Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko neulottu vauvanpeitto hyvä ja toivottu lahja?

Vierailija
04.03.2023 |

Poikaystäväni sisko saa kesällä lapsen, ja järjestää nyt baby shower -kutsut. Sisko ja hänen miehensä ovat hyvin toimeentulevia, ja ovat jo antaneet ymmärtää että kaikki triptrappit sun muut merkkitavarat on jo hankittu. Haluaisin antaa hyvän lahjan, mutta en voi tällä hetkellä ostaa mitään kallista lahjaa.
Ajattelin antaa lahjaksi itse neulotun vauvanpeiton, johon minulla löytyy langat jo omasta takaa. Neulontakäsialani on hyvä ja kyseessä olisi n. 60 x 80 cm luonnonvalkoinen pehmopeitto simppelillä tekstuurineuleella. Onko itsetehty lahja nykyisin hirveän passé ja nolo, vai ihan ok? Mitä ajattelisitte jos saisitte itse lahjaksi käsinneulotun peiton?

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisen peiton ainoa tarkoitus on toitottaa että Katsokaa MINÄ olen neulonut 2 000 tuntia tätä peittoa minä minä! Huoh.

Mahtaa olla elämä mukavaa näin valoisalla ja positiivisella asenteella.

Vierailija
102/130 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan lanka 100 % villaa? Vauvoilla ei voi käyttää keinokuituisia tuotteita, ei edes peittona.

Onhan se 100% villaa, jotta lapsi pitää ehdottomasti pitää siitä etäällä allergiavaaran takia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisen peiton ainoa tarkoitus on toitottaa että Katsokaa MINÄ olen neulonut 2 000 tuntia tätä peittoa minä minä! Huoh.

5/5

Näin se on aina näillä käsitöillä. Suu vaahdossa että miten paljon on mennyt aikaa ja miten kalliita on aineet. Lahjan saajalla ei mitään käyttöä.

Vierailija
104/130 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen tapa tulkita :D

Vierailija
105/130 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset villalangat yleensä konepestävä ei ole peseminen mikään ongelma. Olen tehnyt useamman "korinpohjakuviolla" ja ovat olleet erinomaisen käytettyjä ja tykättyjä turvaistuimessa, vauvakaukalossa jne... Hyvä lahja, osta pieni pehmopupu tms siihen mukaan niin on täydellinen.

Vierailija
106/130 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hopealusikat kaiverruksella on paljon parempi lahja, ne voi vanhemmiten myydä. Tuosta peitosta ei saa senttiäkään

Myyntihinta on huono, jos lusikoissa on kaiverrukset. Kukaan ei maksa niistä euroa enempää.

Myin juuri 700 g perintöpöytähopeita ja sain 250 e.

Toivonmukaan tulivat edes kotoa hakemaan, kaikkee jengi jaksaa pikkurahan takia tehdä.

Vierailija
107/130 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska lahja jolla todellakin yritetään kertoa antajan erinomaisuudesta eikä muuta.

Vierailija
108/130 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän mummojen vaan on mahdoton ymmärtää että hyvin harva nuorempi arvostaa niitä teidän pissanhajuisia neulomuksia.

Vierailija
109/130 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paska lahja jolla todellakin yritetään kertoa antajan erinomaisuudesta eikä muuta.

Parempi ostaa pari h&m rättiä, mitä ei edes tarvita?

Vierailija
110/130 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sitten kertoo, jos ostaa lahjaksi Kiinassa halpatyöllä tuotetun ja huonosti ommellun polyesterisen vauvanpeiton?

Vierailija
111/130 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden valittajien vauvoille kukaan ei toivottavasti hanki yhtään mitään.

Vierailija
112/130 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tykännyt tosi paljon, ihana lahja!

Vierailija
113/130 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä käsityönmorkkaajat niitä, ketkä pyysi käsitöitä harrastavaa kaveria virkkaamaan mekon itselleen ilmaiseksi, kun eihän siinä kauan mene ja kiin tykkäät virkata, mutta kaveri ei jostain kumman syystä suostunut?

Vierailija
114/130 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vauva ymmärrä haluta mitään muuta kuin ruokaa ja läheisyyttä. Sitä ei minkään tantan neuloma peitto anna.

Vierailija
115/130 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se vauva ymmärrä haluta mitään muuta kuin ruokaa ja läheisyyttä. Sitä ei minkään tantan neuloma peitto anna.

Vauva kyllä tykkää, kun peitto lämmittää vaunuissa joko alla tai päällä. Ei niitä vauvoja koko aikaa pidetä asunnossa sisällä, välillä vauva pitää viedä ulos.

Vierailija
116/130 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä äksyilijät itse jääneet ilman mitään lahjoja, kun toisen lahjaideat noin kismittää?

Vierailija
117/130 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanottuna puhdasta v*ttuilia nykyaikana antaa tuollainen lahja.

Pidä mielipiteesi, mutta olen eri mieltä. V*ttuilua olisi ostaa kaupasta se tusinamerkkituote, jonka voi sieltä ostaa itsekin. Uniikki käsityönä tehty lahja tulee varmasti hyödylliseen käyttöön.

Vierailija
118/130 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidä mielipiteesi, mutta olen eri mieltä. V*ttuilua olisi ostaa kaupasta se tusinamerkkituote, jonka voi sieltä ostaa itsekin. Uniikki käsityönä tehty lahja tulee varmasti hyödylliseen käyttöön.

Uniikki käsityö 😆🤣. Just näitä sanoja ne naurettavat täti-ihmiset käyttää jotka noita ällötyksiä levittää.

Vierailija
119/130 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uniikki käsityö 😆🤣. Just näitä sanoja ne naurettavat täti-ihmiset käyttää jotka noita ällötyksiä levittää.

Aivan mahtavaa, kun tällainen ihminen pyytää tekemään jonkun jutun itselleen.

Saan siitä niiin paljon nautintoa kun käsitöitä tekevänä kieltäydyn. Ikinä en tee kellekkään yhtään mitään, joka on joskus arvostellut käsitöitä harrastavia.

Tällaisten henkilöiden muisti on yleensä tosi lyhyt ja valikoiva, jos itse tarvitsevat jotain mihin ihastuneet tai on kovaa huutoa vaikka juurikin vauvoilla tai koirilla tms.

Vierailija
120/130 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavia nämä mollaajat, jotka eivät edes tiedä villan hyviä ominaisuuksia vauvan kehitykselle.

Vai miksiköhän synnytyssairaalat lähettävät toistuvasti avunpyyntöjä eri järjestöille ja ryhmille ja pyytävät neulomaan keskosvauvoille villapeittoja, myssyjä, sukkia, lapasia villa tai villasekoite langoista, samoin lastensairaalat.

Tai jopa pieneläinklinikat, kun villan hyvät ominaisuudet sielläkin on huomattu.

https://kotiliesi.fi/kasityo/neulonta/hyvantekevaisuusneulonta-lemmikei…

https://www.vau.fi/vauva/keskonen/amanda-projekti-kudo-topposet/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi