Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa tyhmä kysymys :( Sain luottokortin mutta miksi tässä on debit ja credit?

Vierailija
04.03.2023 |

Eikö luottokortti ole LUOTTOkortti, mitä tuo debit-puoli tarkoittaa?

Minulla on siis erikseen toinen kortti joka liitetty tiliin johon palkka maksetaan. Luottokorttia käytän nettiostoksissa jne.

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onnittelut pankille epäonnistuneesta luottopäätöksestä.

Siis puhutteko lapsillennekin näin ilkeästi kun he ovat ekan kerran uuden edessä? Mitä varten täytyy ilkeillä, kyllä kai pankki on ihan itse arvioinut ap.n luottokelpoisuuden.

Minun lapseni eivät ole tyhmiä, ap on.

Vierailija
22/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulleki oli syntyessäsi kaadettu kaikki maailman tieto päähän valmiiksi? Mitään et ole opetellut itse?

Huoh. Jos ei korttiehtoja lue tai pankin sivuja yleensä, niin on kyseenalaista käyttää tuotetta, josta ei ymmärrä perusasioita ilman nettipalstan apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kaikessa rauhassa. Maksa pieni lasku creditillä. Mene sitten verkkopankista katsomaan parin päivän kuluttua, onko summa siellä odottamassa erääntymistä.

Jos maksat debitillä, menee maksu tililtäsi. Näissä maksuissa on eri kortin numerot.

Varo käyttämästä creditiä, limiitti on äkkiä täynnä ja sitten saattaa alkaa maksuvaikeudet. Luotollinen tili ei tuo lisää rahaa, mutta luoton myöntäjälle se kyllä on kannattavaa.

Vierailija
24/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 2 tiliä. Toiseen tulee palkka ja siihen on vain debit-kortti. Sitten on toinen mastercard-tili, johon tuli nyt tuo uusi kortti jossa debit ja credit.

Ap

Mutta sittenhän tuossa ei ole mitään epäselvää. Voit siirtää sille tilille rahaa ja maksaa debitillä tai sitten käyttää pelkkänä luottokorttina sitä uutta korttiasi.

Vierailija
25/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis puhutteko lapsillennekin näin ilkeästi kun he ovat ekan kerran uuden edessä? Mitä varten täytyy ilkeillä, kyllä kai pankki on ihan itse arvioinut ap.n luottokelpoisuuden.

Minun lapseni eivät ole tyhmiä, ap on.

Onpa erinomaista että noin upeat ja hyväkäytöksiset geenit ovat päässeet jatkamaan maailmaa!

Vierailija
26/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on vaan pankki- ja luottokortti samassa. Voit maksaessa päättää kumpaa käytät. 

Vierailija
27/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulleki oli syntyessäsi kaadettu kaikki maailman tieto päähän valmiiksi? Mitään et ole opetellut itse?

Nimenomaan olen OPETELLUT itse. Ja vieläpä ENNEN kuin olen tehnyt päätöksiä, enkä tullut JÄLKIKÄTEEN kyselemään idioottisia kysymyksiä vauva-palstalta.

Vierailija
28/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 2 tiliä. Toiseen tulee palkka ja siihen on vain debit-kortti. Sitten on toinen mastercard-tili, johon tuli nyt tuo uusi kortti jossa debit ja credit.

Ap

Mutta sittenhän tuossa ei ole mitään epäselvää. Voit siirtää sille tilille rahaa ja maksaa debitillä tai sitten käyttää pelkkänä luottokorttina sitä uutta korttiasi.

Eli unohdan tuon debit-puolen kokonaan ja käytän tuota credit-puolta. En näe syytä käyttää debittiä kun minulla on se toinen tili johon tulee palkka josta käytän debit-korttia. Kiitos.

Ap

Vierailija
29/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan olen OPETELLUT itse. Ja vieläpä ENNEN kuin olen tehnyt päätöksiä, enkä tullut JÄLKIKÄTEEN kyselemään idioottisia kysymyksiä vauva-palstalta.

Siksipä on hyvä asia kysyä jos ei itse tiedä. Näin ap tekee. Sinä aloit räyhäämään kuinka itse olet viisaampi ja opetellut kaiken itse. Kai kysyä saa, ei se keneltäkään ole pois.

Vierailija
30/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet parempi ihminen sen takia, että olet opetellut asian itse etukäteen etkä vasta myöhemmin? Mitä väärää on siinä että kysyy apua muilta?

