Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olisin valmis lähtemään viikon Lontoon matkalle pelkillä käsimatkatavaroilla, mutta mies ei

Matkalle
05.03.2023 |

Mun mielestä kaksi aikuista ihmistä osaa miettiä vaatteet sitä mukaa, että kaiken saa tungettua reppuun. Matkan ajankohta kesällä joten ei tarvitse senkään puolesta paksuja vaatteita, takkeja yms. mukaan.

Miettii toimivia kokonaisuuksia, käärii vaatteet tiukalle rullalle ja takki päälle niin sitä ei tarvitse tunkea reppuun. Takki tai huppari hyvä olla varalta mukana. Sukat ja alushousut menee pieneen tilaan. Jalkaan hyvät kengät ja toiset sinne reppuun. Shampoot yms. pieniin täytettäviin matkapakkauksiin. Puhelimen laturit ei paljoa tilaa vie.

Säästäisi vain selkeästi rahaa lentolipuissa kun menisi pelkillä matkatavaroilla. Mitään isoja tuliaisia ja ostoksia ei olla tekemässä.

Kommentit (121)

Vierailija
101/121 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä logiikkaa, että on suuri vaiva tai ajanmenetys tsekata ruumaan laukku ja joutua odottamaan sitä liukuhihnalla, mutta on ihan ok käyttää matka-aikaansa puuttuvien tavaroiden/vaatteiden ostamiseen, nyrkkipyykkäämiseen hotellissa tai itsepalvelupesulassa käyntiin. 🤯

Suomalainen on pihi. Vaikka loma kuluisi kädet vessanpöntössä sukkia pesten, on tärkeämpää säästää se 25 euroa ruumalaukun hinnassa.

Myös ajansäästö. Stressi jää väliin kun ei tartte laukkua odotella ja tungeksia hihnalla. Aasian kohteissa koneellinen odottaa laukkuja niin ehdit immigrationiin ilman että sadat jonottaa edessä ja voitat vaikka tunnin. Lisäksi yksi muuttuja vähemmän. Kaverillani hukkasivat laukun Portugalin reissullakin.

Jos on lentänyt jo lähemmäs 12 h plus lentokenttäoleilut, niin mitä siinä konkurssissa enää yksi tunti merkitsee. Koneessa istuminen ja kentillä haahuilu on tylsää ja ärsyttävääkin, ei kai sitä kukaan kiellä.

Hyvä pointti tuo yksi muuttuja vähemmän. Ehkä eniten stressiä ei tuo hihnalla tungeksiminen vaan ajatus, ettei se oma laukku tulekaan sieltä. Omakohtaista kokemusta on, että suoralla lennolla paikasta a paikkaan b onnistuivat jättämään useamman ihmisen laukut lähtöpaikkaan. Virallinen selitys oli koneen paino, ei voitu ottaa kaikkea mukaan ja sää. Laukut tulivat parin päivän päästä. Ystävälläni on hävinnyt laukku lopullisesti ja korvaukset hyvin pieniä. Onhan siinä jännitysmomentti, kun monen vaihdon jälkeen odottelee laukkuaan että tuleeko se sieltä hihnalta. Lähemmäs kuukauden reissuilla nyt tarvitsee enemmän tavaraa, jos ei aio ostaa aivan kaikkea kohteesta.

Jees. Viime vuonna kun lennettiin ihan euroopassa, niin matkatavarat tulivat 4kk reissun jälkeen.

Vierailija
102/121 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa on lentolaukulla ja tavallisella laukulla?

Lentolaukku on juuri siihen maksimimittaan tehty pienempi matkalaukku, jota vedetään perässä? Harvinaisen ärsyttävää hommaa roudata mukana kentällä ym.

Mä matkustan nykyään mieluiten rinkan kanssa, ja käsimatkatavana vain iso käsilaukku. Berliinissä oltiin lentolaukkujen kanssa, koska siellä on Primark. Tyhjällä lentolaukulla sinne ja täydellä takaisin. :) Samalla taktiikalla menisin Lontooseen, mutta Ryanair ei ole tällöin vaihtoehto. Mulla on kyllä niin paljon naamarasvoja ym että tekee tiukkaa saada kaikki mahtumaan litran pikkupussiin. Onneksi Helsinki-Vantaalla on nykyään uudet koneet turvassa, jolloin nesteitä voi olla enemmän menomatkalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/121 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti onnistuu. Eikä tartte miettiä hukkuiko laukku matkanvarrella, ei tartte odottaa laukkuhihnalla eikä varsinkaan miettiä missä kunnossa se tulee. Meillä molemmilla on aina käsimatkatavarana, miehellä tuolin alle menevä reppu ja mulla käsilaukku, eikä ole ollut ongelmia vaikka tuliaisia ja itsellekin mm. kirjoja ostanut.

Jos ihan välttämättä haluaa viettää aikaa lentokentällä ootellen ja laukkua stressaten, niin kannattaa laittaa laukku ruumaan. Ja maksaa vielä siitä "ilosta".

Vierailija
104/121 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetoat, että aikuiset ihmiset osaavat sitä ja tätä, mutta jospa miehesi ajattelee, että aikuiset ihmiset eivät ala kärvistelemään ja pelleilemään vaan lentävät huolettomasti ja maksavat pikkuisen ekstraa.

Suurin etu pelkällä käsimatkatavaralla matkustaessa on se, ettei tarvitse haaskata aikaa ja energiaa sen laukun tsekkaamiseen sisään ja varsinkaan sen odotteluun kohteessa. Plus vielä raahaamiseen hotellille ja taas kentälle palatessa. Hinta on sivuseikka.

Vierailija
105/121 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa on lentolaukulla ja tavallisella laukulla?

Lentolaukku on juuri siihen maksimimittaan tehty pienempi matkalaukku, jota vedetään perässä? Harvinaisen ärsyttävää hommaa roudata mukana kentällä ym.

Mä matkustan nykyään mieluiten rinkan kanssa, ja käsimatkatavana vain iso käsilaukku. Berliinissä oltiin lentolaukkujen kanssa, koska siellä on Primark. Tyhjällä lentolaukulla sinne ja täydellä takaisin. :) Samalla taktiikalla menisin Lontooseen, mutta Ryanair ei ole tällöin vaihtoehto. Mulla on kyllä niin paljon naamarasvoja ym että tekee tiukkaa saada kaikki mahtumaan litran pikkupussiin. Onneksi Helsinki-Vantaalla on nykyään uudet koneet turvassa, jolloin nesteitä voi olla enemmän menomatkalla.

Miksi ei olisi? Kyllähän Ryanairin koneeseen saa lentolaukun lisämaksusta.

Vierailija
106/121 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa Rick Stevesin video "European Travel Skills: Packing Light" tubesta.

Erinomaisia vinkkejä ja hyviä syitä kevyeen pakkaamiseen mieheltä, jolla on vuosikymmenten kokemus Euroopan kaupungeissa matkaamisesta.

Vierailija
107/121 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun ongelma oikeasti on? Ota sä sinne reppuun tavarasi ja mies ottaa matkalaukun. Pakkoko sen miehen on toimia samalla tavalla kuin sinä? Eiköhän se maksa omat kulunsa.

Vierailija
108/121 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten säästyy pelkillä matkatavaroilla matkustamisella aikaa kun saapuessa ei tarvitse mennä pällistelee ja vartomaan laukkuaan laukkukarusellin ääreen. Voi vaan muitta mutkitta mennä nauttimaan lomastaan. Eikä tarvi raahata sitä ärsyttävää isoa laukkua joka paikkaan.

Laukut tulee nykyään yleensä tosi nopeasti. Hyvä, kun ehtii hihnalle, niin jo tulevat. Eikä ole pakko ottaa isoa laukkua. Matkalaukkuja on paljon erikokoisia. Hyvässä laukussa on toimivat pyörät, joilla laukku rullaa kevyesti. Kukin tietty tekee niin kuin haluaa.

Laukut tulevat nopeasti? Milloin olet viimeksi matkustanut jollekin isolle kentälle? Viimeksi odotin Heathrowlla laukkuja reilut puolitoista tuntia Prahassa 45 minuuttia, JFK:llä yli tunnin, Helsingissä tuli viimeksi nopeasti? Edellisellä kerralla ei. A

Vierailija
109/121 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryanairilla maksoi viikko sitten 17€ lisää kun otin toisen käsimatkatavaralaukun ja samaan hintaan tuli priority myös. Viikon pärjää hyvällä lentolaukullakin, kun koittaa pärjätä kaksi yötä samoilla alusvaatteilla. Itse menen kesällä viikon neljällä t-paidalla (3 laukussa ja yksi päällä) ja yhdellä pitkähihaisella, joka on päällä. Takkia ei tarvitse, eikä vaihtohousuja, mutta shortsit kesällä tietysti on jees. Kenkiä en ota kuin jalkaan. Hyvin mahtuu kamera, padi, laturit ja shampoo sekä dödö. Jos tulee katastrofi, niin kaupat on perilläkin.

No, minä en pärjäisi (jos ei määränpäässä ole pesukonetta käytössä), ilman että mulla on joka päivälle puhtaat alushousut, sukat, paita ja alaosa eli housut tai hame. Ja kun olen isokokoinen, ei viikon vaatteet mene kovin pieneen tilaan vaikka miten tunkisi.

Hikoatko niin paljon jos tarvitset jokapäivä kaikki puhtaana päälle? Minäkin olen iso ja otan vaatetta reissuun harkiten. Onko alusvaatteiden ja sukkien lavuaaripesu ihan mahdoton ajatus?

Vierailija
110/121 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten säästyy pelkillä matkatavaroilla matkustamisella aikaa kun saapuessa ei tarvitse mennä pällistelee ja vartomaan laukkuaan laukkukarusellin ääreen. Voi vaan muitta mutkitta mennä nauttimaan lomastaan. Eikä tarvi raahata sitä ärsyttävää isoa laukkua joka paikkaan.

Laukut tulee nykyään yleensä tosi nopeasti. Hyvä, kun ehtii hihnalle, niin jo tulevat. Eikä ole pakko ottaa isoa laukkua. Matkalaukkuja on paljon erikokoisia. Hyvässä laukussa on toimivat pyörät, joilla laukku rullaa kevyesti. Kukin tietty tekee niin kuin haluaa.

Laukut tulevat nopeasti? Milloin olet viimeksi matkustanut jollekin isolle kentälle? Viimeksi odotin Heathrowlla laukkuja reilut puolitoista tuntia Prahassa 45 minuuttia, JFK:llä yli tunnin, Helsingissä tuli viimeksi nopeasti? Edellisellä kerralla ei. A

Niin tai ei tule ollenkaan. En hirveästi matkustele, mutta kahdella matkalla on käynyt että laukku ei tullut ollenkaan.

Vierailija
111/121 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata lähteä ollenkaan. Britanniassa on pulaa tomaateista, paprikoista ja kurkusta.

Vierailija
112/121 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sun ongelma oikeasti on? Ota sä sinne reppuun tavarasi ja mies ottaa matkalaukun. Pakkoko sen miehen on toimia samalla tavalla kuin sinä? Eiköhän se maksa omat kulunsa.

Ei jessus. Totta kai se vaikuttaa muhun kun sitten pitää odotella miehen laukkua! Mä itseasiassa maksan koko matkan koska se on lahja miehelle.

Vierailija
113/121 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kannata lähteä ollenkaan. Britanniassa on pulaa tomaateista, paprikoista ja kurkusta.

En aina tiedä pitääkö näille kommenteille itkeä vai nauraa :D

Vierailija
114/121 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tapailumies käy joka kesä Lontoossa. Joka kerta vaan eri naisen kanssa :D

Vierailija
115/121 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkalle kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jessus. Totta kai se vaikuttaa muhun kun sitten pitää odotella miehen laukkua! Mä itseasiassa maksan koko matkan koska se on lahja miehelle.

Mahdat olla hauskaa matkaseuraa, jos ongelma ja stressi tulee jo etukäteen jostain matkalaukun odottamisesta.

Vierailija
116/121 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkalle kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti et joudu laukkua kauaa edes odottamaan. Teet nyt kärpäsestä härkäsen!

Voit käyttää laukun odotusajan hyödyksi, miettiä ja suunnitella mihin aiot Lontoossa mennä. Tarkistaa vaikka kauppojen/nähtävyyksien aukioloaikoja, tutkia karttaa jne.

Jos matka menee pilalle siitä että lentokentällä pitää odottaa laukkua niin miten ylipäätänsä uskallat lähteä koko matkalle? Matkalla kun voi aina sattua ja tapahtua kaikenlaista.

Vierailija
117/121 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
118/121 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkalle kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulihan se sieltä. Et pihinä raaski maksaa sitä miehen laukkua ruumaan, vaan haluat pakottaa reissuun repulla. Tapa se on tuokin antaa toiselle reissu lahjaksi.

Vierailija
119/121 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin valmis pakkaamaan koko omaisuuteni ja muutamaan Ralph Fiennesin luo Lontooseen mutta mieheni vastustaa ajatusta:/ Joskus on annettava periksi että sopu säilyy.

Parisuhteessa on tehtävä kompromisseja🤣 Meinasitko Fiennesiltä itseltään kysyä mitään ennenkuin kannat kamasi sisään?

Eiköhän toi huomaa muutamassa päivässä ilmoittamattakin kun rupeaa parit nyrkkipyykillä pestyt pikkarit haisemaan.

Vierailija
120/121 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ap lähteä lentokentältä hotellille yksin ja mies tulee sitten laukkunsa kanssa perässä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi