Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei myönnä, että alkoholi on ongelma

Vierailija
07.03.2023 |

Perustelee sillä, että kykenee töihin jne. Juo n 3-6 tölkkiä joka ilta. Olen ollut idiootti, kun olen sietänyt tätä liian pitkään. Eli 4 vuotta. Ei ole ollut yhtään selvää viikonloppua. Asutaan erillään ja hän juo, koska on tylsää eikä ole tekemistä. Puhumme nyt 50-vuotiaasta "miehestä*. Ilmeisesti joku lapsuudessani koettu trauma roikottaa mua tässä suhteessa.

Mutta en aio kauaa enää katsoa touhua, sillä muutosta ei ole näkyvissä ja jos olisi, tuhlaisin loppuelämäni siihen että olisin toipuvan alkoholistin kanssa tai pahimillaan alkoholistin. Hän pelkää, että jätän hänet mutta silti, ei suostu tekemään muutosta parempaan.

Löysin sivuston hyvakysymys.fi ja siellä olikin jo apuja aiheeseen, mutta täältä varmaan löytyy kokemusta ihan irl?

Mikä oli viimeinen tikkki ja miten elämä on muuttunut, kun jos olet päättänyt suhteen?

Olen itse 48v,taloudellusesyi pärjään yksi. Suurin murhe kai mullakin yksinjääminen, mutta sekin parempi vaihtoehto 😊

Kommentit (563)

Vierailija
201/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin vaan lausetta "tuhlaisin elämäni toipuvan alkoholistin kanssa". Miksi se olisi tuhlaamista toipuvan kanssa? Ehkä et rakasta häntä siltikään, vaikkei hän joisi... Joku joka rakastaa puolisoaan ilmaisisi asian tyyöiin "eläisin täyttä elämää raittiin kumppanin kanssa". Kannattaa kyllä varmasti erota. Toinen aina tuhnussa, eihän se ole elämää... Jos teidän välillä ei vaan ole tarpeeksisitä jotakin? Ehkä hän siksi juokin, että jättäisit. Hän ei näe mahdollisuutta, että itse jättäisi sinut, vaikka todellisuudessa jättää kokoajan paetessaan huuruihinsa.

Vierailija
202/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, 4 vuotta joka päivä jo juonut ap:n kannsa eläessään. Paljonko juonut ennen suhdetta ja paljonko juo sen jölkeen?!

Niinpä, laulun sanoin:

piiri pieni pyörii, pullot siinä hyörii, sormet hamuu viinaa, ap:n kengän kannat soronoo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jäänyt miettimään ap:n miehen juomista vaan sitä, mitä ap saa tuosta suhteesta. He eivät asu yhdessä (onneksi) eli ap pärjää kyllä taloudellisesti omillaan. Tunnepuolella ap tietää olevansa ikuinen kakkonen, koska alkoholi on miehelle ykkönen. Seksikään ei ole hyvää ja ymmärsin, ettei ap saa siitäkään mitään.

Eli mitä jää jäljelle? Onko ap:lla jeesuskompleksi, jolla haluaa rakastaa miehen ehjäksi? Onko ap mahdollistaja, joka sielunsa syvyyksissä nauttii, kun mies haluaa muuttaa hänen kanssaan yhteen? Tunteeko ap miestä kohtaan ylemmyydentuntoa? Miksi ap ei etsi suhdetta, jossa hän olisi miehelle se kaikkein rakkain?

Ap vastaa, että hyviä kysymyksiä mutta en osaa vastata. Hyvää pohdintaa itselle

Vierailija
204/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies pitää vain yllä suoliston toimintaa juomalla olutta

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f06f7db6-4945-4526-9e3b-7057fa27658b

Ja hankkii suolistosyövön, hitaasti mutta varmasti.

