Vastustan unisex-vessoja Yökerhon unisex-vessa oli naiselle epämiellyttävä paikka. Kerron nyt, miksi, kirjoittaa Iltalehden featuretoimittaja Anniina Nikander.
Vastustan unisex-vessoja
Yökerhon unisex-vessa oli naiselle epämiellyttävä paikka. Kerron nyt, miksi, kirjoittaa Iltalehden featuretoimittaja Anniina Nikander.
Känniset miehet kurkkivat koppeihin ja esittelevät peniksiään käsienpesun aikana. Vähintäänkin puristavat pyllystä. Osa porukasta päivystää WC:ssä saaden siitä jotain kiksejä. Sama varmaan armeijassa yhteistuvissa. Naisten ja miesten eroa ei enää ymmärretä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3ea47cdd-3451-49f8-bfdc-0d6e88f2176f
Kommentit (201)
Ainakin mun nuoruudessa 2000-luvulla naisten vessat oli naisille yökerhoissa, mutta myös miesten vessat oli naisille :D Naisten vessaan oli usein pitkä jono, joten ihan suvereenisti sitä marssi miesten vessaan. Ei kukaan tuntunut siitä ahdistuvan tai mitenkään erityisesti kiihoittuvankaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisethan halusivat miehet vessoihinsa ja miehet vastustivat ajatusta. Naiset edelleen halusivat miehet vessoihinsa ja saivat miehet vessoihinsa.
Ei ole koskaan näkynyt
Ei koskaan
Ja minä olen bilettänyt paljon
Lukuisia kertoja nähnyt.
Naisilta ei löydy voimaa sanoa, että nyt loppui.Missä ne itseään vahvoiksi kutsuvat naiset nyt ovat?
Kännissä tehtyjä ryhmäraiskauksia odotellessa
Älä mene unisex-vessaan!
.
Se on viestini naisille!
Älä juo, että ei tule pissahätä!
Sinne ne Predatorit menee odottaan, odottaan
Vihreät haluavat unisex-vessoja ja suojaikärajan alentamista. Mitä seuraavaksi? Käyttöhuoneiden lisäksi anonyymejä panohuoneita kaupunkien keskustoihin?
Onhan tämä tavallaan miesten syytä, koska meidän pitäis suojella naisia niiden omalta tyhmyydeltä
Vierailija kirjoitti:
Ainakin mun nuoruudessa 2000-luvulla naisten vessat oli naisille yökerhoissa, mutta myös miesten vessat oli naisille :D Naisten vessaan oli usein pitkä jono, joten ihan suvereenisti sitä marssi miesten vessaan. Ei kukaan tuntunut siitä ahdistuvan tai mitenkään erityisesti kiihoittuvankaan.
Ai minä en koskaan huomannut ja kävin 4 päivänä viikossa viihteellä joka viikko joka vuosi. Okei joskus panin siellä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Intersektionaalista marxilaista feminismiä käytännössä.
Täysin epäonnistunut aate. Ei suojele naisia ja lapsia perussuomalaisilta miehiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisethan halusivat miehet vessoihinsa ja miehet vastustivat ajatusta. Naiset edelleen halusivat miehet vessoihinsa ja saivat miehet vessoihinsa.
Ei ole koskaan näkynyt
Ei koskaan
Ja minä olen bilettänyt paljonLukuisia kertoja nähnyt.
Olen eri, mutta myös nähnyt.
Tampereella ainakin. Klubi, Yo-talo, Ruma, Doris. Noissa kävin yleensä ja oli ihan normaalia käydä miesten puolella.
Minä en koskaan tälläistä Tampereella nähnyt. Aina on tietysti poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat äänestäneet tämän puolesta.
Sairaalloisen yli-empaattiset olennot.
PARIN VIIKON PÄÄSTÄ KAIKILLA ON MAHDOLLISUUS ÄÄNESTÄÄ UUDELLEEN JA KORJATA VIRHEET!
Vierailija kirjoitti:
Naisten ja miesten ero ymmärretään nykyään siten, että nainen on joissakin asioissa parempi, mutta mies ei. Poliisin sivulla on homeisia mustavalkokuvia miespoliiseista ja naiset näytetään tulevaisuutena, vaikka naiset eivät pärjää pääsykokeissa ilman helpotuksia.
Naisten neuroottisuus ja miesten suurempi kyky pysyä rauhallisena kiperissä paikoissa yritetään aina laittaa miesten väkivaltaisuuden syyksi, jotta ei tarvitsisi myöntää naisen olevan heikompi astia myös psyykkisesti.
Onnettomuuden tapahtuessa naiset alkavat itkemään ja miehet komentelevat käskyjä ja organisoivat apua. 90% siviiliurotöistä on miesten tekemiä amerikkalaisten tilastojen mukaan.
Varmasti noissa vessoissa se miesten vähemmistö käyttää tilaisuutta ahdistelemiseen (1% miehistä tekee 30% väkivaltarikoksista), mutta aika iso osa ahdistuksesta tulee naisen sisältä, koska monissa naisissa aiheuttaa inhoa pelkkä tavallisen miehen läsnäolo. Minulle treenattuna miehenä on yökkäilty yökerhon tanssilattialla, koska en ole tuuheahiuksinen 190cm miesmalli. Naisilla ällötyskynnys on huomattavasti alhaisempi kuin miehillä ja tämä liittyy myös naisten psyykkiseen haurauteen suhteessa miehiin.
En vastusta tietenkään miesten ja naisten erillisiä vessoja, vaan problematisoin vaan tätä yhteiskunnallista narratiivia, missä naisen ahdistus ja huoli on aina rationaalista ja johtuu miesten käytöksestä.
Hyvin sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Älä mene unisex-vessaan!
.
Se on viestini naisille!
Minusta on kiihottavaa kuunnella naisten vessa-ääniä
Vierailija kirjoitti:
Älä mene unisex-vessaan!
.
Se on viestini naisille!
Loppuu nopeasti tää pelleily, kun naiset ei juo ja ravintolat menettää massit, ja miehet ei saa pokattua selvin päin olevia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intersektionaalista marxilaista feminismiä käytännössä.
Täysin epäonnistunut aate. Ei suojele naisia ja lapsia perussuomalaisilta miehiltä.
Jos tuo Perussuomalaisten haukkuminen ei lopu, niin pistetään puoluetoimistolta terveiset tulemaan!
Onneksi olen jo niin vanha kurppa ettei kiinnosta yökerhot ja klubit enää. Niissä tuli ravattua aikoinaan niin paljon. UniSEX-vessoja, todellakin.
Vierailija kirjoitti:
Vihreät haluavat unisex-vessoja ja suojaikärajan alentamista. Mitä seuraavaksi? Käyttöhuoneiden lisäksi anonyymejä panohuoneita kaupunkien keskustoihin?
Vihreiden kannatus on jotain 5 % tällä hetkellä.
Missään ei ole kysytty haluavatko naiset yhteisvessoja. Jos yökerhoissa ei muuta ole tarjolla, loppuu niissä käyminen.