta. Sillähän se selviää sitten.

Vierailija
66/82 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksit kyllä jonkun edullisen tavan irtiottoon. Koko perheen etu on, että pysyt yhtenä kappaleena.

Jaa että pitää tässä ruveta vielä pohtimaan mitä mieleistä tekisi halvalla ja kyttäämään tarjouksia. Joo ei käy.

Aika paljon voi tehdä vähällä rahalla tai ilmaiseksi. Ap on töissä joten lapset ovat varmaan päikyssä tai koulussa. Lukemista, leipomista, ulkoilua. Kotityöt voivat rentouttaa kun niitä ei tarvitse illalla väsyneenä vääntää. Oletan että lääkäri kirjoitti sairauslomaa? Netistä löytyy paljon rentoutusharjoituksia tai voi lepäillä sohvalla kun on päivällä yksin kotona. Jos rahat riittävät, käy vaikka lounaalla ulkona kivassa ravintolassa edes yhden kerran. Tai niska-hartia hieronnassa. Uimahallissa pääsee saunaan ja uimaan muutamalla eurolla ja aamulla on usein rauhallista. 

Joku varmaan miettii että diibadaaba, taas tätä. Itse tein sen virheen että ajattelin aluksi että sitten voin tehdä mukavia asioita kun olen terve, sairaana en vielä ansaitse niitä. Sain myös työterveydestä ohjeen tehdä asioita joista tulee hyvä mieli. Lääkehoidosta on ollut mielipiteitä puolesta ja vastaan. Lopputulos: Kaksi vuotta myöhemmin olen edelleen työkyvytön koska en osannut tai uskaltanut rentoutua. Vaikeaa se on vieläkin mutta onneksi on ammattilaisia ympärillä auttamassa. 

Hyvää Naistenpäivää kaikille :)

Vierailija
67/82 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hörp ja runk.

Vierailija
68/82 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtiotto arjesta on ihan vaan kuule kävelylenkki itsekseen, jollakin luennolla/näyttelyssä tms käyminen. Vaikka ihan vaan sitä, että pakkaa lasten kanssa eväät ja meneekin eri leikkipuistoon.

Me käytiin taidenäyttelyssä ja Hesburgerissa halvoilla hamppareilla. Sekin helpotti.

t uupunut äiti

En tykkää ulkoilla, en käydä näyttelyissä, en halua eväsretkelle tai luennolle.

Vierailija
69/82 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t uupunut äiti

Ehkä sun irtiottosi arjesta on sitä, että opettelet ihan vaan ihmiseksi ensin. Lakkaat olemasta ilkeä mäntti mankuja.

Vierailija
70/82 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee, lääkäreitäkin on moneen junaan ja osa heistäkin jäänyt asemalle.

Minulle tarjottiin keskivaikeaan masennukseen neuvoksi syödä banaania.

Tuliko kokeiltua? Oliko apuva? Huom.!  Ei ollut ivaa,  vaan oikeasti olisi ollut kiva tietää.

Vierailija
71/82 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lepo nyt vaan sattuu yleensä olemaan tärkeää uupuuneelle. Mikä muukaan siihen muka auttaisi? Joku piristävä lääke vai? Vai sairauslomaa ko olisit toivonut? Sitäkin täytyy ehkä osata pyytää ja kertoa että töissä käydessä ei ole mahdollisuutta levätä ja ottaa irtiottoja.

Jos mikään ei kelpaa neuvoksi, niin kannattaa varmaan miettiä onko omassa elämässä ja omassa asenteessa jotain mitä voisi sitten ihan itse muuttaa.

Minulle yritettiin tarjota salkkua en suostunut. Päivisin ei olisi mitään tekemistä saikulla ja ahdistuisin lisää.

Ei minua voi vaatia rentoutumaan tavoilla jotka todellisuudessa ahdistaa aina vaan enemmän. Kahvilat on kauheimpia paikkoja mitä tiedän.

Vierailija
72/82 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voitte edes kuvitella että pystyisin rentoutumaan asioiden parissa joista en pidä.

Ei ole olemassa kirjoja joita haluaisin lukea, en halua käydä kaviloissa, leffassa tai missään muuallakaan.

Miten voit kuvitella että tuntemattomat täällä tietäisi mistä sinä voimaannut? Aikuinen ihminen varmasti itse tietää mitkä asiat rentouttaa ja tuottaa itselleen iloa. Jos et tiedä, niin alahan hyvä ihminen miettimään. Jos et muuta keksi niin jätä vaikka yksi imurointikerta välistä. Ei maksa yhtään mitään ja mies ja lapsetkaan tuskin mitään huomaavat.

En halua asua paskaisessa läävässä. Vain etelän matka olisi mukava ja siihen ei ole varaa. Miksi sitten pitää ehdottaa irtiottoa arjesta vaikka sanoo että se ei ole vaihtoehto.

Vierailija
73/82 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sen lääkärin pitäisi sitten ehdottaa?Jos ihminen on uupunut se tarkoittaa, että kaipaa lepoa..ei lääkäri saa sitä uuvuttavaa perhettä taiottua pois. Itselleni lääkäri ehdotti lähtisibkö osastolle lepäämään, lähdin ja tulin entistä väsyneenpänä takaisin kun siellä oli hirvee häly/hässäkkä 24/7 enkä nukkunut juuri yhtään..nyt ei ole auttanut kun yrittää saada elämään kevyemmäksi, mutta ei tosiaan lapsiakaan saa elämästä pois ja kun itse en kykene töihin miehen on tehtävä niitä enenmän, muuten talous ei kestä kun tulee minun sairauskulujakin.

Vierailija
74/82 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t uupunut äiti

Ehkä sun irtiottosi arjesta on sitä, että opettelet ihan vaan ihmiseksi ensin. Lakkaat olemasta ilkeä mäntti mankuja.

Eli olen ilkeä makuja kun sanon että en tykkää tietyistä asioista.

Vierailija
75/82 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sen lääkärin pitäisi sitten ehdottaa?Jos ihminen on uupunut se tarkoittaa, että kaipaa lepoa..ei lääkäri saa sitä uuvuttavaa perhettä taiottua pois. Itselleni lääkäri ehdotti lähtisibkö osastolle lepäämään, lähdin ja tulin entistä väsyneenpänä takaisin kun siellä oli hirvee häly/hässäkkä 24/7 enkä nukkunut juuri yhtään..nyt ei ole auttanut kun yrittää saada elämään kevyemmäksi, mutta ei tosiaan lapsiakaan saa elämästä pois ja kun itse en kykene töihin miehen on tehtävä niitä enenmän, muuten talous ei kestä kun tulee minun sairauskulujakin.

Sanoa vaikka että ei voi auttaa kuten ei näköjään voi.

No tulihan tehtyä turha reissu lääkäriin.

Vierailija
76/82 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t uupunut äiti

Eli olen ilkeä makuja kun sanon että en tykkää tietyistä asioista.

Ainakin tässä ketjussa olet näyttänyt itsestäsi van ilkeän mäntin mankujan puolen.

Vierailija
77/82 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta nyt on hakuaika käynnissä tuetuille lomille! Sinne vaan hakemusta, sulla on ihan lääkärin määräämät perusteet. Ja sitä ennen toki lähdet vaikka yksin uimahalliin tai metsäretkelle, ei maksa juuri mitään.

Vierailija
78/82 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö mies mitään, ottaako vastuuta lapsista? Mummo, täti, kummi, serkku? Oletko keventänyt hommia silti.

Töistä en voi tinkiä koska palkka pienenee. Koti työt hoidamme mieheni kanssa entiseen malliin. Miestä ei saa kuormittaa sillä että minulla on vaikeaa. Vanhempamme ei asu suomessa.b

Kyllä sitä miestä nyt vaan pitää kuormittaa, jos sinä et enää jaksa.

Vierailija
79/82 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta nyt on hakuaika käynnissä tuetuille lomille! Sinne vaan hakemusta, sulla on ihan lääkärin määräämät perusteet. Ja sitä ennen toki lähdet vaikka yksin uimahalliin tai metsäretkelle, ei maksa juuri mitään.

En osaa uida. Tuetut lomat harvemmin on etelään ja en voi sietää ulkoilua.

Vierailija
80/82 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätön tyyppi Ap....ei voi kuin ihmetellä. Odottaa jotain ihmettä tapahtuvaksi että pääsee lomalle. Kaikki on paskaa,mikään ei käy. Ei ihme että on uupunut. Tai sitten burnout on niin paha,että tuo "vihaan kaikkea" on oire... Huhhuh....