Paljonko saat ansiosidonnaista työttömyyskorvausta?
Kommentit (33)
Aina olen saanut vain työmarkkinatukea, joka on kyllä edelleen niin pieni, että naurattaisi jos ei itkettäisi. Nykyään se on sellaiset reilut 590 euroa.
Eihän se mikä kassa on vaikuta tuen määrään. Sehän lasketaan palkasta.
Vierailija kirjoitti:
4500 brutto, KOKO-kassa.
Miksi olet työttömänä, jos voisit saada palkkaa yli 16 000 euroa?
Vierailija kirjoitti:
Aina olen saanut vain työmarkkinatukea, joka on kyllä edelleen niin pieni, että naurattaisi jos ei itkettäisi. Nykyään se on sellaiset reilut 590 euroa.
Aikaisemmin oli myös pitkä nöyryyttävä karenssi, jolloin sain vain toimeentulotukea. En todellakaan tiedä, mistä tuo aikoinaan tuli. Jouduin jo nuorena tekemisiin TE-toimiston kanssa, mutta mitään apua en saanut, vaan vain nöyryyttävää kohtelua ja oman onnensa nojaan jättämistä. Tuosta jäi ikuiset traumat ja TE-toimiston toimet ovat yksi suuri syy siihen, miksi aloin kärsimään mt-ongelmista, sosiaalisten tilanteiden pelosta, välttelemään ihmisiä ja sosiaalisia tilanteita ja muuta mukavaa. Myöhemmin on toki tapahtunut paljon muutakin ikävää ja traumaattista. Olen toki saanut myös autismikirjon diagnoosin.
Saan soviteltua päivärahaa osa-aikatyöstä, jos tuloni jäävät alle tietyn rajan. Se raja lasketaan kerran vuodessa takautuvasti puolen vuoden ansioista . Kerran vuodessa myös omavastuuaika eli käytännössä yksi kuukausi, ettei saa mitään. Muutenkaan joka kuukausi saa mitään, koska tulot menevät rajan ylitse aika monena kuukautena. KOKO-kassa, tyytyväinen kassaan olen
Vierailija kirjoitti:
Eihän se mikä kassa on vaikuta tuen määrään. Sehän lasketaan palkasta.
Eihän kukaan ole sellaista väittänytkään, että vaikuttaisi. Miten tuollainen tuli mieleesi?
Vaihdoin kassaa KOKO:sta TEHY:yn ja säästin parikymppiä. KOKO:n kanssa kaikki kyllä sujunut hyvin, päätökset on tehty nopeasti ja viesteihin on myös vastattu nopeasti. Ainoastaan koronan aikaan langan päässä oli ruuhka-apuna Insinööriliiton työntekijä, joka ei osannut vastata kysymykseeni.
Vierailija kirjoitti:
6300€, PRO.
Palkkasi oli joku 24 000 euroa? Eikö sinun kannattaisi olla töissä?
YTK 69,50€ päivä. Ei lapsikorotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6300€, PRO.
Palkkasi oli joku 24 000 euroa? Eikö sinun kannattaisi olla töissä?
Ei kiinnosta työnteko.
Vierailija kirjoitti:
6300€, PRO.
Eli sinun palkkasi oli ehkä jotain 20 000 euroa ennen kuin jäit työttömäksi?
900 ja risat tulee puhtaana käteen, en jaksa tarkistaa tarkkaa summaa.
Vierailija kirjoitti:
6300€, PRO.
Huutonaurua näille vastauksille.
Trollit ilmoittelee älyttömiä summia. : )
Vierailija kirjoitti:
6300€, PRO.
Palio tää on kilo euroissa?
Olin viimeksi työttömänä pidemmän aikaa vuonna 2018 ja silloin sain hitusen alle 1200€ nettona. YTK
Saisin 1400, mutta olen osa-aikatyössä. Kassalla ei ole merkitystä.