Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lonkerovarkaisiin lähteneet 13-vuotiaat tytöt pahoinpitelivät Niinan, 49 "Se oli kuin suoraan kauhuelokuvasta"

Vierailija
07.03.2023 |

Lonkerovarkaissa olleet 13-vuotiaat tytöt pahoinpitelivät silmittömällä raivolla kaupan myyjiä Lappeenrannassa. Iskuja saanut Niina Putula, 49, on järkyttynyt väkivallasta, jonka uhriksi hän joutui työpaikallaan.
Myyjä Niina Putula sai kasvoihinsa monta iskua, kun kauppaan tulleet tytöt pahoinpitelivät häntä ja toista myyjää.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/289772e1-4c64-4c61-afc7-fb8afa401390

Kommentit (648)

Vierailija
381/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikseivät vetäneet nyrkillä takaisin kun kimppuun käytiin? Ihan sama minkä kokoisia tai ikäisiä.

Pahimmillaan päädyt nettiin videossa, jossa pahoinpitelet lapsia. Kannattaa.

Ei paljoa kiinnosta. Tasa-arvoisesti turpaan kaikille.

Mä luulen, että jos antaa kerran turpiin ilkimyksille, niin muut lapset kunnioittavat ja karttavat.

Kannattaa sitten hakata ihan kunnolla legot suusta ja nenä vinoon. Pikku läpsäyksestä kun saa korvauksia muttei jää muuta muisteltavaa, se vaan yllyttää provosoimaan lisää.

Vierailija
382/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13-vuotiaina kaupasta lonkeroa ja pahoinpitelevät samalla myyjän?! 

Minkälaisia nämä tytöt oikein ovat, millaisissa oloissa kasvaneet? Kuulostaa todella hurjalta.

Itsellä samanikäinen lapsi, joka lähinnä katsoo kotona You Tube -videoita ja rakentelee pihalla kavereiden kanssa lumilinnaa, suurelta osin vielä lapsi, vaikka teini-ikä tietysti lähenee jo.

hei ääliö 13 on jo teini. kuitenkin nussii jo amiksia ja vähän vanhempia nuoriso-ohjaajia, et vain tiedä siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhuksella on eläke, jolla voi ostaa kotisiivousta. Monilla suurten ikäluokkien eläkeläisillä on myös hyvä työeläke. Rahalla saa ostettua apua ja palveluja kotiinsa!

Ja tiedoksi, että kaikki omaiset eivät pysty eri syistä auttamaan vanhuksia. Aikuiset lapset perheineen asuvat toisella paikkakunnalla ja toisessa maakunnassa. Ja lapsilla on oma perhe, omat lapset, koti ja työ hoidettavanaan. Arjen pyörityksessä - 24/7/365 - ei ehdi, jaksa ja halua kaukana asuvien vanhusten ilmaiseksi kotiapulaiseksi!

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi sukupolvi näyttää olevan täynnä tulevaisuuden toivoja. Pitänee harkita muuttoa eläkepäiviksi jonnekin rauhallisempaan asuinympäristöön ja ottaa popparit esiin.

Onneksi palveluseteli siivous poistettiin eläkeläisiltä. Mistä meinaat rahat siihen ottaa, jos murtuu käsi ja jalka.

Siivous ei aina ole se ensisijainen asia, jos käsi tai jalka murtuu.  Eikä ole myöskään sinun murheesi, ennen kuin sitten tietysti on, kun tulet itse vanhaksi.  Koita nyt ensin elää edes jotenkin asiallisesti tämä aikuisikäsi ennen sitä.  Murehdi sitten vasta kun on sen aika.

Kukas muuten sinulle tulee siivoamaan, jos jalkasi katkee?  Saatko siihen palvelusetelin?

Luitko kodin hoitajan kirjoitusta, että eläkeläisellä oli ulostetta lakanoissa, mutta ei puhdasta lakanaa ja että osalla on kakkavaippoja asunnon lattioilla ja homeista ruokaa kaapissa.

No, muista asenne ja hymyile.

Kotihoitaja ei pese pyykkiä eikä siivoa. Jos ei omainen auta niin se on voi voi

Ei kaikki pysty esim. osa saa eläkettä 900, siitä ei mene veroa eli silloin ei saa verovähennystä siivouspalveluista. Kaikki lääkkeet ei kuulu lääkekattoon eikä myöskään osastohoito. Pari viikkoa sairaalassa maksaa 400.

Vierailija
384/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä kokoisia nykyteinit ovat, jos aikuinen nainen ottaa pataan 13 vuotiailta tytöiltä? Nephilimien geenit taitavat puskea läpi näin lopun aikoina ja jättiläiset pilaavat taas maan.

Minä olin 13-vuotiaana, vuonna 1992 170 cm ja 70 kg eli suurinpiirtein saman kokoinen kuin olen nyt 44-vuotiaana.

Niin pistä nyt sitte niin sanotusti nippuun vaikka tuon kokoinen tai pienempikin kun huumeissa vaikkapa? riehuu minkä kerkiää. Saa siinä isompikin mies pienen iltapuhteen tehdä js sitte vielä toinen mokoma.

Apua näille pitää tarjota eikä väkivaltaa.

Vierailija
385/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerät myyjät kun puuttuivat tilanteeseen vielä sen jälkeen, kun lapset eivät suostuneet näyttämään taskujaan. Vaikka en ole päivääkään ollut kaupassa töissä, tiedän ettei myyjien kuulu pidätellä asiakkaita. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Eikö tuossa vaiheessa kaupassa voi sitten olla oma uloskäynti niille, jotka ei halua maksaa?

-mitä sulla on noissa täpötäysissä ikean kasseissa? Ne oli ihan tyhjät kun tulit kauppaan, näytä ne!

-en!

-annatko henkilötietosi, niin poliisi ottaa sinuun yhteyttä, jos valvontakameroista näkyy, että laitat jotain hyllyistä niihin?

-en!

-ok, hyvää päivänjatkoa.

Juurikin näin. Miksi myyjä riskeeraisi terveytensä estämällä asiakasta poistumasta, kun kyseinen tehtävä ei hänelle kuulu? Kyseessä on kauppiaan ongelma, ei myyjän.

K-ketjuissa se kauppias itse on usein työssä siinä myymälässä myyjänä. Eli kyllä se on myyjän ongelma jos hän sattuu olemaan se kauppias.

Vierailija
386/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta näissä on ettei sivullinen voi sekaantua tuollaiseen tilanteeseen lainkaan ettei saa kylillä lastenhakkaajan mainetta. Vanhemmille turpasauna kyllä kuuluisi kasvatustyöstänsä.

Sivullinen voi mennä väliin ja suojata uhria. Olen itse aiemmin toiminut näin, koska olen fyysisesti kykenevä torjumaan helposti pienikokoiselta naiselta tulevat lyönnit.

Vierailija
387/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti olleet riivattuja, koska epäinhimilliset voimat noin nuorilla, ja silmitön raivo kirouksineen.

Amfetamiinia?

Vierailija
388/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä Lappeenrannasta! Noita apinoita pitäisi koulussa sietää. Eivätkä ole ainoita sekopäitä.

Vierailija
389/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varmaan kannattanut ottaa vanhemmat palkkatöihin. Moni tyttö haluaisi harrastaa tanssia, mutta ei ole rahaa ja pyörivät sitten kaupoissa ja muualla.

Työttömillekin kannattaisi maksaa uimahallikortti niin saisivat liikuntaa eikä elämä olisi pelkkää vauvapalstaa.

Vierailija
390/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kohta Levillä tienaamassa. Harjoitellut jo sen 30v ukon kanssa. 

Vierailija
391/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti olleet riivattuja, koska epäinhimilliset voimat noin nuorilla, ja silmitön raivo kirouksineen.

Amfetamiinia?

Lappeenrannassa liikkuu kaikenlaisia aineita.

Vierailija
392/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi varmaan kannattanut ottaa vanhemmat palkkatöihin. Moni tyttö haluaisi harrastaa tanssia, mutta ei ole rahaa ja pyörivät sitten kaupoissa ja muualla.

Työttömillekin kannattaisi maksaa uimahallikortti niin saisivat liikuntaa eikä elämä olisi pelkkää vauvapalstaa.

Täällä se kunto nousee. Minä saan tehdä enää toimistotöitä. Terveys mennyt ja vielä olisi 30 vuotta eläkeikään.

Vierailija
393/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin tuollainen kamala teini. Ryyppäsin, varastelin, tappelin jopa myin itseäni saadakseni viinaa. Vasta 18v täytettyäni otin itseäni niskasta kiinni ja aloitin opiskelut. Nykyään saanut korvaukset maksettua, käyn töissä ja on perhe. Kaduttaa kaikki mitä tuli tehtyä. n32v

Mikä ihme saa kakarat ryyppäämään?

Vierailija
394/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toinen tytöistä raapi Putulan työverin." Ok.

Tämä on nyt taas tätä myyjien ţýhmýyţtä. Ei kukaan fiksu ihminen ala tappelemaan tavaroiden takia :"D Varkaiden annetaan mennä ja soitetaan poliisit, jotka hoitavat loput. Vammaţ? Ei ole. Menetys? Joo, sitä varten kaupalla on vakuutus. Huoh. Nämä alkaisivat varmaan vastustelemaan rýöśțäjääķın ja yrittäisivät puolustella rahoja samalla kun toinen osoittaa aşeełła. Ei heřu sympatiaa iđıooțțeja kohtaan ja valitettavasti tämä vain lisää mielikuvaa, että kaupan työntekijät eivät ole sieltä fiksuimmasta päästä muutenkaan.

Vierailija
395/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kun myyjä vetää pesismailan tiskin alta ja hakkaa ne sairaalakuntoon niin saa kovat syytteet. Amerikassa ei mitään koska siellä saa puolustaa omaisuuttaan. Suomessa rikollisia hyysätään.

Luulet, että myyjä omistaa kaupan tavarat 😂😂😂😂?

Vierailija
396/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentujen nimet ja pärstät Etelä-Saimaaseen.

Vierailija
397/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit on nykyään pelottavia. Minä meinasin saada kahden tytön ja yhden pojan noin 14 vuotiaita porukalta sakinhivutuksen kun istuin puistossa heidän penkillään, ohi ajanut poliisiauto pelasti.

Vierailija
398/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriso voi pahoin, on syytä miettiä tarkkaan miksi.

Vierailija
399/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätävarjelu on käytännössä kriminalisoitu, koska kaikki pitää jättää viranomaisten huoleksi...

Huoh. En missään helvetissä hyväksy "kasvatus" väkivaltaa, koska väkivalta ei ikinä ole kasvattamista vaan yksiselitteisesti AINA rikos joka "kasvatuksena" kohdistuu puolustuskyvyttömään joka joutuu elämään riippuvuus suhteessa kiduttajaansa.

Ja se on ihan tutkittu fakta, että kaikista vaarallisimmat rikolliset ovat niitä joilla on poikkeuksetta lähtökohtaisesti epäterveellinen kasvuympäristö. Joten kysymys kuuluu millainen kasvuympäristö näillä teinirikollisilla mahtoi olla?

Hyvä ja rakastava jolloin vika on yksinomaan pentujen pään sisällä vai sadistinen maanpäällinen helvetti jonka oireiluna kersat yrittivät helpottaa omaa pahaa oloaan syyllistyen rikokseen?

NO oli syy mikä tahansa, olen vahvasti sitä mieltä, että Suomen oikeusjärjestelmä kusee pahasti, koska hätävarjelu on käytännössä rikos (absurdia) ja sen takia rikosoikeudellisen vastuun pitäisi mennä näin.

Ensimmäinen aste: rikosoikeudellinen vastuu alkaa 10-vuotiaana. Ei vankeutta, mutta joutuu maksamaan sakkoja ja erillisen korvauksen.

Toinen aste: Alkaa 13 vuotiaana. Sakot ja rahallinen korvaus sama kuin ensimmäisessä. Vankeuden uhka, jos teet henkilörikoksen.

Kolmas aste: Alkaa 15 vuotiaana. Sama kuin toinen aste, mutta tuomiot puolet suurempia.

Neljäs aste. Alkaa 18 vuotiaana. Täys vastuu.

Jos täytit nuorisovankilassa 18 vuotta, keskeneräistä tuomiota ollessa jäljellä max kuukausi, saat jatkaa sen nuorison kanssa loppuun. Pidemmät keskeneräiset vankeudet jatketaan aikuisten vankilassa. Täysvastuussa tuomiot on 2kertaa suuremmat kuin toisen asteen rikosoikeudellisessa vastuussa

Kuten huomaatte. Olen jakanut rikosoikeudellisen vastuun 4 osaan joista vankeuden uhka on kolmessa. Jos joutuu vankilaan, tuomion kesto menee esimerkiksi näin.

2 aste. 2kk, 4kk, 7kk, 11kk, 14kk

4 aste. 4kk, 8kk, 14kk, 22kk, 28kk

3 aste. Toisen ja neljännen keskiarvo

Vierailija
400/648 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyttömän uhrin nimi ja valokuvat julkaistiin sanomalehdessä. Miksi rikollisten nimiä ja valokuvia ei julkaista???

Äideillä ja isillä on kurinpalautuksen aika! Kaupoissa ja tavarataloissa liikkuu näpistelijöitä ja ammattivarkaita. Ja valitettavasti osa heistä on alaikäisiä. Kotikasvatus on pielessä, jos oma lapsi näpistelee, varastaa ja käyttäytyy väkivaltaisesti!

Kannattaisiko palkata muitakin töihin kuin ammatinvaihtajia? Itse en uskaltaisi nukkua omakotitalossa. Tukia leikataan ja pian ryöstetään varmaan niitäkin.

Kamala ajatus nukkua yksin omakotitalossa ja ryöstäjät tulevat yöllä. Hyi

Noin kävi tuttavalle. Heräsi ja yllätti kaksi rosvoa. Sai ne tungettua käytävään ja lukittua oven. Rosvot rikkoivat oven ja olivat tulossa puutarhasaksien kanssa isännän kimppuun, mutta isäntä oli jo saanut kaapista haulikon käteensä ja tömäytti varoituslaukauksen seinään oven viereen. Rosvot pakenivat ja isäntä erehtyi soittamaan Hämeenlinnan poliisille. Poliisi tuli ja vei isännän aseet - siinä kaikki! Oli kuulemma hankala saada unta tuon jälkeen...

Rosvoja ei koskaan saatu kiinni...

Aika moni olisi ampunut 'venäläisen varoituslaukauksen' keskelle sitä hahmoa ovella - ja toisen piipullisen keskelle sitä seuraavaa hahmoa!

Kuvaa hyvin poliisin toimintaa nykyään, en ole kuullut, että niistä olisi koskaan ollut hyötyä kenellekään tutulleni kellari- ja automurtojen ja vahingontekojen suhteen.

Varmasti oli kiva tuon jälkeen seuraavana iltana kuunnella rapinoita pihalta ja yrittää nukkua!