Olen vahingoniloinen kaikille niille, jotka eivät ottaneet korkokattoa lainoihinsa viimeisinä parina vuotena!
Itse otin, sen korkoa alentava vaikutus on jo nyt 1,2%, ensi syksynä varmaan 3,3%! Se tekee kuukausitasolla kuitenkin itselleni ainakin 600€ säästön! Sen verran enemmän käyttörahaa, kuin ilman kattoa elävälle! Ja katto on voimassa vuoteen 2035. Otin sen 2021.
Kommentit (285)
Vierailija kirjoitti:
En ottanut. Korkosuoja olisi ollut 3,8%+marginaali seuraavan 5 vuoden ajan siihen sitoutuneena, joten riskillä mennään ilman suojauksia.
Joo, ei se enää hetkeen ole ollut halpa. Mulla on 0,7% + marginaali. Ja se on ollut jo syyskuusta asti alle euriborin, eli säästöä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi Äitihullulla on lainaa, hänellähän on miljoonaomaisuus? :D
Se on nykyajan tyyli, ollaan olevinaan euroopan omistajia, vaikka ei omisteta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mua harmittaa, että on tuollaisia ihmisiä olemassa kuin Ap.
Itse tunnen myötätuntoa kaikkia ongelmissa ja tukalassa tilanteessa olevia kohtaan.
Ap on lisäksi aika kapeakatseinen. Nyt ei ole kyse vain lainojen koroista, vaan tässä keitellään hieman isompaa soppaa, joka koskettaa loppupeleissä koko suomea. Saattaa käydä vielä hassusti muillekin vaikka olisikin tehnyt kaikkein parhaimmat ja fiksuimmat päätökset. Meillä on valtion johdossa WEF:in kouluttamat agentit, joiden päämäärä on tuhota suomi valtiona ja johdattaa tilanne kohti uutta maailmanjärjestyssä.
Tässä nyt ensin vaan nostellaan sähkön hintaa ja korkoja. Kohta kiristetään ja kurjistetaan elämää muilla keinoin, niin vastaan tulee kyllä, Ap, sinutkin nujertavat keino. Kannattaa alata vaihtamaan asennetta ja harjoittelemaan myötätuntoa.
Jos jengi olisi halunnut olla anti-toi, niin mikseivät ottaneet korkokattoa? Omaa tyhmyyttä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on nykyajan tyyli, ollaan olevinaan euroopan omistajia, vaikka ei omisteta mitään.
Mä omistan. Päälle miljoonan varallisuus.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halunnut maksaa perintöveroja asap, vaan hitaasti omaisuuden, jonka säilytän, tuotolla.
Ap
trolli vauhdissa.
1) perinöverot maksetaan 1 tai 2 erässä AINA ellei erikseen ole saanut erikseen hatettavaa maksuaikaa. RIIPPUMATTA siitä missä muodossa se on. -> et ole saanut perintöä, tietäisit tämän muuten.
Siitä korkokatostskin on pitänyt maksaa kuluja jo kaikki laskit ne ensin vähennyksenä pois "säästöistä'. Tasaa menetystä jo jonkin verran.
Ap, se, että hekumoit vahingonilolla, kertoo sinusta hyvin paljon ja se on todella surkeaa. Voi tulla hetki, että se pohja jolle elämääsi ja toivoasi rakennat, ei kestä ikuisuuksia. Silloin ei vahingonilo auta. Sä voisit miettiä tätä. Hyvää kevään jatkoa.
Itse jouduin ottamaan pienen lainan (alle 40 t) syksyllä ja laskin, että koron pitäisi nousta yli 6 prosenttiin ennen kuin sen ottaminen kannattaisi. Ja mikäli näin kävisi, olisi koko EU konkassa, eikä rahalla olisi mitään arvoa
Vierailija kirjoitti:
En siis sano, että korkosuojaus kannattaa aina! Vaan, että tyhmä ei ottanut sitä talouden koronashokin jälkeiseen lainaan.
Ap
Minkälainen ihminen olet, kun iloitset toisten
tappioista. Saat iloita tuosta omasta viisaudestasi, mutta vahingonilo kertoo ilkeydestä ja ymmärtämättömyydestä.
Minulla ei ole velkaa, mutta olen heikkojen puolella.
