Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko matkustanut joskus lentokoneessa flunssaisena? Kun on ollut pakko mennä toiseen maahan?

Vierailija
06.03.2023 |

Miten On?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Sairastuin Afrikan reissulla ja tulin kotiin sairastamaan. 

Vierailija
2/20 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siitä jäi korvien soiminen. Ei olisi kannattanut. Työmatka oli kyseessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman kerran. Ei ole mukavaa.

Vierailija
4/20 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. En peru matkaa pienen nuhan takia.

Vierailija
5/20 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskee korviin ihan kunnolla. Tulee siinä aikuisellekin itku silmään.

Vierailija
6/20 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimatka Skotlannista oli yhtä tuskaa nuhaisena. Pää meinasi räjähtää kahden nousun ja laskun aikana. Tämä tapahtui paljon ennen koronaa.

Vierailija
7/20 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aero-otiitin. Ei olisi kannattanut lentää.

Vierailija
8/20 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, lento Rodokselle oli kyllä tuskainen, helpotusta sain vasta illalla, kun mainitsin baarimikolle lenssusta, hän teki minulle rommitotin sitruunalla ja hunajalla, enkä muista että flunssa sanottavammin olisi lomareissua varjostanut ensimmäistä päivää lukuunottamatta.

Vierailija
9/20 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Monta kertaa. Myös ripulitaudissa. Paketti Imovanea kurkusta alas ja pakaroiden puristamista yhteen yli 12 tunnin lennolla on kohtalaisen opettavaista.

Vierailija
10/20 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus ollut flunssassa, mutta nenäsuihke auttoi. Koko reissun olin 38 asteen kuumeessa, mutta nuoren ihmisen menojalkaa se ei hidastanut. Se oli paljon ennen tätä koronahommaa. Nyt yrittäisin siirtää lentoa tai laittaisin kunnollisen maskin.

Vierailija
11/20 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mutta korvat tosiaan kovilla eikä muutenkaan miellyttävää. Kannattaa ottaa ennen lentoa kaikki mahdolliset avaavat suihkeet ja sellaiset paineentasauskorvatulpat käyttöön!

Vierailija
12/20 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni ensimmäisessä influenssassa raahauduin koneeseen vahvasti lääkittynä aivan sairaan kipeänä. Lennosta ei sitten jäänyt oikein muuta käteen kuin 35000 euron lasku ylimääräisen välilaskun takia ja sairaalalasku. Olin mennyt lennolla huonoon kuntoon ja menettänyt tajuntani. Kentältä ambulanssilla sairaalaan jossa olin kaksi viikkoa ja siellä influenssa todettiin testillä. Lisäkulua tuli paluulennon kanssa. Onneksi oli säästöjä.

Vierailija
13/20 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Peruin lentoni.

Vierailija
14/20 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Monta kertaa. Myös ripulitaudissa. Paketti Imovanea kurkusta alas ja pakaroiden puristamista yhteen yli 12 tunnin lennolla on kohtalaisen opettavaista.

Tuskinpa otit Imovanea (reseptiunilääke). Taisi olla Imodium mitä otit.

Vierailija
15/20 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, just paluulennon kynnyksellä sairastuin kunnon räkätautiin kuten äitinikin ja osa muustakin porukasta. Mikä lienee pöpö oli levinnyt.

Vierailija
16/20 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ennen koronahysteriaa, koronahysterian aikana ja sen jälkeen. Nenän tukkoisuus/vuotaminen ei ole syy perua matkaa.

Vierailija
17/20 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäni ensimmäisessä influenssassa raahauduin koneeseen vahvasti lääkittynä aivan sairaan kipeänä. Lennosta ei sitten jäänyt oikein muuta käteen kuin 35000 euron lasku ylimääräisen välilaskun takia ja sairaalalasku. Olin mennyt lennolla huonoon kuntoon ja menettänyt tajuntani. Kentältä ambulanssilla sairaalaan jossa olin kaksi viikkoa ja siellä influenssa todettiin testillä. Lisäkulua tuli paluulennon kanssa. Onneksi oli säästöjä.

Eikö sinulla ollut matkavakuutusta?

Vierailija
18/20 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai, eihän siitä kukaan ennen välittänyt. Tosi kurja olo, mutta ei matkavakuutus olisi mitään korvannut lentojen perumisesta jonkun räkätaudin takia. Suurin osa matkoista on liittynyt aikaisempaan työhöni.

Vierailija
19/20 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran; työmatkoja molemmat; toinen suuntautui Unkariin, toinen Ranskaan. Lomamatkat ovat menneet ilman flunssaa tms.

Vierailija
20/20 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran on ollut pakko lentää Pohjois-Amerikasta Suomeen kunnon flunssassa ja poskiontelo- ja keuhkoputkentulehduksessa. Matkavakuutus ei ainakaan ennen koronaa korvannut lennon siirtämistä tai perumista eikä myöskään ylimääräistä oleskelua kohteessa noin pienen syyn takia. Ehkä nykyään on eri käytäntö?

Tuolloin paikallinen lääkäri määräsi kourallisen pillereitä ja lisäksi nenäsumutetta sekä astmalääkkettä, ja antoi luvan lentää. Oli karmea lento, toivottavasti en enää ikinä joudu sellaista kokemaan. Matkavakuutus onneksi korvasi lääkäri- ja lääkekulut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi