Pohjoisen tähti
Oletteko katsonut uutta sarjaa? Mitä mieltä olette?
Kommentit (230)
Vierailija kirjoitti:
Eikös siinä toisessa jaksossa kuvattu oikeasti Saariselällä ja Levillä?
Jonkun ihan lyhyen pätkän tunnistin Saariselällä, mutta niin saman näköisiä nuo ravintolat sisätiloista ovat, että ei ole helposti tunnistettavissa.
Rovaniemen jouluinen katukuva on ihan kiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parin jakson jälkeen aloin tykkäämään. Hyvää tahatontakin (?) huumoria. Epätasaisia näyttelijäsuorituksia. Hölmö nimi koko sarjalla. Pitääkö Lapin pimeyttä korostaa koko aika, sisäkuvatkin enimmäkseen pimeitä, rasittavaa. Mutta plussalle meni.
Minkäs teet kun täällä Lapissa on talvella aina pimeää. No, ei ehkä sisätiloissa...
Ei sentään aina. Ounasvaaralla kuvattu haastattelu oli ihan kiva maisemaotos. Joulun aikaan varsinkin Ivalossa on sangen lyhyt päivä.
Vierailija kirjoitti:
Loppuratkaisu oli mielestäni ihan hyvä. Muutenkin tykkäsin enemmän näistä rikosjutuista, vaikka nyrkkeily olikin hyvä lisä sarjaan. Seuraava kausi voitais kuvata kesällä Rovaniemellä, ei olis ainakaan pimeää...
Kesällä on valoisaa yötä päivää useamman kuukauden. Ivalossakin.
Vierailija kirjoitti:
Tää sarja on myös hyvin kauniisti kuvattu.
Pohjoisen murre on myös kaunis ja pikkuveljen roolia esittää pihjoisesta tullut tyyppi, sen eron kuulee. Oikeessa elämässä siskon ja veljen aksentit ei eroais niin paljon, mutta ei se nyt höirinnytkään.
Olis kiva, että olis paikallisia näyttelijöitä. Onhan Rovaniemelläkin ammattiteatteri, toki tässä kaikki sisäjutut on kuvattu Helsingissä, kustannuskysymyksiä varmaan.
Minusta kiehtovam miellyttävä sarja. En pystynyt kuitenkaan katsomaan ekoja minuuttia pidemmälle sitä jaksoa, jossa kauoungissa riehuu vökisinmakaaja, oli liian pelottava.
Oikeasti voi erota enemmänkin, jos toinen on lähtenyt etelään opiskelemaan hyvin nuorena, ja toinen pyörinyt kotiseudulla koko ikänsä.
Aika moni vihaa Rolloa, mutta Kemppa ja Sodis menettelevät.
Vierailija kirjoitti:
Olipa kökkö rikostarina, kannattipa hakea kaupasta panokset.
Eiköhän useimmat tosielämän rikokset ratkea juuri sillä, että rikollinen tekee jonkun mokan? Tai jää ratkeamatta siksi, että sen mokan tekee poliisi.
Vierailija kirjoitti:
Äänitys perinteisesti perseestä eli ei saa mitään selvää puheesta.
Juuri noin! Saakohan tuohon ko ongelmaan ratkaisua ikinä! Nykytekniikalla pitäisi onnistua mutta....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän pettynyt kirjoitti:
Eikö näihin Lappi-sarjoihin muka löydy paikallisia näyttelijöitä?! Aina vaan samat etelänpellet yrittää mongertaa Lapin murretta siinä onnistumatta. Mutta eihän näiltä nykynäyttelijöiltä meinaa onnistua edes tavallisen suomen puhuminen. Välillä vaatii tekstityksen että siitä sössötyksestä saa selvää.
Eivätkö etelän pellet mukamas osaa sanoa lappilaisten mielestä "mie" oikein?
Ei tuo niin vaikeeta ole.
Kyllä net mien ossaavat sanoa. Ainaki net, jokka ovat kotosin jostaki Itä-Suomesta. Hoon laittaminen oikeehan paikhan on paljon vaikeampaa. Se laitethan Nuuskakairassa eri paikhan ku Rovaniemellä.
Tämä sarjan murre ei kiusaa lappilaista läheskhän niin paljo ku monen muun.
Mm Pohjois-Savo kuuluu itä- Suomeen, mutta ei siellä sanota " mie". Mie kuuluu mm Savonlinnassa ja reippaasti ns Karjalan puolella.
Katsoin koko sarjan, huumori oli hyvää. Se huutaminen toi kuvaa suomalaisittain hiukan epätyypillisestä perheestä, ihan hauska. Ettei kaikki vaan jurota puhumatta.
Mukava että päähenkilön lesboudesta ei tehty numeroa eikä se tuntunut päälleliimatulta, oli vain asia muiden joukossa.
Epätarkkuutta oli tosiaan siinä, kun puhuttiin että päähenkilö oli nyrkkeilyt nuorempana ja saanut keskittyä siihen. Mutta ura olikin loppunut vain kaksi vuotta sitten.
Eiköhän sarja jatkoa saane kun jäi auki kaikki.
Ihana oli lukea teidän mielipiteitä noista true crime - sarjoista. Olen ihmetellyt miten ne on nykyään niin muodikkaita ja tykättyjä. Itse en pysty katsomaan. En olekaan ainoa!
Vierailija kirjoitti:
Katsoin koko sarjan, huumori oli hyvää. Se huutaminen toi kuvaa suomalaisittain hiukan epätyypillisestä perheestä, ihan hauska. Ettei kaikki vaan jurota puhumatta.
Mukava että päähenkilön lesboudesta ei tehty numeroa eikä se tuntunut päälleliimatulta, oli vain asia muiden joukossa.
Epätarkkuutta oli tosiaan siinä, kun puhuttiin että päähenkilö oli nyrkkeilyt nuorempana ja saanut keskittyä siihen. Mutta ura olikin loppunut vain kaksi vuotta sitten.
Eiköhän sarja jatkoa saane kun jäi auki kaikki.Ihana oli lukea teidän mielipiteitä noista true crime - sarjoista. Olen ihmetellyt miten ne on nykyään niin muodikkaita ja tykättyjä. Itse en pysty katsomaan. En olekaan ainoa!
Sanonpa tähän, että samat sanat!!! Joka kohtaan!
Vierailija kirjoitti:
Minulle riittivät sarjan mainospätkät. Ei kiinnosta yhtään. Ja Lappihan se on muotia.
Ulkoa luetun tuntuisia repliikkejä, sössöttäviä näyttelijöitä (Kotkaniemi etunenässä) ja niin - Iina Kuustonen. Ei osaa näytellä yhtään, kuten ei moni muukaan suomalainen näyttelijä. Anteeksi nyt vain, naama on kulunut loppuun - kuten Krista Kososen ja monen muun pärstä.
Mikä ihme siinä on, että repliikit vain luetaan, missä se näyttelijäsuoritus on?
Muuten: Eero Aho on aina hyvä, esimerkiksi komisario Koskisen roolissa kaupallisella kanavalla.
Äänitykset ovat usein surkeita suomalaisissa tuotannoissa - miksi?
Niin Krista Kosonen on se, joka näyttelee aina Näyttelijäkristakosostatyössään. Kuustonen on hyvä, vähäeleinen ja juuri se vähäeleisyys kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Hibatzi kirjoitti:
Paljon oli huutamista ja syömistä, ruoka suussa puhumista. Kuustonen yli-näytteli kohtauksissa, silmät suurina ja kauheaan ääneen kailotti puhua osuutensa. Ja joo, näytti olevan yksi ilme naamassa koko ajan, mutta eihän sillä taida olla edes poskipäitäkään.
Samaa mieltä. Erityisesti tämä velipoika, ilmeisemmin amatööri koska huutaa niin kovasti ja ylinäyttelee. Ärsyttävä tyyppi. Ruoka suussa, kaikki yhtäaikaa huutaminen ärsytti. Paska sarja.
Veli oli vain vähän rasittava ihminen, sähläri ja selittelijä. Tunnen pari just tuollaisra.
Minusta hahmo oli todella realistinen ja hyvin tehty. Juuri tuollainen, että tunaroi usein, muttei kuitenkasn aina. On vähän pulassa, mutta toisinaan onnistuu. Lupailee liikoja, mutta on myös positiivinen ja rohkea ja joskus asiat myös onnistuu. Perus-ADHD ihminen.
Inhimillistä oli myös se, että välillä pinna palaa. Mulle oli suorastaan terapeuttinen se kohtaus, jossa huusi jotain, että kun hän painaa duunia niska limassa ja yrittää kaikkensa, niin ei hän nyt mitään ylistystä odota, mutta olisko MITENKÄÄN MAHDOLLISTA, ETTÄ SISKO EI JATKUVASTI YRITTÄIS TORPEDOIDA V...U KAIKKEA?!
Perheenäitinä tunne on sama lähes päivittäin ja joskus on se volyymi noussut. En voi olla ainoa, joka lopulta huutaa, kun kukaan ei kuuntele eikä muista eikä souda samaa venettävaan harataan vastaan perusasioissa kuten siinä, että yritän pitääkodin suht siistinä, ruoan oöydässä ja vaatteet puhtaina. Että en mä jotain kiitosvirsiä odota, mutta olisko mahdollista, että lapset ei seikkaperäisesti omistautuis näiden projektien jokapäiväiseen estämiseen, kun kuitenkin lopulta olis ikävää elää pas..assa ilman ruokaa ja likaisissa vaatteissa.
Mahtavaa, jos kukaan muu ei koskaan äidy huutamaan. Mutta sarjan pikkubroidi ja minä joskus huudetaan. Minulla ei yhtä ihana aksentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää sarja on myös hyvin kauniisti kuvattu.
Pohjoisen murre on myös kaunis ja pikkuveljen roolia esittää pihjoisesta tullut tyyppi, sen eron kuulee. Oikeessa elämässä siskon ja veljen aksentit ei eroais niin paljon, mutta ei se nyt höirinnytkään.
Olis kiva, että olis paikallisia näyttelijöitä. Onhan Rovaniemelläkin ammattiteatteri, toki tässä kaikki sisäjutut on kuvattu Helsingissä, kustannuskysymyksiä varmaan.
Minusta kiehtovam miellyttävä sarja. En pystynyt kuitenkaan katsomaan ekoja minuuttia pidemmälle sitä jaksoa, jossa kauoungissa riehuu vökisinmakaaja, oli liian pelottava.
Pelottava! Miten kukaan voi kokea tota nössöilyä pelottavana. Ei voi kuin naurahtaa.
Niin kirjoittaja sanoi että se yksi jakso oli pelottava.
Hyvähän se on miehen irvailla tähänkin. Etkö tajua, että jokainen nainen ottaa nää asiat huomioon joks päivä, sen että aina jostakin voi ilmasntua rai kaaja. Sen varominen on meillä selkärangassa. Mietipä sitä, ikävä ihminen. Mietipä mitä se on, kun ei vaan ole sitä fyysistä
Voimaa minkä sinä oot saanu ohan vain syntymällä. Minäkin urheillut aina, hyväkuntoinen nainen, muttapieni, lyhyt ja hento kuitenkin.
Onko kaikilla muilla tollaista, että perheen kanssa yhdessä syödään oikein useemmassa sukupolvessa?
Tylin surulliseksi, ei mun perheessä kukaan välitä kenestäkään. Kaksistaan me laosen kanssa syödään aina.
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikilla muilla tollaista, että perheen kanssa yhdessä syödään oikein useemmassa sukupolvessa?
Tylin surulliseksi, ei mun perheessä kukaan välitä kenestäkään. Kaksistaan me laosen kanssa syödään aina.
Ei ole koskaan ollut tuolla tavalla, kaikki sukulaiset asuvat kaukana toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Ethän nyt tosissasi muutenkaan usko kaikkea mitä telkkarissa sarjoissa näkyy, että kaikilla muilla on just tuolla tavalla? Se on fiktiota.
Vierailija kirjoitti:
Joissakin perheissä on tuollaista, vahva perheyhteys, jossa kuitenkin jonkun puoliso voi tuntea hyvinkin paljon ulkopuolisuutta tai päälle kävelemisen tunnetta.
(Itse asiassa se on kiinnostava teema tässä sarjassa. Menee yli rikoskiimaisilta tolloilta oikean elämän kiinnostava kuvio.)
Mutta en tiedö onko yleistä tuollainen jatkuva yhdessä syöminen. Itse minäkin koko ajan ankeita ruokia kokkaan, ona ja miehen suku muualla ja haudassakin. Oma sisko kamala akka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
<3
Joissakin perheissä on tuollaista, vahva perheyhteys, jossa kuitenkin jonkun puoliso voi tuntea hyvinkin paljon ulkopuolisuutta tai päälle kävelemisen tunnetta.
(Itse asiassa se on kiinnostava teema tässä sarjassa. Menee yli rikoskiimaisilta tolloilta oikean elämän kiinnostava kuvio.)
Mutta en tiedö onko yleistä tuollainen jatkuva yhdessä syöminen. Itse minäkin koko ajan ankeita ruokia kokkaan, ona ja miehen suku muualla ja haudassakin. Oma sisko kamala akka.
Eikös tälläkin palstalla ole joskus ollut ketjua siitä, että joku lasagne pitää nostaa koskemattomana ruokapöytään? Siitä voisi päätellä, että koko perhe on syömässä samaan aikaan. Harvemmin kaikki isovanhemmista lapsenlapsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hibatzi kirjoitti:
Paljon oli huutamista ja syömistä, ruoka suussa puhumista. Kuustonen yli-näytteli kohtauksissa, silmät suurina ja kauheaan ääneen kailotti puhua osuutensa. Ja joo, näytti olevan yksi ilme naamassa koko ajan, mutta eihän sillä taida olla edes poskipäitäkään.
Samaa mieltä. Erityisesti tämä velipoika, ilmeisemmin amatööri koska huutaa niin kovasti ja ylinäyttelee. Ärsyttävä tyyppi. Ruoka suussa, kaikki yhtäaikaa huutaminen ärsytti. Paska sarja.
Veli oli vain vähän rasittava ihminen, sähläri ja selittelijä. Tunnen pari just tuollaisra.
Minusta hahmo oli todella realistinen ja hyvin tehty. Juuri tuollainen, että tunaroi usein, muttei kuitenkasn aina. On vähän pulassa, mutta toisinaan onnistuu. Lupailee liikoja, mutta on myös positiivinen ja rohkea ja joskus asiat myös onnistuu. Perus-ADHD ihminen.
Inhimillistä oli myös se, että välillä pinna palaa. Mulle oli suorastaan terapeuttinen se kohtaus, jossa huusi jotain, että kun hän painaa duunia niska limassa ja yrittää kaikkensa, niin ei hän nyt mitään ylistystä odota, mutta olisko MITENKÄÄN MAHDOLLISTA, ETTÄ SISKO EI JATKUVASTI YRITTÄIS TORPEDOIDA V...U KAIKKEA?!
Perheenäitinä tunne on sama lähes päivittäin ja joskus on se volyymi noussut. En voi olla ainoa, joka lopulta huutaa, kun kukaan ei kuuntele eikä muista eikä souda samaa venettävaan harataan vastaan perusasioissa kuten siinä, että yritän pitääkodin suht siistinä, ruoan oöydässä ja vaatteet puhtaina. Että en mä jotain kiitosvirsiä odota, mutta olisko mahdollista, että lapset ei seikkaperäisesti omistautuis näiden projektien jokapäiväiseen estämiseen, kun kuitenkin lopulta olis ikävää elää pas..assa ilman ruokaa ja likaisissa vaatteissa.
Mahtavaa, jos kukaan muu ei koskaan äidy huutamaan. Mutta sarjan pikkubroidi ja minä joskus huudetaan. Minulla ei yhtä ihana aksentti.
Juuri tuosta kohtauksesta minulle tuli mieleen useampi kuin yksi tuntemani ihminen, joka voisi käyttäytyä noin.
Saisiko yhden kotimaisen sarjan ilman Kuustosta, kiitos.
Kyllä net mien ossaavat sanoa. Ainaki net, jokka ovat kotosin jostaki Itä-Suomesta. Hoon laittaminen oikeehan paikhan on paljon vaikeampaa. Se laitethan Nuuskakairassa eri paikhan ku Rovaniemellä.
Tämä sarjan murre ei kiusaa lappilaista läheskhän niin paljo ku monen muun.