Oletko miettinyt sellaista juttua että ehkä sinulla on liian iso laina? Siitä selviytyäkseen täytyy ottaa yhdenlainen vakuutus? Muutenkin nähdäkseni asuminen maksaa järkyttävän paljon tulotasoon verrattuna. Talouden reaaliteetit ovat mitä ovat - eikä näköpiirissä ole käytännössä mitään positiivista. Ei ole/olisi kansantaloudellisesti järkevää sitoa kaikkea varallisuutta seiniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En siis sano, että korkosuojaus kannattaa aina! Vaan, että tyhmä ei ottanut sitä talouden koronashokin jälkeiseen lainaan.
ApMinkälainen ihminen olet, kun iloitset toisten
tappioista. Saat iloita tuosta omasta viisaudestasi, mutta vahingonilo kertoo ilkeydestä ja ymmärtämättömyydestä.
Minulla ei ole velkaa, mutta olen heikkojen puolella.
Tämähän on Äitihullu. Narsistinen psykopaatti ja todella ilkeä omaan napaan tuijottelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halunnut maksaa perintöveroja asap, vaan hitaasti omaisuuden, jonka säilytän, tuotolla.
Aptrolli vauhdissa.
1) perinöverot maksetaan 1 tai 2 erässä AINA ellei erikseen ole saanut erikseen hatettavaa maksuaikaa. RIIPPUMATTA siitä missä muodossa se on. -> et ole saanut perintöä, tietäisit tämän muuten.
Oletko vähän tyhmä? Mihin ajattelit, että tuon lainan käytin? Käytä aivojasi, jos sinulla niitä on ja lue kommentit ajatuksella. Mihin vastasin? Mitä vastasin? Olitko itse vähän nolo?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt sellaista juttua että ehkä sinulla on liian iso laina? Siitä selviytyäkseen täytyy ottaa yhdenlainen vakuutus? Muutenkin nähdäkseni asuminen maksaa järkyttävän paljon tulotasoon verrattuna. Talouden reaaliteetit ovat mitä ovat - eikä näköpiirissä ole käytännössä mitään positiivista. Ei ole/olisi kansantaloudellisesti järkevää sitoa kaikkea varallisuutta seiniin.
Toi ei ole asuntolaina. Otan rahaa, KUN SE ON HALPAA, siinä se. Ja PIDÄN sen halpana. Helppoa!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Siitä korkokatostskin on pitänyt maksaa kuluja jo kaikki laskit ne ensin vähennyksenä pois "säästöistä'. Tasaa menetystä jo jonkin verran.
Laskin. Laina on 1v 6kk vanha nyt. Olen toukokuussa ns. omillani, KAIKKI sen jälkeen on hyötymistä korkosuojasta.
Ap
En tarvinnut niin paljoa lainaa, että kauheasti vaikuttaisi korot mihinkään suuntaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi ei ole asuntolaina. Otan rahaa, KUN SE ON HALPAA, siinä se. Ja PIDÄN sen halpana. Helppoa!
Ap
Jahas. No niin. Sitten varmasti kannattaa ottaa kun halvalla saa.
Eikö Pirkko-Liisa päässyt töihin apteekkiin tänään kiusaamaan asiakkaita, kun piti rynnätä heti aamusta palstalle kiusaamaan itseään heikompia ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Ap, se, että hekumoit vahingonilolla, kertoo sinusta hyvin paljon ja se on todella surkeaa. Voi tulla hetki, että se pohja jolle elämääsi ja toivoasi rakennat, ei kestä ikuisuuksia. Silloin ei vahingonilo auta. Sä voisit miettiä tätä. Hyvää kevään jatkoa.
Sen takia nauran heille, että minulle kaikki kommentoivat, ettei korkosuojaukseni ole kannattava. Hekin. Saavat nyt siis ansionsa mukaan, eli maistaa omaa tyhmyyttään. En sanonutkaan, että se on aina kannattava, mutta he olivat riittävän retadeja tulkitakseen sen niin ja sönköttivät vastaan. Vaikka oli tienpenkoista tarpeellista suojata lainat koronatapahtumien jälkeen.
Ap
Voi ap pieni. Eihän nämä korot ole vielä edes korkeita.
Olet kyllä surkea esitys koko tyyppi.
En ole! Tämä on tämä tyhmien, eli sinun, luulo!
Maksoin siitä 134€/kk. Yhden vuoden!!! Tajuat varmaan, että kun korot nousevat 600-700€, siinä on nopeasti vähän kauempaakin otetun korkokaton hinta kuitattu.
Itse tienaan sillä, voin sijoittaa nuokin säästyvät sataset, jos haluaisin. Ei ole tosin mitään tarvetta, joten KÄYTÄN ne 🤗
Ap