Mä olisin valmis lähtemään viikon Lontoon matkalle pelkillä käsimatkatavaroilla, mutta mies ei
Mun mielestä kaksi aikuista ihmistä osaa miettiä vaatteet sitä mukaa, että kaiken saa tungettua reppuun. Matkan ajankohta kesällä joten ei tarvitse senkään puolesta paksuja vaatteita, takkeja yms. mukaan.
Miettii toimivia kokonaisuuksia, käärii vaatteet tiukalle rullalle ja takki päälle niin sitä ei tarvitse tunkea reppuun. Takki tai huppari hyvä olla varalta mukana. Sukat ja alushousut menee pieneen tilaan. Jalkaan hyvät kengät ja toiset sinne reppuun. Shampoot yms. pieniin täytettäviin matkapakkauksiin. Puhelimen laturit ei paljoa tilaa vie.
Säästäisi vain selkeästi rahaa lentolipuissa kun menisi pelkillä matkatavaroilla. Mitään isoja tuliaisia ja ostoksia ei olla tekemässä.
Kommentit (121)
Mä matkustin kuukaudeksi jenkkeihin käsislagan kanssa, joten miehesi on kyllä huono pakkaamaan :D
N32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten säästyy pelkillä matkatavaroilla matkustamisella aikaa kun saapuessa ei tarvitse mennä pällistelee ja vartomaan laukkuaan laukkukarusellin ääreen. Voi vaan muitta mutkitta mennä nauttimaan lomastaan. Eikä tarvi raahata sitä ärsyttävää isoa laukkua joka paikkaan.
Laukut tulee nykyään yleensä tosi nopeasti. Hyvä, kun ehtii hihnalle, niin jo tulevat. Eikä ole pakko ottaa isoa laukkua. Matkalaukkuja on paljon erikokoisia. Hyvässä laukussa on toimivat pyörät, joilla laukku rullaa kevyesti. Kukin tietty tekee niin kuin haluaa.
Milloin olet käynyt viimeksi Lontoossa? Eikö Heatrown kentällä ole ollut just laukkukaaoksia.
Usein saa laukkua odottaa tunninkin helposti, eikä vain Lontoossa. Aina yhtä ärsyttävää.
Kuinka usein näin on käynyt? Ja kuinka kauan kestää, kun etsit kaupoista puuttuvaa kosmetiikkaa, alusvaatteita ja t-paitoja? Uudet vaatteet sitä paitsi kannattaa pestä ennen niiden käyttöön ottoa.
Vierailija kirjoitti:
No ne nesteet on aika iso ongelma. Jos ei ole menossa hotelliin tai kaverin luo, vaan johonkin air bnb tai muuhun, missä ei ole shampoita, hoitoainetta, suihkugeeliä ja saippuaa niin nekin pitää olla mukana. Sitten meikinpoistoaine, kasvopesu, kasvovoiteet, aurinkorasva, dödö, hammastahna, monet meikit ovat nestemäisiä, piilareiden käyttäjille piilarineste, hiustenlaittoon lakat, muotovaahdot, kuivashampoo. Moni tarvittava asia on nestemuodossa. Voi jostakin Lushista ostaa palashampoota ja hammastahnatabletteja, mutta ei kaikkea saa korvattua kuivatuotteilla.
Älytön määrä kaikkea pitäisi raahata mukana. Meille riittää pieni matkakoon shampoo ja suihkugeeli, kummallakin omat roll onit, pieni lakkapullo, mulle kasvojen puhdistusaine, rasva pieneen purkkiin, aurinkorasvaa pieneen purkkiin jos sitä edes tarvitsee. Muotovaahtoa, piilarinesteitä, meikkejä, kuivashampoota ei tarvitse. Otan korkeintaan ripsarin. Hammastahnaa saa kaupasta ihan pieniä tuubeja ja se riittää kyllä erittäin hyvin kahdelle.
En tajunnut aloituksen ongelmaa. Mies tekee niinkuin haluaa, ap tekee niin kuin haluaa. Molemmat maksavat omat lippunsa.
Miksi ihmeessä kukaan haluaisi kontrolloida mitä toinen aikuinen ihminen pakkaa tai on pakkaamatta?
fVierailija kirjoitti:
Onnistunee sellaisilla ihmisillä, joilla ei ole nesteitä mukana, ei käytä joko ollenkaan tai juuri lainkaan meikkiä, pärjää yksillä kengillä ja on valmis pesemään nyrkkipyykkiä reissun aikana. Jos nämä ehdot täyttyy, niin mikä ettei, sen kun matkustaa ilman ruumalaukkua.
Nyrkkipyykkiä? Kohteessa ja hotelleissa on pesulat. Lisäksi kyllä mulla ainakin toisenät kengät menee reppuun.
Vierailija kirjoitti:
fVierailija kirjoitti:
Onnistunee sellaisilla ihmisillä, joilla ei ole nesteitä mukana, ei käytä joko ollenkaan tai juuri lainkaan meikkiä, pärjää yksillä kengillä ja on valmis pesemään nyrkkipyykkiä reissun aikana. Jos nämä ehdot täyttyy, niin mikä ettei, sen kun matkustaa ilman ruumalaukkua.
Nyrkkipyykkiä? Kohteessa ja hotelleissa on pesulat. Lisäksi kyllä mulla ainakin toisenät kengät menee reppuun.
Pesulaan käytetty aika ja raha ei sitten ole ongelma, mutta laukku on?
Miksi tämäkin ketju piti kääntää oman kilven kiillottamiseksi ja pätemiseksi? Antakaa nyt ihmisten elää. Jos joku pärjää yksillä kalsareilla ja pelkällä hammastahnalla kaksi viikkoa, grattis vaan hänelle. Ei muiden tarvitse kuitenkaan menetellä samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryanairilla maksoi viikko sitten 17€ lisää kun otin toisen käsimatkatavaralaukun ja samaan hintaan tuli priority myös. Viikon pärjää hyvällä lentolaukullakin, kun koittaa pärjätä kaksi yötä samoilla alusvaatteilla. Itse menen kesällä viikon neljällä t-paidalla (3 laukussa ja yksi päällä) ja yhdellä pitkähihaisella, joka on päällä. Takkia ei tarvitse, eikä vaihtohousuja, mutta shortsit kesällä tietysti on jees. Kenkiä en ota kuin jalkaan. Hyvin mahtuu kamera, padi, laturit ja shampoo sekä dödö. Jos tulee katastrofi, niin kaupat on perilläkin.
No, minä en pärjäisi (jos ei määränpäässä ole pesukonetta käytössä), ilman että mulla on joka päivälle puhtaat alushousut, sukat, paita ja alaosa eli housut tai hame. Ja kun olen isokokoinen, ei viikon vaatteet mene kovin pieneen tilaan vaikka miten tunkisi.
Miksi joka päivälle pitää olla puhtaat paita ja alaosa? En mä Suomessakaan ollessa vaihda joka päivä housuja ja paitaa.
Kannattaa tarkistaa kuinka monta kiloa käsimatkatavaroita saa ottaa. Lentoyhtiöillä on eroja. Jos on hyvä matkustamoon menevä lentolaukku sinne saa yllättävän paljon tavaraa. Sallitut kilot tulee äkkiä vastaa. Ottakaa sinulle vain käsimatkatavarat ja miehelle laukku ruumaan. Huolettomampaa niin esim tuliaisten suhteen. Mukavaa reissua!
Miten te, jotka reissaatte viikon loman käsimatkatavaroilla, pukeudutte illalliselle, teatteriin ja päiväretkille? Minä haluan päivällä mukavat lenkkarit jalkaan, toisaalta illalla haluan pukeutua nätisti. Pärjään käsimatkatavaroilla kolmen päivän reissun, mutta en kyllä viikkoa. Jos menen maailmalle kivoihin ravintoloihin ja tapahtumiin, niin miksi pukeutuisin niihin huonosti vain jotta ei tarvitse laittaa laukkua ruumaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten te, jotka reissaatte viikon loman käsimatkatavaroilla, pukeudutte illalliselle, teatteriin ja päiväretkille? Minä haluan päivällä mukavat lenkkarit jalkaan, toisaalta illalla haluan pukeutua nätisti. Pärjään käsimatkatavaroilla kolmen päivän reissun, mutta en kyllä viikkoa. Jos menen maailmalle kivoihin ravintoloihin ja tapahtumiin, niin miksi pukeutuisin niihin huonosti vain jotta ei tarvitse laittaa laukkua ruumaan.
Ei sitten tullut mieleen, että ei kaikki käy jossaki teatterissa, illallisilla yms. Kierretään kaupunkia, nähtävyyksiä, ehkä maaseudulla päiväretkellä. Syömään sitten johonkin pubiin tms. Enkä silti pukeudu rumasti.
Matkalle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ne nesteet on aika iso ongelma. Jos ei ole menossa hotelliin tai kaverin luo, vaan johonkin air bnb tai muuhun, missä ei ole shampoita, hoitoainetta, suihkugeeliä ja saippuaa niin nekin pitää olla mukana. Sitten meikinpoistoaine, kasvopesu, kasvovoiteet, aurinkorasva, dödö, hammastahna, monet meikit ovat nestemäisiä, piilareiden käyttäjille piilarineste, hiustenlaittoon lakat, muotovaahdot, kuivashampoo. Moni tarvittava asia on nestemuodossa. Voi jostakin Lushista ostaa palashampoota ja hammastahnatabletteja, mutta ei kaikkea saa korvattua kuivatuotteilla.
Älytön määrä kaikkea pitäisi raahata mukana. Meille riittää pieni matkakoon shampoo ja suihkugeeli, kummallakin omat roll onit, pieni lakkapullo, mulle kasvojen puhdistusaine, rasva pieneen purkkiin, aurinkorasvaa pieneen purkkiin jos sitä edes tarvitsee. Muotovaahtoa, piilarinesteitä, meikkejä, kuivashampoota ei tarvitse. Otan korkeintaan ripsarin. Hammastahnaa saa kaupasta ihan pieniä tuubeja ja se riittää kyllä erittäin hyvin kahdelle.
Jotkut käyttävät ja haluavat käyttää paljon erilaista kosmetiikkaa. Sinä pärjäät vähemmällä ja olet tottunut siihen, joten käsimatkatavaramatkustaminen sopii sinulle loistavasti ja koet sen helpommaksi. Ihmisiä on erilaisia ja tuo oli minun näkökulmani matkustamiseen.
Ehkä se kosmetiikka ei ole miehelläsi syy haluta isompi laukku ruumaan, vaan jokin ihan muu. Siinä mielessä kosmetiikasta kirjoitteluni tähän ketjuun oli ohis. Ehkä hän tykkää ottaa erilaisia vaatteita mukaan, varautuu sittenkin tuliaisiin tai se on hänen tapansa pakata huolettomasti ilman stressiä laukun koko ja painorajoista. Syyt varmaan tiedät sinä paremmin, kuin minä tai kukaan muukaan tällä palstalla. Ei parisuhteessa tarvitse olla samaa mieltä noin pienestä asiasta, jos hän haluaa laukun ruumaan niin hän tekee niin ja maksaa oman lippunsa ja laukkunsa.
Lentokoneissa voisi kieltää käsimatkatavarat kokonaan. Ihmiset kantaa panssarivaunun kokoisia laukkuja ahtaisiin koneisiin säästääkseen kaksikymppiä.
Vierailija kirjoitti:
Lentokoneissa voisi kieltää käsimatkatavarat kokonaan. Ihmiset kantaa panssarivaunun kokoisia laukkuja ahtaisiin koneisiin säästääkseen kaksikymppiä.
Reppu on panssarivaunun kokoinen?
Ja kyllä se säästö on enemmän kuin 20€/lippu.
Näitä naisten kysymyäksiä kun täällä lukee ei voi välttyä miettimästä et jääkö naiset jotenki lapsen tasolle...
Vierailija kirjoitti:
Sen laukun mitoille ja painolle on selvät rajat...
Vierailija kirjoitti:
Näitä naisten kysymyäksiä kun täällä lukee ei voi välttyä miettimästä et jääkö naiset jotenki lapsen tasolle...
Mitä kysymyksiä tarkoitat?
Juuri tulin Lontoosta. Ei ollut mitään ongelmia ruumaan menevien tavaroiden kanssa, ne sai nopeasti hihnalta mennen tullen. Jokainen päättää itse, miten paljon tavaraa pakkaa mukaan.
Joka päivälle pitää olla puhtaat alushousut ja sukat, rintsikoitakaan en koskaan käytä viikkoa, joten niitäkin parit. Lämpimällä säällä ainakaan paitaakaan ei voi pitää paria päivää enempää. Sää muutenkin tulee huomioida ja olla varautunut sen vaihteluun, lämmin kerrospukeutuminen vie tilaa, jos kyse on kylmemmästä paikasta.
Ja pitää ottaa myös huomioon mitä lomalla tekee. Onko luonnossa reippailua, kaupungilla pyörimistä ja turisteeraamista, jotain hienoja iltamenoja, vaikka ravintola, yökerho tai musikaali. Ei noihin kaikkiin käy samat vaatteet ja kengät. Ei tietenkään kymmentä eri asuvaihtoehtoa tarvita, vaan jokaiseen jotakin. Jotain alusvaatteita ja paidan kainaloita voi toki jossain lavuaarissa nyrkkipyykätä ja toivoa, että ehtivät kuivaa.