Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko neulottu vauvanpeitto hyvä ja toivottu lahja?

Vierailija
04.03.2023 |

Poikaystäväni sisko saa kesällä lapsen, ja järjestää nyt baby shower -kutsut. Sisko ja hänen miehensä ovat hyvin toimeentulevia, ja ovat jo antaneet ymmärtää että kaikki triptrappit sun muut merkkitavarat on jo hankittu. Haluaisin antaa hyvän lahjan, mutta en voi tällä hetkellä ostaa mitään kallista lahjaa.
Ajattelin antaa lahjaksi itse neulotun vauvanpeiton, johon minulla löytyy langat jo omasta takaa. Neulontakäsialani on hyvä ja kyseessä olisi n. 60 x 80 cm luonnonvalkoinen pehmopeitto simppelillä tekstuurineuleella. Onko itsetehty lahja nykyisin hirveän passé ja nolo, vai ihan ok? Mitä ajattelisitte jos saisitte itse lahjaksi käsinneulotun peiton?

Kommentit (130)

Vierailija
121/130 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kissanpissalle ja homeelle haiseva kutittava peitto? Ei kiitos.

T. 4 kk odottava

Harmi jos sun kokemukset ovat tuollaisia. Minun vauvani neulelahjat eivät onneksi olleet homeisia ja kutittavia vaan oikeasti hyviä ja kivoja.

Vierailija
122/130 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikani sai 39 vuotta sitten valkoisen peiton ja se on nyt hänen 10 vuotiaalla tyttärellään unikaverina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/130 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako tällaista kysyä palstalla jonka käyttäjien keski-ikä on 55 ja tyylitaju tasoa Käärijä?

En sinusta tiedä, mutta itse olen 31-vuotias, akateemisesti koulutettu, ylemmässä johdossa töissä 24 000 henkilöä työllistävässä firmassa. Tyylini kuuluvat esimerkiksi Hugo Boss, D&G, LV ja YSL vaatteiden puolelta. Merkkejä en halua katsella, joten merkit ovat vain niskalapussa, ei muualla vaatteessa. Laukkuina ovat esimerkiksi Chanel, Saint Laurent ja Mulberry. Kengissä suosin LV, D&G ja Novita. Mä en tiedä, että mitä Suomessa nykyään ihmisille syötetään, mutta silti sanon, että täällä Jenkeissä (Michiganin alueella) kaikki villa ja luonnon materiaali on todella kovassa huudossa ja tuollainen peitto olisi lähes yhtä arvokas kuin jotkut mun Hugo Bossin vaatteet. Meidän lapsella, mulla ja mun miehellä on paljon äitini neulomia tuotteita ja muutamat vaatteet ja muut on lähteneet kävelemään jonkun matkaan. Varsinkin lapsen ihanat pienet vaaleankeltaiset villatöppöset lähtivät hänen jaloistaan kun oli nukkumassa kahvilassa vieressäni. Veikkaan siis, että niitä todellakin halutaan, eikä vain kehuta. Materiaaleina ovat olleet lampaan villa, silkki-puuvilla ja villa.

Vierailija
124/130 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen esimerkiksi pyöreä neulottu tai virkattu kutiamaton viltti virkatuilla pitsireunoilla on ainakin omalle lapselle to do -listalla. Teen itse kun ei ole lähipiirissä tekijöitä. Viltti on malliltaan kaunis. Sellaiset chunky-villapeitot ja unipesät on mielestäni rumia. Ne valmistuukin tosi nopeasti, joten ei ihme että moni suomalainen yritys niitä myy.

Kauniita malleja löytyy kun jaksaa etsiä englanninkielisiä. Suomeksi aika suppea valikoima. Mutta kaikkiaan, uskon että on pidetty lahja, jos on kaunis/eleetön ja ei kutita. Kiedo silkkinauha ympärille, ja jos osaat niin virkkaa tai neulo vielä vaikka joku söpö pehmolelu yhteyteen.

Vierailija
125/130 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän mummojen vaan on mahdoton ymmärtää että hyvin harva nuorempi arvostaa niitä teidän pissanhajuisia neulomuksia.

Mutta se viiden euron nalle Tokmannilta on niin ihkua ja ihanaa, että.

Vierailija
126/130 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa upealta lahjalta, joka jää varmasti mieleen! :) 

Vierailija
127/130 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat kirjailla niin peiton värisellä langalla reunaan sisäpuolelle voi kirjailla kauniisti esim vauvan syntymäpäivän ja nimen

Vierailija
128/130 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä! Ketju on kasvanut kovasti aamusta, en olisi ikinä uskonut että vauvanpeitto herättäisi näin paljon tunteita.

Mummokommentteja osasinkin jo odottaa. Sekä saaja että antaja olemme kuitenkin ihan kolmekymppisiä. Ihana kuulla miten monia käyttöjä useat ovat löytäneet peitoilleen ja miten jotkut ovat säästyneet jopa vuosikymmenien päähän! Mietinkin jo, että peitto on varmaan mukavampi lahja kuin joku kympin kiinakrääsä. Yllättävää miten kuitenkin samalla noin puolilla vastaajista (peukuista päätellen) on tosi negatiivinen suhtautuminen. Kiinnostaisi kuulla millaisia lahjoja he keksisivät 0-10 euron budjetilla.

Aamun jälkeen ehdin neuloa jo ensimmäiset rivit, hyvä tästä sukeutuu :)

T. Ap

Vierailija
129/130 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Mitä Tyyne antoi meidän vauvalle lahjaks?

- Tällasen naurettavan peiton, se haisee kamalalle, haista!

- 🤮 niin tyypillistä isomummille.

Vierailija
130/130 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Mitä Tyyne antoi meidän vauvalle lahjaks?

- Tällasen naurettavan peiton, se haisee kamalalle, haista!

- 🤮 niin tyypillistä isomummille.

Miksi uusi, juuri neulottu peitto haisisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän