Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä te teette, jos teillä on kova ikävä jotain ihmistä, jota ette syystä tai toisesta enää näe?

Vierailija
05.03.2023 |

Mulla on elämässäni ihminen, josta tuli mulle nopeasti todella tärkeä.

Olimme hyvin tiiviisti tekemisissä noin vuoden ja sitten monesta syystä johtuen tiemme erosivat. Emme näe enää juuri koskaan.

Päätös oli tavallaan yhteinen. Se ei ole ehkä oleellista vaan se, että ikävä on välillä sietämätön ja molemminpuolinen. Olen ihan hukassa kun se ikävä alkaa. :(

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä halua vajota ikävääni vaan päästä siitä yli. Mikä teitä muita auttaa? :( Ap

Vierailija
2/26 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se nyt vähän riippuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi toki olla julma tunne, mutta sekin kuluttaa aikaa myöten itsensä loppuun, jos sitä ei torju ja välttele. Ikävöi kun ikävöidyttää. Musiikki on monille hyvä tapa purkaa tunteita. Puhuminen ystävälle auttaa myös.

Vierailija
4/26 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvon yöt ja ajattelen häntä. Päivisin pysyy kuuppa kasassa, kun on tekemistä. Mutta kun yö saa, kaipaus valtaa mielen.

Vierailija
5/26 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne. Ihan kun en eläisi nykyhetkessä vaan kaipauksessa.

Vierailija
6/26 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole ketään elävää ihmistä kohtaan ollut kova ikävä. Äitiäni, joka kuoli viime vuonna, ikävöin ja joskus saatan tirauttaa muutaman kyyneleen ja muistella häntä. Mutta tosiaan elävien kanssa ei tällaista tilannetta ole tullut vielä eteen, että voisi sanoa olevan varsinaisesti ikävä.

Vierailija
7/26 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tekisi mieli palata ajassa taaksepäin.

Etten olisi tavannut koko ihmistä.

Tällä hetkellä muistot satuttavat, kaipaan vain niin hirveästi häntä että en pysty elämään normaalisti. Mutta toisaalta ymmärrän että tilanne olisi vielä pahempi, jos asiat olisivat menneet toisin.

Ikävöisin sitten eri ihmisiä. Hänet olin valmis "menettämään" kuitenkin. :(

Ap

Vierailija
8/26 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä häneen, elämä on liian lyhyt tehä asioita mitkä ei oo tarkotettu

Vierailija
9/26 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ottaa. Päätös on jo tehty. Mielenterveys oli jo pahasti koetuksella asian kanssa, kun en pystynyt päättämään mitä teen.

Nyt pitäisi vain kestää tämä ikävä. Toivottavasti se menee ohi ajan kanssa. :( Ap

Vierailija
10/26 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on joskus ikävä nuoruudenystävääni, jonka kanssa välit menivät poikki. Hän on sitä mieltä, että minä katkaisin meidän välit. Itse olen sitä mieltä, että pidetään vain taukoa, koska hänellä ei juuri silloin tuntunut olevan aikaa ystävyydellemme.

Sittemmin olen kuullut hänestä asioita, joiden perusteella päättelen, että oli hyvä, että ystävyytemme päättyi.

Kun minulle tulee ikävä häntä, ajattelen, että hän ei ole enää sama kuin silloin nuorena. Enkä minäkään. Olemme kumpikin muuttuneet niin paljon, että ystävyytemme ei enää toimisi.

Vierailija
11/26 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on joskus ikävä nuoruudenystävääni, jonka kanssa välit menivät poikki. Hän on sitä mieltä, että minä katkaisin meidän välit. Itse olen sitä mieltä, että pidetään vain taukoa, koska hänellä ei juuri silloin tuntunut olevan aikaa ystävyydellemme.

Sittemmin olen kuullut hänestä asioita, joiden perusteella päättelen, että oli hyvä, että ystävyytemme päättyi.

Kun minulle tulee ikävä häntä, ajattelen, että hän ei ole enää sama kuin silloin nuorena. Enkä minäkään. Olemme kumpikin muuttuneet niin paljon, että ystävyytemme ei enää toimisi.

Kiitos! Kaikki konkreettiset vinkit otan mielelläni vastaan. Omassa tapauksessani voisin ajatella, että jokainen hetki tämän oman ihmiseni kanssa ei kuitenkaan ollut onnellinen. Oli myös aika synkkiä hetkiä kun tilanne alkoi mennä hankalaan suuntaan. Ap

Vierailija
12/26 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus tekisi mieli palata ajassa taaksepäin.

Etten olisi tavannut koko ihmistä.

Tällä hetkellä muistot satuttavat, kaipaan vain niin hirveästi häntä että en pysty elämään normaalisti. Mutta toisaalta ymmärrän että tilanne olisi vielä pahempi, jos asiat olisivat menneet toisin.

Ikävöisin sitten eri ihmisiä. Hänet olin valmis "menettämään" kuitenkin. :(

Ap

Minä ajattelen välillä samoin, että olisi ollut helpompaa, jos en vain olisi tavannut häntä tai olisin sivuuttanut, niinkuin melkein tein.

Mutta sitten taas mietin, mitä kaikkea olisi jäänyt kokematta, jos olisin sivuuttanut hänet. Ikävä, kaipaus ja tuska on hinta, jonka joudun maksamaan niistä hyvistä hetkistä. Ja jos saisin uudelleen valita, tietäen mitä tuleman pitää, valitsisin samoin kuin silloin valitsisin.

Voimia sulle, ap! Kyllä se ajan myötä helpottaa.

Vierailija
13/26 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on muutama tällainen ihminen. Meditoin ja rukoilen paljon, he ovat silloin paljon mukana ajatuksissani. Muuta en voi tehdä. Tilanne ei tule korjaantumaan.

Vierailija
14/26 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nussin fleshlightiä

Vierailija
15/26 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, mitä jos tää ikävä ei vaan lopu?!

Vierailija
16/26 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kauheaa menettää elämästään ihminen, joka on kaikkein eniten koskettanut. En tiedä mikä hänestä teki niin ainutlaatuisen. Koskaan en unohda. Talven pimeydessä mietin vähemmän, mutta nyt kun aurinko on tullut esiin, muistaa taas hänetkin paremmin :(

Vierailija
17/26 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku ylempänä, en ikävöi pahemmin eläviä, mutta nuorena aikuisena kuollutta veljeäni ikävöin.

Minua on auttanut ottaa ikävä vastaan. Annan itselleni luvan ikävöidä; katselen vaikka kuvia ja joskus metsäkävelyllä juttelen hänelle ihan ääneenkin elämäni kuulumisista ja ikävästäni, mutta kävelyn tai valokuvien katselun jälkeen siirryn takaisin omaan elämääni. Kannan muistoa yhteisestä matkastamme aina mukanani, mutta en voi asian nykytilalle mitään, joten olen vain hyväksynyt ikävän kulkevan vierelläni.

Vierailija
18/26 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, mitä jos tää ikävä ei vaan lopu?!

Ei se välttämättä täysin mene ohi, mutta se voi haalentua. En kadu hänen tapaamistaan koskaan. Hän toi elämääni paljon kauneutta ja ainakin tiedän, että osaan oikean ihmisen eteen tullessa rakastaa hullun lailla. 

Vierailija
19/26 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautan mieleeni ne syyt miksi ei olla enää tekemisissä.

Vierailija
20/26 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten joku ylempänä, en ikävöi pahemmin eläviä, mutta nuorena aikuisena kuollutta veljeäni ikävöin.

Minua on auttanut ottaa ikävä vastaan. Annan itselleni luvan ikävöidä; katselen vaikka kuvia ja joskus metsäkävelyllä juttelen hänelle ihan ääneenkin elämäni kuulumisista ja ikävästäni, mutta kävelyn tai valokuvien katselun jälkeen siirryn takaisin omaan elämääni. Kannan muistoa yhteisestä matkastamme aina mukanani, mutta en voi asian nykytilalle mitään, joten olen vain hyväksynyt ikävän kulkevan vierelläni.

Paljon voimia Sinulle, kirjoitat kauniisti, minä kannan muistoja kuolleesta tyttärestä, ehkä ikävä joskus helpottaa