Onko neulottu vauvanpeitto hyvä ja toivottu lahja?
Poikaystäväni sisko saa kesällä lapsen, ja järjestää nyt baby shower -kutsut. Sisko ja hänen miehensä ovat hyvin toimeentulevia, ja ovat jo antaneet ymmärtää että kaikki triptrappit sun muut merkkitavarat on jo hankittu. Haluaisin antaa hyvän lahjan, mutta en voi tällä hetkellä ostaa mitään kallista lahjaa.
Ajattelin antaa lahjaksi itse neulotun vauvanpeiton, johon minulla löytyy langat jo omasta takaa. Neulontakäsialani on hyvä ja kyseessä olisi n. 60 x 80 cm luonnonvalkoinen pehmopeitto simppelillä tekstuurineuleella. Onko itsetehty lahja nykyisin hirveän passé ja nolo, vai ihan ok? Mitä ajattelisitte jos saisitte itse lahjaksi käsinneulotun peiton?
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin jäi kiinnostamaan mikä tässä on vikana? Kun näkyy kommenttia jossa niin annetaan ymmärtää, mutta perustelematta
Oiskohan vikana se että elämme vuotta 2023, emme
1823?
Mitä tarkoitat? Esitin kysymyksen 2000-luvulla syntyneenä, joten muinaisista ajoista ei ole kokemusta. En vieläkään ole saanut perusteltua vastausta enkä näinollen ymmärrystäkään mikä vika neulotussa viltissä voisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Rahalahja, paras lahja.
Lapsi arvostaa, kun saa rahan käyttöönsä 18-vuotiaana. Voi ostaa vaikka karkkia.
Jos lapsen vanhemmilla on kapioarkku, sinne se varmaan sopii, muuten täysi turhake.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin jäi kiinnostamaan mikä tässä on vikana? Kun näkyy kommenttia jossa niin annetaan ymmärtää, mutta perustelematta
1823?Et kuitenkaan osannut kertoa mitään vaihtoehtoa peitolle. Paketti vaippoja vai muoviset aurinkolasit ehkä?
Vauvan silmien suojaaminen UV-säteilyltä on huomattavasti tärkeämpää kuin joku peitto keskuslämmitetyissä taloissa.
Eli babyshowereihin Ray-banit vauvalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1823?Et kuitenkaan osannut kertoa mitään vaihtoehtoa peitolle. Paketti vaippoja vai muoviset aurinkolasit ehkä?
Vauvan silmien suojaaminen UV-säteilyltä on huomattavasti tärkeämpää kuin joku peitto keskuslämmitetyissä taloissa.
Et ilmeisesti ole koskaan hoitanut vastasyntynyttä. Mutta hei kertokaa vain lapsettomat, mitä vastasyntynyt tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahalahja, paras lahja.
Lapsi arvostaa, kun saa rahan käyttöönsä 18-vuotiaana. Voi ostaa vaikka karkkia.
Ja arvostaako se kakara että on hiki jonkun peiton kanssa?
On ne suosittuja, mut eikö epäkäytännöllinen?
Vauva sotkee, kamppeita pitää pestä ylenaikaa. Luulisi että ommeltu konepestävä oli toivotumpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1823?Mitä tarkoitat? Esitin kysymyksen 2000-luvulla syntyneenä, joten muinaisista ajoista ei ole kokemusta. En vieläkään ole saanut perusteltua vastausta enkä näinollen ymmärrystäkään mikä vika neulotussa viltissä voisi olla.
Itse syntynyt 80-luvulla enkä silti ymmärrä mikä vika viltissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ne halpakaupan kolmen euron kiinalasit onkin hyödylliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peiton voi laittaa vauvan päälle myös vaunuihin talvella.
Sen lisäksi vauvalla voi olla aurinkolasit, kun niitä tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1823?Mitä tarkoitat? Esitin kysymyksen 2000-luvulla syntyneenä, joten muinaisista ajoista ei ole kokemusta. En vieläkään ole saanut perusteltua vastausta enkä näinollen ymmärrystäkään mikä vika neulotussa viltissä voisi olla.
Itse syntynyt 80-luvulla enkä silti ymmärrä mikä vika viltissä.
Siinä voi olla joku selittämätön vika, ehkä tunnepohjainen, jos sitä ei pysty pukemaan sanoiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahalahja, paras lahja.
Sinulla ei ole tietoa miten luonnonmateriaalit kuten villa toimii. Taidat itse suosia vain tekokuitua vaatteissasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahalahja, paras lahja.
Villa on siitä mahtava materiaali, että se ei hiosta. On talvella lämmin ja kesällä viileä. Ennen laitettiin villapaidat heinäpellolle juuri tästä syystä.
Villainen peitto on todella hyvä ja tarpeellinen lahja. Tee vain valkoinen ilman mitään yksilöityjä kirjailuja.
Pienempi toimii loistavasti turvakaukalon päälle heitettynä lisälämmikkeenä, helppo etenkin kevät- ja kesävauvoilla. Isompi peitto toimii vaunuissa ja köllöttelyalustana ja sille on käyttöä päiväunivilttinä myös isommalla lapsella.
Uskon, että vauvan vanhemmat arvostavat. Älä välitä täällä roskasakin arvosteluista.
Vierailija kirjoitti:
Vauva sotkee, kamppeita pitää pestä ylenaikaa. Luulisi että ommeltu konepestävä oli toivotumpi.
Villapeite, jota käytettään mm. vaunuissa harvoin likaantuu. Sille riittää pelkkä tuuletus ja satunnainen pesu.
Sänkykäytössä voisi käyttää esim pussilakanaa.
Itse käytin villapeitettä vain vaunuissa ja pulkassa.
Eli onko syy lahjan - vauvapeiton - paskamaisuuteen siis se, että vauvalle tulee sen kanssa kuuma ilmastoidussa talossa? :D
Herttilei, kai vanhemmat osaa itse lukea onko vauvalla kuuma vai ei, eihän sitä vauvaa tarvitse siihen peittoon kääriä toppapuvun lisäksi sisällä ollessaan ! Ja ihan kuin sitä ilmastointia ei voisi säätää asujien mukavuuden mukaan tai käyttää peittoa esim. vaunuissa..
Olisin tykännyt jos on joku yksivärinen . Näitä peittoja voi laittaa vaikka vaunuihin.
Tosin käyttöikä on tällä niin kuin kaikella muullakin aika lyhyt ja sitten se jää kaappiin.
Mulle oli ihan sama mitä ihmiset antoi lahjaksi.
Kehittävät lelutkin oli kivoja.
Esim joku leikkimatto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauva sotkee, kamppeita pitää pestä ylenaikaa. Luulisi että ommeltu konepestävä oli toivotumpi.Villapeite, jota käytettään mm. vaunuissa harvoin likaantuu. Sille riittää pelkkä tuuletus ja satunnainen pesu.
Sänkykäytössä voisi käyttää esim pussilakanaa.
Itse käytin villapeitettä vain vaunuissa ja pulkassa.
Okei, kuulostaa hyvältä. Sit mäkin uskon, että on hyvä lahja. Monikäyttöinen.
Sitä pitää miettiä mitä vanhemmat haluaa vauvalleen lahjaksi, mutta mitä vauva itse haluaisi?