Huolettaako ilmaston lämpeneminen?
Jääkarhut kuolee ja santa polttelee jalkoja saharassa
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veden pinnalla oleva jääkerros estää hiilidioksidin pääsyn ilmakehään, joten jos suuri osa merestä jäätyy, jääkauden kesto pitenee. "Jos ajatellaan, että valtameret päästävät ja imevät hiilidioksidia, on ymmärrettävä, että suuret jäämäärät estävät tämän prosessin. Se on kuin kansi meren pinnalla", professori Liar sanoo.
Kun jäätiköt peittävät yhä enemmän jään pintaa, "lämpenevän" hiilidioksidipitoisuuden vähenemisen lisäksi myös jään peittämien alueiden albedo kasvaa. Tämän seurauksena planeetta saa vähemmän energiaa ja jäähtyy siten entistä nopeammin.
Uskot jotain koomikkoa?
Ongelmahan on että jää hupenee niin napa-alueilla kuin vuoristoissakin.
Napa-alueet vaihtuvat aina muutamien tuhansien vuosien välein.
Vierailija kirjoitti:
Ja silti meillä ei edes myrskyt ole ilmastonmuutoksen myötä lisääntyneet.
Vielä. Myrskyjen ym ääri-ilmiöiden ennustetaan tulevaisuudessa yltävän yhä pohjoisemmaksi.
Koko maapallon tasolla luonnonkatastrofeja on esiintynyt 78% enemmän 2000-luvulla kuin edellisten 20 vuoden aikana
Ilmaston lämpeneminen ei huolestuta, varsinkaan koska niin ei nyt tapahdu. Ilmasto on noin 10-vuotta jäähtynyt.
Ilmastonmuutos puolestaan on tosiasia. Ilmasto on aina muuttunut, joten miksi sen muuttumisen pitäisi huolestuttaa. Olisin ehkäpä huolestunut jos se ei muuttuisi, mutta huoli olisi silloinkin turha koska se olisi normaali olotila!
Luontokato puolestaan on eriasia kuin ilmastonmuutos, jos ilmastonmuutoksella tarkoitetaan ilman lämpötiloja. Pölyttäjien määrä mm laskee sen vuoksi koska käytetään kemiallisia torjunta-aineita tehomaataloudessa. Hyönteisten määrän laskiessa myös lintujen määrä laskee, koska hyönteiset ovat lintujen ruokavaliossa.
Eli, ilmaston muuttuminen on normaali asia.
Ilmasto välillä viilenee ja välillä lämpenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti meillä ei edes myrskyt ole ilmastonmuutoksen myötä lisääntyneet.
Vielä. Myrskyjen ym ääri-ilmiöiden ennustetaan tulevaisuudessa yltävän yhä pohjoisemmaksi.
Koko maapallon tasolla luonnonkatastrofeja on esiintynyt 78% enemmän 2000-luvulla kuin edellisten 20 vuoden aikana
Ilmatieteenlaitoksella väitös 40v ajalta ja eivät ole lisääntyneet joten odotellaan sitten seuraavat 40v
Persuja se ei ainakaan huoleta kun siellä on jumala säätää säät Hakkarainen siinä varsinainen älyn jättiläinen.
Kyllä huolettaa. Täälläkin monen kommentoijan mieli vielä muuttuu kun Eurooppaa alkaa kunnolla kurittaa kuivuus. Viime kesät on vasta alkusoittoa. Nämä on oikeasti valtavan isoja ongelmia jotka tulevat vaikuttamaan meihin kaikkiin ihan ruoantuotannosta lähtien, mutta eihän palstajuntit sitä tajua. Heille ilmastonmuutos on sitä että jotkut muut kärsii jossain kaukana ja Suomeen tulee vain mukavasti vähän lämpimämpi. No ei se mene niin.
Vierailija kirjoitti:
Näin pakkasella ei huoleta, saisi lämmetä nopeamminkin. Olen valmis uhraamaan pari miljardia minulle tuntematonta ihmistä, jotta minulla olisi hieman mukavammat oltavat.
Sori, mutta ei ne ihmiset jää sinne kuumeneviin maihin kuolemaan, ne tulee tänne ilmastopakolaisina. Tämä viimeistään noin kymmenen vuoden päästä. Ei siis tarvita synnytystalkoita, ja työvoimapulakin katoaa, kun Suomen väkiluku moninkertaistuu. Jatketaan vaan lähikauppaan ajelua ja makkaran mussutusta, niin hyvä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huolettaa. Täälläkin monen kommentoijan mieli vielä muuttuu kun Eurooppaa alkaa kunnolla kurittaa kuivuus. Viime kesät on vasta alkusoittoa. Nämä on oikeasti valtavan isoja ongelmia jotka tulevat vaikuttamaan meihin kaikkiin ihan ruoantuotannosta lähtien, mutta eihän palstajuntit sitä tajua. Heille ilmastonmuutos on sitä että jotkut muut kärsii jossain kaukana ja Suomeen tulee vain mukavasti vähän lämpimämpi. No ei se mene niin.
No saavatpahan nämä huolettomat huudella täällä ihmeissään kun ruoka on niin kallista. No kai se nyt on, kun ei sitä enää missään kasva. Kahvia ja pullaa naamariin vaan, miettimättä mistä se tulee.
Vierailija kirjoitti:
Viini ruokakauppoihin. Ei huoleta lämpeneminen, Suomi ei voi asialle mitään.
Viini tulee tosin kallistumaan huimasti lähivuosina kuivuuden takia. Ehkä siis ruokakauppaa lähempänä olisi oma piha missä kasvattaa rypäleitä? Harmi vaan, että Suomen valo-olosuhteet eivät ole samat kuin etelässä, vaikka säät lämpenisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viini ruokakauppoihin. Ei huoleta lämpeneminen, Suomi ei voi asialle mitään.
Viini tulee tosin kallistumaan huimasti lähivuosina kuivuuden takia. Ehkä siis ruokakauppaa lähempänä olisi oma piha missä kasvattaa rypäleitä? Harmi vaan, että Suomen valo-olosuhteet eivät ole samat kuin etelässä, vaikka säät lämpenisikin.
Tuotteiden hintaa ohjaa kysyntä. Jos kysyntä nousee hinta yleensä nousee. Kysynnän laskiessa myös hinnoilla on tapana laskea.
Toinen asia on kustannukset. Kun kustannukset nousee, tuottaja yleensä nostaa tuotteen hintaa jotta saisi tuottoa.
Ilmeisesti ei huoleta vihreitäkään; haluavat ettei yli 200 vuotiaita puita saa kaataa, vaikka juuri ne eivät enää sido hiilidioksidia ollenkaan. Ja aika monella näkyy olevan kaupunkimaasturi, vaikka vaihtamalla pikkuautoon päästöt vähenisivät heti puolella.
Tiesittekö kuinka suuri ero ilmakehän hiilidioksidipitoisuudessa on viimeisen 800 000 vuoden aikana ollut 100 000 vuoden välein toistuvien suurien jääkausien ja niiden välissä olevien lämpökausien välillä? Tiedättekö kuinka monessa vuodessa päästämme nykyisellä päästötahdilla ilmakehään uutta hiilidioksidia tuon määrän, joka tekee eron jääkauden ja lämpökauden välillä? Tiesittekö kuinka paljon olemme jo nyt tähän mennessä ilmakehän hiilidioksidipitoisuutta kasvattaneet?
Ei huoleta.
Ongelma on niillä, jotka opettivat kiinalaiset ja muut väestörikkaat maat huuhtelemaan ulosteensa juomavedellä, iskosti länsimaisen ajatuksen autoilun ym. roskan ihannoimisesta heidän päähänsä.
Minä en ole osallistunut heidän aivopesuunsa.
Kyllä huolettaa oon tanssinu ilmastohumppaa 24vuotta (biiseinä otsonikato, happosateet, ilmastolämpenee, yms.
Huolettaisi mutta koska olen narsistinen peruspersu niin minua ei kiinnosta aika minun jälkeeni. Vähät välitän siitä miten täällä tullaan toimeen sen jälkeen kun kasvan horsmaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liitukaudella Kanadassa kasvoi palmuja, eikä ihmisestä ollut tietoakaan.
Miettikääpä sitä.
Öljy ja maakaasu loppuvat 20 vuoden sisään kuluttajakäytöstä, joten tällä yritetään vaan säästää öljyä sotakoneistoon.
Kanadassa kasvaa nykyäänkin palmuja:
https://dailyhive.com/vancouver/vancouver-palm-trees-planting
Itse mietin myös sitä, onko kyseinen kasvualue ollut millä leveysasteilla. Asento on ainakin toinen kun karttoja katselin, ja silmämääräisesti arvioiden ainakin nykyinen itärannikko on myös luultavasti ollut nykyistä etelämpänä.
https://www.geologypage.com/wp-content/uploads/2014/04/CretaceousPeriod…
Kyllä se on ihan faktaa että dinosaurusten aikana maapallolla vallitsi trooppinen ilmasto napoja myöten. Maapallon keskilämpötila oli silloin 12-15 C nykyistä korkeampi. Se että elämä kukoisti maapallolla tuolloin, ei kuitenkaan merkitse sitä että me voisimme elää sen aikaisessa ilmastossa. Emme pystyisi edes hengittämään sen ajan ilmaa.
Sen ajan eliöstön evoluutio oli muokannut sopeutuneeksi elämään sen ajan ilmastossa. Meidät taas se on muokannut elämään siinä ilmastossa, joka vallitsi aikana ennen teollistumista. Kaikki elämä maapallolta kuolisi alta aikayksikön, jos meille nyt tulisi kertaheitolla dinosaurusten ajan ilmasto.
Ihminen on ollut olemassa 300 000 vuotta, ja suurimman osan 4,5 miljardin historiastaan maapallo olisi ollut meille elinkelvoton. Maapallon pinta on joskus ollut pelkkää sulaa laavaa, se ei silti tarkoita sitä ettei lämpenemisestä ole mitään haittaa.
Dinosaurukset olivat sopeutuneet elämään sen ajan maapallolla, mutta ne menettivät elinympäristönsä maapallon ilmaston kylmennettyä nopeasti meteoritörmäyksen seurauksena, ja kuolivat sukupuuttoon. Ihan samalla tavalla me menetämme elinympäristömme lämmittämällä tätä planeettaa kun poltamme fossiilisia polttoaineita, ja me kuolemme sukupuuttoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin pakkasella ei huoleta, saisi lämmetä nopeamminkin. Olen valmis uhraamaan pari miljardia minulle tuntematonta ihmistä, jotta minulla olisi hieman mukavammat oltavat.
Sori, mutta ei ne ihmiset jää sinne kuumeneviin maihin kuolemaan, ne tulee tänne ilmastopakolaisina. Tämä viimeistään noin kymmenen vuoden päästä. Ei siis tarvita synnytystalkoita, ja työvoimapulakin katoaa, kun Suomen väkiluku moninkertaistuu. Jatketaan vaan lähikauppaan ajelua ja makkaran mussutusta, niin hyvä tulee.
Millä ne sieltä tulee? Kävelevät sen rapiat 6 000 kilometriä Intiasta tai Bangladeshista tänne usean valtion rajojen läpi vai miten? Vaiko ihan omilla yksityislentokoneilla tulevat?
jääkarhu kuolee ja jääkarhut kuolevat
Uskot jotain koomikkoa?
Ongelmahan on että jää hupenee niin napa-alueilla kuin vuoristoissakin.