Vierailija
31/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niin onkin arvioinut. ja selkeästi tehnyt virhearvion. Tuollaisen idiootin kohdalla luottotappioriski ilmeinen. Kohta tulee kysymään täältä että "miksi pankki veloittaa korkoja vaikka olen aina sen koko minimilyhennyksen maksanut".

Vierailija
32/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Creditillä joudut kusetetuksi pankin puolesta. Varmista, että sulla se takaisinmaksuerä on 100% muutoin maksat aina jotain 30% "lainasta" korkoineen. Mun mummo oli tehnyt tätä 10 vuotta eikä pankki kiinnostunut asiasta, oli maksanut pelkkää osittaista luotto-osuutta kunnes uskalsi kysyä että miksi hinta aina vaan kasvaa ja kasvaa.

Heh. Sillä mikä on takaisinmaksuerä ei ole mitään merkitystä. Se on pelkkä lasku, jonka summan pankki sallii muuttaa. Luottotilille saa jopa laittaa ekstraa jos mieli tekee eikä pankki siitä sakota yhtään millään tavalla.

Edes laskua ei tarvitse odotella. Saa maksaa vaikka heti ostoksen jälkeen summan takaisin jos on malttamaton luonne (itse olen).

Vierailija
33/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis itse pähkäillyt täysin samoja idioottimaisia kysymyksiä ITSEKSESI ENNEN. Se tekeekin sinusta paremman ihmisen.

Vierailija
34/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sulla on nyt ilmeisesti yhdistelmäkortti. Debit on liitetty sun käyttötiliin.

Ei ole! Luottokortin debit-numero on eri tilinumero kuin se tili johon palkka tulee.

Tämä oli ap.

Jos sinulla on yksi tili, niin silloin tämä yhdistelmäkortti on liitetty siihen tiliin. Credit on luotto ja debit vie rahat suoraan tililtä. Se mitä numeroita on kortissa ei liity sun tilinumeroihin millään tavalla.

Luotolla (siis credit-puolella) tehdyt ostokset veloitetaan ap:ltä kerran kuussa. Ne veloitetaan  pankkitilitä. Summaan tulee päälle korko ja joku palvelumaksu. Yleensä asiakas on etukäteen valinnut jonkun prosenttimäärän, jolla hän lyhentää luottovelkaa joka kuukausi. Esim. 10 % koko velasta tai 20 %. Halutessaan  voi maksaa koko summan kerralla nettipankissa.

Vierailija
35/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Creditillä joudut kusetetuksi pankin puolesta. Varmista, että sulla se takaisinmaksuerä on 100% muutoin maksat aina jotain 30% "lainasta" korkoineen. Mun mummo oli tehnyt tätä 10 vuotta eikä pankki kiinnostunut asiasta, oli maksanut pelkkää osittaista luotto-osuutta kunnes uskalsi kysyä että miksi hinta aina vaan kasvaa ja kasvaa.

Heh. Sillä mikä on takaisinmaksuerä ei ole mitään merkitystä. Se on pelkkä lasku, jonka summan pankki sallii muuttaa. Luottotilille saa jopa laittaa ekstraa jos mieli tekee eikä pankki siitä sakota yhtään millään tavalla.

Edes laskua ei tarvitse odotella. Saa maksaa vaikka heti ostoksen jälkeen summan takaisin jos on malttamaton luonne (itse olen).

Oletko 80 vuotias?

Vierailija
36/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille avusta ja valoa päiväänne ja mieliinne! Nyt lähden shoppailemaan kolmen viikon ulkomaanmatkaa.

Ap :)

Vierailija
37/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet parempi ihminen sen takia, että olet opetellut asian itse etukäteen etkä vasta myöhemmin? Mitä väärää on siinä että kysyy apua muilta?

Eikö olisi järkevämpää kysyä apua sieltä, missä se kortti annettu. 

Vierailija
38/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut mistään mastercard-tilistä. Yleensä se debit liitetään siihen olemassa olevaan tiliin eikä avata omin luvin uusia. Soita vaan sinne pankkiin ja kysy tästä. Minulla on tilit kahdessa pankissa, kuten myös debit/credit kortit.

39/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä noinkin tyhmiä ihmisiä? Et ole tainnut paljon koulun penkkiä kuluttaa.

moi

Vierailija
40/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän nyt selvisi jo, jätä ap ilkiöt omaan arvoonsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän