Olen vahingoniloinen kaikille niille, jotka eivät ottaneet korkokattoa lainoihinsa viimeisinä parina vuotena!
Itse otin, sen korkoa alentava vaikutus on jo nyt 1,2%, ensi syksynä varmaan 3,3%! Se tekee kuukausitasolla kuitenkin itselleni ainakin 600€ säästön! Sen verran enemmän käyttörahaa, kuin ilman kattoa elävälle! Ja katto on voimassa vuoteen 2035. Otin sen 2021.
Kommentit (285)
Miksi ihmeessä olet vahingoniloinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, se, että hekumoit vahingonilolla, kertoo sinusta hyvin paljon ja se on todella surkeaa. Voi tulla hetki, että se pohja jolle elämääsi ja toivoasi rakennat, ei kestä ikuisuuksia. Silloin ei vahingonilo auta. Sä voisit miettiä tätä. Hyvää kevään jatkoa.
Sen takia nauran heille, että minulle kaikki kommentoivat, ettei korkosuojaukseni ole kannattava. Hekin. Saavat nyt siis ansionsa mukaan, eli maistaa omaa tyhmyyttään. En sanonutkaan, että se on aina kannattava, mutta he olivat riittävän retadeja tulkitakseen sen niin ja sönköttivät vastaan. Vaikka oli tienpenkoista tarpeellista suojata lainat koronatapahtumien jälkeen.
Ap
tienpenkoista! :D siis piti olla *tietenkin
Ap
Vierailija kirjoitti:
Koska he eivät tajunneet, vaikka heille sanoi, että ottakaa korkosuoja vielä, kun raha on halpaa. Sössöttiin sivuun säästämisestä. No, onko nyt kivaa menettää nekin sijoitukset!?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voi ap pieni. Eihän nämä korot ole vielä edes korkeita.
Olet kyllä surkea esitys koko tyyppi.
Kyllä ne ovat. Vai näitkö markka-aikana nuoria pareja ostamassa ensiasunnoikseen 1,5 miljoonaa markkaa maksaneista asuntoja?
Ap
200 000€ = 1,2 miljoonaa markkaa
Ap
Kummallinen asenne olla iloinen toisten epäonnesta... huhhuh...
Sitä nimenomaan EN VAIN TAJUA, että mikseivät ihmiset suojanneet lainojaan kiinni halpaan korkokantaan, kun se olisi ollut Suomessa täysin mahdollista? Raha oli halpaa, melkein ilmaista, hei pässit! Ois kannattanut!
Ap
Itsekin nauran köyhille.
Jengi äänestää Sannaa ja seko feministejä.
Yllätys yllätys. Sannan inflaatio, Sannan energia hinnat Sannan kommunismi.
Vierailija kirjoitti:
Kummallinen asenne olla iloinen toisten epäonnesta... huhhuh...
Ei, vaan heidän tyhmyydestään. Kuka nuija luuli, että raha tulee ikuisesti olemaan *hinnatonta*? Ja mikä ongelma olisi ollut lukita se? Aika no-brainer, minusta. Ei ois maksanut paljoa se. 0,7% Mitäs se korko nyt on? 3,7%????????
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska he eivät tajunneet, vaikka heille sanoi, että ottakaa korkosuoja vielä, kun raha on halpaa. Sössöttiin sivuun säästämisestä. No, onko nyt kivaa menettää nekin sijoitukset!?
Ap
Miten tuollaisesta voi iloita? Eikö sinulla pitäisi olla myötätuntoa toisia kohtaan.
No mä maksoin lainan eilen pois. Maanantaina olisi ollut korontarkistus, mutta ei kiinnosta maksella korkoja, joten maksoin kokonaan pois.
Yksiöthän maksoivat 2003 Kalliossa 50 000€. Eli noin 300 000mk.
Nyt 220 000€, eli on miljoonalukaaleita markoissa 😂
Ap
Ukko40 kirjoitti:
Silloin on lainan määrän mitoittanut väärin jos ei kykene korkeampaa korkoa maksamaan.
Meillä on korkokatto, 1.88%
Mutta lainaa ottaessa kyllä laskettiin että ei ole konkurssin paikka vaikka korkoprosentti olisi 6%
Tää on niin turha kommentti aina vastaavissa ketjuissa. Samoin ne muistutukset, että pankki testaa 6 prosentin korolla lainanmaksukyvyn. Ei kyse useimmilla ole todellakaan siitä, etteikö pystyisi maksamaan korkeampaa korkoa tai vaikka sitä 6 %. Nyt on poikkeuksellista se, että energian hinta ampaisi pilviin ja inflaatio jyllää eli kaikki eläminen kallistuu samaan aikaan.
Tuskin kukaan lainan ottaja ja/tai -antaja on testannut maksukykyä niin, että korottivat sähkön hintaa 200 %, elintarvikkeita 30-50 % jne.
AP:n kommenttiin sen verran, että en ymmärrä vahingoniloa. Mulla on itselläni 2020 loppuvuodesta otettu laina, jossa on 1,4 % korkokatto. Olen tietenkin todella tyytyväinen siihen, että itselläni ei marraskuussa korko noussut kuin noin 60 €/kk, mutta en mä kyllä mitään iloa itselleni saa siitä, että joku muu on ahdingossa, päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMiten tuollaisesta voi iloita? Eikö sinulla pitäisi olla myötätuntoa toisia kohtaan.
Ei, koska kun minä sanoin ottaneeni korkokaton, kukaan ei ollut kesällä 2021 kiinnostunut ja sanonut, että hei, kerro lisää. VAAN tulivat sanomaan, ettei kannata kuulemma ikinä. Kun pankki siinä aina voittaa.
Kysyin, että ahaa, uskotko siis pankeilla olevan varmaa tietoa siitä, etteivät korot nouse? Kun joka puolellahan sanottiin, ettei KUKAAN tiedä. Niin nämä ihmiset väittivät pankkien olevan aivan varmoja sanomalla, että pankki voittaa korkosuojauksessa AINA.
En sääli noin tyhmiä ihmisiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ukko40 kirjoitti:
Silloin on lainan määrän mitoittanut väärin jos ei kykene korkeampaa korkoa maksamaan.
Meillä on korkokatto, 1.88%
Mutta lainaa ottaessa kyllä laskettiin että ei ole konkurssin paikka vaikka korkoprosentti olisi 6%Tää on niin turha kommentti aina vastaavissa ketjuissa. Samoin ne muistutukset, että pankki testaa 6 prosentin korolla lainanmaksukyvyn. Ei kyse useimmilla ole todellakaan siitä, etteikö pystyisi maksamaan korkeampaa korkoa tai vaikka sitä 6 %. Nyt on poikkeuksellista se, että energian hinta ampaisi pilviin ja inflaatio jyllää eli kaikki eläminen kallistuu samaan aikaan.
Tuskin kukaan lainan ottaja ja/tai -antaja on testannut maksukykyä niin, että korottivat sähkön hintaa 200 %, elintarvikkeita 30-50 % jne.
AP:n kommenttiin sen verran, että en ymmärrä vahingoniloa. Mulla on itselläni 2020 loppuvuodesta otettu laina, jossa on 1,4 % korkokatto. Olen tietenkin todella tyytyväinen siihen, että itselläni ei marraskuussa korko noussut kuin noin 60 €/kk, mutta en mä kyllä mitään iloa itselleni saa siitä, että joku muu on ahdingossa, päinvastoin.
Mä saan, koska mä kerroin muille ja minulle ilkuttiin, että olen pankkia tyhmempi.
Ap
Aijaa minulla ei ole korkokattoa. Velkaa asuntooni on enää 40 000 euroa joten korkojen nousu ei paljoa vaikuta minuun.
Tuloni ovat keskinkertaiset mutta asuntoni on edullinen eli velkaa en edes alkujaan ottanut paljoa vaan noin 80 000 euroa.
Jos velkaa on yli 100 000 euroa niin korkojen nousu vaikuttaa heihin aika paljon mutta en näe mitään järkeä edes sille että asuntolainaa ottaa isoja summia.
M32
Ei paljon kiinnosta kun en tarvitse mitään lainoja tai muita apuja kuten te köyhät.
Teit hyvin, mutta miksi olet vahingoniloinen?
Onko sinua loukattu ja haluat hyvitystä?
En voi tajuta, kuka oli niin tyhmä, että uskoi pankin myyvän aina ja kaikissa tilanteissa asiakkaalle haitallista tuotetta? Kuka tyhmä sellaisen nyt ottaisi?
Tietenkin korkosuojassa on myös asiakkaalle hyötyä.
Ei se itselleni koskaan ollut pankki tai minä voitamme -tilanne, vaan suojaus itselle. Aivan sama, mitä pankki tekee.
Ap
Eivät he mitään heikkoja ole, vaan muita parempia osaajia mielestään.
Eivätköhän kaikkein heikoimmat ole ilman lainaa tai ottaneet suojia (huonompiinkin kohtiin).
Ap