Menisitkö tällä palkalla töihin?
Olen opiskelija, mutta minulla on myös aiempi filosofian maisterin tutkinto. Hain sillä kesätöitä. Saisin paikan, jossa palkka on 1200 euroa ja viikonloppulisät. Työaika olisi sen 36 tuntia ja jotain minuutteja.
Olen aiemmin saanut saman palkan 50% työajalla eräästä työpaikasta. Minusta tuo palkka on vaan uskomattoman huono, kun ottaa huomioon, että Kelasta saisin asumistukea ja tt-tukea yhteensä yli 1000 euroa. :D
Työ olisi kuitenkin mukavaa ja minulle mieluisaa, liittyisi opiskelemaani alaan.
Laskin, että karkeasti tuntipalkka olisi 8 euroa. Tekisitkö töitä tällä palkalla?
Kommentit (38)
Työkokemus on kullanarvoista. Tyhjä CV ei tuo töitä. Eli menisin ja olen mennytkin.
En lähtis. Saan tuon verran nettona ansiosidonnaista ja jos töihin menisin, niin lisääntyisi kulut (esim. työmatka).
Itse teen työtä 2300e:n bruttopalkalla vain sillä ehdolla, että voin olla osan vuodesta työttömänä (3-4kk). Näin pystyn pitämään tuloveroprosenttini 0,5%, jolloin tuolla palkalla työskenteleminen juuri ja juuri kannattaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis työ liittyisi aiemmin opiskelemaani, ei siihen mistä valmistun kohta.
Ap
Onko muuten sattumalta kyseessä työ museossa tai kirjastossa?
Ellei olisi muuta tarjolla ja tarjottu työ suht mielekästä niin kesätöihin voisin mennä ainoastaan sen kehutun kokemuksen kartuttamisen vuoksi. Tuolla palkalla kyllä "laiskottelisin" ja antaisin ihan minimipanoksen työnantajalle, sillä kys. työpaikkaan en tahtoisi jäädä sitkuttelemaan jos kehtaavat edes tuollaista palkkaa kokopäivähommasta tarjota.
Onko se kiinnostava työ? Voisiko se auttaa sinua urallasi eteenpäin?
Jos oman alan työtä, josta on myöhemmin hyötyä työkokemuksen muodossa, niin kyllä. Jos kyseessä random työ, johon et ole suuntautumassa ja teet työtä rahan takia, niin sinuna etsisin paremmin palkatun tai oman alan työn. Kuulostaa kyllä harjoittelijan palkalta. Tarkista TES.
Vierailija kirjoitti:
Alle 32€/h en menis töihin.
Sama. Ja koska on vaa 24€/h ni en mee ikinä.
En menisi, enkä mennyt ihan siksi, että olen liian vanha orjailemaan. Ensimmäisen, alipalkatun duunariammatin ansiosidonnaiset ovat paremmat kuin tuo. Jos olet alle 25, tuota voi kestää hetken.
En menisi, ja toivoisin, että ei menisi kukaan muukaan.
Työn teettäminen tuolla "palkalla" on pelkkää kusstusta.
Olen hieman alle 30-vuotias. Ja kyllä, työ olisi museoalalla.
Ap
Laskin, että verojen ja vuokran jälkeen siitä ei paljon jäisi säästöön. Ideana kesätöihin lähdössä mulla oli kokemuksen kartuttamisen ohella se, että saisi syksyksi rahaa, jolla elää ja opiskella.
Ap
En lähtisi, ellei kyseessä ole joku ainutlaatuinen tilaisuus.
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi, ellei kyseessä ole joku ainutlaatuinen tilaisuus.
Määrittele ainutlaatuinen tilaisuus..
Ap
En löytänyt tarkempaa tietoa KVTESta siitä, että jos on kesätyöntekijä ja tutkinto/pätevyys alalta, niin kuuluisiko silloin maksaa täyttä peruspalkkaa vai tosiaan kesätyöntekijän 50% palkkaa peruspalkasta?
"Kesätyöntekijöiden vähimmäispalkasta on määräys KVTES:n II luvun 3 §:n 2 momentissa. Tässä kesätyöntekijöillä tarkoitetaan koululaisia ja opiskelijoita, jotka tulevat tekemään sellaisia tehtäviä, joissa ei edellytetä tiettyä tutkintoa taikka ammattitaitoa."
Eli olenko maisterina samassa veneessä kaikkien kesätyöntekijöiden kanssa? Jos joku osaisi vastata :)
Ap
Aloittaja en usko sinua ,asiat eivät pidä paikkaansa en usko sinua.kirjoituksestasi pystyy päättelemään asian oikean laidan.vaalitko ne on tulossa?😁
Onko työ museoalalla? Palkkaus on ainakin kohdillaan sen alan kesähommiin.