Mitä mieltä olet kaulatatuoinneista?
Tuleeko kaulatatuointeja omaavasta ishmisestä joku tietty mielikuva?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat aina hauskoja keskusteluita.
Olen tällä hetkellä euroopassa hoitamassa työtehtävää ja tyttäreni linkkasi tämän ketjun.Minulla on kasvoissa sekä kaulalla tatuointeja. Molemmat käteni, jalkani, sekä selkä on myös tatuoitu.
Olen kirurgi.
Läheinen ystäväni on erään yrityksen toimitusjohtaja ja hänellä on myös useampi näyttävä tatuointi.
Juu varmasti on, uskotaan. Kummasti en ole täällä euroopassa (sic) nähnyt ikinä näkyvästi tatuoitua lääkäriä, pankkivirkailijaa, konsulttia, enkä ylipäätään ketään joka toimisi ns akateemisessa ammatissa. Ne tatuoidut on tarjoilemassa kahvia ja enintään myymässä skeittilautoja.
T. Itsekin oman yhdennaisenfirmani toimitusjohtaja
Ihme kommentteja. Hauskaa että tatuoinneilla on näköjään edelleen jotain shokkiarvoa, vaikka niitä on muka kaikilla nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Joku yli 60 vuotias ryppykaula täynnä tatuointei.onpas tosi kaunista...
Tää just... miksei mediassa ole kuvia näistä, niin että nuoremmat tajuaisivat jo etukäteen, minkälainen tulevaisuuden kuva on oottamassa.
Vierailija kirjoitti:
Mietin kuinka pitkän tuomion istunut.
Tämä ja liukastuiko saippuaan?
Olen 54 vuotias ja olen siitä lähtien kun katsoin parikymppisenä Draculan halunnut "vampyyrin suudelman" merkit kaulaani. Kun täytin 50 unelmani toteutui tatuoinlikkeessä enkä voisi olla onnellisempi. Aikuinen poikani totesi vaan "äiti sä olet outo" ja vanha isäni ihmettel, että "mikäs kaulaasi on käynyt" .D
Meillä on vain yksi elämä, yksi iho, ihmiset! Miksi pelätä muiden mielipiteitä? Kohta maataan haudassa ja ollaan samoja luukasoja kaikki.
Yläluokkaa Suomessa ei juuri ole, mutta globaalisti tatuointeja ei yläluokalla ole, joitakin kapinallisia haihattelijoita lukuunottamatta. Alaluokassa ja pohjasakassa niitä sen sijaan on, vaikka muille jakaa.
Ennen vanhaan tatuoinnit oli merimiesten juttu. Sitten vankilakundit ja rikollisjärjestöt. Nyt kaikki h orat ja varkaatkin haluaa sellaisia. Japanissa ei pääse kylpylään, jos on tatuointeja. Voisko saman säännön lanseerata täälläkin?
Vanha sh oli todella tyly ja kovakourainen kun lapsestani ei saatu verinäytettä, apuun tuli nuorempi hoitaja jolla oli pieni tatuointi kulmakarvan päällä. Oli rauhallinen ja lempeä ja sai verinäytteen heti.
Älytöntä vinkua että tatuoinnit muka vaikuttaisi ammattitaitoon!
Jokainen päättää itse mutta wt vaikutelmahan kaulatatuoinneista tulee.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan tatuoinnit oli merimiesten juttu. Sitten vankilakundit ja rikollisjärjestöt. Nyt kaikki h orat ja varkaatkin haluaa sellaisia. Japanissa ei pääse kylpylään, jos on tatuointeja. Voisko saman säännön lanseerata täälläkin?
Nykyään pääsee, osaan ainakin koska tatuoinneista on sielläkin tullut valtavirtaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihme kommentteja. Hauskaa että tatuoinneilla on näköjään edelleen jotain shokkiarvoa, vaikka niitä on muka kaikilla nykyään.
Sääliä vaan aiheuttaa paremmassa väessä mutta teidän WT piireissä normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Hirveitä, varsinkin jos kaula on ihan niiden peitossa. Näyttää ihan siltä kuin naama leijuisi
Luurangon laihalla ihmisellä poolopaita antaa hullun kuvan, aivankuin pää killuisi tikun nokassa, olisi irti ja tarvitsee tiukkaa tukea.
Vierailija kirjoitti:
Tatuointien kantajat perustelevat itseaiheutettua tilaansa aina sillä että "ilmaisevat persoonallisuuttaan"
Tämä on minusta erittäin kannatettavaa koska nykyään ei tarvitse odottaa enää edes sitä että avaavat suunsa tajutakseen millainen persoonallisuushäiriö tälläkin on. Voi vaihtaa pöytää jo siinä vaiheessa kun se on tulossa kohti.
Ei se nyt mikään todiste persoonallisuushäiriöstä tai mistään mielenterveysongelmasta ole. Ja vaikka tatuoidulla olisikin jotain mt-ongelmia, eivät välttämättä liity mitenkään tatuointiin tai ole olleet olemassa tatuoimisen aikaan. Itsellä pari pientä tatuointia, ei mitään mt-häikkää. Uskon kyllä että on yleisempää tatuoiduilla kuin tatuoimattomilla (tosin eipä se puhdas iho mt-ongelmia estä). Jotkut vain pitävät jonkinlaisista tatuoinneista. Ei sen kummempaa.
Mulle tulee mieleen kaulatatuoinneista, että henkilö ei ole ajatellut loppuun asti tai sitten ei ole ajatellut olla täällä keskuudessamme pitkään. Ne näyttää alkujaankin 99% karmeilta ja vielä karmeammilta kun ikää tulee. Jossain tv-haastattelussa näin sellaisen seta-translähettiläsnaisen(ei ehkä omasta mielestään) ja oli todella lihava, paksu kaksari mihin tatuoitu... jotain? Koko ajan kun puhui niin se oikein tärisi se tatuointi siinä läskissä kaksoisleuassa. Hirvittävä näky.
Naisen kaula on yksi maailman kauneimpia asioita, en kauheasti tykkää jos se on tatuoitu.
t mies tietty
Vierailija kirjoitti:
Tatuoinnit joita ei voi normaalilla vaatetuksella peittää ovat vaaran merkki. Vaara siis siitä, että henkilössä on jotakin pahasti vialla.
Oikeasti huvittavia nämä joidenkin vanhanaikaiset ja lapselliset ennakkoluulot. :D
Olen välillä katsonut pätkiä jostakin Alaskan syrjäseudulla asuvista ihmisistä. Siinä on joku nainen joka on intiaani tai inuiitti ja hänellä on leuassa tatuointi. Siis joku heimojuttu se tatuointi. Tatuointejahan on ollut vuosituhansia.
Se, että toteaa etteivät tatuoinnit ole enää työmarkkinoilla töitä tai ammatillista uskottavuutta vievä asia, ei ole sama kuin kieltäisi jonkun ilmaisemasta mielipiteensä tatuoinneista.