Miksi bruksaajia syyllistetään ja mitä se auttaa?
Niin, se ei ole kivaa, eikä sitä tee tarkoituksella. Ei ole kivaa, että hampaat menee, ei pysty nukkumaan muovinpala suussa ja botoksiin ei ole varaa eikä uskallusta. Auttaako viisastelu tyyppiä jonka kasvot särkee koko päivän ja leuka on jäykkä ja korvat soi kuin sireenit jopa taustahälyssä? Kaippa hän nyt itse ongelmansa tietää.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen. Eikä se kisko ihmeitä tee. Itselläni kivut ja jumit jo kroonistuneet.
Nyt taitaa olla viides kisko jo menossa. Pystyn nukkumaan sen kanssa ihan hyvin. Itseasiassa en pysty nukkumaan ilman.
Kiva kuulla, että sulla on auttanut. Muistelen aikaa jolloin pää ei tuntunut kovalta kipsiltä. Ja ei ollut kyynel herkässä.
Asialle on olemassa ihan suomenkielinenkin nimi.
Kasvoja ei niinkään särje, mutta niskaa ja myös aivan jumissa.
Mulle erikoishammaslääkäri sanoi, että "lopeta stressaaminen!" Silloin ei kuulemma tarvii purentakiskoa. Kai sulla sitten on vastauskin siihen, että miten?! Joo, ei enää mietitä ja tehdä epämukavia asioita. Tää lääkäri oli aivan tosissaan. Vielä loukkaantu, kun pyöräytin silmiä ja tuhahdin. Juu, niin helppoahan se on.
Mikromurtumia hampaat täynnänsä kiskosta huolimatta. Jatkuvat leuka ja pääsäryt. Nyt vaan pitää lopettaa pidetty ja mielenkiintoinen työnsä ja sen myötä loppuu stressikin. Duh.
Vierailija kirjoitti:
Niin sullekin.
Vierailija kirjoitti:
Kasvoja ei niinkään särje, mutta niskaa ja myös aivan jumissa.
Mulle erikoishammaslääkäri sanoi, että "lopeta stressaaminen!" Silloin ei kuulemma tarvii purentakiskoa. Kai sulla sitten on vastauskin siihen, että miten?! Joo, ei enää mietitä ja tehdä epämukavia asioita. Tää lääkäri oli aivan tosissaan. Vielä loukkaantu, kun pyöräytin silmiä ja tuhahdin. Juu, niin helppoahan se on.
Mikromurtumia hampaat täynnänsä kiskosta huolimatta. Jatkuvat leuka ja pääsäryt. Nyt vaan pitää lopettaa pidetty ja mielenkiintoinen työnsä ja sen myötä loppuu stressikin. Duh.
Kohtalotoveri. Niska mulla kipeä myös ja posket ja ohimot. Hammaslääkäri ei ihan niin paljoa syyllistänyt kuin lääkäri, jolle puhuin tinnutuksesta (hammaslääri vain lakonisesti totesi, että posket purtu, hampaissa kulumaa, tee jumppaa). Antoi ymmärtää, että lopeta vaan ikävien asioitten "miettiminen', älä kuuntele vinkunaa. Älä pure itseäsi öisin. Kiitos, saisinko yhden uuden elämän...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sullekin.
Just näin, se k:lla alkava.
Joo, syyllistetään että mikset ota kiskoa...ai aiempi meni melkein heti rikki...no teetä uusi...onhan se joo parisensataa julkisellakin...jne.
Joka helvetin päivä särkee niskaan, ohimoille, leuat rutisevat ja poksuvat. Milloin on ien turvoksissa, milloin hammas tunnoton päivän ajan kun yöllä tuli purtua niin lujaa. Tuplakivan jutusta tekee se, että olen myös migreenikko: kun tarpeeksi paha yö on takana, siitä syntyy helposti myös alkava migreenikohtaus, jo aamusta! Mukavaa on. Botox voisi ehkä auttaa, mutta varaa ei ole kustantaa itse, eikä julkisen hoidon ehdot täyty.
Vierailija kirjoitti:
Joo, syyllistetään että mikset ota kiskoa...ai aiempi meni melkein heti rikki...no teetä uusi...onhan se joo parisensataa julkisellakin...jne.
Joka helvetin päivä särkee niskaan, ohimoille, leuat rutisevat ja poksuvat. Milloin on ien turvoksissa, milloin hammas tunnoton päivän ajan kun yöllä tuli purtua niin lujaa. Tuplakivan jutusta tekee se, että olen myös migreenikko: kun tarpeeksi paha yö on takana, siitä syntyy helposti myös alkava migreenikohtaus, jo aamusta! Mukavaa on. Botox voisi ehkä auttaa, mutta varaa ei ole kustantaa itse, eikä julkisen hoidon ehdot täyty.
Eli meitähän on... Tosi syyllistävää on "hoito" ja ei jotenkin toimi. Täälläkin on heti noita "ette varmaan ole edes töissä" -kommentoijia. On tää uskomaton maa
Tiedän tunteen. Eikä se kisko ihmeitä tee. Itselläni kivut ja jumit jo kroonistuneet.
Nyt taitaa olla viides kisko jo menossa. Pystyn nukkumaan sen kanssa ihan hyvin. Itseasiassa en pysty nukkumaan ilman.