Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen vahingoniloinen kaikille niille, jotka eivät ottaneet korkokattoa lainoihinsa viimeisinä parina vuotena!

Vierailija
04.03.2023 |

Itse otin, sen korkoa alentava vaikutus on jo nyt 1,2%, ensi syksynä varmaan 3,3%! Se tekee kuukausitasolla kuitenkin itselleni ainakin 600€ säästön! Sen verran enemmän käyttörahaa, kuin ilman kattoa elävälle! Ja katto on voimassa vuoteen 2035. Otin sen 2021.

Kommentit (285)

Vierailija
61/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa harvinaisen ilkeämielinen ihminen. 

Vierailija
62/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksiöthän maksoivat 2003 Kalliossa 50 000€. Eli noin 300 000mk.

Nyt 220 000€, eli on miljoonalukaaleita markoissa 😂

Ap

220 000 EI OLE MILJOOLALUUKAALI. Markoissa tuo on reilusti alle miljoonan (toki riippuu minkä vuoden markkoihin vertaa)  Vuoden 61 markoissa on miljoonia maksava mutta ei vuoden 63 jälkeen ollut MILLOINKAAN miljoonia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon korkokatto maksaa? Tuleeko korkokatto oikeasti edullisemmaksi vaihtoehdoksi kuin se että korkokattoa ei ota? 

Vierailija
64/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

. . . myöhemmin sitten opinkin, ettei pankki siinä häviä, jos korot nousee, koska on myynyt tai vivuttanut tuotteen jotenkin eteenpäin.

Eli tässäkin typerimmät luulivat olevansa perillä pankin asioista paremmin, kuin olivat ja jättivät tekemättä elämänsä diilin sen takia.

Mä taas ajattelin, että ei se pankki aio hävitä, mutta niin en aio minäkään, eikä mun tarvitse tietää, millä perusteilla pankki suojaa itsensä. Eikä tarvinnutkaan. En ole pankkialalla :)

Ap

Vierailija
65/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon korkokatto maksaa? Tuleeko korkokatto oikeasti edullisemmaksi vaihtoehdoksi kuin se että korkokattoa ei ota? 

Ei se enää tule. Se ois pitänyt ottaa silloin, kun raha oli halpaa. Silloin suojauskin oli halpa.

Ap

Vierailija
66/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainan määrä siis ensi syksynä noin 210 000.

Ap

Voi sua. Me maksettiin laina pois kun tää great reset alkoi näkyä.

Vierailija
67/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vahingoniloinen kaikille, jotka eivät ole perineet isoa keskusta-asuntoa. Hajotkaa velkoihin ja vuokriin.

Vierailija
68/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole, vaan tyhmät ihmiset ovat. Ja he ANSAITSEVAT dissausta.

Ap

Vierailija
69/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teit hyvin, mutta miksi olet vahingoniloinen?

Onko sinua loukattu ja haluat hyvitystä?

On. Minua on loukattu.

Itken iltaisin ja töistä ei tule mitään. Masennuksen takia vaimokin lähti ja vei lapset mukanaan.

Kaipaan anteksipyyntöä. Nyt tiedätte.

Ap

Vierailija
70/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, se, että hekumoit vahingonilolla, kertoo sinusta hyvin paljon ja se on todella surkeaa. Voi tulla hetki, että se pohja jolle elämääsi ja toivoasi rakennat, ei kestä ikuisuuksia. Silloin ei vahingonilo auta. Sä voisit miettiä tätä. Hyvää kevään jatkoa.

Sen takia nauran heille, että minulle kaikki kommentoivat, ettei korkosuojaukseni ole kannattava. Hekin. Saavat nyt siis ansionsa mukaan, eli maistaa omaa tyhmyyttään. En sanonutkaan, että se on aina kannattava, mutta he olivat riittävän retadeja tulkitakseen sen niin ja sönköttivät vastaan. Vaikka oli tienpenkoista tarpeellista suojata lainat koronatapahtumien jälkeen.

Ap

Ketkä kaikki? Onko sulla ystäviä kun puheistasi päätellen lähinnä vihamiehiä?

Vierailija
71/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vahingoniloinen kaikille, jotka eivät ole perineet isoa keskusta-asuntoa. Hajotkaa velkoihin ja vuokriin.

Mä perin niitä 5 :) No, kaikki eivät olleet kyllä isoja. Oli siinä kaksi kolmiota :)

Ap

Vierailija
72/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli sinä olet.

Vierailija
73/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkokatto on fiksu vaihtoehto heille ketkä on ottanut velkaa todella paljon tuloihinsa nähden mutta muille ei ole. Korkokatto on siis heillä käytössä ketkä ovat ottaneet aivan liian ison lainan omiin tuloihinsa nähden, heillä myös lainan takaisinmaksuaika on +20 vuotta ja he makselevat korkoja todella paljon korkokatosta huolimatta.

Vierailija
74/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, se, että hekumoit vahingonilolla, kertoo sinusta hyvin paljon ja se on todella surkeaa. Voi tulla hetki, että se pohja jolle elämääsi ja toivoasi rakennat, ei kestä ikuisuuksia. Silloin ei vahingonilo auta. Sä voisit miettiä tätä. Hyvää kevään jatkoa.

Sen takia nauran heille, että minulle kaikki kommentoivat, ettei korkosuojaukseni ole kannattava. Hekin. Saavat nyt siis ansionsa mukaan, eli maistaa omaa tyhmyyttään. En sanonutkaan, että se on aina kannattava, mutta he olivat riittävän retadeja tulkitakseen sen niin ja sönköttivät vastaan. Vaikka oli tienpenkoista tarpeellista suojata lainat koronatapahtumien jälkeen.

Ap

Ketkä kaikki? Onko sulla ystäviä kun puheistasi päätellen lähinnä vihamiehiä?

Keskustelut eri palstoilla.

Ap

Vierailija
75/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkokatto on fiksu vaihtoehto heille ketkä on ottanut velkaa todella paljon tuloihinsa nähden mutta muille ei ole. Korkokatto on siis heillä käytössä ketkä ovat ottaneet aivan liian ison lainan omiin tuloihinsa nähden, heillä myös lainan takaisinmaksuaika on +20 vuotta ja he makselevat korkoja todella paljon korkokatosta huolimatta.

Ja TAAS joku osaamaton puhuu p*skaa!!!!

Kyllä se oli kannattava halvan rahan aikana kaikille!!!! Varsinkin siis silloin, kun korona alkoi sekoittaa taloutta ja raha oli vieläkin halpaa.

Ap

Vierailija
76/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli sinä olet.

Ei vaan sä.

Ap

Vierailija
77/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teit hyvin, mutta miksi olet vahingoniloinen?

Onko sinua loukattu ja haluat hyvitystä?

On. Minua on loukattu.

Itken iltaisin ja töistä ei tule mitään. Masennuksen takia vaimokin lähti ja vei lapset mukanaan.

Kaipaan anteksipyyntöä. Nyt tiedätte.

Ap

Tämä ei ole Ap. Totta sikäli että minua loukattiin. Vaimo ja perhe eivät ole lähteneet, kun niitä ei ole olemassakaan. Ehkä pitäisi laihduttaa. On hiukan rasvaa vyötäröllä.

Ap

Vierailija
78/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ison tavaran voi lykätä pyllyynsä, ettei repeä?

Ap

Vierailija
79/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se oli kannattava halvan rahan aikana kaikille!!!! Varsinkin siis silloin, kun korona alkoi sekoittaa taloutta ja raha oli vieläkin halpaa.

Ap

Siis kaikille, joilla on iso laina. Aika helppo tapa säästää 600-700€/kk. Kelpaa varakkaammillekin.

Ap

Vierailija
80/285 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten se korkokatto on kannattavaa kenellekkään? Korkokatto ei ole ilmainen ja vaikka sinulla on korkokatto niin silti sä makselet korkoja. 

Korkojen määriin vaikuttaa kaikista eniten se kuinka kauan sä makselet sitä velkaa taikaisin, mitä pidempää sä maksat velkaa takaisin niin sitä enemmän sä korkoja makselet.

Sä voit itse laskea sen kuinka paljon korkoja makselet 2% korkoprosentilla jos laina-aikasi on 10v,15v,20v tai 25v niin sä yllätyt.