Vierailija
205/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000009426134.html

Hyvä artikkeli asiasta. 3-6 annosta joka päivä on jo alkoholistin paikkeilla. Ei se pari kaljaa haittaa iltaruualla, mutta jos joka viikonloppu on humalassa ja ei ole selvää päivää näkynytkään niin huhhuh... Suosittelen kuuntelemaan omatuntoa tuossa tilanteessa. Tai anna ultimatum. 2 päivää viikossa kaljaa max tai lähet lätkimään

Vierailija
206/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuule Keski-Euroopan viinimaissa et löytäisi miestä joka juo vähemmän .

Okei, eli tämä on nyt ilmeisesti sitten ihan itseni kehittämä ongelma ja ongelmaa ei todellisuudessa olekaan? Ap

Ja mielestänne on normaalia, että hän juo neljön vuoden ajan joka päivä vähintään kolme tölkkiä. Eikä niin, että joisi esim parin kuukauden välein tai harvemmin? Ap

Kolme tölkkiä päivässä on turha harrastus mutta kuitenkin määrä on pieni, eikä se vielä ole välttämättä alkoholismia. Outoa toki jos ei voi päivääkään olla ilman, se viittaa kyllä ongelmaan. Vaikka määrä onkin pieni isolle miehelle.

Tsemppiä ap!

_Vähintään_ kolme tölkkiä olutta joka päivä ei ole pieni määrä. Lisäksi alkoholisti juo todennäköisesti enemmän kuin myöntää.

Vierailija
207/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on toki pelkkä tyypillinen sukupuolten välistä eripuraa masinoiva provo, mutta tyypillisesti jos joku oikeasti harkitsee eroa noin mitättömän juomisen takia, niin taustalla ovat taatusti ihan muut syyt eli kyseessä on vain tekosyy ja oikeutuksen hakeminen. Naisethan tarvitsevat eroon aina syyllisen, ja se ei koskaan voi olla nainen itse.

Vierailija
208/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole säälittävämpää kuin pulloon tarrautuva juoppo, jonka elämästä kaikki muu saa vaikka kadota kunhan pullo on ja pysyy.

Miettikää nyt, juopot.

Vierailija
209/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuule Keski-Euroopan viinimaissa et löytäisi miestä joka juo vähemmän .

Aivan, ja siellä kuollaankin mm. maksa -ja haimasairauksiin maailmassa eniten. Tilastotietoa löytyy mm. WHO:n sivustoilta.

Valehtelija

https://www.worldlifeexpectancy.com/cause-of-death/liver-disease/by-cou…

https://apps.who.int/gho/data/view.main.53420

Euroopan luvut on verrattain matalia. Sitä paitsi yleisin rasvamaksa on jo pitkään ollut suomessakin ei-alkoholiperäinen

Taidatpa itse olla VALEHTELIJA:

Punaisena hehkuu EUROOPPA JA SUOMI🤣

https://www.worldlifeexpectancy.com/cause-of-death/alcohol/by-country/

Todellakin viina vie hautaan , mutta mitäpä se addiktia kinnostaa. Sen elämän SUURIN RAKJAUS on viinansuttuinen utuharso, kuin Narnia, jossa saa leijua iiman huolen häivää. Muut ihmiset siiten ympärillään onki huolissaan JA SYYSTÄKIN.

Vierailija
210/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on epäoleellista jankata mikä päiväannos on normaalia ja mikä ei. Mies voi jatkaa tissutteluaan ja ap hakee sellaisen miehen, joka ei tissuttele. Problem solved.

Ei kai ap mitään kysyis jos noin itsevarma itsestänsä olis.

Mutta aivan umpipaskoja neuvoja täältäkin tulee, ei käy kateeks kukaan joka joutuu täältä hakemaan oikeasti neuvoja elämänsä tilanteisiin.

Kukaan ei oo edes ehdottanut ottaa sitä juomista mitenkään rakentavasti puheeksi. Kiristys ja uhkailu harvemmin toimii jos tarkoitus on oikeasti muuttaa jotain. 

Tässä on se ongelma, että alkoholisti muuttuu vain, jos hän itse kokee muutokselle tarpeen. AP:n mies kieltää alkoholin olevan ongelma, joten hänellä ei ole muutostarvetta. Ei siinä "rakentavassa keskustelussa" alkoholistin kanssa riko kuin itsensä. Ainoa, jonka tekemisiin AP:llä on tässä tilanteessa valtaa, on hän itse.

No en tiedä, ainakin monilla täällä on aivan turhan syyllistävä sävy joka todennäköisesti sais vaan ihmisen puolustuskannalle. Ei kukaan tykkää siitä, että omia tapoja tullaan arvostelemaan, johan sen näkee kuinka puolustuskannalle nämä syyttelijät menevät itse samantien, kun heitä huomauttaa heidän omista elämäntavoistaan.

Omasta mielestä AP:n miehen ei edes tarvitsis "myöntää asian olevan ongelma", siinä on todella ikäviä kaikuja mistä lie hihhuleiden pariin AA-kerhoihin ja hoitoihin hakeutumisesta, mutta alkoholin käyttöä vois silti kokeilla vähentää tai lopettaa hetkeksi vaikka sitten niistä terveyssyistä, tai mistä kukin sen sisäisen motivaationsa löytää. Erolla uhkaileminen myöskään tuskin toimii, vaikka toki AP:lla on oikeus erota ihan millon itseä huvittaa eikä se ole kenenkään meidän asia.

No mut siis AP:n mies ei koe tarvetta vähentää, sisäistä motivaatiota ei ole. Eiköhän Suomessa ihan kaikki tiedä alkoholin liikakäytön vaarat ja haitat, ei niitä tarvi lähteä aikuiselle ihmiselle kenenkään rakentavasti paasaamaan. Eikä se sisäinen motivaatio synny asian torjuneelle alkoholistille sillä, että joku rakentavasti hänen kanssaan asiasta keskustelee.

Pohjalle putoaminen auttaa joitakin. Jotain sellaista kuin työpaikan menettäminen tai työnantajan atamat ukaasit. Perheen  menettäminen on toinen vakava paikka.

Vierailija
211/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännästi kaikilla puolustelijoilla tuo olutmäärä pyöristyy alaspäin sinne kolmeen. Mitäpä, jos alettaisiin kun puhua kuudesta kaljasta joka ilta?

On ihan totta, että tasan 3 kaljaa (siis 0,33 l annosta keskaria) illassa vie vasta viikoitaisen riskikäytön alarajan tienoolle. Sen sijaan se 6 kaljaa onkin sit jo päivittäisen käytön riskiraja. Ja jos ne kaljat onkin vaikka puolilitraisia, niin se kolmekin kaljaa on itse asiassa 5 annosta.

Mutta se on kyllä ihan totta, että jokainen päättää puolestaan, eikä kukaan voi lopettaa toisen haitallista juomista. Jokainen päättää sit puolestaan, millaisten ihmisten seurassa haluaa viettää iltaa.

Nyt kannattaa muistaa, että noi riskirajat ovat täysin hatusta heitettyjä. Ei ole olemassa mitään tutkimusta joka sanoisi mikä on hyvän ja haitallisen alkoholinkäytön raja.

Ihmisen elimistö ei tarvitse alkoholia. Se, että kikkailee noiden riskirajojen kanssa kertoo lähinnä siitä, että käytöstä on tulossa ongelma.

Ihmisen elimistö ei tarvitse monia muitakaan asioita joita sinne tungetaan, kuten sokeria, limsoja, jne

Koittakaa jo tajuta että tää on aivan umpipaska argumentti

Joka päivä alkoholia juova ei kyllä elä muutenkaan terveellisesti. Hyvin moni tupakoi, juo liikaa kahvia, syö rasvaisia ja suolaisia ruokia, ei liiku eikä nuku tarpeeksi. Nauran ääneen, jos joku tuollainen piipittää, että mutku mä en syö sokeria enkä juo limsoja.

Vierailija
212/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on toki pelkkä tyypillinen sukupuolten välistä eripuraa masinoiva provo, mutta tyypillisesti jos joku oikeasti harkitsee eroa noin mitättömän juomisen takia, niin taustalla ovat taatusti ihan muut syyt eli kyseessä on vain tekosyy ja oikeutuksen hakeminen. Naisethan tarvitsevat eroon aina syyllisen, ja se ei koskaan voi olla nainen itse.

Mitätön juominen?! Etkö ymmärrä lukemaasi? 4 vuotta, joka ikinen päivä, ei ole mitätöntä.

Taidat itse provoilla🤣

Vierailija
213/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä etsi minkäänlaista miestä. Koska ette asu yhdessä, on helppo erota. Lakkaat vain olemasta yhteydessä. Olen tehnyt samalla tavalla, ja vaikka totutuista tavoista, kuten viikonloppusuhteesta, on vaikea luopua, saat kuitenkin enemmän. Pari kaljaa on maailman epämääräisin ja valheellisin mittayksikkö. Mies valitsee mieluummin tumuttelun kuin TEIDÄT. Paitsi jos vedät hänen kanssaan yhdessä, ja se vasta säälittävää olisikin.

Ja sitten kun jätät hänet, jätät hänet. Et kuuntele lupauksia, takaisinvonkausta etkä uhkailua.

Niin kauan kuin alistut päivittäiseen tissutteluun, mahdollistat hänen alkoholisminsa, mutta se on hänen alkoholisminsa, eikä se saa olla sinun ongelmasi. Yksikään kalsarikännääjä ei ole rakastamisen arvoinen.

Vierailija
214/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitätön juominen?! Etkö ymmärrä lukemaasi? 4 vuotta, joka ikinen päivä, ei ole mitätöntä.

Taidat itse provoilla🤣

Yksikaksi kaljaa päivässä ei ole juomista.

Vierailija
215/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se sua tyydyttää niin käännetään niin päin, että nainen jättää miehen, jonka kanssa nainen on kyvytön olemaan onnellinen tai tuntemaan itseään rakastetuksi. Nainen ei ole riittävän ankeuttaja.

Vierailija
216/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on epäoleellista jankata mikä päiväannos on normaalia ja mikä ei. Mies voi jatkaa tissutteluaan ja ap hakee sellaisen miehen, joka ei tissuttele. Problem solved.

Ei kai ap mitään kysyis jos noin itsevarma itsestänsä olis.

Mutta aivan umpipaskoja neuvoja täältäkin tulee, ei käy kateeks kukaan joka joutuu täältä hakemaan oikeasti neuvoja elämänsä tilanteisiin.

Kukaan ei oo edes ehdottanut ottaa sitä juomista mitenkään rakentavasti puheeksi. Kiristys ja uhkailu harvemmin toimii jos tarkoitus on oikeasti muuttaa jotain. 

Tässä on se ongelma, että alkoholisti muuttuu vain, jos hän itse kokee muutokselle tarpeen. AP:n mies kieltää alkoholin olevan ongelma, joten hänellä ei ole muutostarvetta. Ei siinä "rakentavassa keskustelussa" alkoholistin kanssa riko kuin itsensä. Ainoa, jonka tekemisiin AP:llä on tässä tilanteessa valtaa, on hän itse.

No en tiedä, ainakin monilla täällä on aivan turhan syyllistävä sävy joka todennäköisesti sais vaan ihmisen puolustuskannalle. Ei kukaan tykkää siitä, että omia tapoja tullaan arvostelemaan, johan sen näkee kuinka puolustuskannalle nämä syyttelijät menevät itse samantien, kun heitä huomauttaa heidän omista elämäntavoistaan.

Omasta mielestä AP:n miehen ei edes tarvitsis "myöntää asian olevan ongelma", siinä on todella ikäviä kaikuja mistä lie hihhuleiden pariin AA-kerhoihin ja hoitoihin hakeutumisesta, mutta alkoholin käyttöä vois silti kokeilla vähentää tai lopettaa hetkeksi vaikka sitten niistä terveyssyistä, tai mistä kukin sen sisäisen motivaationsa löytää. Erolla uhkaileminen myöskään tuskin toimii, vaikka toki AP:lla on oikeus erota ihan millon itseä huvittaa eikä se ole kenenkään meidän asia.

No mut siis AP:n mies ei koe tarvetta vähentää, sisäistä motivaatiota ei ole. Eiköhän Suomessa ihan kaikki tiedä alkoholin liikakäytön vaarat ja haitat, ei niitä tarvi lähteä aikuiselle ihmiselle kenenkään rakentavasti paasaamaan. Eikä se sisäinen motivaatio synny asian torjuneelle alkoholistille sillä, että joku rakentavasti hänen kanssaan asiasta keskustelee.

Tuollaiset jutut saattais muutenkin toimia paremmin jos kyseessä olis yhteinen projekti. Yhteistä projektia voi toki olla vähän hankala rakentaa keskiverto (sinkun) palstamamman asenteella josta ylhäältä käsin sanellaan ehdot eikä omassa käytöksessä nähdä mitään vikaa.

Jos suhde on muuten toimiva niin joku terveysprojektihan vois olla ihan kivakin tapa viettää aikaa yhdessä eikä siitä alkoholista tartteis muutenkaan tehdä yhtä suurta numeroa mitä nää palstahihhulit täällä.

Vierailija
217/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin vaan lausetta "tuhlaisin elämäni toipuvan alkoholistin kanssa". Miksi se olisi tuhlaamista toipuvan kanssa? Ehkä et rakasta häntä siltikään, vaikkei hän joisi... Joku joka rakastaa puolisoaan ilmaisisi asian tyyöiin "eläisin täyttä elämää raittiin kumppanin kanssa". Kannattaa kyllä varmasti erota. Toinen aina tuhnussa, eihän se ole elämää... Jos teidän välillä ei vaan ole tarpeeksisitä jotakin? Ehkä hän siksi juokin, että jättäisit. Hän ei näe mahdollisuutta, että itse jättäisi sinut, vaikka todellisuudessa jättää kokoajan paetessaan huuruihinsa.

Mä oon jo kerran aikaisemminkin tässä ketjussa kertonut, että olen toistaiseksi raittiin alkoholistin puoliso. Nyt haluan kommentoida tätä elämää raitistuminen jälkeen. Se tilanne, missä puolison alkoholismi mulle paljastui, oli ihan järkyttävä, ja se viikko sen jälkeen, kun puoliso oli itse päättänyt raitistua, oli ihan hirveä (teidän täytyy nyt vain uskoa, puolisonkin yksityisyydensuojan takia en kerro tarkemmin). Mutta sen jälkeen oli ihan mahtavaa, kun sain sen entisen puolison takaisin, ja alkoholismin kannalta en ole tämän kolmen-neljän vuoden aikana hekeäkään katunut, että annoin anteeksi tuon tavan, millä puoliso veti minut kölin alta, ja jäin parisuhteeseen.

Niin kuin oon sanonut tässäkin ketjussa monta kertaa, niin juomattomuus on kiinni vain mun puolisosta. Se, olenko parisuhteessa vai en, on kiinni minusta. Minkään on-off-raittiin alkoholistin kanssa en olisi parisuhteessa, koska en voisi luottaa, ja olisi varmasti erittäin raskasta ja tuhoisaa itselle roikkua parisuhteessa siinä toivossa, että joku kerta raitistuminen on lopullista. Ja toisaalta sellainen jatkuva jalka kytkimellä oleminen ei ole reilua sille parisuhteen alkoholistiosapuolellekaan, eli joko pitäisi sitoutua siihen on-off-raittiiseen tai nostaa sitä kytkintä reilusti. Sellaisessa tilanteessa varmasti tuntuisi siltä, että elämä menee hukkaan toipuvan alkoholistin kanssa.

Vierailija
218/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas taas dramaattista. Epäterveellinen tapahan tuo on muttei oleellisesti eroa vaikka siitä että joku mussuttaa karkkia tai sipsiä joka ilta.

Ottaen huomioon mitä alkoholi tekee hermostolle, verisuonille ja sydämelle niin ei joka päivä ole hyvä ottaa alkoholia. 

