Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pohjoisen tähti

Vierailija
07.03.2023 |

Oletteko katsonut uutta sarjaa? Mitä mieltä olette?

Kommentit (230)

Vierailija
121/230 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä huutamista kokoajan, pilasi sarjan

Vierailija
122/230 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kiinnittäny huomiota huutamisern. Yhtään.

Veli huusi kun hermot meni erittäin hyvistä syistä. Kun häntä ei kuunneltu, vaikka yritti ajoissa puhua asiat, varmisteli vielä. Täysin tmmärrettävää

Yleensäkin ihmiset huutavat sellaisille ihmisille, joiden pitäisi kuunnella mutta jotka eivät kuuntele. Sitten aina syytetään huutajaa, joka on sata kertas sanonut ja perustellut ja selittänyt.

Itse olen huutanut lapsilleni esim kun kolmasluokkalainen esittää mielipiteensä, että jos sataa niin hän ei mene ikinä kouluun. Mikään käskeminen, keskustelu, jollakin uhkaaminen ei tehonnut. Mitä mun olisi pitänyt lopulta tehdä? Lyödä vai? Ei tietenkään. Niinpä huusin, että nyt tuo ovi auki ja lähdet siitä kouluun NYT. En katso, että oli minun syy tai edes valinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/230 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se velihän oli Putouksessa Lapin Patja :D Rupesi jo ärsyttämään se puhe/huutotyyli niinku ois Putous-hahmo.

Vierailija
124/230 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on oikein bongattu se, että ekassa jaksossa seikkaillaan Käärmetalon pihalla Helsingissä. Tiedotteessa sitten, että kaikki ulkokohtaukset Rovaniemeltä.

Ei tällä ole yhtään mitään väliä kyllä ole oikeasti, mutta pikkuisen ehkä tökki jotenkin. Ehkä kun olen suuri Rovaniemen ystävä ja teki mieli ihailla kauniin kaupungin näkymiä kotisohvalla. Siellähän on kaunista muutenkin kuin luonnon puolesta. Paitsi että parhaansa mukaan purkavat kaikkea kaunista ja rakentavat päälle sikin sokin tylsää lähiö-kerrostaloa, ihan keskustaan...

Olen asunut puolet elämästäni Rovaniemellä, enkä edes huomannut tätä 😂

Vierailija
125/230 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää sarja on myös hyvin kauniisti kuvattu.

Pohjoisen murre on myös kaunis ja pikkuveljen roolia esittää pihjoisesta tullut tyyppi, sen eron kuulee. Oikeessa elämässä siskon ja veljen aksentit ei eroais niin paljon, mutta ei se nyt höirinnytkään.

Olis kiva, että olis paikallisia näyttelijöitä. Onhan Rovaniemelläkin ammattiteatteri, toki tässä kaikki sisäjutut on kuvattu Helsingissä, kustannuskysymyksiä varmaan.

Minusta kiehtovam miellyttävä sarja. En pystynyt kuitenkaan katsomaan ekoja minuuttia pidemmälle sitä jaksoa, jossa kauoungissa riehuu vökisinmakaaja, oli liian pelottava.

Oikeasti voi erota enemmänkin, jos toinen on lähtenyt etelään opiskelemaan hyvin nuorena, ja toinen pyörinyt kotiseudulla koko ikänsä.

Aika moni vihaa Rolloa, mutta Kemppa ja Sodis menettelevät.

Olen sntynyt Rovaniemeltä ja asun edelleen, kuten myös veljeni. Minun ja veljeni murteet eroavat varmaan vielä enemmän. Luulen että suurin syy on se, että omat parhaat lapsuuden ystäväni olivat kumpikin muuttaneet Etelä-Suomesta ja heidän lähellä kirjakieltä oleva puhetapa väistämättäkin tarttui, kun vietimme aikaa paljon yhdessä. Veljeni kaverit taas olivat perheistä, joiden juuret olivat Lapista ja hänelle taas tarttui paikallinen puhetapa.

Itse asiassa myös äitini puhuu lähes kirjakieltä kun on Itä-Lapista kotoisin. Isä taas enemmän hoon päältä kun on Länsi-Lapista. Jännä että he vielä eläkeläisinäkin puhuvat omaa murrettaan.

Vierailija
126/230 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaisissa sarjoissa ei koskaan puhuta normaalsti, niinkuin tosielämässä porukka puhuisi. Näissä puhutaan teennäisesti aina jotain kirjakieltä, tai kuin teatterin lavalla olisi, mutta ei koskaan luonnollisen tuntuisesti. Kai tuo teatteripanoitteinen opetus, nimensä mukaisessa teatterikorkeassa, on pilannut luonnollisuuden ja opettanut kaikki samaan muotttiin. 

Kuka muka oikeasti puhuu normaalisti omassa elämässään samaan tyyliin tutuilleen, kuin vaikkapa salkkareissa tai muissa kotimaisissa sarjoissa? Todella teennäistä. Sopii ehkä teatteriin, kun ei tarkoituskaan esittää todellata elämää, mutta ei oikein istu sarjoihin tai elokuviin, joissa tarkoitus imitoida todellista elämää. 

Jenkeissä sitten taas täysin toisinpäin. jenkkileffoissa ja sarjoissa puhutaan ja käyttäydytään monesti niin,      kuin voisi hyvin kuvitella ihmisten tekevän. Sitten kun tapaa jenkkejä tosielämässä, niin käyttäytvät ja puhuvat nii teennäisen suureellisesti, että eivät tunnu normaaleilta lainkaan. Monet jenkit käyttäytyvät karikatyyrisesti tosielämässä, mutta elokuvissa heidät kuvataan hillityn normaalimpana.

Vierailija
127/230 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää sarja on myös hyvin kauniisti kuvattu.

Pohjoisen murre on myös kaunis ja pikkuveljen roolia esittää pihjoisesta tullut tyyppi, sen eron kuulee. Oikeessa elämässä siskon ja veljen aksentit ei eroais niin paljon, mutta ei se nyt höirinnytkään.

Olis kiva, että olis paikallisia näyttelijöitä. Onhan Rovaniemelläkin ammattiteatteri, toki tässä kaikki sisäjutut on kuvattu Helsingissä, kustannuskysymyksiä varmaan.

Minusta kiehtovam miellyttävä sarja. En pystynyt kuitenkaan katsomaan ekoja minuuttia pidemmälle sitä jaksoa, jossa kauoungissa riehuu vökisinmakaaja, oli liian pelottava.

Oikeasti voi erota enemmänkin, jos toinen on lähtenyt etelään opiskelemaan hyvin nuorena, ja toinen pyörinyt kotiseudulla koko ikänsä.

Aika moni vihaa Rolloa, mutta Kemppa ja Sodis menettelevät.

Olen sntynyt Rovaniemeltä ja asun edelleen, kuten myös veljeni. Minun ja veljeni murteet eroavat varmaan vielä enemmän. Luulen että suurin syy on se, että omat parhaat lapsuuden ystäväni olivat kumpikin muuttaneet Etelä-Suomesta ja heidän lähellä kirjakieltä oleva puhetapa väistämättäkin tarttui, kun vietimme aikaa paljon yhdessä. Veljeni kaverit taas olivat perheistä, joiden juuret olivat Lapista ja hänelle taas tarttui paikallinen puhetapa.

Itse asiassa myös äitini puhuu lähes kirjakieltä kun on Itä-Lapista kotoisin. Isä taas enemmän hoon päältä kun on Länsi-Lapista. Jännä että he vielä eläkeläisinäkin puhuvat omaa murrettaan.

Hyvä pointti kyllä.

Vierailija
128/230 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotimaisissa sarjoissa ei koskaan puhuta normaalsti, niinkuin tosielämässä porukka puhuisi. Näissä puhutaan teennäisesti aina jotain kirjakieltä, tai kuin teatterin lavalla olisi, mutta ei koskaan luonnollisen tuntuisesti. Kai tuo teatteripanoitteinen opetus, nimensä mukaisessa teatterikorkeassa, on pilannut luonnollisuuden ja opettanut kaikki samaan muotttiin. 

Kuka muka oikeasti puhuu normaalisti omassa elämässään samaan tyyliin tutuilleen, kuin vaikkapa salkkareissa tai muissa kotimaisissa sarjoissa? Todella teennäistä. Sopii ehkä teatteriin, kun ei tarkoituskaan esittää todellata elämää, mutta ei oikein istu sarjoihin tai elokuviin, joissa tarkoitus imitoida todellista elämää. 

Jenkeissä sitten taas täysin toisinpäin. jenkkileffoissa ja sarjoissa puhutaan ja käyttäydytään monesti niin,      kuin voisi hyvin kuvitella ihmisten tekevän. Sitten kun tapaa jenkkejä tosielämässä, niin käyttäytvät ja puhuvat nii teennäisen suureellisesti, että eivät tunnu normaaleilta lainkaan. Monet jenkit käyttäytyvät karikatyyrisesti tosielämässä, mutta elokuvissa heidät kuvataan hillityn normaalimpana.

En tunnista tätä, tietty en katso Salattuja elämiä tms.

Kyllä mä ja ystäväpiirini puhutaan suht kirjakieltä, ei nyt jotenkin täydleisesti eikä se ole mikään tavoite, mutta kun mietin, niin näin on. Ollaan helsinkiläisiä ja aika paljon opiskelleita eli luettu ja kirjoitettu käytännössä paljon. Kirjakieli ei mulle ole mikää; ihme tai mitenkään kankea. Tietysti harvemmin sanon "minä", vaan "mä" jne. Mutta lauserakenteet yms.

Vierailija
129/230 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin muuten tän sarjan innoittamana poliisileffan vuosituhannen vaiheesta, joka tapahtuu Rovaniemellä. "Rikos ja rakkaus", löytyy ilmaiseksi Ylen Areenassa. (Pääosissa mm Tiina Lymi, Peter Franzen, yks Milonoffin veljistä jne eturivin näyttelijöitä.)

Tulee ikävä sitä aikaa, jossa tuotanto on aitoa. Kuvattu Rovaniemellä. Oikeasti. Ikkunoihin ei ole kikkailtu näkymää Rovaniemeltä kuten Pohjoisen tähdessä. Tiimi majoittunut Rivaniemelle leffan teon ajaksi.

Ja sitten tulee se helpotus, että onneksi olemmw nykyajassa. Mikä ero poliisihahmoissa. Reilun20 v sitten tarinassa johtava poliisi on supertörkeä seksuaalisesti, tuhoaa tahallaan toisten parisuhteen, käyttää törkestä hyväkseen naista vain koska tämä ollut menneisyydessä prostituoitu jne ultimate sikailua.

Tarina on tietysti fiktiota, mutta tuollainen ollut riittävän uskottava, että otettu mukaan leffaan. Poliisia ei edes kuvata ääri-sikana vaan oikeestaan-aika-charmanttina miehenä. Se on oksettavinta.

Verrattuna siihen, että nykyisin tuollausesra joutuu vastuuseen ja yhteisö tuomitsee tuollaisen vahvasti. Että jos jokunmietti

Miksi "metoo" on, niin tämän tällaysen hengen vuoksi. Myös Milonoffin hahmo on sekauaalisesti aika rajustihyväksikäytetty, vahvemmassa asemassa olevan naisen toimesta. Metoo:han oikeesti tarkoittaa myös naisten tekemää hyväksikäyttöä, sikailua yleensä, mutta useinhan se on miesten toimesra tehtyä.

Vierailija
130/230 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan, milloin toinen kausi tulee?

Ja onhan sellainen tulossa? Kauhea ajatus sillä lopulla, että ei tulisi.

T: fani

Vierailija
131/230 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin jatkoa? Kyllä mua jäi vaivaamaan loppu ennen aikojaan!

Vierailija
132/230 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tämä "poliisisarja"? :)

No ei. Sarjan pääosan näyttelijälle Maria Purakselle (Saara Kotkaniemi) piti vaan saada uskottava ammatti ja ennen kaikkea naisena ja sitten vielä siihen päälle, että lesbo. Oikeastaan tämä kaikki vahvistaa enemmänkin stereotypiaa: nainen, poliisi, nyrkkeilijä = lesbo.

