Lonkerovarkaisiin lähteneet 13-vuotiaat tytöt pahoinpitelivät Niinan, 49 "Se oli kuin suoraan kauhuelokuvasta"
Lonkerovarkaissa olleet 13-vuotiaat tytöt pahoinpitelivät silmittömällä raivolla kaupan myyjiä Lappeenrannassa. Iskuja saanut Niina Putula, 49, on järkyttynyt väkivallasta, jonka uhriksi hän joutui työpaikallaan.
Myyjä Niina Putula sai kasvoihinsa monta iskua, kun kauppaan tulleet tytöt pahoinpitelivät häntä ja toista myyjää.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/289772e1-4c64-4c61-afc7-fb8afa401390
Kommentit (648)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pentujen nimet ja pärstät Etelä-Saimaaseen.
Miksi? Siksikö, että heidät pitäisi lynkata julkisesti?
Nämä ovat selkeitä viestejä siitä, että nuoret tarvitsevat apua eivät lynkkausta. Sama myös Koskelan tapauksessa, ne kaikki pojat olisivat tarvinneet asianmukaista ammattiapua, ei keskiaikaista rangaistusmentaliteettia.
Koskelan pojat on avun tavoittamattomissa. Psykopaattia ei voi parantaa.
On vaarallista alkaa inhimillistämään epäinhimillistä julmuutta. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että väkivalta lasketaan normaaliksi ihmisen käytökseksi. Viihdeteollisuus tarjoaa meille jo aivan riittävästi väkivaltafantasioita, joten on entistä tärkeämpää tuomita jyrkästi kaikenlainen aggressio elävässä elämässä. Alkaen läpsäytyksestä poskelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjän olisi pitänyt vetää niitä kaikkia pataan ja polkea kännykät pas2.
ja maksanut "lapsi"paroille korvauksia sen jälkeen, täälläkin olisi syytetty pahaa myyjää..sellaisille kakaroille pitäisi olla joku työleiri jossakin ilman puhelimia ja kaikkea kivaa.
Sitä työleiriä kutsutaan vankilaksi. Ja vankeuden pitäisi tosiaan alkaa jo 13 vuotiaana. On absurdia, että vasta 15 vuotiaana ollaan rikosoikeudellisessa vastuussa, vaikka jokainen tietää jo 10 vuotiaana mikä on rikos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin tuollainen kamala teini. Ryyppäsin, varastelin, tappelin jopa myin itseäni saadakseni viinaa. Vasta 18v täytettyäni otin itseäni niskasta kiinni ja aloitin opiskelut. Nykyään saanut korvaukset maksettua, käyn töissä ja on perhe. Kaduttaa kaikki mitä tuli tehtyä. n32v
Ei kannata ylpeillä
En todellakaan ole ylpeä teoistani. Enkä edes äitiäni syytä. Yritti kaiken. Isääni en ole ikinä nähnyt. Olin vain todella levoton. Onneksi ajat ovat takana jo ja nykyään voin hyvin. Tarkoitin vain että ehkä noistakin kahdesta vielä kasvaa hyviä ihmisiä. Toivottavasti. n32v
Kullia tytöt tarvitsevat. Hormonit hyrrää. Rauhoittuvat sillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin tuollainen kamala teini. Ryyppäsin, varastelin, tappelin jopa myin itseäni saadakseni viinaa. Vasta 18v täytettyäni otin itseäni niskasta kiinni ja aloitin opiskelut. Nykyään saanut korvaukset maksettua, käyn töissä ja on perhe. Kaduttaa kaikki mitä tuli tehtyä. n32v
Mikä ihme saa kakarat ryyppäämään?
Mikä ihme saa aikuiset ihmiset ryyppäämään?
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin vetänyt riehujia turpaan oikein huolella ja poistunut sitten paikalta.
Et olisi:) Jos oikeasti vetäisit riehujia turpaan niin niitä löydät kyllä kaupungilta halutessasi.
Juuri tällaisten barbaarien takia hyväosaiset perheet koulushoppailee, ei kukaan vanhempi halua nuortaan samalle luokalle tämän kaltaisten sekopäiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaupassa ei ollut vartijoita, jotka olisivat lyöneet kriminaalit maahan ja rautoihin?
Koska kyseessä on K-kauppias, joka ei halua palkata vartijoita, jotta jää enemmän rahaa itselleen. Sensijaan on saanut työntekijät uskomaan, että on heidän tehtävänsä estää näpistelijöitä.
Joo, olen ollut K-marketissa töissä ja kerran minua kävi uhkailemaan joku hullu narkomaani, mutta siitäkään huolimatta kauppias ei palkannut paikalle vartijaa vaan kehotti minua vaihtamaan työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaupassa ei ollut vartijoita, jotka olisivat lyöneet kriminaalit maahan ja rautoihin?
Koska kyseessä on K-kauppias, joka ei halua palkata vartijoita, jotta jää enemmän rahaa itselleen. Sensijaan on saanut työntekijät uskomaan, että on heidän tehtävänsä estää näpistelijöitä.
Joo, olen ollut K-marketissa töissä ja kerran minua kävi uhkailemaan joku hullu narkomaani, mutta siitäkään huolimatta kauppias ei palkannut paikalle vartijaa vaan kehotti minua vaihtamaan työpaikkaa.
Vartijat listivät vain porukalla, ylivoimalla heikompiaan ja ökyrikkaalla kauppiaalla on varaa pitää etäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Koronarajoitukset alkavat vaikuttamaan. Kiitos Krista Kiuru.
Pyhä yksinkertaisuus! Jo aikoja ennen koronaa on ollut näitä holtittomia nuoria, jotka ovat pahoinpidelleet kanssaihmisiään. Ilman sen syvempiä syitä.
Terv. Opettaja
Totta että Suomessa saa tuomion itsensä puolustamisesta. Mies viime kesänä löi yhtä narkkaria joka puukon kanssa yritti ryöstää meidät. Tosin oikeudessa vielä ollut, että tiedä mikä tuomio on. Itsekkin potkaisin nistiä vielä päähän kun makasi maassa. Niin oli kiukku päällä. Mutta mies kertoi poliiseille että oli yksin syyllinen. Narkilla vielä puukko kädessä kun lanssi ja poliisit tuli. Poliisit tosin sanoi että hyvin tehty mutta oli pakko heidän tehdä rikosilmoitus myös miehestäni.
sekaisin vapaan kasvatuksen yhteiskunta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ylpeillä
En todellakaan ole ylpeä teoistani. Enkä edes äitiäni syytä. Yritti kaiken. Isääni en ole ikinä nähnyt. Olin vain todella levoton. Onneksi ajat ovat takana jo ja nykyään voin hyvin. Tarkoitin vain että ehkä noistakin kahdesta vielä kasvaa hyviä ihmisiä. Toivottavasti. n32v
Ehkä olet se yksi sadasta. Ja hyvä että sinusta tullut normaali. Etkä syytä kuin itseäsi. Otat vastuun, maksanut tekosi. Enempää tuskin voisit tehdä. Tehtyjä et kuitenkaan enää saa tekemättömiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat selkeitä viestejä siitä, että nuoret tarvitsevat apua eivät lynkkausta. Sama myös Koskelan tapauksessa, ne kaikki pojat olisivat tarvinneet asianmukaista ammattiapua, ei keskiaikaista rangaistusmentaliteettia.
On vaarallista alkaa inhimillistämään epäinhimillistä julmuutta. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että väkivalta lasketaan normaaliksi ihmisen käytökseksi. Viihdeteollisuus tarjoaa meille jo aivan riittävästi väkivaltafantasioita, joten on entistä tärkeämpää tuomita jyrkästi kaikenlainen aggressio elävässä elämässä. Alkaen läpsäytyksestä poskelle.
Kyseessä on kaksinaismoralismi jos se jyrkästi kieltäjä katsoo televisiosta jatkuvasti väkivaltaviihdettä tai pelaa väkivaltaisia pelejä.
Tässä tyttöjen tapauksessa kyse on tasa-arvosta eli poikien väkivaltaista käytöstä on jo pitkään vähätelty"poikien nujakointina" ja nyt tytöt ovat ottaneet siitä mallia.
Kyllä olisi Securitas otteet aivan paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on kaksinaismoralismi jos se jyrkästi kieltäjä katsoo televisiosta jatkuvasti väkivaltaviihdettä tai pelaa väkivaltaisia pelejä.
Tässä tyttöjen tapauksessa kyse on tasa-arvosta eli poikien väkivaltaista käytöstä on jo pitkään vähätelty"poikien nujakointina" ja nyt tytöt ovat ottaneet siitä mallia.
Teot tässä maailmassa ratkaisevat, eivät tarinat. Muuten pitäisi siirtää Raamatut ja Koraanitkin kiellettyjen kirjojen listalle.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tällaisten barbaarien takia hyväosaiset perheet koulushoppailee, ei kukaan vanhempi halua nuortaan samalle luokalle tämän kaltaisten sekopäiden kanssa.
Ongelma lienee siinä, ettei shoppailu takaa sitä, että joku sekopää ei olisi juuri siellä, minkä kuvittelet olevan se paras vaihtoehto. Sekopäät eivät ole yksi ja sama homogeeninen ryhmä, vaan hulluus voi putkahtaa ulos kenestä tahansa. Myös niistä parempi osaisista.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy erityisesti ihmetellä, että millaisia beetoja nuo sivustakatselijat / muut asiakkaat ovat olleet, kun eivät tulleet apuun vaikka varmasti näkivät että on tosi kyseessä. Jos sattuisi omalle kohdalle, pudottaisin ostoskorin samantien ja kiskaisisin kookkaimman rettelöijän mattoon. Siinä myös pysyisi poliisin saapumiseen saakka. Varmasti madaltaisi sitä kynnystä, että kys. kaupassa toista kertaa noin kävisi. Nythän tapaus oli viesti kaikille, että tämän kaupan asiakkaat ovat p*skahousuja.
Mitenkäs "kiskaiset mattoon", jos ei ole mitään koulutusta siihen? Käy helposti niin, että tytön pää kolahtaa lattiaan ja siinäpä on sitten aivovaurio.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti olleet riivattuja, koska epäinhimilliset voimat noin nuorilla, ja silmitön raivo kirouksineen.
Todennäköisesti vetäneet vihreiden huumeita, vanhemmat vasurien vapaakasvattajia ja oikeuslaitos meidän neukkulaperua.
Koko paletti vihervassareiden ansiota varmaan.
Rikosoikeudellinen vastuu kusee ja pahasti. Kyllä jokainen tietää jo 10 vuotiaana mikä on rikos!!! Mutta silti se alkaa vasta 15 vuotiaana. Pitäisi alkaa jo 10 vuotiaana, mutta vankeuden uhka sitten 13 vuotiaana