Mikään ei varmaan auta jos ei itse näe ongelmaa. Exällä tuli jatkuvan tissuttelun takia eteisvärinä ja oli juomatta juuri sen aikaa kun meni verenohennuslääkitys ja pääsi rytmin kääntöön. Tissuttelu alkoi heti kun lääkäri antoi luvan lopettaa verenohennuslääkkeet... 

Ja onhan toi juominen kallista nykyään, perus keskiolut on 2-3 euroa ja jos niitäkin menee se 6 tölkkiä joka päivä se tekee 60-90 euroa kuukaudessa. Sillä rahalla maksaisi jo kivan harrastuksen itselleen.

Eihän tuo terveellistä tosiaan ole ja pien tauko tekee kenelle tahansa hyvää. Samoin kuin lihavalle ihmiselle tekee hyvää ylensä pieni painonpudotus ja elintapojen korjaus.

Tässä puhutaan nyt alkoholismista, joka on todella vakava SAIRAUS. Se ei ole potentiaalisesti johtamassa sairauteen vaan on jo sitä. Lisäksi känninen siirtyy eri todellisuuteen. Siksihän hän juo eikä syö.

Lihavuus ja ruoka-addiktio voidaan myös nähdä sinänsä jo sairautena. Sitä paitsi säännöllinen alkoholinkäyttö ei välttämättä tarkoita alkoholismia, joka merkitsee ylensä ennemmin pakonomaista tarvetta juoda.

Jos henkilö hermostuu, kun hänelle sanotaan, että hän juo liikaa, se on hälytysmerkki. Jos henkilö salailee juomista, se on hälytysmerkki. Jos juominen on tärkeämpää kuin mikään muu (oman lapsen koulunkäynnin tukeminen, vierailu vakavasti sairaan lähiomaisen luona, sovittu tapaaminen tai  ystävävierailu), niin se on hälytysmerkki.

Ap täällä. En ihan kaikkia viestejä ole lukenut. Mutta, kun otan tämän asian puheeksi niin hön on aina, että joo joo joo. Esim viime viikonloppuna hänen tytär oli lähtenyt äitilleen yöksi, koska isä omi ollut baarissa ja tullut sieltä humalassa. Tytär oli romahtanu lattialle itkemäön ja mues ihmettelee miksi hän lähti. Kun sanoin, että eikö olisi aika ottaa vastuu tyttärestä ja olla juomatta kun hän on luonasi, vastaus oli "älä nyt viitti, olin vaan väsynyt töiden jälkeen" jne. Eilen hän sanoi, että menee aamuvuoron jälkeen heti nukkumaan. Menin yllärikäynnille, koska aavistin että huijaa. Siellähän se sohvalla oli kaljottelemassa (10 tölkkiä yhteensä). Että sellasta. Ja monesti jos on suunniteltu, että tehdään jotain niin saattaakin vaan olla päättänyt, että hän nyt kaljottelee. Siinäpä meni sit sekin päivä.

Tallinnassa kun omtiin kaksin, uhan mahiton reissu. Kaksin käsin kittas laivalla omutta ja kaatuili minkä ehti. Yhteinen joulu hänen ja mun lasten kanssa meni siihen, että joi ittensä aika humalaan.

Siinä nyt jotain raapasupintaa. Lähden töihin, mutta seuraan ketjua. Ap

Vierailija
219/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat itse provoilla🤣

Yksikaksi kaljaa päivässä ei ole juomista.

Turha näille hihhuleille on järkeä yrittää puhua. Nää on näitä "tyytyväisiä sinkkuja", joiden eks-mies ehkä joi joskus 20v sitten ja purkavat sitä tänne palstalle loppuikänsä.

Vierailija
220/563 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ota aikalisä ja mieti erossa mitä sinä tuosta juoposta saat? Niinhön löhtisit jos joku sinua hakkaisi jatkuvasti, eikö? Mutta nyt annat juopon hakata sinua henkisesti aivan huolella, miksi?