Olenko ainoa, jonka mielestä kerrostalossa pitäisi välttää tarpeetonta meteliä myös päivällä?
Eikä tömistellä ja paiskoa holtittomasti vaikka se periaatteessa sallittua onkin.
Kommentit (104)
Tarpeeton on tarpeetonta, mutta jos jotain tavallista ja tarpeellista tekee kotonaan, niin ääntä syntyy. Ihan normaalia. Ratkaisu: okt.
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeton on tarpeetonta, mutta jos jotain tavallista ja tarpeellista tekee kotonaan, niin ääntä syntyy. Ihan normaalia. Ratkaisu: okt.
Ostatko minulle omakotikalon?
Tai sitten hiljaisille valittajille pitäisi olla omia hiljaisia taloja, joihin he voisivat muuttaa ja muut voisivat elää normaalisti. Kaikki olisivat tyytyväisiä, kun ei tarvitsisi jatkuvasti häiriintyä muista tai pelätä että oma eläminen häiritsee toisia. Ap kannattaa muuttaa esim. vanhusten suosimiin taloihin koska he eivät yleensä jaksa metelöidä.
Naapurini varmaan vihaavat minua, koska tykkään usein nauraa kovaan ääneen ja aika hyvin kuuluu myös naapurien äänet minun kämpään. Kyllä omassa kodissa saa olla elämän ääniä ainakin 7-22.
Hiljaisuuden ystäville, introverteille ja ekstroverteille pitäisi olla omat talon yhtiöt.
Eipä minua ole haitannut naapureiden metelöinnit yöllä eikä päivällä. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu.
periaatteessa joo, toki vaikea lähteä arvioimaan mikä on tahallista ja mikä tahatonta. Itse pyrin olemaan ihmisiksi ympäri vuorokauden, en paisko kamoja enkä huudata telkkua täysillä. Välillä multakin tavaroita tippuu käsistä ja koira metelöi heittelemällä lelujaan juuri laminaattilattialla vaikka mattoja olisi kuinka tarjolla. Riippuu myös talon äänieristyksestä, mulle esimerkiksi kuuluu kun naapuri lämmittää mikrossa ruokaa, siis se mikron hurina..siinä kyllä miettinyt että paljonko mun ääneen noitumiset sinne kuuluu eli joissakin taloissa seinät on kuin pahvia.
Kummasti taas tätä väkeä tulee kertomaan näistä normaaleista elämisen äänistä ja kehoittavat muuttamaan omakotitaloon? Minusta se on just toisin päin ja ne jotka ei yhtään viitsi ajatella millaista ääntä aiheuttavat voisivat muuttaa omakotitaloon. Taloyhtiössä kuuluisi vähän kuin hyviin tapoihin vähän huomioida naapureitakin eikä elää vailla huolta huomisesta kuin ketään muita ei seinien takana asuisi (kuin siellä OMAKOTITALOSSA).
Vierailija kirjoitti:
Kummasti taas tätä väkeä tulee kertomaan näistä normaaleista elämisen äänistä ja kehoittavat muuttamaan omakotitaloon? Minusta se on just toisin päin ja ne jotka ei yhtään viitsi ajatella millaista ääntä aiheuttavat voisivat muuttaa omakotitaloon. Taloyhtiössä kuuluisi vähän kuin hyviin tapoihin vähän huomioida naapureitakin eikä elää vailla huolta huomisesta kuin ketään muita ei seinien takana asuisi (kuin siellä OMAKOTITALOSSA).
Jos et kestä normaaleja elämisen ääniä niin kannattaa muutaa omakotitaloon.
Miksi joillain pitää nukkua päivällä ja valvoa öisin. Muuta rytmisi niin ettet tarvitse hiljaisuutta päiväse aikaan ja ala nukkua yöllä niin kun normaalitkin ihmiset. Hiljaisuus aika on 22-07 välillä.
Muuten tulpat korviin eikä päivisin elävien tarvitse elää hiiren hiljaa kenenkään takia.
Ilmeisesti se on täysin normaalia elämää paiskoa joka hemmetin ovi ja luukku voimalla kiinni niin että seinät tärisee eikä niitä voi mitenkään sulkea sivistyneemmin. Ei vaan kykene, ei pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostatko minulle omakotikalon?
Säästä, niinhän yleensä okt-asujat ovat alkuun tehneet saadakseen alkupääoman.
Vierailija kirjoitti:
Eikait kukaan sitä tahallaan tee?
Ei luultavasti, jos on vain se oma napa.
Olen asunut kahdessa kerrostalossa ja molemmissa on onneksi ollut pääasiassa omistusasujia eikä lainkaan esim. kaupungin kämppiä, joten häiriökäyttäytyminen loistaa poissaolollaan.
Minuakin häiritsee päivä- ja ilta-aikaan lähes taukoamatta kuuluvat äänet jotka tulevat naapurirapun asunnosta. Kolistelua, kopistelua, takomista, kuin huonekalujen raahaamista muistuttava ääni lukemattomia kertoja päivässä. Epäilen asunnossa pidettävän jonkinlaista verstasta tai työpajaa, tai sitten siellä on kameli kotieläimenä. En uskalla pienenä naisena mennä ovelle valittamaan joten olen ajatellut nimetöntä kirjettä.
Näitä vakio kiusaajakommentteja "muuta omakotitaloon" joita ei voisi v-ttuakaan kiinnostaa naapurit. Minun koti ja minun säännöt ja paiskon vaikka keilapalloja lattiaan?
täytyy olla asiat todella huonosti jos joutuu asumaan kerrostalossa..
En myöskään itse tätä ymmärrä, miksi asiat pitää tehdä päivällä meluamalla kun ne voi tehdä myös meluamatta.