Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle ehdotettiin uupumuksen hoitoon irtiottoa arjesta

Vierailija
07.03.2023 |

Olen naimisissa ja kahden lapsen äiti. Arki on saanut minut uupumaan. Työterveyslääkäri käski ottamaan arjesta irtioton.
Loistava neuvo ihmiselle jolla on perhe hoidettavana ja rahat vähissä

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jokin rikos mistä saa 3kk vankeustuomion? Vankilassa olisi lepoa, kuntosali, pientä puuhastelu mahdollisuutta, erinomainen terveydenhoito ja omaa rauhaa. 

Vierailija
22/82 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti äideillä ei ole mitään irtiottoja vaan 24/7 päivystysvastuu 18 vuotta jokaisen lapsen kohdalla. PAITSI, jos jätät perheesi. Sitten se kyllä onnistuu ja voit kertoa lääkärille, että nyt on irti otettu stressistä.

usein läheisriippuvuutta sairastavat äidit ajattelevat noin. Lapsilla on isä, sinne vain lapset isänsä hoitoon. Hän osaa kyllä hoitaa, jos äiti ei ole koko ajan hengittämässä niskaan, että "eikunpitipukueapinkitsukatkoskakeltaiseteisovisinistenhousujenkanssayhteen"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään jos ehdotetaan asioita kunhan ei väkisin toteuteta ehdotuksia ennenkuin olet edes sanonut yes. Joillekin on ehdotettu jopa huumeita. Sanoisitko itse yes please?

Vierailija
24/82 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti äideillä ei ole mitään irtiottoja vaan 24/7 päivystysvastuu 18 vuotta jokaisen lapsen kohdalla. PAITSI, jos jätät perheesi. Sitten se kyllä onnistuu ja voit kertoa lääkärille, että nyt on irti otettu stressistä.

usein läheisriippuvuutta sairastavat äidit ajattelevat noin. Lapsilla on isä, sinne vain lapset isänsä hoitoon. Hän osaa kyllä hoitaa, jos äiti ei ole koko ajan hengittämässä niskaan, että "eikunpitipukueapinkitsukatkoskakeltaiseteisovisinistenhousujenkanssayhteen"

AP:lla voi olla ihan toimiva mies, mutta minulla ei ainakaan ollut. 

Vierailija
25/82 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee, lääkäreitäkin on moneen junaan ja osa heistäkin jäänyt asemalle.

Minulle tarjottiin keskivaikeaan masennukseen neuvoksi syödä banaania.

Aika kova.

Mulle ehdotettiin auton myymistä, kun bussilla kulkeminen on niin rentouttavaa.

Työkokeilua on myös ehdotettu traumojen hoitoon.

Vierailija
26/82 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae Bacheloriin tai vastaavaan. Saat ilmaisen loman :D

Vierailija
27/82 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiloma

Seksiloma kotona, tee makuuhuoneeseen lakanoista seksihuone.

Lapset keittiöön jonkun ruudun ääreen ja ovi lukkoon. Tai pihalle.

Vaihtoehtoisesti kumppanin kanssa kylpyhuoneeseen. Molemminpuolinen pesu, kuivaus, rasvaus ja lattialla saat pyyhkeen päällä kokovartaloisen er ootti sen hieronnan. Huom, sinä et tee mitään vaan otat vastaan vaan. 

Vagus nerve nauttii myös ja stressitasot ja kortisoli laskee alta aikayksikön.

Nämä eivät maksa mitään. 

Vierailija
28/82 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

et tarvitse rahaa irtiottoon. Ilmoitat lasten isälle, että nyt on sun vuorosi hoitaa, lääkäri määräsi minulle irtiottoa arjesta. Lähdet sitten päiväksi tai pariksi jonkun läheisen luo yökylään. jos on edes jotain ylimääräistä rahaa, niin menet sitten vaikka uimaan ja jätät puhelimen kotiin. Irtioton tarkoitus on se, että lähtee pois siitä tilasta, jossa stressiä tulee eniten edes vähäksi aikaa. Jos se vähän aika on tunti, niin sitten tekee niin. Jos tunti ei riittänyt, niin sitten seuraavana päivänä toinen tunti tai vaikka kaksi.

Lopeta tekosyiden keksiminen ettei ole rahaa. Lapsillasi on isä, hän ottakoot hoitovastuuta nyt enemmän.

En osaa uida, en halua nähdä kavereita tai sukulaisia yhtään sen enempää kuin on aivan välttämätöntä joten kivikovalla vierassohvalla nukkuminen tästä enää puuttuu.

Aluun aurinkoa, lämpöä ja muiden passattavaksi pariksi viikoksi. Sitten voisin taas sietää kurjaa elämää suomessa.

Vierailija
29/82 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kuulostaa siltä että etsii vain helppoa ratkaisua kuten pitkää lomaa täydellä palkalla tai jotain ihmepilleriä.

Vierailija
30/82 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pukeutumisleikki-deitti kumppanin kanssa (ei maksa mitään), lapset voivat osallistua. 

Valitset kumppanille vaatteet koti-deittiin, eli toppi, alaosa jne mitä haluaisit hänen käyttävän ja hän ei saa laittaa vastaan, vastaavasti sinä pukeudut hänen valitsemiin vetimiin (voitte vaihdellakin ja pukeuta toistenne vaatteisiin myös) ja meikkaat ja laitat hiukset hänen toiveidensa mukaan, tai hän voi toteuttaa ne.

Ei tarvitse katsella vieraita enää kun oma näyttää erilaiselta! 

Vierailija
31/82 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö mies mitään, ottaako vastuuta lapsista? Mummo, täti, kummi, serkku? Oletko keventänyt hommia silti.

Töistä en voi tinkiä koska palkka pienenee. Koti työt hoidamme mieheni kanssa entiseen malliin. Miestä ei saa kuormittaa sillä että minulla on vaikeaa. Vanhempamme ei asu suomessa.b

Taisi selvitä tämänkin uupumuksen syy. Miestä EI SAA kuormittaa?! 

Mitä hän tekisi jos katkaisisit jalkasi tai joutuisit isoon leikkaukseen?

Vierailija
32/82 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei irtiottoon mitenkään suuria rahasummia tarvita. Ja onhan sinulla se mies lapsista huolehtimassa. 

No parinviikon etelänmatkoja nyt ei parilla sadalla saa pariksi viikoksi. Suomessa en pysty rentoutumaan.

Kyllä saa, kun ei ole liian vaativa. Toki, jos kuvittelet etelänmatkan olevan ainut mahdollinen rentoutumiskeino, ongelmasi ei ole rentoutumisen puute. Haluaisit vain, että yhteiskunta kustantaisi sinulle lomamatkan. 

Et ajatellut ennen lasten tekoa että raha ei tule vaikka kaivalee kaappeja tarpeeksi kauan? Lapset ovat rahasyöppö, ihan itse olet halunnut tilanteeseesi.

Vierailija
33/82 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lähteä passattavaksi muualle, kun sun ongelma on ylisuorittaminen ja se ettet laita rajoja vaan teet YLI oman osasi. 

Ei poista ongelmaa, sun on opittava sanomaan ei, delegoitava ja vastuutettava se toinen. Et vaan tee vaikka kuinka olisi hullunmylly kotona, ei ne lapset kuole siihen kun laitat rajat.

Vierailija
34/82 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei irtiottoon mitenkään suuria rahasummia tarvita. Ja onhan sinulla se mies lapsista huolehtimassa. 

No parinviikon etelänmatkoja nyt ei parilla sadalla saa pariksi viikoksi. Suomessa en pysty rentoutumaan.

Kyllä saa, kun ei ole liian vaativa. Toki, jos kuvittelet etelänmatkan olevan ainut mahdollinen rentoutumiskeino, ongelmasi ei ole rentoutumisen puute. Haluaisit vain, että yhteiskunta kustantaisi sinulle lomamatkan. 

Et ajatellut ennen lasten tekoa että raha ei tule vaikka kaivalee kaappeja tarpeeksi kauan? Lapset ovat rahasyöppö, ihan itse olet halunnut tilanteeseesi.

Miksi sinä minulle paasaat? En minä ole missään tilanteessa. Voin lähteä lomalle koska haluan.

t. lainaamasi 

Vierailija
35/82 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö mies mitään, ottaako vastuuta lapsista? Mummo, täti, kummi, serkku? Oletko keventänyt hommia silti.

Töistä en voi tinkiä koska palkka pienenee. Koti työt hoidamme mieheni kanssa entiseen malliin. Miestä ei saa kuormittaa sillä että minulla on vaikeaa. Vanhempamme ei asu suomessa.b

Miksi? Onko miehen etu, jos et enää kohta jaksa yhtään mitään? Miehen tulisi nyt aktiivisesti itse ilmeisesti pakottaa sinut lepäämään. Onko hän tollo?

Vierailija
36/82 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP kuulostaa siltä että etsii vain helppoa ratkaisua kuten pitkää lomaa täydellä palkalla tai jotain ihmepilleriä.

Uupuneena tämän odottaminen ei ole mitään ihmeellistä vaan pilkasta vapaa ilmiö normaalien ihmisten mielestä. Yhtä inhimillistä kuin pidemmän tähtäimen suunnitelmat. Noita voi tehdä myös yhtä aikaa, jos siltä tuntuu.

Vierailija
37/82 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on muunsuomalainen, sori sisko mutta nyt Suomessa olet suomalainen nainen ja miestä SAA ja PITÄÄ "kuormittaa" eli saattaa vastuuseen. Eikä sun muualla kuin Suomessa asuvat vanhemmat kuulu tähän mitenkään, täällä ei isovanhemmat ole maksuttomia lastenhoitajia.

Vierailija
38/82 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi selvitä tämänkin uupumuksen syy. Miestä EI SAA kuormittaa?! 

Mitä hän tekisi jos katkaisisit jalkasi tai joutuisit isoon leikkaukseen?

Meillä on kotona vastuualueet jotka kumpikin hoitaa. Ja jos ei hoida jää hommat tekemättä.

Vierailija
39/82 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän vastaavanlainen tilanne, mutta haluaisin olla yksin kotona lepäämässä vaikka pitkän viikonlopun. Ei ole vain oikein paikkaa, minne mies ja lapset voisi lähteä. Itse en koe rentoutuvani kodin ulkopuolella. Puoliso on rakas, mutta usein mietin eroa ihan vaan siksi, että saisin joskus olla yksin kotona ja levätä.

Vierailija
40/82 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin tuohon tilanteeseen rakastajan. Piristi kummasti :).