Sarjan rikokset ovat enemmänkin jonkun sortin komediaa ja caseina aika hepposia. Kenttä/partiopoliisit soljahvat saumattomasti myös rikostutkintaan. Eipä isoa yllätystä järjestä sekään, että pääosan esittäjän työpari on hieman tummempi suomalainen.

Päätösjakso oli rankka pettymys. Ottelun tapahtumat ja tulos jäävät kaudelle 2 mutta arvaan, Maria Pudas kamppailee ottelun aikana itsensä kanssa aikaisemman kohtaamisen jälkitapahtumien kanssa ja antaa tyrmätä itsensä tai antaa luovutusvoiton. Joka tapauksessa Maria Pudas ei voita.

Sarja on enemmänkin perhedraama kuin poliisisarja jossa Pudaksen äänekkään perheen kuviot ovat pääosassa ja nyrkkeilyottelu on siinä koko sarjan mukana kulkeva prosessi. Itsestäni tämä on enemmänkin komediaa kuin draamaa.

Ps: Eikä kukaan mene ottelupäivänä töihin. :)

Vierailija
133/230 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks tämä "poliisisarja"? :)

No ei. Sarjan pääosan näyttelijälle Maria Purakselle (Saara Kotkaniemi) piti vaan saada uskottava ammatti ja ennen kaikkea naisena ja sitten vielä siihen päälle, että lesbo. Oikeastaan tämä kaikki vahvistaa enemmänkin stereotypiaa: nainen, poliisi, nyrkkeilijä = lesbo.

Sarjan rikokset ovat enemmänkin jonkun sortin komediaa ja caseina aika hepposia. Kenttä/partiopoliisit soljahvat saumattomasti myös rikostutkintaan. Eipä isoa yllätystä järjestä sekään, että pääosan esittäjän työpari on hieman tummempi suomalainen.

Päätösjakso oli rankka pettymys. Ottelun tapahtumat ja tulos jäävät kaudelle 2 mutta arvaan, Maria Pudas kamppailee ottelun aikana itsensä kanssa aikaisemman kohtaamisen jälkitapahtumien kanssa ja antaa tyrmätä itsensä tai antaa luovutusvoiton. Joka tapauksessa Maria Pudas ei voita.

Sarja on enemmänkin perhedraama kuin poliisisarja jossa Pudaksen äänekkään perheen kuviot ovat pääosassa ja nyrkkeilyottelu on siinä koko sarjan mukana kulkeva prosessi. Itsestäni tämä on enemmänkin komediaa kuin draamaa.

Ps: Eikä kukaan mene ottelupäivänä töihin. :)

Omituisia väitteitä. Ihme määritelmä-kriisejä sinulla.

Sarjaa, joka kertoo poliiseista, voi kutsua poliisisarjaksi. Ei ole mitään EU-direktiiviä tai muuta lakia, joka määrittelee, mitä tarkalleen pitää tapahtua, että sarjaa "saa" kutsua poliisisarjaksi.

Olet ehkä sama tyyppi, joka olisi kaivannut rikosten kauheudessa vellomista ja vain ja ainoastaan sitä.

Meitä on monta, jotka pitivät sarjasta tuollaiaena. Paljon. Samoin meitä, joita ei mitenkään liikuta suuntaan toiseen sarjan päähenkilön seksuaalinen suuntautuneisuus. En käsitä, muksi se liikuttaisi. (Ja itse olen perushetero, en kuvittele enkä haluaisikaan kaikkien ihmisten elävän ja kaikkien sarjojen esittävän minunlaistani elämää.)

Itse pidin juuri siitä, että rikostarinat olivat realistisia. Ei Rovaniemellä/löhiseuduilla luojan kiitos tapahdu koko ajan jotain melodramaattisia sarjam ur ia tai muita ahdistavuuksia. Sellaisia sarjoja ei tarvitakaan yhtään lisää tähän maailmaan, missä jooa Suomessa teinit saattavat tap aa omia kavereitaan (esim Koskela tai se yksi idioottityttö, joka ajatteli saavansa ihastuksensa kohteen tap amalla toisen tytön, olis kiinnostava tietää mitäsarjoja ja leffoja nuo täysin pilalle kasvaneet yksilöt ovat liian nuorina saaneet katsoa)

Samaa mieltä siitä, että kukaan ei menistollaiseen työhön ottelupäivänä, ihan jo kroppaansa suojellakseen ja tuossa vielä perheen rahat kiinni.

Myös ei ollut kiva jättää loppu siihen. Huonastko muuten, että muut täällä ovat hienotunteisesti jättäneet spoilaamatta? On vieläkin ihmisiä, joilla sarja katsomatta.

Vierailija
134/230 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä kiinnittäny huomiota huutamisern. Yhtään.

Veli huusi kun hermot meni erittäin hyvistä syistä. Kun häntä ei kuunneltu, vaikka yritti ajoissa puhua asiat, varmisteli vielä. Täysin tmmärrettävää

Yleensäkin ihmiset huutavat sellaisille ihmisille, joiden pitäisi kuunnella mutta jotka eivät kuuntele. Sitten aina syytetään huutajaa, joka on sata kertas sanonut ja perustellut ja selittänyt.

Itse olen huutanut lapsilleni esim kun kolmasluokkalainen esittää mielipiteensä, että jos sataa niin hän ei mene ikinä kouluun. Mikään käskeminen, keskustelu, jollakin uhkaaminen ei tehonnut. Mitä mun olisi pitänyt lopulta tehdä? Lyödä vai? Ei tietenkään. Niinpä huusin, että nyt tuo ovi auki ja lähdet siitä kouluun NYT. En katso, että oli minun syy tai edes valinta.

Huutaja harvoin huutaa ensisijaisena kommunikointikeinonaan.

Huutaja huutaa yritettyään "sata kertaa" neuvotella, kertoa, varoittaa, keskustella, hoitaa asian.

Sääliksi käy esim. omia vanhempia, jotka sitten huudivat, kun ei me viitsitty kuunnella eikä varottu niitä juttujA, joita kannatti varoa ha joista varoittivat asiallusesti ja jörkevästi. Tyyliin veli rikkoi uuden kalliin polkupyöränsä ajamalla juuri sellausesta kohdasta, jota vanhemmat neuvoneet varomaan, koska pyörä ei sitä kestäisi. Pyörä kolmatta päivää käytössä, vanhemmat säästäneet toiveiden mukaiseen pyörään.

Vierailija
135/230 |
01.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kausi 1 loppuu just todellakin ärsyttävästi, eli pitää odottaa 2 kautta että voi tietää, miten siinä nyrkkeilyottelussa kävi.

Voi käydä niin, että kausi 2 ei edes ala siitä mihin 1 kausi jäi. Se voi alkaa esim. 2 vuotta kausi 1 tapahtumien jälkeen. Siten välttämättä ei edes kaikki kausi 1:n hahmot ole mukana kaudella 2.

Mitä tulee siihen nyrkkeilyotteluun, niin uskon että se ei edes päässyt alkuun. Mä epäilen, että Maria luovutti eikä otellut erääkään. Miksi. Siksi että tämä Marian vastustaja oli loukkaantunut heidän viimeisessä kohtaamisessa. Jonkinlainen lievä aivovamma. Mä luulen, että Maria ajatteli, että ei halua enää satuttaa ketään, toista tai itseään.

Vaikka sarjan alussa eri medioissa kehuttiin Saara Kotkaniemen kovaa valmistautumista nyrkkeilykohtauksiin ja muutakin fyysustä treenaamista, epäilen että 2 kaudella paljastuu sarjan nyrkkeilynvastainen agenda.

Tämä tulee selville joko heti 2 kauden alussa tai sitten se tilanne paljastetaan vaihettain takaumina 2 kauden edetessä.

Vierailija
136/230 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kausi 1 loppuu just todellakin ärsyttävästi, eli pitää odottaa 2 kautta että voi tietää, miten siinä nyrkkeilyottelussa kävi.

Voi käydä niin, että kausi 2 ei edes ala siitä mihin 1 kausi jäi. Se voi alkaa esim. 2 vuotta kausi 1 tapahtumien jälkeen. Siten välttämättä ei edes kaikki kausi 1:n hahmot ole mukana kaudella 2.

Mitä tulee siihen nyrkkeilyotteluun, niin uskon että se ei edes päässyt alkuun. Mä epäilen, että Maria luovutti eikä otellut erääkään. Miksi. Siksi että tämä Marian vastustaja oli loukkaantunut heidän viimeisessä kohtaamisessa. Jonkinlainen lievä aivovamma. Mä luulen, että Maria ajatteli, että ei halua enää satuttaa ketään, toista tai itseään.

Vaikka sarjan alussa eri medioissa kehuttiin Saara Kotkaniemen kovaa valmistautumista nyrkkeilykohtauksiin ja muutakin fyysustä treenaamista, epäilen että 2 kaudella paljastuu sarjan nyrkkeilynvastainen agenda.

Tämä tulee selville joko heti 2 kauden alussa tai sitten se tilanne paljastetaan vaihettain takaumina 2 kauden edetessä.

Ihan kiinnostava teoria

Vierailija
137/230 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ja ystäväpiirini puhutaan suht kirjakieltä, ei nyt jotenkin täydleisesti eikä se ole mikään tavoite, mutta kun mietin, niin näin on. Ollaan helsinkiläisiä ja aika paljon opiskelleita eli luettu ja kirjoitettu käytännössä paljon. Kirjakieli ei mulle ole mikää; ihme tai mitenkään kankea. Tietysti harvemmin sanon "minä", vaan "mä" jne. Mutta lauserakenteet yms.

Siis kukaanhan ei puhu kirjakieltä vaan korkeintaan huoliteltua yleiskieltä.

Vierailija
138/230 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kukaanhan ei puhu kirjakieltä vaan korkeintaan huoliteltua yleiskieltä.

No kyllä puhuu. Sinä et vain tunne sellaisia ihmisiä, kukaanhan ei voi oman tuttavapiirin perusteella tehdä jotain kattavia analyysejä suomalaisista.

Vierailija
139/230 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Rovaniemellä puretaan kaikki kauniit ja coolit 50-60-luvun talot ja tilalle jotain elementti-betoni-lähiökerrostaloja, siis keskustaan?

Siellä on ollut niin cooleja taloja ja tilalla joku juntti ja pröystäilevä uusiotalo, sellainen tylsä kuutio. JA TÄÄ VAAN JATKUU!

Niinku missä siellä asuu kulttuuriväki ja menestyjät? Niissä lähiö-betonihökötyksissäkö? Siellä on pakko olla kulttuuriväkeä: on yliopisto, teatteri, joku klasariorkesterikin ja sitten toisaalta sairaala eli lääkäriperheitä. Helsingissä nää asuu kantakaupungin jugendissa, funkiksessaa, 40-50-luvun arvoasunnoissa (Munkkivuori, Haaga, Käpylä jne) tai viileän coolissa 60-luvun asunnoissa.

Sen ymmärtää, että sattuneista saksalaisista syistä Rovaniemeltä ei löydy jugendia ja funkista. Mutta että nyt on tuhottu tai kohta tuhotaan iso osa hyvin kauniista 40-50-60-luvun rakennuskannasta, niin pientaloja kuin etenki kerrostaloja? Ne kuuluu remontoida ja vaalia, herranjumala!

Siellä on vain se yksi hotellinomistaja, joka haluaa säilyttää vanhaa ja remontoida. Yllättäen bisnes kannattaa. Matkailu on siellä suuri elinkeino. Eikö ne tajua, että matkailijaa ottaa päähän, kun paikka on joka vuosi vähän eri näköinen ja ennen kaikkea sen näköinen, että ei voi olla varma onko Rovaniemellä vai josaain Helsingin lähiössä.

Vierailija
140/230 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se sitten naisvihamielistä jos mies on pääroolissa?

Niin, erityäin hyvä kysymys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän